Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Prismatic Spring bekijken

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
jobo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Grand Prismatic Spring bekijken

Bericht door jobo »

Weet er iemand een goed plekje waar je de Grand Prismatic Spring volledig kan zien?
Ik ben vorig jaar naar Yellowstone geweest maar vanaf het wandelpad zag ik enkel dit :
Afbeelding
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Grand Prismatic Spring bekijken

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult daarvoor de Fairy Falls trail moeten nemen. Vanaf de trailhead heb je na 1 mijl een niet officieel pad volgens mijn Lonely Planet gids. Wij waren het vorig jaar van plan, maar zijn er niet aan toegekomen.

Zie ook onderstaande beschrijving (bron: http://www.yellowstone-natl-park.com/hike.htm )

23. Fairy Falls
Roundtrip distance - 5 to 6 miles (8 - 9.7 km) depending on route - Difficulty - easy.
Fairy Falls, 200 feet (61 m) high, is one of Yellowstone's most spectacular waterfalls. Fairy Falls may be reached by two routes:
A. The Steel Bridge trailhead is located 1 mile (1.6 km) south of Midway Geyser Basin and 4.7 miles (7.6 km) north of Old Faithful. Follow the road approximately 1 mile (1.6 km). The trail then turns west (left) for 1.6 miles (2.6 km) through burned lodgepole pine forest to the falls.
B. Drive south on Fountain Flat Drive until you reach the barricade. Walk south along the road for approximately 1.0 mile (1.6 km). The trail then turns west (right) and continues 1.6 miles (2.6 km) to the falls. This is a nice hike and trail. You can see fire damage from the 1988 fires that give a great view of the new undergrowth and regeneration of the forest and plant life. On the hike from the Steel Bride, you hike just on the edge of Grand Prismatic pool, it is a beautiful area. Thermal features along the way, Imperial Geyser, Spray Geyser.

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Inderdaad de Fairy Falls trail nemen, wel op een warme dag zonder veel stoom anders zie je niets.
Na 1.5 km zie je links op de heuvels wat niet officiele paden. Daar omhoog klimmen is redelijk goed te doen en vanaf daar zie je hem in al zijn glorie.
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben Grand Prismatic vanaf de andere zijde van bovenaf gefotografeerd. Per ongeluk eigenlijk, ik had van iemand een routebeschrijving gekregen waarin stond dat we rechts van de weg omhoog moesten klimmen... bleek later dat die routebeschrijving vanuit de andere rijrichting was geschreven. We hadden dus eigenlijk links van de weg moeten zijn, dan hadden we Fairy Falls Trail gehad.

Wij zijn schuin tegenover het Midway Geyser Basin via een heel steil pad een heuvel opgelopen, vooral terug omlaag was niet makkelijk omdat daar veel los zand op lag. Het is een pad dat wel door meer mensen wordt gebruikt, maar een officiële trail is het niet, denk ik.

Afbeelding
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben ook die route gedaan aan de Fairy trail.

Je moet alleen opletten welke heuvel je naar boven gaat. Ik zat eerst op de verkeerde, en ik vond het een beetje levensgevaarlijk om tussen al die omgevallen bomen naar boven te gaan, dus ik heb rechtsomkeerbaar te maken. Maar het heuveltje ernaast ging een heel stuk beter :).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer