Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitleg van Road Bear over hun campers en huur
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur
Met de 34ft in 2007 1:8 gereden met de C-klas zit ik meestal op 1:9 á 1:10.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:Road Bear heeft geen AF-34, wel een A30-32.
Wij houden het verbruik nooit echt bij, dat zeg ik eerlijk. Wij hebben vorig jaar dik 5000 km gereden en voor ongeveer 1400 dollar aan benzine kwijt. De dollar was toen 1,60, maar ook de benzine was dik 4 euro per liter. De verhoudingen liggen nu een stuk anders.
Maar eerlijk is eerlijk: er zullen vast mensen zijn die dat wel bijgehouden hebben en precies weten, wij niet.
Inderdaad zulke mensen zijn wij , wij hebben afgelopen jaar een nieuwe, weliswaar RB C29-31" , van Chicago naar Las Vegas gebracht en kwamen daarbij op een gemiddeld verbruik uit van 1 km op 3,4 liter de afstand die wij gereden hebben was 6300 km, en hebben rustig gereden, maar de eerste 2500 km waren wel snelweg km's, de motor in deze camper was een Ford 10 cil 6,7liter, in 2007 hebben we hetzelfde gedaan met een RB 21'-23' met een chevrolet onderstel met een 8cil 6 liter motor en daarvan was het verbruik 1 liter op 4,3 km.
Dus reken op een aardige duit aan benzine, alhoewel in 2009 gaan wij weer als het goed is , en als de olieprijs zo laag blijft houden we deze keer geld over

interesse in onze reisverslagen ? kijk op www.goldwingrider.nl/usa
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Rob schreef:Met de 34ft in 2007 1:8 gereden met de C-klas zit ik meestal op 1:9 á 1:10.
Gallon op miles bedoel je , neem ik aan? dus 3,78 liter op 16 km en dat is ook 1 liter op 4,2 km bij jouw 1op 10
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij nogal duidelijk, je zit in Amerika en dus rij je mijlen en tank je gallonsGallon op miles bedoel je , neem ik aan?

Omrekenen heeft weinig nut, zie dat ook in verschillende reisplanningen men rekent in kilometers terwijl de teller in de auto/camper toch echt alleen maar mijlen aangeeft.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Rob schreef:Lijkt mij nogal duidelijk, je zit in Amerika en dus rij je mijlen en tank je gallonsGallon op miles bedoel je , neem ik aan?![]()
Omrekenen heeft weinig nut, zie dat ook in verschillende reisplanningen men rekent in kilometers terwijl de teller in de auto/camper toch echt alleen maar mijlen aangeeft.
klopt maar de vraag die gesteld werd door 1250 was gebaseerd op liters op km, vandaar
Oké, nee ik schrok even!
@Nieuwenoord Jullie hebben gelijk, sorry! Het is eentje van El Monte.
@Nieuwenoord Jullie hebben gelijk, sorry! Het is eentje van El Monte.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kreeg mails van iemand die eind juli geen C-klasse meer kon huren bij Road Bear in San Francisco, uitverhuurd, allemaal. Informeren bij Aldie leverde het volgende mailtje op, misschien handig voor mensen die nog willen boeken:
Hallo Monique,
Ik ben juist terug van een weekje vakantie in de Bahamas.
De laatste helft van juli zijn we volgeboekt in SFO en LAX, augustus hebben we nog wel campers beschikbaar. De boekingen dit jaar zijn minder maar het is nog altijd niet slecht. Het zal niet zo druk zijn, we hebben nog veel campers beschikbaar tussen 15 juni en 15 juli.
Groetjes,
Aldie
Midden oktober 2008 konden wij al geen c-klasse meer huren voor eind juni dit jaar in San Francisco.
Gelukkig konden wij wel boeken voor LA.
Gelukkig konden wij wel boeken voor LA.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Weet iemand of het mogelijk is om de eindschoonmaak af te kopen (op voorhand aan te geven), net zoals je dat hier kan doen als je bijv. een stacaravan huurt?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eindschoonmaak kost je misschien 15 tot 30 minuten er van uit gaande dat je tussendoor niet in een zwijnenstal hebt gewoond maar geregeld de vloer schoongemaakt en de douche uitspoeld na gebruik.
De buitenkant hoef je niets aan te doen dus alleen van binnen even poetsen.
Wil je dat niet dan doe je het niet, de boete voor het vuil inleveren is $ 50 tot $ 100 afhankelijk van hoe vuil de camper van binnen is, het niet leegmaken van de vuilwatertanks kost je $ 50.
De keus is dus aan jezelf maar van te voren afkopen kan niet volgens mij, heb het tenminste nog bij geen een verhuurder gezien.
De buitenkant hoef je niets aan te doen dus alleen van binnen even poetsen.
Wil je dat niet dan doe je het niet, de boete voor het vuil inleveren is $ 50 tot $ 100 afhankelijk van hoe vuil de camper van binnen is, het niet leegmaken van de vuilwatertanks kost je $ 50.
De keus is dus aan jezelf maar van te voren afkopen kan niet volgens mij, heb het tenminste nog bij geen een verhuurder gezien.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Til inderdaad niet te zwaar aan het woord eindschoonmaak. Bezemschoon is een beter woord. Geen haren in de douche, sporen in het toilet, schoon aanrecht en kookplaat en een bezem over de vloer. Ik koop altijd voor de hele reis zo'n Swifterstok met natte doekjes, die gaat erdoor, maar hoeft niet eens. Kost inderdaad zo'n 15 minuten.
Het belangrijkste is dat je tanken goed leeg zijn, is dat niet zo, dan betaal je daarvoor bij (en terecht!).
Het belangrijkste is dat je tanken goed leeg zijn, is dat niet zo, dan betaal je daarvoor bij (en terecht!).
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, duidelijk.
Zit er eigenlijk een bezem/stoffer en blik of zo in de camper, of moet je die zelf kopen?
Zit er eigenlijk een bezem/stoffer en blik of zo in de camper, of moet je die zelf kopen?
Groetjes Inge
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zit in de camper, hoef je dus niet aan te schaffen.
- Bravy
- Amerikafan
- Contacteer:
Nu onze vakantie ook nadert zit ik nog met een paar vragen met betrekking tot de camper (26-28 feet) die wij bij Road Bear (San Francisco) gereserveerd hebben:
1. Ik heb ergens gelezen dat je een voorkeur kunt uitspreken over een bepaald merk. Is dat zo, en zo ja, welk merk heeft dan jullie voorkeur? Gaat mij met name om de degelijkheid.
2. Hoe kan ik aangeven dat ik bv. campingstoeltjes wil huren? Kan ik die ook van te voren reserveren? En zijn die stoeltjes kwalitatief in orde of kun je ze beter zelf kopen (wat kosten die dingen daar)?
3. Wij komen vrijdagavond aan. Hoe kom ik erachter hoe laat we zaterdag opgepikt worden door de Shuttle? Kan dat van te voren met Aldie geregeld worden?
4. Nabrandertje: waar kun je het beste inkopen doen in de buurt van Road Bear San Francisco? We blijven nog 2 nachten op Larkspur.
Gaarne jullie hulp.
René
1. Ik heb ergens gelezen dat je een voorkeur kunt uitspreken over een bepaald merk. Is dat zo, en zo ja, welk merk heeft dan jullie voorkeur? Gaat mij met name om de degelijkheid.
2. Hoe kan ik aangeven dat ik bv. campingstoeltjes wil huren? Kan ik die ook van te voren reserveren? En zijn die stoeltjes kwalitatief in orde of kun je ze beter zelf kopen (wat kosten die dingen daar)?
3. Wij komen vrijdagavond aan. Hoe kom ik erachter hoe laat we zaterdag opgepikt worden door de Shuttle? Kan dat van te voren met Aldie geregeld worden?
4. Nabrandertje: waar kun je het beste inkopen doen in de buurt van Road Bear San Francisco? We blijven nog 2 nachten op Larkspur.
Gaarne jullie hulp.
René
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
René
---
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe kan je niet kiezen tussen verschillende campers. Wat je gelezen hebt zal waarschijnlijk gaan over de C31-camper van Road Bear. De Winnebago is duidelijk beter van kwaliteit dan de Coachmen. De 26-28 foot is er in twee uitvoeringen (beiden Dutchmen/Coachmen), maar ik zou niet echt een voorkeur uit kunnen of willen spreken.1. Ik heb ergens gelezen dat je een voorkeur kunt uitspreken over een bepaald merk. Is dat zo, en zo ja, welk merk heeft dan jullie voorkeur? Gaat mij met name om de degelijkheid.
De stoeltje zijn bij Road Bear te huur en je kan op je online speedpass aangeven of je die erbij wilt huren. Ik zag dit jaar erg goede kwaliteit stoelen (van Bass Pro Shop).2. Hoe kan ik aangeven dat ik bv. campingstoeltjes wil huren? Kan ik die ook van te voren reserveren? En zijn die stoeltjes kwalitatief in orde of kun je ze beter zelf kopen (wat kosten die dingen daar)?
Sterker nog: je moet van tevoren bellen. Meestal is het handig om te bellen voor je van huis vertrekt (dus 2 dagen van tevoren), hij kan dan wel aangeven hoe laat je opgehaald wordt. Het nummer wat je moet bellen staat op je voucher.3. Wij komen vrijdagavond aan. Hoe kom ik erachter hoe laat we zaterdag opgepikt worden door de Shuttle? Kan dat van te voren met Aldie geregeld worden?
- Bravy
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank je Monique. Helder.
Heb je ook nog een antwoord op de 4e vraag (heb ik later toegevoegd)?
Heb je ook nog een antwoord op de 4e vraag (heb ik later toegevoegd)?
Groet,
René
---
René
---
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is een Walmart in Union City, vlakbij Road Bear en een grote Food Max daar in de buurt. Je krijgt bij Road Bear een kaartje mee met de locaties en route.
- Bravy
- Amerikafan
- Contacteer:
Helemaal top. Thx!
Groet,
René
---
René
---
- Bravy
- Amerikafan
- Contacteer:
Gisteren kwamen de reisbescheiden binnen en daarop stond een verkeerde maat camper. Na wat heen en weer bellen blijkt dat we een gratis upgrade hebben gekregen naar een 29-31 feet camper
. Loont het nu de moeite om toch te proberen een voorkeur voor de Winnebago uit te spreken bij Road Bear, en zo ja, hoe?
René

René
Groet,
René
---
René
---
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe kan je geen voorkeur uitspreken of in elk geval kan je er geen rechten aan ontlenen. Maar een mailtje eraan wagen kan nooit kwaad misschien? Gewoon informeren via het algemene mailadres van Road Bear (te vinden via de site).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht