Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mall of America - Tips ?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Mall of America - Tips ?

Bericht door Ruud2004 »

Volgende maand hebben we een bezoek gepland aan de Mall of America (grootste Mall van Amerika ?). Ik heb er al veel op het www over gelezen, maar wellicht heeft iemand nog leuke tips voor ons ? (bv. do and dont's, hotel etc) Wij zijn daar op een dinsdag en woensdag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Mall of America - Tips ?

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben in 2007 de Mall bezocht. Hij is erg groot en ook mooi. Er bevindt zich een kermis gedeelte in en een soort aquarium. Wij hebben overnacht in het Ramada hotel aan de overkant van de mall. Mooie grote kamers. Omdat er geen ontbijt inbegrepen was wilden we in de mall ontbijten maar er zaten geen leuke ontbijtrestaurants. Uiteindelijk hebben we een heerlijk broodje gegeten bij Subway in de mall, ook niet verkeerd. Wij zijn er speciaal voor omgereden maar achteraf hebben we genoeg andere mooie shopping malls gezien en vonden we de mall niet super speciaal of zo. Er bevindt zich ook een grote Ikea naast. In ons reisverhaal NY-LV schrijf ik hierover.
Groeten,
Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest en, al wonen we hier dichtbij een van de grootste malls in het land, de grootte ervan maakte wel indruk op ons. Hier het verslag van die dag (ik kan St. Paul ook van harte aanraden, vooral het Capitool is een bezoek waard).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Wij waren er in 2000, dus dat is alweer een aardige tijd geleden. Echte tips heb ik niet. Behalve je lekker vermaken daar. Was toch wel serieus onder de indruk van de grootte van de mall. Leuk aquarium en gewoon lekker rondsnuffelen. Veel plezier daar!
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Bedankt voor jullie reacties, dat worden twee volle dagen shoppen ! Ik ben nu (via Hotwire) bezig voor een leuk hotel. Eens kijken hoe dit afloopt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Mijn hart slaat op hol...
Waar is die supermall?!?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

De Mall of America bevindt zich in Bloomington, Minneapolis http://www.mallofamerica.com
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Helaas, net iets te ver van onze route af.... :banghead:
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Misschien ligt één van deze malls op je route?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
mofraweert
Amerika-ontdekker

De eerste in het lijstje kan al meteen raak zijn :dance: We reizen van Springfield VA naar Fort Washington PA en ik geloof dat Fort Washington zo'n 20 miles van King of Prussia vandaan ligt :D

Bedankt voor het linkje, zal eens kijken waar we allemaal in redelijkheid passeren!!
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tysons Corner ligt ook op jullie route (een half uurtje rijden op zijn hoogst van Springfield af). Dat heeft 300+ winkels en de er tegenover gelegen Galleria mall nog eens meer dan 120. Leuke bijkomstigheid is, dat Tysons een van de eerste malls, zoals we ze nu kennen, in de VS was. Toen wij hier kwamen wonen, had de mall een verdieping!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mofraweert
Amerika-ontdekker

Wordt toegevoegd aan onze tip-boekje! :dance: Puberdochter telt nu al elke dag haar portemonee om te weten wat ze kan besteden tijdens het shoppen! :lol: Bedankt Petra!
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

We zijn net terug van een twee dagen Mineapolis en een bezoek aan de Mall of America. We hebben ons zeker goed vermaakt, maar het is geen Mall om voor om te rijden. Ok, de Mall is erg groot, maar er zitten veel zaken dubbel in. Trek daar ook nog eens alle eettentjes en het foodcourt vanaf, dan blijft er een flink winkelcentrum en een kermis over. Ook vwb het prijspeil hoef je niet naar de MOA. De prijzen in de Chicago-Area liggen toch wel wat lager.

Via Hotwire hadden we het dichtbijgelegen hotel Raddisson Bloomington gescoord. Over Hotwire niets dan goeds, maar bij het Raddisson werd het toch wel even vervelend bij het inchecken. Wie geeft nu een kamer met een stapelbed aan een gezin met twee tieners of een kamer met een "uittrekbed". Daar krijg ik mijn kids niet meer in. (16 & 18 jr) Ik heb duidelijk het idee gekregen dat de Hotwireklanten daar de mindere kamers krijgen toebedeeld. Na even "voet bij stuk houden" werd ons een geschikte kamer toegewezen. Naast ons werd aan gasten zonder reservering ijskoud een kamer met twee dubbele bedden weggegeven. Bij het uitchecken weer gezeur omdat de reeds betaalde kamer nogmaals werd berekend.
Nu ik mij berichtje lees, lijkt het wel een klaagzang. Zo erg was het niet, maar ik hoef er niet meer naar terug.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ruud, bedankt voor je update en dat je jouw ervaring met ons deelt.

Ik ben in 1996 in de Mall of America geweest en had eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel als jij. Het is immens groot, veel eettentjes, winkels, kermisattracties, etc. Je kunt je er heel goed een dag vermaken. Leuk om er geweest te zijn, maar ik hoef er ook niet weer heen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier nog een, die niet super onder de indruk was van de MOA. Ik dacht altijd, dat het kwam, omdat we hier vlakbij ook een van de grootste malls van het land hebben, die ik eigenlijk leuker vind, dan de Mall of America.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb in Noord New Jersey gewoond, het paradijs van de shopping malls (zeiden zelfs mijn bazen bij Discount Store News). Toen we om de hoek bij de Mall of America woonden, zijn we er een paar keer geweest, maar de indruk was: gewoon een heel grote Mall, niets bijzonders. Toen de zoon jonger was en een paar vriendjesm uit NJ over had, zijn we naar die attracties geweest en naar een soort "binnenshuis vuurwerk". Maar dat was toen nog Camp Snoopy. De Peanuts zijn nu vervangen door Nickelodeon of een van die troepgroepen. Is volgens mij nu helemaal niets meer aan.

Alleen het aquarium in de kelder is wel aardig.

D'r staat tegenwoordig gelukkig een Ikea op de parkeerplaats daar. Vond ik leuker.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
diewertje
Amerika-ontdekker

Bericht door diewertje »

Het is inderdaad gewoon een hele grote mall - niks bijzonders, gewoon heel veel winkels. Het voordeel van winkelen in Minnesota is dan wel weer dat je geen tax op de kleding hoeft te betalen (volgens mij is dat ook de reden waarom de MOA in Minnesota ligt?)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer