Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iwan & Evelien in de USA - deel 1 t/m 5 + conclusies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Iwan & Evelien in de USA - deel 1 t/m 5 + conclusies

Bericht door pushirubiano »

Dat was een beetje mijn probleem bij Antelope Canyon. Er zijn zoveel enthousiast 'echte' :) fotografen met alles d'r op en d'r aan (statief, lenzen noem maar op) dat je als amateur een beetje ondersteboven gelopen wordt. O wee als je met je 'point&shootje' op de plaats gaat staan waar net een professional zijn statief wil neerplanten! :shock:

(OK dat was een beetje overdreven, hoor, maar ik kreeg wel een paar keer de 'stink-eye' toen ik met mijn gewone camera op de goede plekjes voor fotos ging staan)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

cens schreef:
Dude schreef: :oops: Ik heb Angels Landing gelopen met mijn ganse camera set (drie lenzen) :lol:

Bart
Waarom neem je 3 lenzen mee tijdens een wandeling? Wissel je die dan tijdens de wandeling als je iets wilt fotograferen met een andere lens?
Ja ik wissel die (zo snel mogelijk) gewoon tijdens de wandeling. Ik zoek wel een plekje uit de wind ofzo.
NIET wisselen in de antelope canyon, omdat er daar met zand gegooid wordt voor de lightbeams.
Ik zei al tegen een indiaanse gids die perse een beam wou tevoorschijn toveren dat hij het zand van men camera moest weggooien.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bart,

Heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag hoe je je camera (mijne: Canon Eos 400D) in de RAW stand kunt zetten. Weet jij dat misschien?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Beeldkwaliteit van jouw camera schijnt erg goed te zijn en heb jij RAW misschien helemaal niet nodig,
lees http://www.letsgodigital.org/nl/canon_e ... eview.html
Houd er rekening mee, dat bij het maken van RAW-bestanden (vaak in combinatie met JPEG) er veel meer geheugen gevraagd wordt per beeld, dan alleen in JPEG. De geheugenkaart is dus veel eerder vol. Zie ook het staatje op genoemde webpagina rechtsonderaan.

In de menustructuur moet je naar de beeldkwaliteit zoeken, daar zal je instelligen vinden voor fijnheid, JPEG en RAW.
Heb jij geen instructieboekje van de camera, want daar zal je het zeker in vinden? :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jawel,

op menu drukken, dan bij 1 staat er kwaliteit, ok klikken en dan onderaan kiezen voor RAW + L, of voor RAW
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Heb jij geen instructieboekje van de camera, want daar zal je het zeker in vinden?
Mijn vriend heeft daar een leuke uitdrukking voor die hij al jaaaaaren gebruikt bij elk apparaat dat hij koopt: R T F M
(ofwel: Read The F**king Manual). Het is zo vervelend om door zo'n boekje heen te gaan :lol:

Maar ik had het boekje alweer uit de oude doos opgediept en ligt nu boven op een bureau klaar. Volgende stap zal zijn: mee naar beneden nemen, waar het dan enkele dagen zal vertoeven op een kastje, in het zicht. En daarna, wanneer ik er geestelijk aan toe ben zal het geopend en gelezen worden :lol:

Maar door dit draadje ben ik weer 'getriggerd' en zal nu dus wel moeten.....
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Thanks Dude! Gevonden!!!

Ga het eerst eens proberen in de gewone stand. Zag net dat ik inderdaad in photoshop via; File, Automate naar merge to HDR kan. Moet er nog wel achterkomen hoe je bv 3 bestanden kan mergen. En ik weet nog niet of het zonder de Photomatix-plug-inn wel kan. Ach, even aan klungelen....we zien het wel....
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Sodemieters, wat een berg berichten...... Ik denk dat m'n baas niet blij gaat zijn als hij weet hoeveel tijd ik vannacht ga besteden aan het beantwoorden, en hoe weinig ik met m'n werk bezig ga zijn. Maar gelukkig slaapt hij !

Laat ik de berichten maar chronologisch afwerken.....
Henriëtte schreef:Pfff, en ik dacht dat wij al zoveel meezeulden..... (twee camera's, drie lenzen, twee statieven - 3-poot en 1-poot - en een paar filters). Wij fotograferen ook in RAW en bewerken de foto's later in Lightroom of Photoshop, maar aan zo'n HDR-techniek of het maken van panorama-foto's hebben we ons nog niet gewaagd. Zelf heb ik trouwens amper verstand van fotografie hoor, pas sinds heel kort heb ik me verdiept in zaken als ISO, diafragma en sluitertijd. De meeste foto's van ons laatste reisverslag zijn dan ook van Hans.

Ik vind jullie foto's echt prachtig, ik geniet altijd volop van 'mooie foto's kijken' en dat lukt bij die foto's van jullie dus prima :D Ik hoop dat jullie er nog meer willen plaatsen hier!
Hi Henriëtte,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik jullie website helemaal fantastisch vind. Ik heb menig uurtje zitten bladeren en kwijlen over de mooie foto's die erop staan. De website is een heuse bron van inspiratie en ideeen, zowel op het gebied van fotografie als bezienswaardigheden. Helemaal top !

Ik ga proberen om nog een paar foto's te plaatsen, maar van fotobewerking komt nu even niets nu ik zoveel berichten heb te beantwoorden.... ;-)
lkapitein schreef:Door mijn laag gewicht reizen heb ik geleerd veel thuis te laten. Dit heeft mij tot creativiteit gedwongen, ik had nu eenmaal niet veel bij mij. t' Is wel zo dat een normale uitrusting het je wel gemakkelijker maakt. Maar ja, zeulen is niet mijn ding, zeker niet tijdens wandeltochten. Misschien moet ik dan eens een sterke man inhuren die mijn spullen gaat dragen (gat in de markt?? :lol: ) Ik knip ook vrijwel altijd in RAW. Vanwege de grote bestanden heb ik een imagetank bij me.Nu ben ik nog op zoek naar een lichtgewicht statief. Ik heb al een monopod gezien die uitklapbare pootjes aan de onderkant heeft zitten.
Hi Lucie,

Grappig om de andere insteek te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat je mijn standaard uitrusting niet wilt meeslepen tijdens je hikes. Voor jou zou een 18-200mm waarschijnlijk een uitkomst zijn, of anders inderdaad maar eens overwegen om een sherpa in te huren. Heb je voor een statief al eens gedacht aan een Flexbag ? Die wegen slechts 60 gram. Als alternatief zou je natuurlijk ook een zak rijst kunnen nemen, maar die weegt al gauw een kilo.

Zelf heb ik ook altijd een image tank bij me, en daarnaast maak ik ook back-ups op m'n laptop. Zo kan het uiteindelijk zo zijn dat m'n foto's nog op m'n CF-kaarten staan (als ik ruimte genoeg heb), en tegelijk ook op de image tank en laptop. De reden voor deze dubbele back-up is dat m'n maatje ooit een crash heeft gehad van z'n image tank, en daardoor de foto's verloor van z'n hele trip. Dat wil ik me niet laten gebeuren, dus vandaar de heftige maatregelen. Daarnaast zijn twee back-ups ook een betere beveiliging tegen verlies, beschadiging of diefstal. Maar toegegeven, het is soms wel een beetje "over the top" .
martinenelsa schreef:Ik heb al best goede resultaten gehaald met HDR foto's zonder statief. Uiteraard alleen in goed daglicht, dus met korte sluitertijden. Met brackering op je camera op -2/0/+2 en dan gewoon schieten. Ik heb wel een Sony A700 die op 5fps kan schieten, dus dat scheelt ook wel wat vergeleken bij de 3fps van de meeste lagere klasse camera's (als ik het zo oneerbiedig mag zeggen), zoals 350/400D, D40/50/60 of A200/300/350.

In Paint Shop Pro zijn HDR composities heel eenvoudig te maken (ken Photoshopmethode niet, maar eenvoudiger dan PSP kan bijna niet).
Hey Martin,

Leuk om te lezen dat je ook daglicht HDR's maakt. Daar heb ik me tot nu toe niet echt mee bezig gehouden, behalve in één foto (die met die witte bomen, één pagina terug in dit onderwerp). Hopelijk komen er nog wat mooie gelegenheden om dit uit te proberen. Bracketing is inderdaad een ideale optie om snel meerdere plaatjes in verschillende belichtingen te maken, al vind ik 3 foto's per HDR eigenlijk te weinig voor het mooie. Ik schiet daarom handmatig meerdere opnamen per onderwerp, en dat aantal kan zomaar oplopen tot meer dan 7 plaatjes per HDR. Handmatig schieten kost iets meer tijd, maar dan heb ik later wel genoeg materiaal om mee te werken als ik met de HDR's begin.

Met PSP heb ik geen ervaring, maar het is goed om te horen dat dit goed werkt. Adobe Photoshop heeft ook een HDR functie, maar deze bevalt me lang niet zo goed als Photomatix 3.0. Zelf ben ik van mening dat ik op het gebied van HDR nog een heleboel moet leren, maar dat maakt de hobby juist zo interessant.
dutchdeb schreef:Ik vind je foto's echt prachtig. Ik ben zelf ook gek op fotograveren, maar heb veel moeite met de juiste settings. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar welke settings jij gebruikt voor bijvoorbeeld de foto's in las vagas (veel licht). Verder heb jij misschien ook wel tips voor het fotograveren van een concert.. ik heb nl. kaartjes voor een concert in de Hollywood bowl en het lijkt mij leuk om wat mooie foto's te schieten van de mensen op het podium.
Hoi Debora,

Bedankt voor je complimenten ! Het is erg lastig om op voorhand aan te geven wat de juiste settings zijn voor een bepaalde situatie. Het hangt erg af van wat je probeert te bereiken in je foto. Zoek je scherptediepte, beweging in het donker, zo min mogelijk ruis ? Met een statief verschaf je jezelf een heleboel flexibiliteit en heb je de luxe van het kiezen tussen de mooiste combinaties in ISO, sluitertijd en diafragma. Maar ik kan me voorstellen dat je niet altijd een tripod bij je hebt, en dan worden de instellingen gedicteerd door de omstandigheden.

Mocht je mooie voorbeeldfoto's zien dan is het wellicht handig om in de EXIF-data van de bewuste foto te kijken welke instellingen ze voor die foto hebben gebruikt. Voor de mensen die niet weten wat EXIF-data zijn: Iedere foto krijg vanuit de camera een hele reeks (onzichtbare) data mee die met diverse programma's zichtbaar gemaakt kunnen worden. Soms worden deze data verwijderd voordat foto's op internet worden gepubliceerd, maar in veel gevallen zijn de camera instelling van de foto nog in te zien. Het makkelijkste programma om de beschikbare EXIF-gegevens van foto's op internet te bekijken is Opanda iExif. Deze software is gratis te downloaden op http://www.opanda.com/en/iexif/

Wat het concert betreft wil ik wel een poging wagen om een advies te geven. Ik heb zelf geen ervaring met het fotograferen van concerten, dus als anderen dat wel hebben dan hoor ik graag of ik goed zit met m'n ideeen.

Een flitser heeft vaak maar enkele meters bereik, en is daarom ongeschikt voor concerten. Als je wel een flitser gebruikt richt dat vaak meer shcade aan dan dat het goed doet. Je zult dus op een andere manier aan voldoende licht moeten komen. De makkelijkste manier is de ISO verhogen. ISO 1600 of ISO 3200 zouden hele mooie opties zijn, maar ik weet niet hoe je camera presteert op deze instellingen. Is de ruis nog acceptabel, of kan een programma als Noise Ninja je helpen de ruis te beteugelen ? Ik zou vooraf thuis eens proberen wat plaatjes te maken van verlichte etalages in het donker, en te kijken hoe het uitpakt. Tijdens concerten is er vast en zeker meer licht en worden de keuzes al snel makkelijker.

Welke ISO je ook kiest, de kans is groot dat je met een langzame sluitertijd moet gaan werken. Dat vergroot al snel de kans op bewegingsonscherpte. Om dit te voorkomen kan een Image Stabilizer (Canon) of Vibration Reduction (Nikon) een flinke hulp zijn. Probeer de lenzen die je gaat gebruiken hier op aan te passen, als je de keuze hebt. Het voorkomen van bewegingsonscherpte is in mijn ogen belangrijker dan het verhogen van scherptediepte. Ik zou daarom steeds proberen om minimaal 1/125 sluitertijd te behalen, of 1/60 met IS / VR. Alles wat je meer weet te bereiken is luxe.

Kun je hier iets mee ?
RiverCola schreef:Kun je de vragen nog aan Iwan?

Ben ook geinspireerd geraakt door de HDR-techniek en er net wat meer over gelezen op internet. Ik heb photoshop maar geen photomatix. Kan je de bewerking ook doen zonder dit programma (of de plugin)?
Ik heb ook een Canon 400D, ik weet alleen niet hoe ik RAW in kan stellen....waar zit HET knopje? Heb alles al doorgekeken maar kan het niet vinden :oops:

Wat ik er tot nu toe van heb begrepen is dat je de (bijv) 3 foto's in RAW inlaad in het programma, er jpg van maakt en instelt op 8 of 16 bits. Daarna begrijp ik 'm niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat je dit programma nodig hebt.
Hi Ilana......

Ik ben blij dat ik op m'n werk de tijd heb om uitgebreid te reageren. Lang leve de rustige nachtdiensten !

Ik zal proberen om een algemene uitleg te geven over RAW, zodat iedereen een beetje begrijpt wat het is en welke voordelen deze instelling met zich mee brengt. Om dit te verduidelijken zal ik even wat algemene informatie geven over digitale fotografie. Excuses als het wat te technisch is....

Al het licht wordt door een camera geregistreerd in een combinatie van rood, groen en blauw licht (RGB). De huidige generatie camera's heeft 14-bits sensoren die maarliefst 65.536 gradaties per kleur kunnen onderscheiden, waardoor er 281474976710656 verschillende licht- en kleurcombinaties mogelijk zijn.

In een JPG (altijd 8 bits) kunnen 256 gradaties per kleur worden weergegeven, en dat zijn "slechts" 16777216 combinaties. Als een camera zijn foto's alleen in JPG-formaat opslaat dan laat de camera een berekening los op de beschikbare 281474976710656 combinaties uit de sensor, gooit een paar miljard combinaties weg en houdt alleen een plaatje van 16 miljoen kleuren over. Dit plaatje is waar jij het mee moet doen als je alleen met JPG's werkt.

Een RAW foto bevat wél alle 281474976710656 verschillende licht- en kleurcombinaties, en nu is het aan jou om een selectie van 16 miljoen combinaties samen te stellen. Omdat je met veel meer beeldinformatie kunt werken dan in een gewone JPG heb je veel meer invloed op het resultaat van je foto. Je kunt nu de kritische plekken op je foto veel beter weergeven. Dit uit zich vooral doordat je meer doortekening kunt aanbrengen in de extreem donkere en lichte partijen waardoor je veel meer detail ziet in bijvoorbeeld de schaduwen en in de lucht.

Het nadeel is dat je iedere RAW-foto moet bewerken om tot een toonbaar resultaat te komen. Maar gelukkig zit er in (bijna) iedere camera wel een optie om je foto's tegelijk in RAW en JPG vast te leggen. Op die manier kun je gelijk aan de slag met je JPG's, maar kun je ook de lastige foto's bewerken via het RAW-formaat als dat nodig is.

Jouw camera heeft voorkeursstanden waarin iedere foto die je maakt wordt opgeslagen in RAW, in JPG of in allebei tegelijk. Kijk voor het instellen van RAW + JPG even op pagina 60 van de handleiding. Als ik hem hier moet omschrijven: Open je menu, ga naar het tabblad "Camera 1", selecteer "Kwaliteit" en druk op "Set". Selecteer nu het symbool met "RAW + L" en druk op set. Je camera is nu ingesteld om RAW en JPG tegelijk te schieten.

Bij mijn weten werkt HDR altijd met JPG's. Je laadt de gewenste JPG's in Photomatix en het programma doet de rest. Als Photomatix klaar is krijg je een menu te zien waarin je de foto kunt bijstellen om het optimale resultaat te bereiken. Over Photomatix zelf kom ik binnenkort nog we even bij je terug......

Zo, dat waren even de eerste antwoorden, en ik zie net dat ik in de laatste drie uur alweer een stuk of tien berichten achter loop....... Zucht ! :blink:

Hopelijk kan ik snel verder in gaan op alle vragen, maar straks na het werk eerst slapen en dan gelijk daarna een bruidsreportage schieten. En als dat klaar is mag ik gelijk weer aan het werk in de nachtdienst...... :banghead:

Tot snel,
Iwan
Iwan & Evelien
Amerikafan

Ingrid26 schreef:De bedoeling is dat we naar de Lower Antelope Canyon gaan. Heb bewust hiervoor gekozen, zodat ik niet om ver gelopen wordt met mijn statief ;-). Als het echt niet lukt, kan ik altijd nog in Lightroom het beeld anders belichten en drie dezelfde opnamen met andere belichting over elkaar zetten. Of zou dat niet werken denk je?
Hi Ingrid,

De Lower schijnt rustiger te zijn dan de Upper, dus het moet wel goedkomen met dat statief. Anders moet je Bastiaan maar even op wacht zetten.... ;-) Als je toch tegen je zin uit de hand moet gaan schieten, gebruik dan je auto bracketing functie. Daarmee kun je binnen een seconde drie heel verschillend belichtte opnamen maken zonder dat je de camera voor je gezicht hoeft weg te halen. Daarmee zou je drie redelijk gelijk uitgelijnde plaatjes meten kunnen schieten die je achteraf over elkaar plakt.

Volgens mij heeft Photomatix echter ook een optie om foto's automatisch uit te lijnen met elkaar, dus een klein beetje afwijking is dan niet gelijk een drama. Ben benieuwd naar je ervaringen......

Groetjes,
Iwan
Iwan & Evelien
Amerikafan

RiverCola schreef:Dat is altijd het dilemma! Niemand gaat voor de lol een berg beklimmen met een lens van een paar kilo bij zich. Maar je hebt natuurlijk van die fotografie-freaks die dat wel doen. Heb je weleens die lenzen gezien van paparazzi-fotografen? :shock:
:oops: Je moest eens weten.......! :stupid:
Iwan & Evelien
Amerikafan

cens schreef:Haai Iwan en Evelien,

ik heb ook een vraagje. Ik heb in de exif gegevens van jullie foto's gekeken en nu zag ik dat je verschillende lenzen hebt gebruikt bij het maken van de foto's. Maar hoe beslis je welke lens je er op hebt? Ik heb 3 lenzen, 18 - 55 IS, 70 - 300 IS USM, en een macrolens van sigma 105 mm. Ik denk dat we de zoomlens niet veel zullen gebruiken dus ik twijfel of ik hem mee zal nemen. Maar ik zou best wel macro's willen maken, maar natuurlijk ook het uitzicht. Maar het is niet verstandig om buiten je lenzen te wisselen toch? Oja, ik heb nog een volgens mij best wel domme vraag, we hebben geen statief maar er weleens naar gekeken, maar die statieven hadden niet zo'n schroefje wat in de body moet, dus we begrepen niet hoe die body er dan op moest... :oops: Weet jij hoe dat werkt?
Hi Cens,

Ik moest even nadenken over je vraag, omdat het antwoord voor de hand ligt. Maar ik denk dat je bedoelt dat je wilt weten welke lens je mee moet nemen op een hike, terwijl je je andere lenzen in het hotel of de auto laat liggen. Klopt dat ?

Buiten lenzen wisselen zie ik niet als een probleem, en ik doe het dagelijks. Als je een beetje op let hoe je het doet dan hoef je je geen zorgen te maken. Hou je camera uit de wind en doe het snel. Ik sleep zelf altijd verschillende lenzen mee omdat iedere situatie zijn eigen lens behoeft. Maar ja, dat had je zelf ook al gezien in de EXIF's.

Veel statieven hebben tegenwoordig een snelsluiting. Dat is een los (bijgeleverd) plaatje wat je onder je camera schroeft en wat je in één beweging vast klikt in het statief. Op die manier hoef je niet telkens je camera los te schroeven. Ik heb meerdere van die plaatjes voor mijn statief gekocht zodat ik meerdere camera's snel kan monteren.

Groetjes,
Iwan
dutchdeb
Amerika-newbie

Bericht door dutchdeb »

Iwan,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben benieuwd hoe de foto's gaan worden.. mochten ze vermeldenswaardig zijn zal ik proberen een paar te uploaden. Maar nu eerst de boel inpakken want overmorgen is het zover en stappen mijn zusje en ik in het vliegtuig richting LA.
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid26 »

Iwan, bedankt voor de tips. Ik ga het automatische bracketing eens uitproberen.
Wist nog niet dat dat ook kon ;-). Over een maandje hoop ik ook wat resultaten te kunnen posten!
14 juni tot 7 juli 2007: Toronto en West-USA (http://amerika2007.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
16 juni tot 9 juli 2009: New York en (Noord)West-USA (http://amerika2009.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Iwan & Evelien
Amerikafan

Zo, gisteren gelukkig niet zo veel reacties, en dus kwam ik vannacht tenminste aan het bewerken van een paar foto's toe.

De panorama foto's lukken tot nu toe steeds geweldig goed. Het programma Autostitch is echt fantastisch, en een kind kan de was doen. Mocht je ook eens een panorama willen maken dan is het schieten van een reeks foto's om je heen voldoende om alles aan elkaar te plakken. Zolang alle foto's steeds maar een stukje overlap hebben met de naastgelegen foto's. Ik maakte met m'n groothoek vaak een stuk of zeven foto's naast elkaar om zo het 180 graden panorama vol te maken. Soms maakte ik zelfs twee of drie series van zeven foto's, maar dan gevarieerd in hoogte. Hieronder staan twee resultaten.

Uiteraard hebben we ook de nodige gewone foto's gemaakt. Ik hoop dat jullie ze mooi vinden.

Groetjes,
Iwan (& Evelien)

Afbeelding

Een panorama foto van Dead Horse Point, nabij Moab, UT.

Afbeelding

Zomaar een mooi vogeltje dat ons gade sloeg in Sequoia NP. Het lijkt wel een kruising tussen een roodborstje en een spreeuw.

Afbeelding

Versteende hersenen, het schild van een schildpad.......of wat je ook in ziet in dit aparte stukje van White Pocket.

Afbeelding

De Colorado rivier slingert zich door Goosenecks SP en slijt diepe geulen uit in het landschap. Deze panoramafoto is tegen het eind van de middag gemaakt.

Afbeelding

Tijdens onze wandeling stonden we opeens og in oog met deze beer, die recht op ons af kwam lopen.

Afbeelding

Onze auto op het randje van de Moki Dugway. In de achtergrond ligt Valley of de Gods, enkele honderden in de diepte achter de afgrond.

Afbeelding

In Monterey liggen de zeeleeuwen bij tientallen op de langgerekte pier van de haven. Als je gaat whalewatchen vaar je er vlak langs.

Afbeelding

Veel gebieden in de woesternij zijn open ranges waar het vee vrij graast. Hier steken enkele koeien met kalfjes de weg over
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wederom prachtige foto's!!

Alleen ben ik benieuwd naar hoe het verhaal eindigt van 'Tijdens onze wandeling stonden we opeens og in oog met deze beer, die recht op ons af kwam lopen'
Jullie hebben het duidelijk overleefd, maar het lijkt me nogal spannend zo'n close encounter...
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Om je niet langer in spanning te houden: op pagina 1 en 2 van dit topic kun je het reisverhaal van Iwan en Evelien lezen. Hier lees je het gedeelte van hun ontmoeting met de beer.

Marjon
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Thx Marjon, ik dacht dat toch echt dat ik het hele verslag had gelezen, maar ik heb inderdaad wat gemist. :wink:
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Echt mooie foto's Iwan. Ik vind vooral de op het uitzichtpunt bovenaan Moki Dugway met blik op Valley of Gods heel mooi.

Trouwens bij Gooseneck SP is niet de Colorado river maar de San Juan river :wink: maar dat terzijde.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Hele mooie foto serie weer hoor. Ik doe mijn panorama's meestal gewoon in Photoshop.
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
sander-joyce
Amerika-ontdekker

Bericht door sander-joyce »

We hebben jullie verslag gelezen en waren onder de indruk van jullie mooie foto's. Volgend jaar als we naar amerika gaan zullen wij (leden van de boom-clan) een verslag posten van onze Amerika reis.
Groeten Sander en Joyce Rensink. :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer