Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Viel me pasgeleden op dat een kassajuffrouw nieste, en voordat ze ook maar verder iets deed, eerst haar handen met antibacteriële doekjes schoonmaakte. Het viel me gewoon op, vond dat toch wel een goede actie van d'r... ik heb dat eerlijk gezegd nog niet eerder gezien, maar het zou van mij best vaker mogen dat mensen er zich bewust van zijn om zoiets te doen
(ik bedoel dat natuurlijk in de zin van, ook zonder dat er een ziekte op de loer ligt zou dit moeten gebeuren)

-
- Amerika-ontdekker
HEY AMERIKA LIEFHEBBERS,NET ZOALS IK,WIJ VERTREKKEN BINNEN 5 WEKEN NAAR DE STATES EN OOK CALIFORNIE SAN DIEGO
MIJN VRAAG IS,BESTAAT ER SOMS GEEN VACCIN TEGEN DIE VERVELENDE GRIEP :dunno: :dunno:
WANT ALS WE DIE GRIEP KRIJGEN GAAN WE
WIE WEET ER IETS GROETJES TRUCKER JACK :toocool:
MIJN VRAAG IS,BESTAAT ER SOMS GEEN VACCIN TEGEN DIE VERVELENDE GRIEP :dunno: :dunno:
WANT ALS WE DIE GRIEP KRIJGEN GAAN WE

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
**Mag ik je met aandrang vragen om aub in kleine letters te typen?
Het gebruik van hoofdletters komt ontzetten opdringerig en SCHREEUWERIG over! En als je dat alles dan ook nog in een vette kleur zet...
**
Het gebruik van hoofdletters komt ontzetten opdringerig en SCHREEUWERIG over! En als je dat alles dan ook nog in een vette kleur zet...

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
sorry,maar ik had geenzins op gelet dat het grote letters waren :sorry: :sorry: , het zal niet meer gebeuren
groetjes trucker jack

groetjes trucker jack

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Nederland is het aantal gevallen gestegen van drie stuks naar zes stuks. De laatste drie hebben het overigens opgelopen tijdens hun bezoek aan Amerika, eentje in New York, van de andere twee is niet bekend waar in Amerika. Alle passagiers die bij hun in de buurt in het vliegtuig hebben gezeten worden onderzocht.
Martin
Martin
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Belgie kwam later op gang dan Nederland, maar we zijn jullie inmiddels voorbij gestoken. Blijkbaar hebben wij nu 12 gevallen.
Elke
Vandaag lag ik in het ziekenhuis en omdat ik me verveelde heb ik veel tv gekeken . Het viel me op dat er heel veel promotie gemaakt wordt op tv voor vakantie in Mexico en Amerika .(In prime time zie je die promoties niet hoor !) De service zou heel goed en goedkoop zijn in Mexico omdat er bijna geen hotelgasten zijn . De cruiseschepen mogen ook terug aanmeren zonder problemen . Als je zoiets hoort dan zou je al zeggen dat het gevaar geweken is hé ?
Maar niets is minder waar zeker ?

Wat betreft Mexico, van wat ik hoor is daar het leven weer gewoon normaal op gang gekomen nadat er een ruim een week geen mensen meer ziek waren geworden. Nu zijn we inmiddels een paar weken verder maar ik denk niet dat het daar nog zo erg is als dat het daar in het begin was.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vind het woord "gevaar" ook nogal overdreven in dit geval. Als je niet ziek wilt worden, ok, hoewel er tientallen zo niet meer andere bacillen circuleren, waar je ook bent. Maar het gros van de mensen (wacht, het is nog lang geen gros...), die er hier in de VS aan overleden zijn, had al andere medische problemen, waardoor hun immuun systeem zwakker was. Op het moment maak ik me meer zorgen om de bacteria, die resistent zijn tegen antibiotica, zoals MRSA. Ik ken daar een aantal heel enge gevallen van, moet er niet aan denken, dat een van ons dat krijgt! Nogmaals, als je je zo druk maakt, lekker thuisblijven. Hoewel, er zijn ook "al" twaalf gevallen in Belgie en zes in Nederland, allemaal uit "Amerika" meegebracht en hoogstwaarschijnlijk allemaal na een week weer beter (die eerste drie in Nederland zijn, als het goed is, allang beter).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik vertrek over ongeveer een week naar Amerika.
Aan de ene kant vind ik het wel eng. We beginnen in Chicago en op het moment dat we daar zijn, is er ook een groot blues festival (toevallig) dus veel mensen.
Maar aan de andere kant, de kans is er maar is ook klein. En zoals Petra al zegt, de mensen die het in NL hadden, zijn er ook weer bovenop en dat zal met veel Amerikanen ook zo zijn. En er zijn inderdaad veel andere bacillen die rondvliegen.
Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en vooral reeel te blijven. Gelukkig maak ik me nog niet al te druk.
Aan de ene kant vind ik het wel eng. We beginnen in Chicago en op het moment dat we daar zijn, is er ook een groot blues festival (toevallig) dus veel mensen.
Maar aan de andere kant, de kans is er maar is ook klein. En zoals Petra al zegt, de mensen die het in NL hadden, zijn er ook weer bovenop en dat zal met veel Amerikanen ook zo zijn. En er zijn inderdaad veel andere bacillen die rondvliegen.
Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en vooral reeel te blijven. Gelukkig maak ik me nog niet al te druk.
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl

2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is te verwachten dat je de grootste kans op een besmetting loopt in het land waar de meest gevallen zijn. Zo telde eerst Mexico de meeste gevallen van de ‘Nieuwe Influenza A (H1N1)’ zoals de Mexicaanse griep tegenwoordig officieel heet. De eerste drie besmette Nederlandse mensen (ze zijn inderdaad al weer beter) hebben het daar dan ook opgelopen. Momenteel heeft Amerika de meeste ziektegevallen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de laatste drie gevallen in Nederland het daar hebben opgelopen. Het aantal mensen dat de griep krijgt en er aan overlijdt is gelukkig niet groot. De zorg is echter dat het virus op een gegeven moment muteert naar een dodelijker variant.Hoewel, er zijn ook "al" twaalf gevallen in Belgie en zes in Nederland, allemaal uit "Amerika" meegebracht en hoogstwaarschijnlijk allemaal na een week weer beter (die eerste drie in Nederland zijn, als het goed is, allang beter).
Op de site van de RIVM http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-in ... sp#index_5
staat een hoop informatie over het virus. Over het reizen naar Amerika wordt gezegd:
Kortom, niet in de buurt komen met mensen met griep en handen wassen. Er is geen negatief reisadvies voor Amerika (in april raadde Het ministerie van Buitenlandse Zaken nog niet-essentiële reizen naar Mexico af, maar daar hoor ik niks meer over.) Gezien het feit dat tot nu toe slechts drie Nederlandse reizigers besmet zijn geraakt in Amerika lijkt me statistisch gezien de kans klein dat je nu besmet raakt, maar een kleine kans is geen garantie.Is het veilig om naar Mexico, de Verenigde Staten of andere landen te reizen waar Nieuwe Influenza A (H1N1) voorkomt?
Reizigers die naar landen reizen waar Nieuwe Influenza A (H1N1) voorkomt, wordt geadviseerd de nodige voorzichtigheid te betrachten:
• vermijd contact met mensen met griep;
• neem algemene hygiënemaatregelen in acht;
• houd de lokale situatie in de gaten en volg de adviezen van de gezondheidsautoriteiten op;
• raadpleeg een arts bij ziekte.
Voor het laatste nieuws over reizigersadvies kunt u terecht op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken. http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden.
Overigens wisten jullie dat de Spaanse Griep helemaal niet in Spanje is begonnen maar waarschijnlijk in Amerika?

MartinHoewel het de Spaanse griep genoemd wordt, ligt de oorsprong van deze ziekte naar alle waarschijnlijkheid in de Verenigde Staten. Dit nieuwe virus, van het subtype H1N1, heeft uiteindelijk geleid tot de pandemie. Het werd Spaanse griep genoemd, omdat kranten in Spanje, een neutraal land zonder censuur, er het eerst over berichtten.
Het virus vertoonde zich voor het eerst in maart 1918 op de militaire basis Fort Funston in Kansas en verspreidde zich van daaruit naar andere legerbases in de VS. Met het serieus op gang komen van de Amerikaanse troepenzendingen naar Europa, begon het zijn tocht over de aardbol....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het aantal is ondertussen opgelopen tot 10 stuks las ik net op de site van het AD. Van de laatste vier hebben drie het opgelopen in de VS en de andere het in Mexico of in de Dominicaanse Republiek.
MartinDe vier staan onder behandeling en maken het goed of zijn aan de beterende hand
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Influenza A(H1N1) - update 44
5 June 2009 -- As of 06:00 GMT, 5 June 2009, 69 countries have officially reported 21,940 cases of influenza A(H1N1) infection, including 125 deaths.
5 June 2009 -- As of 06:00 GMT, 5 June 2009, 69 countries have officially reported 21,940 cases of influenza A(H1N1) infection, including 125 deaths.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Officieel is het zo dacht ik een pandemie, maar de reden dat er geen fase 6 uitgeroepen wordt is dat de vaccineproducenten dan automatisch over moeten schakelen op de productie van vaccin voor dit virus in plaats van de seizoensgriep, en dat zou in dit geval waarschijnlijk meer doden veroorzaken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ik en mijn vriendin komen net terug van een 25-daagse rondreis door west Amerika.
Wij hebben een groot deel van de vakantie in Californie doorgebracht. Zelfs ook nog 2,5 dag in San Diego, op ongeveer 25 minuten rijden van de grens met Mexico.
Hier zijn we zelfs ook naar de San Diego Zoo geweest waar we een heleboel Mexicaans uitziende mensen hebben gezien
en tegenaan hebben gestaan in de wachtrijen.
Verder veel drukte gehad in/op bijv. Universal Studio's, Winkelcentra, Las Vegas, Venice beach, Long Beach, San Francisco etc.
Ook hebben we gewinkeld in een echte Mexicaanse supermarkt (in Californie)
We zijn niet ziek geworden en hebben verder totaal niets gemerkt van de Mexicaanse griep.
Ik zeg dus NO WORRIES!
Gewoon gaan en genieten!
Wij hebben een groot deel van de vakantie in Californie doorgebracht. Zelfs ook nog 2,5 dag in San Diego, op ongeveer 25 minuten rijden van de grens met Mexico.
Hier zijn we zelfs ook naar de San Diego Zoo geweest waar we een heleboel Mexicaans uitziende mensen hebben gezien
en tegenaan hebben gestaan in de wachtrijen.
Verder veel drukte gehad in/op bijv. Universal Studio's, Winkelcentra, Las Vegas, Venice beach, Long Beach, San Francisco etc.
Ook hebben we gewinkeld in een echte Mexicaanse supermarkt (in Californie)
We zijn niet ziek geworden en hebben verder totaal niets gemerkt van de Mexicaanse griep.
Ik zeg dus NO WORRIES!
Gewoon gaan en genieten!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben helemaal geen angsthaas en laat me niet zo snel bang maken door dit soort berichten. Echter...er is een kans dat je het oploopt in Amerika.
Ik slik medicatie die mijn immunsysteem afbreekt waardoor ik vatbaarder ben dan andere mensen. Ik denk er dus ook over om een afspraak te maken met mijn huisarts voor een preventieve anti-griep-kuur. Ik weet dat deze griep niet dodelijk is maar wanneer ik ziek zou worden (en ook al is de kans niet groot de kans is er wel) zou ik dan medicatie bij me hebben. Wel een prettig idee, lijkt me.....
Ik slik medicatie die mijn immunsysteem afbreekt waardoor ik vatbaarder ben dan andere mensen. Ik denk er dus ook over om een afspraak te maken met mijn huisarts voor een preventieve anti-griep-kuur. Ik weet dat deze griep niet dodelijk is maar wanneer ik ziek zou worden (en ook al is de kans niet groot de kans is er wel) zou ik dan medicatie bij me hebben. Wel een prettig idee, lijkt me.....
Hier in Belgie waren ook weer 2 gevallen bijgekomen maar ze zijn al aan de beterhand . Ik vind het ook wel nuttig om misschien de nodige medicatie mee te nemen .
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Gerd, ik merk dat je toch vrij ongerust bent. Neem anders tamiflu mee als voorzorg. Kan geen kwaad en als het je geruster maakt, moet je dat toch doen? Het zou toch zonde zijn als je daar tijdens je reis zo mee bezig bent?Gerd schreef:Hier in Belgie waren ook weer 2 gevallen bijgekomen maar ze zijn al aan de beterhand . Ik vind het ook wel nuttig om misschien de nodige medicatie mee te nemen .
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Dat ga ik zeker doen Carine . Ik heb CVS en ik zal het sowieso al lastig hebben zonder dat ik of John nog eens ziek willen worden
Gelukkig heb ik mijn bed bij en kan ik me op tijd eens neerleggen 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is een heel groot voordeel op zo'n reis hoor, dat is een van de redenen dat wij ook zeker voor een camper kiezen met Alberts chronische pijnen.Gerd schreef:Dat ga ik zeker doen Carine . Ik heb CVS en ik zal het sowieso al lastig hebben zonder dat ik of John nog eens ziek willen worden![]()
Gelukkig heb ik mijn bed bij en kan ik me op tijd eens neerleggen