Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meenemen dollars vanuit Belgie
-
- Amerikafan
Meenemen dollars vanuit Belgie
Hallo iedereen,
Wij gaan met z'n tweetjes in September een rondreis met huurwagen maken doorheen ZuidWest Amerika ( LA, SF, Yosemite, Death Valley, LA, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Palm Springs, San Diego, LA.
Weet iemand hoeveel dollars in cash geld je mag meenemen vanuit Belgie?
De dollar staat nu toch wel vrij laag en misschien is het een goed moment om wat dollars aan te kopen om dan mee te nemen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Marina en Patrick
Wij gaan met z'n tweetjes in September een rondreis met huurwagen maken doorheen ZuidWest Amerika ( LA, SF, Yosemite, Death Valley, LA, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Palm Springs, San Diego, LA.
Weet iemand hoeveel dollars in cash geld je mag meenemen vanuit Belgie?
De dollar staat nu toch wel vrij laag en misschien is het een goed moment om wat dollars aan te kopen om dan mee te nemen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Marina en Patrick
Re: Meenemen dollars vanuit Belgie
Ik zelf zou maximaal honderd dollar mee nemen voor de eerste onkosten in amerika, en de rest gewoon pinnen of op de creditcard zetten.
Een eventueel koersvershil zal je uiteindelijk vrij weinig opleveren.
Bovendien is het niet ondenkbaar dat de dollar verder zakt, en je dus een verlies zult hebben over een paar maanden.
Het is mijns inziens zo wie zo beter om met niet al te veel contant geld rond te lopen daar.
Een eventueel koersvershil zal je uiteindelijk vrij weinig opleveren.
Bovendien is het niet ondenkbaar dat de dollar verder zakt, en je dus een verlies zult hebben over een paar maanden.
Het is mijns inziens zo wie zo beter om met niet al te veel contant geld rond te lopen daar.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op cash geld staat geen naam, dus als het gestolen wordt ben je alles kwijt. In tegenstelling tot bij een diefstal van je credit card. Met de huidige dollarkoers ga je ook met creditcard goed af zijn!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Je mag zoveel meenemen als je wilt, maar met meer dan $10.000,- per persoon of gezin ben je verplicht dit aan te geven op het (witte) douaneformulier.
Ook uitvoer uit België moet dan volgens mij worden gemeld bij de belgische douane.
Ook uitvoer uit België moet dan volgens mij worden gemeld bij de belgische douane.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En hoe doe je dat ginder dan : pinnen of je credit card? Ik heb een Visa kaart, kan ik daar dan gewoon aan een ATM geld afhalen met mijn visakaart? En tik ik gewoon mijn code van hier in ? Of moet ik daar op de bank in Amerika voor zijn ?? En moet er dan zeker hier in België genoeg op je rekening staan om ginder geld te krijgen? Niet dat dat dan een probleempje zou zijn maar wie weet wat kopen we ginder allemaal of wat eten en drinken we dan
Zie dat onze kaart na een paar dagen wordt geweigerd
En is 100 dollar niet wat weinig om te beginnen? we zouden een 10-12 dagen gaan naar NY en Washington of ineens zelfs een 15-tal dagen met NY en LA, SF, LV. Daar zijn we nog niet uit.

Wij namen vorig jaar zo'n 1500 dollar mee in cash, we betaalden ook veel cash. Enkel de grote inkopen en het tanken deden we met de VISA. In Las Vegas hebben we al opnieuw moeten uit de muur halen. Dat is inderdaad gewoon zoals hier in België, kaart insteken, code induwen en geld in ontvangst nemen.
Dit jaar doen we het weer op dezelfde manier. Ik heb graag wat controle over wat ik uitgeef en dat is met VISA niet altijd duidelijk. Wel goed opletten als je veel cash meeneemt, ik vergat de eerste dag mijn portefeuille in de huurwagen die we moesten wisselen toen we wilden wegrijden. Pas gezien een uur later toen we op onze bestemming aankwamen. Gelukkig lag hij er nog in met alles erop en eraan en erin. Wij hadden wel op voorhand ons geld opgedeeld.
Bart
Dit jaar doen we het weer op dezelfde manier. Ik heb graag wat controle over wat ik uitgeef en dat is met VISA niet altijd duidelijk. Wel goed opletten als je veel cash meeneemt, ik vergat de eerste dag mijn portefeuille in de huurwagen die we moesten wisselen toen we wilden wegrijden. Pas gezien een uur later toen we op onze bestemming aankwamen. Gelukkig lag hij er nog in met alles erop en eraan en erin. Wij hadden wel op voorhand ons geld opgedeeld.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik neem toch ook altijd wat meer mee dan $ 100 hoor. Al zorg ik er wel voor dat ik de eerste 100 USD in kleine coupures heb. Je wilt je eerste kleine uitgave niet betalen met een biljet van 100 dollar.
Ik moet meestal pas de eerste keer een atm 'plunderen' na de eerste week!
Ik moet meestal pas de eerste keer een atm 'plunderen' na de eerste week!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij pinnen bijna nooit, als we wat extra cashgeld nodig hebben vragen we in de winkel om een cashback.
Afhankelijk van de winkel kan je tussen de $20,00 en $100,00 aan cashback krijgen.
Meestal doen we dat met de gewone bankpas maar als die niet werkt (in sommige winkels werkt een Europese kaart niet) doen we het met de creditkaart.
Zo heb je geen extra kosten die je bij geldopname uit de muur wel hebt.
Wat we meenemen aan het begin van de reis is afhankelijk van wat er van de vorige reis over is, meestal ergens tussen de $30,00 en $100,00.
Afhankelijk van de winkel kan je tussen de $20,00 en $100,00 aan cashback krijgen.
Meestal doen we dat met de gewone bankpas maar als die niet werkt (in sommige winkels werkt een Europese kaart niet) doen we het met de creditkaart.
Zo heb je geen extra kosten die je bij geldopname uit de muur wel hebt.
Wat we meenemen aan het begin van de reis is afhankelijk van wat er van de vorige reis over is, meestal ergens tussen de $30,00 en $100,00.
Ik gebruikte alleen cash voor de fooien. Al de rest deed ik met mijn visa. De wisselkoers is aanvaardbaar en hij wordt nagenoeg overal aanvaard.
al heeft uitgegeven
Geld uit een ATM halen met een debet card (bancontact) is vrij duur vind ik. In St Louis kost mij dat 5$ per keer. Dus best niet steeds kleine bedragen opnemen.
Pas wel op met je VISA kaart bij benzinestations. Zorg dat je deze zeker nooit vergeet, want je hoeft daar geen code in te tikken en ook niets af te tekenen. Gewoon insteken en tanken, dus iedereen kan deze gebruiken
.
Met het eventueel stijgen of dalen van wisselkoersen zou ik geen rekening houden. Het is totaal onvoorspelbaar welke kant de dolar gaat opgaan.
grt
tony
. Dat vond ik vroeger ook, maar nu kan ik bij mijn bank onmiddellijk zien wat er al aangerekend is op mijn kaart. Ik kan dus van dag tot dag zien hoeveel ik of mijn vrouwIk heb graag wat controle over wat ik uitgeef en dat is met VISA niet altijd duidelijk.

Geld uit een ATM halen met een debet card (bancontact) is vrij duur vind ik. In St Louis kost mij dat 5$ per keer. Dus best niet steeds kleine bedragen opnemen.
Pas wel op met je VISA kaart bij benzinestations. Zorg dat je deze zeker nooit vergeet, want je hoeft daar geen code in te tikken en ook niets af te tekenen. Gewoon insteken en tanken, dus iedereen kan deze gebruiken

Met het eventueel stijgen of dalen van wisselkoersen zou ik geen rekening houden. Het is totaal onvoorspelbaar welke kant de dolar gaat opgaan.
grt
tony
Ik zou wel geen geld afhalen met je Visa kaart. Dit kost je dan nog meer, omdat credit kaarten niet gemaakt zijn (in Belgie toch niet) om te gebruiken voor geld uit de ATM te halen.
Je betaalt dan nog eens een extra fee aan je eigen bank.
Weet niet of dat het bij alle banken zo is, maar bij Citibank hier in Belgie betaal je niets extra als je eerst geld overzet op je Visa ( en zo op een "tegoed" bedrag komt) en dan je kaart gebruikt voor de ATM. Plus, je betaalt dan ook nog eens geen interesten op je uitgaven omdat het direkt zoals bij een debit kaart meteen van je Visa rekening gaat.
Je betaalt dan nog eens een extra fee aan je eigen bank.
Weet niet of dat het bij alle banken zo is, maar bij Citibank hier in Belgie betaal je niets extra als je eerst geld overzet op je Visa ( en zo op een "tegoed" bedrag komt) en dan je kaart gebruikt voor de ATM. Plus, je betaalt dan ook nog eens geen interesten op je uitgaven omdat het direkt zoals bij een debit kaart meteen van je Visa rekening gaat.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
"Geld op een visakaart zetten", daar heb ik nog nooit van gehoord.
Met een visakaart kan je toch enkel maar BCC tot een bepaald bedragen laten voorschieten, het bedrag dat je dan op het einde van de maand overschrijft naar BCC.
Ik wist niet dat een visarekening ook effectief geld kon bevatten... Met mijn KBC-Visa kaart is dat in ieder geval niet mogelijk denk ik.
Met een visakaart kan je toch enkel maar BCC tot een bepaald bedragen laten voorschieten, het bedrag dat je dan op het einde van de maand overschrijft naar BCC.
Ik wist niet dat een visarekening ook effectief geld kon bevatten... Met mijn KBC-Visa kaart is dat in ieder geval niet mogelijk denk ik.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bij de Fortisbank kun je gewoon een positief saldo op je visa card hebben.
Ik stort elk jaar een gedeelte van ons vakantiebudget op de visarekening. Dan betaal je ook maar 1% kosten bij pin opname i.p.v. 4 %
Voor een positief saldo boven de € 450 krijg je nog rente ook.
Marjon
Ik stort elk jaar een gedeelte van ons vakantiebudget op de visarekening. Dan betaal je ook maar 1% kosten bij pin opname i.p.v. 4 %
Voor een positief saldo boven de € 450 krijg je nog rente ook.
Marjon
Voor zover ik weet kunnen wij met onze VISA rekening ook positief gaan.
Wij hebben trouwens gisteren onze dollars besteld voor in september. We hebben 1000 dollar besteld. Als de dollar nog wat moest zakken halen we er misschien nog een 500 tal bij.
Bart
Wij hebben trouwens gisteren onze dollars besteld voor in september. We hebben 1000 dollar besteld. Als de dollar nog wat moest zakken halen we er misschien nog een 500 tal bij.
Bart
Grts, Bart
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb mijn Visa card via de Nederlandse Ski Vereniging en ik zorg ook altijd voor een positief saldo als ik naar de V.S. ga.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 738 Weergaves
-