Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget: Eten & drinken
-
- Amerika-ontdekker
Re: Budget: Eten & drinken
vind qua supermarkten toch dat je in de parken nauwelijks iets kunt vinden of anders heel duur. zou in de grotere plaatsen toch de wall mart kunnen pakken en dan voor een paar dagen inslaan als je op de kosten moet letten.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi
Boodschappen onderweg kun je overal halen. Zo duur en gelukkig ook goedkoop als je kan. Bij de grotere supermarkten heb je ruime keus. Ga eens naar de balie van de klantenservice en vraag om de discount pas of klantenpas. Dat is een kortingskaart en heb korting op de aanbiedingen van groentes fruit etc. van dat bedrijf.
Prijzen bij restaurants varieen (wat ie duur/goedkoop) zoals je ook leest in bovenstaande reacties. Buffetrestaurant zijn redelijk goedkoop en vind je ook verspreid.
Voor onderweg een pot jam en pindakaas voor overdag op brood en avond uit eten is ook een optie
Zal vast wel lukken
Boodschappen onderweg kun je overal halen. Zo duur en gelukkig ook goedkoop als je kan. Bij de grotere supermarkten heb je ruime keus. Ga eens naar de balie van de klantenservice en vraag om de discount pas of klantenpas. Dat is een kortingskaart en heb korting op de aanbiedingen van groentes fruit etc. van dat bedrijf.
Prijzen bij restaurants varieen (wat ie duur/goedkoop) zoals je ook leest in bovenstaande reacties. Buffetrestaurant zijn redelijk goedkoop en vind je ook verspreid.
Voor onderweg een pot jam en pindakaas voor overdag op brood en avond uit eten is ook een optie

Zal vast wel lukken

Elke reis begint met de eerste stap
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij lunchen bijna nooit in een restaurant onderweg.
We halen 's morgens altijd een French bread in de supermarkt (een soort zacht stokbrood, altijd vers gebakken 's morgens)
We hebben altijd, Nutella, boter, kaas en vleeswaren en eventueel fruit in de koelbox.
Tegen lunchtijd zoeken we een picknickplaats en eten daar lekker ons broodje op. Vaak eten we het overgebleven brood als ontbijt als er geen uitgebreid ontbijt in het hotel is.
Marjon
We halen 's morgens altijd een French bread in de supermarkt (een soort zacht stokbrood, altijd vers gebakken 's morgens)
We hebben altijd, Nutella, boter, kaas en vleeswaren en eventueel fruit in de koelbox.
Tegen lunchtijd zoeken we een picknickplaats en eten daar lekker ons broodje op. Vaak eten we het overgebleven brood als ontbijt als er geen uitgebreid ontbijt in het hotel is.
Marjon
- RiverCola
- Amerika-expert
Ben ik dit jaar ook van plan, koelbox kopen (hadden we vorig jaar niet en al die drankjes die je onderweg koopt tikken toch wel aan) en inslaan voor ontbijt en lunch. Meestal vind ik het ook veel lekkerder om zo'n lunch te eten dan ergens onderweg. Bovendien hebben wij vorig jaar toch een aantal keer hele lekkere verse, knapperige, broodjes gekocht in de supermarkten. Ik kan me herinneren dat ze bij de Wal Mart in Page zo'n bak hadden met allemaal verschillende verse broodjes.
Voordat we naar Yosemite gingen hebben we uitgebreid boodschappen gedaan in Bakersfield. In Yosemite aten we elke ochtend zachte broodjes met kaas en plakjes avocado. We hadden ook water, fruit, avond-snacks (toastjes met kruiden erop) en een fles Sangria bij ons. Was een goede keus, de winkel in Curry-Village was erg duur.
Voordat we naar Yosemite gingen hebben we uitgebreid boodschappen gedaan in Bakersfield. In Yosemite aten we elke ochtend zachte broodjes met kaas en plakjes avocado. We hadden ook water, fruit, avond-snacks (toastjes met kruiden erop) en een fles Sangria bij ons. Was een goede keus, de winkel in Curry-Village was erg duur.
Wij ontbijten en lunchen zelden in een restaurant. Na aankomst kopen we bij Walmart een piepschuimen koelbox, die we vullen met zakjes ijs van tankstation of supermarkt. Ook kopen we bestek, wat koelkastdoosjes, wegwerpborden en -bekers, crackers, potje peanutbutter etc.
Als ontbijt kopen verse cinnamon rolls of donuts met een flesje melk in een supermarkt en eten dat op een mooi plekje onderweg op. Voor de lunch verse kaasbroodjes of stokbroodjes en plakjes kaas en worst , pakjes sap, fruit dat we in de koelbox achterin de auto bewaren.
Als ontbijt kopen verse cinnamon rolls of donuts met een flesje melk in een supermarkt en eten dat op een mooi plekje onderweg op. Voor de lunch verse kaasbroodjes of stokbroodjes en plakjes kaas en worst , pakjes sap, fruit dat we in de koelbox achterin de auto bewaren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij ontbijten ook nauwelijks op restaurant. Of het moest gratis bij het hotel zitten. Het kost gewoon heel wat tijd als je elke ochtend heel uitgebreid gaat ontbijten. Dus we hebben ook altijd heel wat in onze coolbox zitten. Maar als we een Subway tegenkomen onderweg, krijgt die toch meestal de absolute voorrang. Echt zalige broodjes
.
Het valt me trouwens wel op dat fruit verschrikkelijk duur is. Maar waarschijnlijk kijken we op de verkeerde plaatsen daarnaar.

Het valt me trouwens wel op dat fruit verschrikkelijk duur is. Maar waarschijnlijk kijken we op de verkeerde plaatsen daarnaar.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Fruit is gewoon erg duur, kijk ook eens bij de kraampjes die je onderweg tegen komt.
Het fruit is dan vaak wel dat van het seizoen.
Het fruit is dan vaak wel dat van het seizoen.
bij onze eerste amerika reis waren wij zo onder de indruk van die ontbijten, dat we platzak waren en 10 kg verdikt
(lees elke ochtend gaan ontbijten met pancakes, eieren, grand slams en dat soort dingen)
nu zijn we er al wat meer uit geleerd en kiezen we sowieso een hotel waar je gratis ontbijt krijgt(er staat dan bij free complimentary breakfast), ik dacht dat bij holiday inn express o.a het geval was
dat scheelt heel veel in je budget en is nog goed voor de lijn ook! en tijdbesparend
s middags kiezen we meestal voor een broodje uit de supermarkt (die zijn echt gigantisch), of soms gaan we ook naar panda express. Een keten waar je chinees kan eten, vers klaargemaakt en hun orange chicken is heeeemels
een schotel met 3 verschillende dingen op kost 5, of 6 dollar
en omdat het zelfbediening is moet je geen fooi geven
s avonds kiezen we meestal voor een mexicaans restaurant, dat is ook heel betaalbaar en véééél eten
soms in de nationale parken, zijn we te lui om buiten het park te gaan eten, en dan kan het zijn dat je wat meer moet geven , daar profiteren ze er een beetje van
zo hebben we in death valley eens 80 euro uitgegeven aan 2 steaks en een fles wijn...
vergeet ook de fooien niet in te calculeren hé in een resto met bediening, wij geven gemiddeld 15%
het zal een schitterende reis worden!!
groetjes
christel
(lees elke ochtend gaan ontbijten met pancakes, eieren, grand slams en dat soort dingen)

nu zijn we er al wat meer uit geleerd en kiezen we sowieso een hotel waar je gratis ontbijt krijgt(er staat dan bij free complimentary breakfast), ik dacht dat bij holiday inn express o.a het geval was
dat scheelt heel veel in je budget en is nog goed voor de lijn ook! en tijdbesparend
s middags kiezen we meestal voor een broodje uit de supermarkt (die zijn echt gigantisch), of soms gaan we ook naar panda express. Een keten waar je chinees kan eten, vers klaargemaakt en hun orange chicken is heeeemels
en omdat het zelfbediening is moet je geen fooi geven

s avonds kiezen we meestal voor een mexicaans restaurant, dat is ook heel betaalbaar en véééél eten
soms in de nationale parken, zijn we te lui om buiten het park te gaan eten, en dan kan het zijn dat je wat meer moet geven , daar profiteren ze er een beetje van
zo hebben we in death valley eens 80 euro uitgegeven aan 2 steaks en een fles wijn...

vergeet ook de fooien niet in te calculeren hé in een resto met bediening, wij geven gemiddeld 15%
het zal een schitterende reis worden!!
groetjes
christel
- RiverCola
- Amerika-expert
Christel schreef:bij onze eerste amerika reis waren wij zo onder de indruk van die ontbijten, dat we platzak waren en 10 kg verdikt
en omdat het zelfbediening is moet je geen fooi geven![]()

OOOHHH, Orange chicken van de Panda Expressssssss! Ik zie er nu al naar uit, zo lekker!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dit betaal je in NL toch ook al snel in een redelijk restaurant. Zeker met een fles wijn erbij. Ben het wel met je eens dat het in vergelijking met andere plaatsen prijzig is.Christel schreef:
zo hebben we in death valley eens 80 euro uitgegeven aan 2 steaks en een fles wijn...![]()
Zelf ben ik niet zo van de ontbijten in de hotels, of in ieder geval niet iedere dag. Vind het vrij ongezond en vaak niet lekker. Ik denk dat uit bovenstaande verhalen duidelijk is dat je Amerika zo duur/goedkoop kan maken als je zelf wilt.
Ontbijt; complimentary bij hotel, buiten de deur, van de supermarkt
Lunch; buiten de deur (luxe, gewoon, simpel), van de supermarkt (bv lekker picknicken)
Diner; van fastfood en food court tot luxe sterrenrestaurants
Allen uiteraard met een eigen prijskaartje, die je zelf het beste in kunt vullen. Zo veel mensen, zo veel wensen. De een heeft een strak budget, de ander niet, de een houdt van gezond de ander van 'minder gezond', de een van veel , de ander van weinig/licht eten.
Ons is het halen van een aantal ontbijt en lunchzaken in de supermarkt erg bevallen. Je kunt dan zelf kijken wat je haalt, hoe veel je uitgeeft en later heb je altijd iets bij de hand als je honger hebt. 's Avonds is en blijft eten voor mij toch een 'uitje'. Geef dan ook snel veel meer uit, the sky is the limit.
Gemiddeld waren wij 150 dollar kwijt per dag met zijn tweeen (incl bezienswaardigheden). Hierbij zitten wel een aantal bezoekjes aan erg dure restaurants (vooral in de steden zijn we er flink voor gegaan). Met 100 dollar is het, denk ik, ook prima te doen. De 125 dollar die je er voor hebt uitgetrokken lijkt me dus prima. Denk dat je daar zelfs nog van overhoudt.
Foodcourts zijn inderdaad handige plaatsen om te eten. Voor iedereen keuze genoeg, goed en goedkoop. Vooral aan de foodcourts in Florida, waar de heerlijke Cajun keuken alomtegenwoordig is, hebben we goede herinneringen.
In grote plaatsen eten we 's avonds regelmatig in een foodcourt.
In grote plaatsen eten we 's avonds regelmatig in een foodcourt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ontbijt doe ik altijd zeer uitgebreid, lunch en diner zie ik wel waar ik ben en wat ik tegen zal komen.
Vaak fast-food, soms restaurant, soms iets uit de supermarkt.
Kosten per dag, voor mij alleen, ik denk ongeveer 30 dollar.
Vaak fast-food, soms restaurant, soms iets uit de supermarkt.
Kosten per dag, voor mij alleen, ik denk ongeveer 30 dollar.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Krijg nu alweer zin in een Applebees 

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- RiverCola
- Amerika-expert
Daar heb ik nooit gegeten en heb ze ook tijdens mijn reis niet gezien (waarschijnlijk doordat ik er nog nooit van gehoord had, dan let je er niet op!).
Maar meer mensen schrijven er zo lovend over. Misschien toch eens uit proberen?
(PS: Wat is er zo bijzonder aan?)
Maar meer mensen schrijven er zo lovend over. Misschien toch eens uit proberen?
(PS: Wat is er zo bijzonder aan?)
wooow man !!! dat ziet er allemaal LEKKER uit!!!
nu snap ik waarom er aan die Applebees telkens zo een rij staat te wachten
ik ga het zeker proberen!
nu snap ik waarom er aan die Applebees telkens zo een rij staat te wachten
ik ga het zeker proberen!

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je kunt er voor een goede prijs erg lekker eten.
Er zitten er genoeg (alleen al in Phoenix zitten er 16!) dus je zult er waarschijnlijk overheen gekeken hebben.
http://locator.applebees.com
Ze hebben er zelfs gerechten met een Weightwatchers logo...
Have Fun
Bert
Er zitten er genoeg (alleen al in Phoenix zitten er 16!) dus je zult er waarschijnlijk overheen gekeken hebben.
http://locator.applebees.com
Ze hebben er zelfs gerechten met een Weightwatchers logo...

Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Chocolate mousse shooter!!! Ik mis het nu al!!
Heb die als eerste geprobeerd en vond hem zo lekker dat ik nooit een ander heb genomen.
Ik vind Applebees sowieso een erg leuke tent.
Heb die als eerste geprobeerd en vond hem zo lekker dat ik nooit een ander heb genomen.

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:

Ik heb de foto's van vanochtend op Schiphol gestuurd naar je hotmail. Moet jij je jetlag niet wegslapen trouwens?
Die chocolate mousse shooter is inderdaad heerlijk!
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even gekeken wat wij vorig jaar uitgegeven hebben. Hieronder de kosten voor motels en eten/drinken voor 30 dagen, 4 personen. Vaak een Amerikaans ontbijt en een rauwkostsalade als lunch, maar ook regelmatig zelf brood en beleg gekocht.
Eten/drinken: 4480 dollar (149 dollar per dag, 37 dollar PP)
Motels/hotels (incl New York): 4019 dollar, gemiddeld 134 dollar met z'n vieren.
Benzine: 607 dollar (3900 mijl gereden).
Ik ga ons 2008-verslag even bijwerken met de kosten, toch wel handig om te weten.
Marianne
Eten/drinken: 4480 dollar (149 dollar per dag, 37 dollar PP)
Motels/hotels (incl New York): 4019 dollar, gemiddeld 134 dollar met z'n vieren.
Benzine: 607 dollar (3900 mijl gereden).
Ik ga ons 2008-verslag even bijwerken met de kosten, toch wel handig om te weten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 18092 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al