Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

social security number aanvragen + rijbewijs

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: social security number aanvragen + rijbewijs

Bericht door jiejie »

Bandido schreef:Het treurige daarvan is dat het wel verklaart waarom men hier zo belabberd rijdt.
In Hawaii hebben staan ze op de derde plaats met de meest slechte rijders in de VS :(

Bandido schreef:Het zou beter zijn om jongeren van 16 met iets meer rijervaring de weg op te sturen.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Het is, als je er goed over nadenkt, eigenlijk wel een beetje schandalig dat het hier er zo simpel aan toegaat. Van mij mogen ze zo naar de Europese manier van rijbewijs halen gaan (wordt het ook een stuk minder druk op de weg haha).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Het zou beter zijn om jongeren van 16 met iets meer rijervaring de weg op te sturen.
Het zou beter zijn om jongeren van 16 gewoon nog niet de weg op te sturen! :lol:

Ik heb er al met heel veel Amerikanen over gesproken, en velen zeggen dat ze 16 eigenlijk ook wat te jong vinden. Als je dan vertelt hoe het in Nederland gaat dan vindt men dat eigenlijk een beter idee.

Doordat je op je 16e mag drinken, en pas op je 18e mag rijden, weet je voordat je achter het stuur kruipt al grotendeels de effecten van alcohol.
Zoals het nu hier in de VS gaat, overschat je je rijvaardigheid op het moment dat je - officieel - mag drinken, omdat je dan toch al 5 jaar je rijbewijs hebt.

En dat is dan nog afgezien van eventuele onvolwassenheid en het makkelijker afgeleid zijn van de 16-jarigen... (toegegeven, veel 18-jarigen zijn niet veel beter, maar toch... :wink: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk dat jullie de rijvaardigheid van die 16 jarigen onderschatten. Jullie kijken naar de manier waarop jullie als volwassenen het rijbewijs verkrijgen, voor een 16 jarige is dat toch een tikkeltje anders. In Colorado verkrijgt 95% van alle jongeren via school zijn/haar rijopleiding en die zijn toch wel erg gedegen. Ze moeten ook door heel wat meer hoepeltjes springen dan de gemiddelde volwassen door hoeft. Er zitten voor scholieren allerlei verpichte praktijk- en theoriecursussen aan vast, die volwassenen niet hoven, maar eigenlijk ook zouden moeten doen. Het probleem met jongeren achter het stuur is de overtuiging dat ze onsterfelijk zijn, en hun noodzaak zichzelf te bewijzen ten opzichte van hun leeftijdgenoten waardoor ze soms stomme beslissingen nemen. Dat is niet alleen bij 16 jarigen, ik zie dat tot ver in de twintig. Ik zie overigens in NL net zoveel slechte automobilisten als hier, maar ik ga er dan nog niet vanuit dat in het hele land geen mens kan rijden.
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

ik vind over het algemeen dat belgische automobilisten technisch beter kunnen rijden (parallel parkeren, door smalle straten rijden, rekening houden met zowel fietsers, voetgangers en ander auto's) dan diegene die ik in St Louis al heb gezien. Ik weet niet of dit in alle staten en steden zo is, maar in St louis zijn de chaufeurs wel ongelofelijk hoffelijk in het verkeer. Men laat je er gemakkelijk tussen als je van rijvak wil veranderen. Men begint ook niet direct te claxoneren als je een fout maakt of trager rijd omdat je de weg aan het zoeken bent.

Als er familie vanuit amerika op bezoek kwam hier in belgie was er geen enkele die zich durfde wagen in het belgische verkeer. Na alweer een ritje door Antwerpen of Brussel waren ze steeds verbaast dat we zonder ongelukken thuis waren geraakt :) .

Ik denk dat het voor 16 jarigen in St Louis gemakkelijk te doen is om er te rijden. Hier in Belgie zou dat volgens mij niet zo een goed idee zijn omdat je echt veel minder marge hebt om fouten te maken in het verkeer.

grt

tony
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef:Ik denk dat jullie de rijvaardigheid van die 16 jarigen onderschatten. Jullie kijken naar de manier waarop jullie als volwassenen het rijbewijs verkrijgen, voor een 16 jarige is dat toch een tikkeltje anders. In Colorado verkrijgt 95% van alle jongeren via school zijn/haar rijopleiding en die zijn toch wel erg gedegen.
Ik vergelijk het met hoe ik destijds zelf als beginnend automobilist in NL lessen kreeg, ik zie inderdaad ook wel dat het voor mij als meer ervaren automobilist anders is. Maar in Georgia doet bijna niemand een "driver's ed" school, en het is ook niet verplicht. Soms kan het vanwege verzekeringen (lagere premies) zinvol zijn. En volgens diegenen die het wel hebben gedaan had het weinig om het lijf en beperkte het zich met name tot klassikaal les, oude examens oefenen en onderwerpen tot je nemen als rijden onder invloed etc. Maar rijvaardigheid krijg je door te rijden en niet door in een klas te zitten. Toen ik in NL slaagde had ik een stuk of 25-30 lessen gehad en dan ben je ook nog absoluut niet ervaren, maar heb je wel met iemand naast je een aantal situaties geoefend. Dat is altijd nog meer dan hoe Georgia hier zijn 16-jarigen de weg op stuurt. Ik heb begrepen dat Massachusetts ook al strenger is met de eisen voor een rijbewijs en ik geloof dat men daar verplicht een aantal lessen moet volgen. Blijkt maar weer hoe verschillend de staten onderling zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

jiejie schreef: In Hawaii hebben staan ze op de derde plaats met de meest slechte rijders in de VS :(
Wow, op twee staten na de meest belabberde autorijders? Dat verbaastmij eeen beetje. Ik wil niet weten hoe het er aan toe gaat in top twee staten....
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

ManuIwa schreef:Wow, op twee staten na de meest belabberde autorijders? Dat verbaastmij eeen beetje. Ik wil niet weten hoe het er aan toe gaat in top twee staten....
Je kunt hier er wat over vinden: http://autos.yahoo.com/articles/autos_c ... 1kcml2ZXJz (eigenlijk wel grappig, het is een top 51, we staan op 49... raar haha).

En hier: http://www.honoluluadvertiser.com/artic ... /905210355
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

En Georgia op plaats 47. Niet iets om trots op te zijn, maar zoals gezegd verbaast het me niks. :roll: :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het enige wat die test bewijst is dat men de theorie onder de knie heeft. Om jezelf een goeie automobilist te noemen komt meer bij kijken, met name hoe je jezelf in de praktijk achter het stuur gedraagt. Hoe jij het rijgedrag van een ander ervaart is subjectief, en wordt overheerst door een aantal slechte rijder die opvallen. Je passeert in het dagelijks verkeer honderden andere automobilisten die je in het geheel niet opvallen, dat zijn dan blijkbaar de goeie bestuurders. Hebben jullie overigens de test waarop dit lijstje is gebaseerd gedaan? Ik heb het net hier gedaan en haalde 100%. Ik heb echter niet de illusie dat ik daarmee de beste autombilist ben die er rondrijdt. Iedereen maakt weleens een fout in het verkeer, het is de kunst om de er zo min mogelijk te maken en de eventuele nadelige gevolgen van je fouten te beperken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef:Het enige wat die test bewijst is dat men de theorie onder de knie heeft. Om jezelf een goeie automobilist te noemen komt meer bij kijken, met name hoe je jezelf in de praktijk achter het stuur gedraagt.
Precies, en daar doelde ik in mijn eerdere post ook op.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Loek schreef:Het enige wat die test bewijst is dat men de theorie onder de knie heeft. Om jezelf een goeie automobilist te noemen komt meer bij kijken, met name hoe je jezelf in de praktijk achter het stuur gedraagt.
Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens, aan de andere kant vind ik wel dat er hier heel veel slechte rijders op het eiland zitten. Geen richtingaanwijzers, veel speeders, door rood rijden, en ga maar door.. Maar goed, ik ben het met je eens dat de test alleen de theorie bewijst :)
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Ik heb de rijtest in Georgia ondergaan en was best wel nerveus, maar het viel me reuze mee. Ik moest inparkeren, niet echt mijn beste kant :wink: , daarna even achteruit parkeren en dan kort rondje door de binnenstad, dat was eigenlijk alles wat de test voor mij inhield. Ik weet niet hoe het zit natuurlijk voor de andere staten, maar misschien dat anderen daar wat over kunnen zeggen :D
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

Dus de ranking is helemaal theoretisch, met andere woorden in de praktijk zit het er dus dik in dat Hawaii de meest belabberde automobilisten heeft.

Als illustratie heb ik wel een anekdote: Ik heb voor graduate school hier in Honolulu een tijdje als bike courier gewerkt. Omdat een aantal van mijn medewerkers gedurende mijn tijd als courier door auto's waren aangereden en we geen health insurance hadden ben ik er maar mee gekapt. Ik heb wel op een full-time basis mogen ervaren hoe link het was om je met fiets op de weg (of op de stoep) te begeven. Later, onderweg naar de universiteit ben ik eens door een grote pick-up van mijn fiets gereden. Hij ramde mij met zijn zijspiegels en vloog van mijn fiets. Ik ben als een razende achter hem aan gereden (hetgeen ik wel vaker heb gedaan) en haalde hem bij een stoplicht in. erwijl hij voor rood stond vroeg ik hem vriendelijk of hij mij niet had gezien, waarna hij me begon te bedreigen en zei hij me de volgende keer over zou rijden en dat ik niet op de weg mag fietsen. Nou is het hier illegaal om op het trottoir te fietsen, dus een prima voorbeeld van hoe slecht men hier daadwerkelijk de regels kent. Ik bleef echter heel kalm want hij reed in een bedrijfswagen, compleet me naam en telefoonnummer van het bedrijf. Dus terwijl hij mij uitscheldde shcreef ik rustig naam en nummer en nummerbord op en vroeg hem beleefd om zijn naam. De reactie was voorspelbaar.
Helaas was dit niet echt een geisoleerd geval. Dit soort idioten kom je geregeld tegen op de weg, dus erg veilig vole je je niet. Veel van mijn vrienden zijn wel eens aangereden, een zelfs door een stadsbus..
Deze vent kwam er niet makkelijk van af trouwens, nadat ik de politie en zijn baas aan de telefoon had gehad.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Klinkt me allemaal inderdaad erg bekend in de oren, ManuIwa.. ik lees er geregeld over in de krant en zie inderdaad veel van dat soort gedrag op de weg. :(
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

De regels omtrent fietsers kent men hier echt helemaal niet. Ik heb heel vaak dat ik heel braaf drie voet van de witte streep af fiets (dat zijn dus de regels), en mensen je -en- afsnijden, en dan uit hun raam roepen dat "you need to get off the *** road". Ik kan het aantal keren dat ik bijna aangereden ben niet eens meer tellen. Mensen kijken gewoon niet.
Laatst was ik het alleen echt zat :) Toen ben ik de weg afgereden door iemand die de bocht te kort nam, op mijn weghelft kwam, en mij de greppel in duwde. Dat was de druppel zeg maar, en toen ik heb ter plekke de lokale politie gebeld. Gelukkig namen ze het erg serieus (het hielp dat de agent in kwestie ook een fanatiek fietser en hardloper was). Ik heb echt eens flink mijn beklag gedaan over de "local yokels", en nu patrouilleren ze veel meer bij ons in de buurt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:De regels omtrent fietsers kent men hier echt helemaal niet.
Nee, dat klopt. Grappig is ook dat zelfs politieagenten het niet weten. Gewoon omdat ze er zelden mee geconfronteerd worden denk ik. Ik fiets zelf zelden recreatief, maar gewoon om van A naar B te komen, net als in NL eigenlijk. Ik rijd dus gewoon door downtown Atlanta op mijn fiets. Als enige, maar dat vind ik ergens dan ook wel weer komisch, maar uiteindelijk doe ik het natuurlijk omdat het zoveel praktischer is. Ik fiets trouwens wel meestal over de stoep, want over de weg is het in Atlanta echt te link.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Heh.. ik weet nog wel dat, toen we plannen maakten om mij hier naar toe te halen, dat ik eraan zat te denken om een mooie fiets te kopen, het weer is er hier heerlijk voor dus waarom niet.. nou, de dingen die jullie zeggen is inderdaad het 'daarom niet' geworden. Je bent hier als fietser je leven niet veilig.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik fiets hier nu al zoveel, dat de meeste mensen in de buurt mij al kennen. Ik kwam laatst bij de tandarts de man tegen die aan het begin van onze cul-de-sac woont, en hij herkende mij als de vrouw die altijd aan het fietsen was :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

DixieChick schreef:Ik fiets hier nu al zoveel, dat de meeste mensen in de buurt mij al kennen. Ik kwam laatst bij de tandarts de man tegen die aan het begin van onze cul-de-sac woont, en hij herkende mij als de vrouw die altijd aan het fietsen was :)
Dat had ik ook toen ik in Honolulu woonde. De mensen in de supermarkt zeiden altijd dat ze ons hadden zien fietsen en waren verbaasd toen we begonnen met de auto naar de supermarkt te rijden.
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Het krijgen van een SSN gaat heel snel. het nummer kregen we meteen de kaart later per mail. Je moet aantonen dat je recht hebt op een SSN anders kan je een EIN or TIN aanvragen.
Je hebt je visa papieren of green card nodig en dat tesamen met een legatimatie bewijs.

Als je een rijbewijs wil krijgen moet je of je eigen auto hebben of een huur auto en de verzek. moet in jou naam staan. met die gegevens en je paspoort en visa/green card ga je naar de DMV (vaak moet je vooraf een afspraak maken) en rij je een blokje om het gebouw en parkeer je tussen de pionnen, doe je een ogen test en een meerkeuze test. Als je slaagt voor alle 3 wat zeer makkelijk is dan krijg je een rijbewijs. Mocht je zakken voor je meerkeuze test dan kan je dezelfde dag nog de test opnieuw doen....

Het kan van staat tot staat anders zijn maar dit is zoals het gaat in Florida, geen rijlessen nodig. In NY heb je wel rijlessen nodig. Bovendien als je hoge cijfers hebt voor je High school diploma (GPA) dan krijg je korting op je auto verzekering.:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer