Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2010: deelnemers EN winnaars!
-
- Amerika-ontdekker
Re: DV-2010: deelnemers EN winnaars!
chips. ik trap er elke keer weer in
ik dacht dat er nieuwe winnaars bekend waren. alleen had ik nu geen last meer van kriebels in mijn buik.

- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb me maar afgemeld van de email meldingen.
Wel het verzoek om berichten, anders dan aanmelding of bekend maken dat je gewonnen hebt, in Slowchat te plaatsen!
Wel het verzoek om berichten, anders dan aanmelding of bekend maken dat je gewonnen hebt, in Slowchat te plaatsen!
-
- Amerika-newbie
zucht... afgelopen dinsdag was een intense dag. Ik heb even moeten bekomen want DE enveloppe zat in de bus...
68.
1. driftergirl
2. 4e keer
3. zelf ingevuld (1e keer ook, dan 2 maal USAFIS)
4. dinsdag 9/06/2009 (verzonden 20 mei)
5. 26xxx
68.
1. driftergirl
2. 4e keer
3. zelf ingevuld (1e keer ook, dan 2 maal USAFIS)
4. dinsdag 9/06/2009 (verzonden 20 mei)
5. 26xxx
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Winnaar nr. 5 is binnen! Proficiat, Driftergirl!
Ik zie dat je je ook voorstelde in het voorstelforum, ga daar onmiddellijk eens lezen!
Ik zie dat je je ook voorstelde in het voorstelforum, ga daar onmiddellijk eens lezen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Elke, hier een wijziging
65. 1. jaja5
2. 6e
3. zelf ingevuld
4. Notification Letter ontvangen op: 9 juni
5. Case Number EU 00022xxx
Ik kwam de eerste DV papieren tegen... ik heb 6 keer meegedaan (heb ik dus nooit zo bijgehouden) dan weten jullie het.
M'n partner deed 5 x mee en heeft nog niets ontvangen, dus dat wordt trouwen!!
65. 1. jaja5
2. 6e
3. zelf ingevuld
4. Notification Letter ontvangen op: 9 juni
5. Case Number EU 00022xxx
Ik kwam de eerste DV papieren tegen... ik heb 6 keer meegedaan (heb ik dus nooit zo bijgehouden) dan weten jullie het.
M'n partner deed 5 x mee en heeft nog niets ontvangen, dus dat wordt trouwen!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangepast.
Dus eigenlijk hebben jullie samen al 11 keer een poging gedaan om te winnen!
Ik plaats die cijfers er namelijk heel graag bij (helemaal onderaan in dat overzicht op de 1ste pagina), zodat mensen eens een realistischer zicht krijgen. Vooral nieuwelingen durven nogals eens denken (dromen
) dat 1 deelname voldoende is om te winnen. Spijtig genoeg hebben heel wat forumleden al aan den lijve ondervonden dat de realiteit meestal wel anders is... Zie maar eens naar het gigantische aantal pogingen dat wij met z'n allen hier al ondernomen hebben!
Dus eigenlijk hebben jullie samen al 11 keer een poging gedaan om te winnen!
Ik plaats die cijfers er namelijk heel graag bij (helemaal onderaan in dat overzicht op de 1ste pagina), zodat mensen eens een realistischer zicht krijgen. Vooral nieuwelingen durven nogals eens denken (dromen

Elke
ja dat zag ik al, vandaar toen ik het toch tegenkwam, heb ik even juist geteld!
ik vind het maar vreemd dat er nog zo weinig bekend is voor Europa!
Dat is natuurlijk goed nieuws want geen nieuws is nog steeds goed nieuws--in de zin van opgeven voor dit jaar hoeft pas echt na 1 juli als je kunt controleren--wat dus echt een super service is van ze!
Ik heb trouwens de fotos van de jongste maar ik vind ze niet echt super... een zit helemaal naar voren wel hoofd vrijwel recht maar mond open, dat mocht toch niet? Ik had ze destijds zelf gemaakt en herinner me mond dicht en dat is (met wat truukjes) wel altijd gelukt. Nu heeft die fotograaf 2 fotos afgeleverd die ik zeer matig (en niet mooi maar dat is niet vereist natuurlijk) vind... wat denken jullie ervan
Ik ga ze ook even nameten--ik was er niet bij dus ik ga terug als ze niet juist meten
ik vind het maar vreemd dat er nog zo weinig bekend is voor Europa!
Dat is natuurlijk goed nieuws want geen nieuws is nog steeds goed nieuws--in de zin van opgeven voor dit jaar hoeft pas echt na 1 juli als je kunt controleren--wat dus echt een super service is van ze!
Ik heb trouwens de fotos van de jongste maar ik vind ze niet echt super... een zit helemaal naar voren wel hoofd vrijwel recht maar mond open, dat mocht toch niet? Ik had ze destijds zelf gemaakt en herinner me mond dicht en dat is (met wat truukjes) wel altijd gelukt. Nu heeft die fotograaf 2 fotos afgeleverd die ik zeer matig (en niet mooi maar dat is niet vereist natuurlijk) vind... wat denken jullie ervan
Ik ga ze ook even nameten--ik was er niet bij dus ik ga terug als ze niet juist meten
mond dicht is volgens mij meer een nederlandse regel....
mijn DV aanmeld photo was ook niet perfect kwa achtergrond ofzo, ik heb gewoon de leukste van de collectie gepakt en uitgesneden
mijn DV aanmeld photo was ook niet perfect kwa achtergrond ofzo, ik heb gewoon de leukste van de collectie gepakt en uitgesneden

vraag 2 op formulier DSP-122 vraagt naar Rank Order Number (Case Number on Envelop)jaja5 schreef: lwk had jij een nummer op de envelope? ik niet (ook geen datum touwens)
of vul je daar 'gewoon' je case number in?
Wat vul ik daar in? gewoon het case number uit de brief toch?
Bedankt!
1. Youri (yardenoy) en Anja
2. 1ste keer
3. Zelf ingevuld
4. 9 juni
5. EU00024xxx
6. 19 juni
7. ?
8. ?
9. ?
2. 1ste keer
3. Zelf ingevuld
4. 9 juni
5. EU00024xxx
6. 19 juni
7. ?
8. ?
9. ?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Youri en Anja
Proficiat en nu maar afwachten op tweede brief
Bart1
Stasegem is niet ver van brugge dus als je vragen hebt laat maar komen!
Proficiat en nu maar afwachten op tweede brief
Bart1
Stasegem is niet ver van brugge dus als je vragen hebt laat maar komen!
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank u Bart1.
Nu alleen nog een beetje afwachten en hopen dat we een interview mogen gaan doen.
Nu alleen nog een beetje afwachten en hopen dat we een interview mogen gaan doen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat 'beetje' afwachten zou ik toch veranderen in 'beetje lang', zo voelde dat toch voor ons.
Wij hadden ook 24XXX en zijn op interview geweest op 14 Mei 2009 (eerste brief hadden we gehad Mei 2008, tweede brief in Maart 2009).
Je nummer is denk ik wel in de range om tweede brief te ontvangen, maar zoals gezegd reken maar op een jaartje geduld!
Aan de andere kant heb je hierdoor wel ruim de tijd om te plannen, tenzij je die al hebt natuurlijk!
bart1
Wij hadden ook 24XXX en zijn op interview geweest op 14 Mei 2009 (eerste brief hadden we gehad Mei 2008, tweede brief in Maart 2009).
Je nummer is denk ik wel in de range om tweede brief te ontvangen, maar zoals gezegd reken maar op een jaartje geduld!
Aan de andere kant heb je hierdoor wel ruim de tijd om te plannen, tenzij je die al hebt natuurlijk!
bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel, veel kunnen we voorlopig niet meer doen nu.
Nu ja, het eerste naar waar ik nu naar uitkijk is onze volgende reis binnen 4 weken. Opnieuw lekker rondtoeren
Wanneer we terug komen, zijn er dan al 2 maanden van dat kleine jaar voorbij
Nu ja, het eerste naar waar ik nu naar uitkijk is onze volgende reis binnen 4 weken. Opnieuw lekker rondtoeren

Wanneer we terug komen, zijn er dan al 2 maanden van dat kleine jaar voorbij

-
- Amerika-newbie
Hallo,
Wanneer je een eerste uitslag krijgt dat je gewonnen hebt, moet je dan al direct alle bewijzen (diploma's, werkervaring) in het engels opsturen? De lijst met scholen die je moet invullen, schrijven jullie de nederlandse benaming op of de engelse vertaling? Ik wacht nog steeds hoopvol af dat ik deze week de enveloppe ontvang dat ik gewonnen heb.
Wanneer je een eerste uitslag krijgt dat je gewonnen hebt, moet je dan al direct alle bewijzen (diploma's, werkervaring) in het engels opsturen? De lijst met scholen die je moet invullen, schrijven jullie de nederlandse benaming op of de engelse vertaling? Ik wacht nog steeds hoopvol af dat ik deze week de enveloppe ontvang dat ik gewonnen heb.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
De dokumenten moet je nog niet opsturen, die heb je pas nodig bij je bezoek aan ambassade of consulaat
(mogen trouwens niet ouder zijn dan 1 jaar of ze zijn niet geldig).
Ik heb de engelse benaming opgegeven in alle documenten.
Bart1
(mogen trouwens niet ouder zijn dan 1 jaar of ze zijn niet geldig).
Ik heb de engelse benaming opgegeven in alle documenten.
Bart1
Euxxx11XXX ontvangen in de USA eind mei 2009.
Dit keer zelf ingevuld en dit was haar 3de keer. Vooreen nog 2 keer bij de ouders meegedaan en door een Amer. lawyer ingevuld...
Ze woont al 9 jaarin de USA dus zal ze gaan voor change of status.
Dit keer zelf ingevuld en dit was haar 3de keer. Vooreen nog 2 keer bij de ouders meegedaan en door een Amer. lawyer ingevuld...
Ze woont al 9 jaarin de USA dus zal ze gaan voor change of status.
Hopelijk beseffen de meeste dat als ze winnen dat ze ook in Amerika moeten gaan wonen...dat betekend dat je daar naar toe gaat zonder dat je een baan hebt. Je moet aantonen dat je ong. $ 18.000.- hebt op je rek en $ 4700.- extra p.p. voor ieder persoon dat tesamen met je aanvraagt voor de Green card. Heb je dat niet dan moet je een sponsor hebben in the USA die garant wil staan zodat je geen uitkering aan gaat vragen in de toekomst. Doe je dat toch dan wordt de sponsor gesued!
Een sponsor kan ook een wekgever zijn die aantoont dat je daar al werkt en een arbeids history hebt...
de school opleiding zal voor Nederlanders niet zo'n probleem zijn om aan te tonen...
Heb je een crimineel verleden, vergeet het maar om een Green card aan te vragen want je wordt geweigerd...drugs tellen ook als crimineel mits je veroordeeld bent geweest.
Velen beseffen niet dat er nog meer komt kijken dan alleen de lotery winnen.
Een sponsor kan ook een wekgever zijn die aantoont dat je daar al werkt en een arbeids history hebt...
de school opleiding zal voor Nederlanders niet zo'n probleem zijn om aan te tonen...
Heb je een crimineel verleden, vergeet het maar om een Green card aan te vragen want je wordt geweigerd...drugs tellen ook als crimineel mits je veroordeeld bent geweest.
Velen beseffen niet dat er nog meer komt kijken dan alleen de lotery winnen.
'Moeten' is natuurlijk een groot woordbentlebee schreef:Hopelijk beseffen de meeste dat als ze winnen dat ze ook in Amerika moeten gaan wonen...