Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.
Re: voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.
In dit soort gevallen wordt er altijd uitgegaan van de meest riante bepaling. In jouw geval is dat die voor de longhaul vlucht, waarvoor je 2x 23kg mee mag nemen. Hierdoor geldt die bepaling ook voor de shorthaul vluchten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij kregen gisteren een brief van onze reis organisatie dat je bij delta airlines alleen nog maar 1 koffer van 23 kg mee mag nemen. Die ander mag mee voor $ 50
( t.g.v. Economische crisis) Nu reizen wij met KLM , en ik hoop dat zij deze regeling niet overnemen...
weet iemand hier meer van?

weet iemand hier meer van?
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Dat van Delta is volgens mij al eens besproken op het forum. Vooralsnog geldt bij KLM gewoon nog 2 pieces van 23kg. Als je vlucht echter uitgevoerd wordt door Delta, kan dit anders zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
en voor American airline mag toch ook 2x 23 kg meegenomen worden?
jan
jan
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Vooralsnog mag bij American gewoon 2 X 23 kg. pp. meegenomen worden.
@harry
dank je
dank je
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij vliegen met KLM en mogen ook gewoon 2x23 kg meenemen is ons verteld
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
En als je dat over de KLM wilt nalezen, dan kan dat hier, op de KLM-website.
Valt onder die 2x23 kg gewicht ook de handbagage? Kan ik niet echt terug vinden op de KLM site
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voor handbagage zie hier: http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm
Het bagagestuk mag niet groter zijn dan 55 x 25 x 35 cm (lxbxh) en het totaalgewicht (incl. accessoires zoals camera's, paraplu's etc.) mag niet groter zijn dan 12 kg.
Het bagagestuk mag niet groter zijn dan 55 x 25 x 35 cm (lxbxh) en het totaalgewicht (incl. accessoires zoals camera's, paraplu's etc.) mag niet groter zijn dan 12 kg.
Jerbia, dat had ik wel gezien, die link. Maar het is mij nog steeds niet helder of handbagage nu wel of niet valt onder die twee stuks. Is het 2x23 kg plus handbagage of is handbagage inclusief. Of ben ik nou een beetje dom dat ik dit niet snap 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is 2 x 23 kg voor in het ruim én een stuk handbagage plus nog een handtas/laptoptas/cameratas o.i.d.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is inderdaad 2x23 voor de koffers en de handbagage komt er dan nog bij zoals ik t begreep op t reisbureau
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Bagage en handbagage worden altijd als iets verschillends gezien. Ik ben trouwens nog nooit gecontroleerd op de afmetingen en gewicht van mijn handbagage. Van wat ik lees van FA's op Flyertalk houden zij vaak aan: kan je de handbagage zelf niet boven je hoofd tillen, dan moet hij ingecheckt worden 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat stelt me gerust (hoop ook dat het terecht is!). Mijn vriend en ik vliegen in juli naar de VS (en jammer: we maken eerst een vlucht naar NY via London, en dan een binnenlandse vlucht van NY naar Denver waardoor de 2 pieces voor ons niet opgaanClint schreef:Bagage en handbagage worden altijd als iets verschillends gezien. Ik ben trouwens nog nooit gecontroleerd op de afmetingen en gewicht van mijn handbagage. Van wat ik lees van FA's op Flyertalk houden zij vaak aan: kan je de handbagage zelf niet boven je hoofd tillen, dan moet hij ingecheckt worden

en hij moet schilderijen meenemen voor een expositie in LA. 4 kleine doekjes, 40 x 50 cm en +/- 2 cm dik per stuk. Deze worden gewoon in bubbeltjesplastic gepakt en in een tas als handbagage. Daarnaast 2 grotere schilderijen welke hij van de frames haalt en oprolt in een koker. De frames hebben een langste lengte van 1 mtr, dit pakketje aan houten balkjes gaat ook in die koker welke dus ruim 1 mtr. lang is. Wederom handbagage. Vanwege die afmetingen die hiervoor geplaatst werden (55 x 25 x 35) begon ik me toch weer even zorgen te maken.
Die binnenlandse vlucht maakt geen deel uit van dezelfde itinary? Ik vlieg Amsterdam - London - Dallas - Kansas City en mag gewoon 2 pieces meenemen..RiverCola schreef: Dat stelt me gerust (hoop ook dat het terecht is!). Mijn vriend en ik vliegen in juli naar de VS (en jammer: we maken eerst een vlucht naar NY via London, en dan een binnenlandse vlucht van NY naar Denver waardoor de 2 pieces voor ons niet opgaan)
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Het is niet altijd zo dat je maar twee stuks van maximaal 23 kg mag meenemen. Wij vliegen van Londen naar Los Angeles met Air New Zealand en dit staat op hun website:
> Flights to/from the USA, Canada or Tahiti
> Flights between New Zealand and London via
Los Angeles
Economy and Premium Economy 2 pieces, max combined weight 46kg (100 lbs)
Business 2 pieces, max combined weight 64kg (140 lbs)
Star Alliance Gold Customers (including Airpoints Gold and Gold Elite) 1 additional piece per person
On Air New Zealand the maximum weight for any bag is 32kg (70lbs).
Under this piece system, each piece of baggage should have total dimensions (length + width + height) no greater than 158cm (62").
Hier kan je het gewicht van de koffers dus wel combineren.
Groejes,
Annaa
> Flights to/from the USA, Canada or Tahiti
> Flights between New Zealand and London via
Los Angeles
Economy and Premium Economy 2 pieces, max combined weight 46kg (100 lbs)
Business 2 pieces, max combined weight 64kg (140 lbs)
Star Alliance Gold Customers (including Airpoints Gold and Gold Elite) 1 additional piece per person
On Air New Zealand the maximum weight for any bag is 32kg (70lbs).
Under this piece system, each piece of baggage should have total dimensions (length + width + height) no greater than 158cm (62").
Hier kan je het gewicht van de koffers dus wel combineren.

Groejes,
Annaa
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nee, de vlucht van NY naar Denver is een paar dagen later dan de eerste vlucht en is los geboekt als 'domestic flight'.Clint schreef:Die binnenlandse vlucht maakt geen deel uit van dezelfde itinary? Ik vlieg Amsterdam - London - Dallas - Kansas City en mag gewoon 2 pieces meenemen..RiverCola schreef: Dat stelt me gerust (hoop ook dat het terecht is!). Mijn vriend en ik vliegen in juli naar de VS (en jammer: we maken eerst een vlucht naar NY via London, en dan een binnenlandse vlucht van NY naar Denver waardoor de 2 pieces voor ons niet opgaan)
Ik stel mijn vraag hier ook maar voor de duidelijkheid.
Ons vluchtschema:
Heenweg:
Brussel BRU - Overstap in New York JFK (tijd: zo'n 2,5 uur) - San Francisco bestemming
Operator is AA, oftewel American Airlines.
Terugweg:
LA - London LHR (tijd: 2 uur en 15 min) - Brussel
Operator is BA, Britisch Airlines.
Het gaat mij vooral om de terugweg. Ik ga op de heenweg echt niet 2x 23kg aan spullen per persoon meesjouwen.
2x 23 kg zou bij beide luchtvaartmaatschappijen geen probleem zijn.
Op de terugweg hebben we dus een kort Europees stukje in onze reis zitten, van London LHR naar Brussel. De ticket is als 1 ticket geboekt en we hebben in London 2 uur en 15 min overstaptijd.
Gaat dit nog problemen opleveren voor die 2x 23 kg per persoon?
Wijziging en tevens nog een vraag: Wat mag onze handbagage per persoon wegen bij BA?
Ik kan op hun site wel afmetingen ed vinden (http://www.britishairways.com/travel/ba ... blic/en_nl) maar daar houd het dan min of meer ook mee op.
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
Ik vond op de site van BA in ieder geval dit:
Allowances for USA, Canada, Caribbean, Ghana, Kenya, Mexico, Nigeria and South America
Passenger Free checked allowance
Adults and children
(aged 12 years and over) FIRST and Club World: Three standard-sized bags
World Traveller Plus and World Traveller: Two standard-sized bags
Maar dit geldt dus ook voor dat kleine stukje?
Ik wil gewoon zeker weten dat ik op de terugweg 2x23 kg mee mag nemen
Ons vluchtschema:
Heenweg:
Brussel BRU - Overstap in New York JFK (tijd: zo'n 2,5 uur) - San Francisco bestemming
Operator is AA, oftewel American Airlines.
Terugweg:
LA - London LHR (tijd: 2 uur en 15 min) - Brussel
Operator is BA, Britisch Airlines.
Het gaat mij vooral om de terugweg. Ik ga op de heenweg echt niet 2x 23kg aan spullen per persoon meesjouwen.
2x 23 kg zou bij beide luchtvaartmaatschappijen geen probleem zijn.
Op de terugweg hebben we dus een kort Europees stukje in onze reis zitten, van London LHR naar Brussel. De ticket is als 1 ticket geboekt en we hebben in London 2 uur en 15 min overstaptijd.
Gaat dit nog problemen opleveren voor die 2x 23 kg per persoon?
Wijziging en tevens nog een vraag: Wat mag onze handbagage per persoon wegen bij BA?
Ik kan op hun site wel afmetingen ed vinden (http://www.britishairways.com/travel/ba ... blic/en_nl) maar daar houd het dan min of meer ook mee op.
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
Ik vond op de site van BA in ieder geval dit:
Allowances for USA, Canada, Caribbean, Ghana, Kenya, Mexico, Nigeria and South America
Passenger Free checked allowance
Adults and children
(aged 12 years and over) FIRST and Club World: Three standard-sized bags
World Traveller Plus and World Traveller: Two standard-sized bags
Maar dit geldt dus ook voor dat kleine stukje?
Ik wil gewoon zeker weten dat ik op de terugweg 2x23 kg mee mag nemen

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Omdat dat korte stukje onderdeel is van je intercontinentale vlucht mag je op dat stukje ook 2 stuks bagage á 23 kilo meenemen.
Als het een los geboekte vlucht was had je maar 1 stuk van 20 kilo mogen hebben.
Als het een los geboekte vlucht was had je maar 1 stuk van 20 kilo mogen hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht