Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke Midsize SUV kiezen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke Midsize SUV kiezen?

Bericht door Njit »

Joyce24 schreef:Stel nou dat we met een kapotte band komen staan, kunnen we dan rekenen op de service van Alamo (Gold-pakket afgesloten) of gaat dat niet gebeuren?
Ik zie ons dat namelijk echt niet zelf opknappen :yuk:
Voor het vervangen van die lekke band (en de andere onderstaande zaken) heb je Road Side Plus nodig:
Roadside Plus

* KEY REPLACEMENT - Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
* FLAT TIRE - If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
* TOWING - If the vehicle is rendered inoperable (unrelated to an accident) towing charges will be covered at no additional charge.
* JUMP START - A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
* LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
* FUEL DELIVERY* - A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Joyce24 schreef: En hoe kan ik zien of een auto wel écht een 4WD is? :blink:
Ben niet zo handig met die dingen
Haha..
Als het een 4WD is zit er meestal een knop of een pook om de 4WD in te schakelen, en eventueel ook een knop of pook te wisselen tussen high en low gear (soms ook nog een sperdifferentieel vergrendeling, maar dan heb je een echte ruige offroader). Een AWD is wat moeilijker te zien om dat vierwiel aandrijving daar constant is en niet handmatig in- of uitgeschakeld kan worden. Meestal staat wel ergens op de auto AWD, op de achterzijde of zo.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Valt dat ergens terug te zoeken welke auto's een verhuurbedrijf in een bepaalde klasse heeft?

Wij hebben bijvoorbeeld voor september bij National een Midsize gehuurd.
Op de site staat als voorbeeld een Chevrolet Equinox en in de factuur-mail staat een Jeep Liberty als voorbeeld.
Nu maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik vroeg me gewoon af of dit te checken valt.
Op de site van National zelf kon ik daar niets over vinden.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Joyce24 schreef:
En hoe kan ik zien of een auto wel écht een 4WD is? :blink:
Ben niet zo handig met die dingen
Haha..

Groetjes Joyce
Ik vraag me af of je echt wel de 4wd nodig hebt. De meeste SUV's zijn sterk genoeg om op 2WD te rijden (duurzamer ook). Ik heb zelf een 4WD SUV en ik heb nooit de 4WD gebruikt. Af en toe zet ik hem op auto 4WD waarbij de auto zelf bepaald of het nodig is om op 4WD over te gaan. En dat doe ik vooral op zand-, modderpaden en natte weilanden om power genoeg te hebben om de trailer + paard eruit te trekken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

GinoW schreef:Valt dat ergens terug te zoeken welke auto's een verhuurbedrijf in een bepaalde klasse heeft?

Wij hebben bijvoorbeeld voor september bij National een Midsize gehuurd.
Op de site staat als voorbeeld een Chevrolet Equinox en in de factuur-mail staat een Jeep Liberty als voorbeeld.
Nu maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik vroeg me gewoon af of dit te checken valt.
Op de site van National zelf kon ik daar niets over vinden.
Wij hadden vorig jaar in Vancouver via Alamo een crossover gehuurd. Omdat we niet wisten welke auto's daaronder vielen heb ik een mailtje naar Alamo gestuurd.
Ik kreeg een keurig antwoord terug met de type auto's die je in Vancouver kunt krijgen als je een crossover huurt.

Marjon
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wat een ei van Columbus. Waarom zou je je blind zoeken als je het gewoon kunt vragen?
Heb je voorbeeld gelijk gevolgd en naar Alamo gemailed wat voor auto wij kunnen verwachten als het geen Equinox wordt.

Niet dat het me buitengewoon veel uitmaakt maar vind het wel een deel van de voorpret om even een indruk van de mogelijke auto's te krijgen.
Laatst gewijzigd door Rob op 05 jun 2009, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Bedankt voor jullie reacties!

Raden jullie aan op op Alamo gold ook nog de roadside plus af te sluiten?

Groetjes!
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Ik heb een Full Size SUV gehuurd - vertrek Phoenix - heb Alamo rechtstreeks in de US gecontacteerd:
Op de vraag welke types er in aanwerking komen hebben ze een lijst van wel 10 auto' types doorgestuurd ;
Dodge Durango
Chevrolet Tahoe
Nissan Armada
Nissan Pathfinder
GMC Yukon
GMC Acadia
Chrysler Aspen
Jeep Commander
Volkswagen Touareg
Toyota Highlander

Dus moeilijk om een beeld te krijgen - blijft afwachten
Ik vind persoonloijk dat er een zeer groot verschil tussen bepaalde types is
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tjonge, daar zit wel verschil in! Wij hadden vorig jaar een Nissan Armada en dit jaar een Pathfinder (beiden voor enkele dagen). Die Armada was echt stukken groter en comfortabeler dan de Pathfinder (vreselijke harde slechte stoelen).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een band verwisselen is heel simpel maar niet leuk als het 35 graden is. Gewoon thuis je eigen wiel eens verwisselen. Dan weet je hoe het moet. (google is your friend)
julia
Amerika-ontdekker

Bericht door julia »

Wij zijn thuis met zn 3en en het is al jaren onze droom om een keer rond te touren met een auto waar we met zn 3en voorin kunnen zitten, zodat je niet de hele tijd achterom hoeft te kijken als je met elkaar praat :) Wij hebben een standardSUV gehuurd via Budget/expedia!
Weet iemand of er een mogelijk is om een driezitsvoorbank te krijgen? :) dat zou namelijk echt top zijn!
Julia
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

De Chevrolet Suburban kan ermee uitgerust worden... maar dat is geen Standard SUV :wink:
Denk dat weinig autoverhuur stations dat hebben.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Om met z'n drieen voorin te kunnen zitten zul je minimaal een full size SUV of pickup moeten hebben. Bij mijn Chevy Silverado pickup kun je met z'n drieen voorin zitten, er zitten ook veiligheidsgordels voor drie personen voorin, maar ik zou niet graag vele honderden mijlen zo willen rijden want het zit wel een beetje krap dan. Een Chevy suburban heeft standaard captains chairs voorin dus de meeste huur suburbans zullen ook niet de optie bieden van drie personen voorin. De enige SUV waar ik mee gereden heb waar dat wel kon was de Ford Excursion en die wordt niet meer gemaakt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij zijn er bijna geen auto's meer met echte voorbanken.
Ik weet wel dat veel van mijn amerikanen dat hadden,en dan ook echt een complete voorbank.
Zat voor geen meter,maar had toch wel iets, zeker als je een jaar of 20 bent en een vriendinnetje thuis brengt.
Of bijna thuis,toch. :mrgreen:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Een ford F350 heeft ook zo'n bank.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij hadden vorig jaar in Vancouver via Alamo een crossover gehuurd. Omdat we niet wisten welke auto's daaronder vielen heb ik een mailtje naar Alamo gestuurd.
Ik kreeg een keurig antwoord terug met de type auto's die je in Vancouver kunt krijgen als je een crossover huurt.
Op mijn vraag welke types in onder midsize SUV vielen in Denver kreeg ik van Alamo een mailtje dat ze dat niet wisten :shock: omdat dat per plaats verschilde.
Is dat nu weer afhankelijk van wie je vraag leest ofzo? Iedereen krijgt een duidelijk antwoord en ik word met zoiets afgescheept.

Nou ja, we zien het straks wel.
Laatst gewijzigd door Matrox op 08 jun 2009, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Vreemd hoor, maar misschien zijn ze in Canada gewoon vriendelijker dan in Amerika? :D

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Voor Phoenix vorig jaar wilde ik weten welke modellen in de categorie Standard SUV vielen en welke Minivans ik zou kunnen verwachten. Ik had ook gemaild en kreeg onderstaand antwoord:

Thank you for your email.

Our SUV fleet consists of the following models: Chevrolet Trailblazer, Buick Rainer, Buick Rendezous, Dodge Nitro, Jeep Grand Cherokee, Kia Sorrento, Kia Sportage, Saturn Vue, Toyota 4Runner, and Toyota Highlander.

Our minivan fleet consists of the following models: Buick Terraza, Dodge Caravan and Grand Caravan, Chevrolet Uplander, Kia Sadona, Saturn Relay.

If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Felicia
Internet Response
Alamo Rent A Car
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Wij hebben een Equinox gehuurd bij Alamo op LAX. Ik hoop dat ik mag kiezen of dat ze 'm niet meer hebben :mrgreen: Een Ford Escape vind ik namelijk ook wel erg stoer!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

En hij is heel zuinig ,wij hebben hem gehad vorig jaar .En die zuinigheid viel ons op tegenover de twee andere suv's de jaren ervoor.En die waren toen GMC Envoy (vond ik zeer leuke wagen) en dan de Saturn Vue.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer