Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aloha van ManuIwa
-
- Amerika-ontdekker
Aloha van ManuIwa
Hallo,
Ik woon inmiddels al weer een jaar of 7 in Hawaii op het eiland Oahu, en kom Nederlanders tegen op de meest onverwachte plekken. Ik heb het vermoeden dat er een stuk meer Nederlanders hier zitten dan men zou vermoeden. Als jij je ook op de eilanden bevindt, laat wat van je horen!
malama pono
Ik woon inmiddels al weer een jaar of 7 in Hawaii op het eiland Oahu, en kom Nederlanders tegen op de meest onverwachte plekken. Ik heb het vermoeden dat er een stuk meer Nederlanders hier zitten dan men zou vermoeden. Als jij je ook op de eilanden bevindt, laat wat van je horen!
malama pono
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Aloha van ManuIwa
Jiejie is de enige andere hier op het forum geloof ik
-
- Amerika-ontdekker
Thanks. Door een van zijn posts ben ik toevallig op dit forum beland, en het lijkt erop dat hij me daarmee heel wat problemen heeft bespaart!
Ik ben blij te horen dat ik je wat hoofdpijn heb kunnen besparen. Ik heb je net een PM terug gestuurd, dus ik zal daar niet al te veel weer over ingaan.
Er zitten hier trouwens inderdaad veel Nederlanders in Hawaii. Net als jij kom ik ze ook op de gekste plekken tegen, en ook het Honoraire Consulaat gaf het afgelopen dinsdag aan toen ik er was om mijn paspoort te verlengen. Hier een stukje uit mijn blog van wat ze tegen mij zei:
Er zitten hier trouwens inderdaad veel Nederlanders in Hawaii. Net als jij kom ik ze ook op de gekste plekken tegen, en ook het Honoraire Consulaat gaf het afgelopen dinsdag aan toen ik er was om mijn paspoort te verlengen. Hier een stukje uit mijn blog van wat ze tegen mij zei:
Er zit nog iemand op het forum uit Hawaii, al is ze niet zo actief haha (laatste keer online in Januari of Februari geloof ik), Jackybeertje woont op Maui. En ik heb daarnaast het gevoel dat er ook iemand anders (ook een Nederlander) uit Kaneohe soms meeleest, maar zeker weten doe ik dat niet.... Ze gaf aan dat ze toch wel de hoop heeft dat er later meer machines beschikbaar komen en dat ze dan weer paspoorten aangevraagd kunnen worden want, zoals zij ook al aangaf, er zijn meer Nederlanders in Hawaii dan dat je zou verwachten (ze gaf daarbij als voorbeeld op dat ze een keer op Big Island een medewerker zochten die zowel Nederlands als Indonesisch kon spreken, en tijdens de sollicitaties stond het schijnbaar bomvol van de mensen die dit konden, en dit was dus nog vrij specifiek vanwege Indonesië. En zo schijnt het op alle eilanden te zijn, er zitten hier blijkbaar echt veel Nederlanders… lekker lullig dus dat Nederland ze zo in de steek laat met dat paspoorten gedoe, helemaal omdat er ook veel mensen zijn die niet naar het vaste land, of naar Nederland, kunnen gaan maar wel een paspoort nodig hebben voor legitimatie doeleinden) ...
-
- Amerika-ontdekker
Ik ken zelf een Nederlander op Maui en twee hier op Oahu, een derde is een aantal jaren geleden naar Portland OR verhuisd.