ik was dit topic al helemaal uit het oog verloren.
We hebben onze hond kunnen meenemen vanuit brussel naar chicago.
In zaventem hebben we de hond moeten afgeven aan het begin van de american airlines rij en dan zijn we onze bagage gaan inchecken.
bij dit inchecken moesten we een paar documenten invullen en 150 dollar betalen (als ik mij goed kan herrineren).
De hond moet in principe 4 uur voor vertrek nog eten en drinken hebben gehad. je moet dit ook invullen wanneer dit juist was.
Een waterfles hebben we aan haar bench gehangen maar eten had ik haar niet meer gegeven tot 6 uur voor ons vertrek. Zodoende kon ze thuis haar behoefte nog eens doen. Ik weet dat mijn hond niets erger vind dan kaka te moeten doen in zo een kleine bench. Ik had dit aan de dierenarts gevraagd en hij zij dat het helemaal geen probleem was dat de hond zo lang zonder eten zou zitten.
Daarna kregen we onze hond terug om er nog even mee te gaan wandelen. Vergeet dus niet van die poepzakjes bij je te houden

.
Dan hebben we terug de hond afgegeven en onze vlucht kon beginnen.
Eens in chicago aangekomen en door de paspoortcontrole mochten we onze hond in de baggageclaim zone ophalen. Het beestje was helemaal zijn kluts kwijt en we wilde haar zo snel mogelijk uit haar bench laten. Dit mag uiteraard niet tot dat je uit de luchthaven bent.
We moesten naar nog even de inenting tegen hondsdolheid laten zien en we mochten vertrekken. De beambte zij dat aangezien we uit belgie kwamen de hond geen gezondheidsattest nodig had. Wij hadden dit toch bij en ik zou dit iedereen toch ook aanraden.
Dan eindelijk uit de luchthaven kon de hond eventjes rondwandelen en op haar positieven komen, maar na een korte wandeling moest ze terug haar bench in want we moesten nog tot aan de Alamo office om onze auto op te pikken. Na 3 keer gepasseerd te zijn door de shuttle bus

stopte eindelijk een vriendelijk chauffeur die me hielp me het inladen van onze 5 koffers en de hond. Na een kort ritje met de shuttle bus konden we eindelijk in de huurauto stappen en onze tocht naar St Louis verderzetten. Nog eens 5 uur later konden we dan eindelijk ons nieuwe huis binnenstappen.
We hadden de hond in de huurauto in de bench gelaten. Sommige verhuurmaatschappijen verplichten dit. Alamo doet dit niet maar je moet de auto dan wel volledig haarvrij en proper inleveren.
tony