Mark & Martine schreef:Ik heb (alweer) een vraag.
Bij het maken van onze rondreis maart 2006 heb ik een etappe van Kanab naar Mexican Hat opgenomen. Die dag willen we Monument Valley bekijken. Nou kan ik me daar dus weinig bij voorstellen.
Op de website van Utah staat dat de unpaved road niet te rijden is met een normale auto (wij hebben een minivan). Is er dan wel iets van monument valley te zien of moet je dan echt een excursie boeken

Hoi Mark & Martine,
eind vorige maand hebben wij de weg door Monument Valley gereden. In ons reisverslag heb ik daar iets over genoteerd bij dag 20.
Zie
http://menramerika2005.web-log.nl/log/2278117 .
Bovenaan deze dag staat een knop met de tekst "foto's van vandaag" en als je daar op klikt krijg je de foto's van die dag te zien, waaronder die van Monument Valley.
Op de tekstpagina zie je eerst een heel stuk tekst, die ik als voorbereiding van de reis heb geplaatst, dan een horizontale lijn en daaronder staat het werkelijke reisverslag.
Wij waren daar tweede helft van de middag en hebben genoten van de aanblik van deze vallei met zijn grote rotsen. Daarbij hadden wij een mooi licht- en donkerspel toen de zon steeds meer zakte.
Als de weg door de vallei droog is, is deze met een "normale" tweewielaangedrevenauto te berijden. Ik heb geen excursie gemaakt met de Navajo Indianen, maar ik zou kiezen voor het zelf rijden van deze prachtige weg, zodat je ook fijn kan stoppen waar jij wilt. En dan vooral veel foto's maken en/of filmen, want het is er adembenemend mooi.
Groet, Marco.