Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kamperen in florida
-
- Amerika-ontdekker
kamperen in florida
hallo,
wie heeft ervaring met kamperen in florida in de zomer periode juni/juli?
het gaat voor ons niet om weken, maar in totaal om 4 nachten verspreid over ons reis.
tips, adviezen, ervaringen?
alvast bedankt
gr willemijn
wie heeft ervaring met kamperen in florida in de zomer periode juni/juli?
het gaat voor ons niet om weken, maar in totaal om 4 nachten verspreid over ons reis.
tips, adviezen, ervaringen?
alvast bedankt
gr willemijn
Re: kamperen in florida
De meeste Staten zijn niet echt tent friendly en kan je niet beter een cabin huren op een KOA camping met al die gators 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helpt je waarschijnlijk niet, maar ze zouden mij moeten betalen om in Florida in die maanden te gaan kamperen.
1. Heet en vochtig, 's nachts geen afkoeling
2. Onweersbuien
3. Muggen, eindeloos veel
Misschien kun je je vraag wat meer richten? Wat voor kamperen, waar, met wie, etc.
1. Heet en vochtig, 's nachts geen afkoeling
2. Onweersbuien
3. Muggen, eindeloos veel
Misschien kun je je vraag wat meer richten? Wat voor kamperen, waar, met wie, etc.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ga proefkamperen.
Ga slapen in een kleine badkamer. Zet de hete douche aan de hele nacht, zonder ventilatie. Muggen mag je er zelf bijdenken
Als dat bevalt ga dan kamperen in Florida in de zomer. Om die gators zou ik mij niet zo'n zorgen maken. gewoon de tent dichthouden
Ga slapen in een kleine badkamer. Zet de hete douche aan de hele nacht, zonder ventilatie. Muggen mag je er zelf bijdenken

Als dat bevalt ga dan kamperen in Florida in de zomer. Om die gators zou ik mij niet zo'n zorgen maken. gewoon de tent dichthouden
Je kan ook de eerste dag ff langs Gatorland gaan, daar laten ze zien dat je met ducktape zo een gator bek kan dicht tapen. Gators vallen zelden aan na 6 uur want dan vallen de olifanten uit de bomen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vraag is ook WAAROM je zou willen kamperen? Als het om kostenbesparing gaat dan zou ik er zeker niet aan beginnen.
Een KOA camping is duurder dan een gemiddelde hotelkamer.
Een KOA camping is duurder dan een gemiddelde hotelkamer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
OH NEE, ik heb al 2 campings geboekt. kijken of ik die kan annuleren.
reden om te kamperen is inderdaad omdat het gewoon leuk kan zijn (als ik het zo lees in florida dus niet! we hebben het vorig jaar met veel plezier in california nevada utah en arizona gedaan) en ook wel vanuit het kostenoogpunt.
ik merk wel dat florida veel duurder is dan het zuidwesten van de states....
iemand ook goede ervaringen met kamperen?

reden om te kamperen is inderdaad omdat het gewoon leuk kan zijn (als ik het zo lees in florida dus niet! we hebben het vorig jaar met veel plezier in california nevada utah en arizona gedaan) en ook wel vanuit het kostenoogpunt.
ik merk wel dat florida veel duurder is dan het zuidwesten van de states....
Kamperen in Florida lijkt mij vreselijk!
Ik mis al zodra ik de auto uitstap de airco.
De hitte in Zuid-West-USA is heel anders dan in Florida.
Veel benauwder
Na 3 X Florida (3 keer Hurricane/Tropical Storm) kan ik vertellen dat het heel heel hard kan regenen in Juli/Augustus.
Ik zelf vind het meest relaxt een villa... je betaald ongeveer E700 per week en dan heb je gewoon een heerlijk huis met privé-zwembad
Ik mis al zodra ik de auto uitstap de airco.
De hitte in Zuid-West-USA is heel anders dan in Florida.
Veel benauwder
Na 3 X Florida (3 keer Hurricane/Tropical Storm) kan ik vertellen dat het heel heel hard kan regenen in Juli/Augustus.
Ik zelf vind het meest relaxt een villa... je betaald ongeveer E700 per week en dan heb je gewoon een heerlijk huis met privé-zwembad

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt voor de tips!
campings zijn inmiddels geannuleerd.
in eerste instantie ging ik uit van dezelfde situatie als in het zuidwesten, stom natuurlijk.
iedereen bedankt hihi opgelost :dance:
in eerste instantie ging ik uit van dezelfde situatie als in het zuidwesten, stom natuurlijk.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha een overnachting in een vochtige badkamer leek je dus geen goed idee?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kamperen in Florida is best te doen. Wij vonden het destijds super. Alleen is het idd niet echt aan te raden in juni/juli als het zomer is. De vochtigheidsgraad is erg hoog en behalve in je auto of in een Mall bijvoorbeeld, heb je nergens gelegenheid om af te koelen.
Vanaf oktober t/m april is kamperen wel leuk, ook in Florida. De overnachtingen zijn over het algemen zeker de helft goedkoper als van een motel, ook op de KOA-campgrounds. Als je niet van kamperen houdt, is het moeilijk om er over te oordelen vind ik. Wij kamperen vaak met een tentje overal in Amerika en wij vinden het geweldig. Moet het weer wel meewerken natuurlijk, anders kruipen wij ook in een motel of een cabin.
Marjan
Vanaf oktober t/m april is kamperen wel leuk, ook in Florida. De overnachtingen zijn over het algemen zeker de helft goedkoper als van een motel, ook op de KOA-campgrounds. Als je niet van kamperen houdt, is het moeilijk om er over te oordelen vind ik. Wij kamperen vaak met een tentje overal in Amerika en wij vinden het geweldig. Moet het weer wel meewerken natuurlijk, anders kruipen wij ook in een motel of een cabin.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Wij hebben in maart een paar dagen in de Everglades gekampeerd (met tent) en ik vond het eigenlijk best leuk! Maar je moet er inderdaad beter niet in de zomer zijn, dat is het natte seizoen en de muggen zijn er dan dodelijk!
(bij wijze van spreken natuurlijk
)

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Waar wil je nu gaan overnachten (puur intresse)....?willemijn67 schreef:bedankt voor de tips!
Hotels/Motels/Villa/Condo?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij gaan komende kerstvakantie voor de tweede keer kamperen in Florida. Ik zou dat in de zomer ook niet willen doen. Zoals altijd vermijden wij die KOA's en kamperen in Stateparks. Eerst op Long Beach eh ik bedoelde Long KEY (in februari de tweenalaatste tentplek kunnen resereven
) en daarna Koreshan statepark. Voor 4 nachten zie ik het prijsvoordeel ook niet zo, maar voor 2 weken is het zeker lonend, maar wij doen het vooral omdat we het leuk vinden.

Laatst gewijzigd door Ceetje op 17 jun 2009, 19:22, 3 keer totaal gewijzigd.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerika-expert
Vorige week kwamen we langs Long Key State park (op Long Key dus) en dat lijkt me echt
een geweldige plek om te kamperen. Echt de prachtigste plekken zo aan het strand. Mocht je
in die buurt komen kan ik het je zeker aanraden. Zulke mooie kampeerplaatsen had ik nog nooit gezien...
een geweldige plek om te kamperen. Echt de prachtigste plekken zo aan het strand. Mocht je
in die buurt komen kan ik het je zeker aanraden. Zulke mooie kampeerplaatsen had ik nog nooit gezien...
- Ceetje
- Amerikakenner
Dat lees ik heel graag! Ik vond het vooral bizar dat alles zo snel vol zat, maar ja kerstperiode .....
-
- Amerika-expert
Die maanden is het in Florida hoogseizoen, want overal anders in Amerika is het koud 
Wel een heerlijk iets om daar kerstmis te vieren zeg!

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb prima ervaringen met kamperen in heel veel plekken in de VS, inclusief Florida. Maar je moet inderdaad het tijd van het jaar in gedachten houden en als je rechtstreekt uit Nederland komt dan sluit ik mij aan bij de andere opmerkingen hier..willemijn67 schreef:
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
wij kamperen werkelijk overal in de wereld en zeker in amerika ...maar nooit meer in florida !
We dachten vorige keer dat het best wel kon, och we overdreven , die andere keren konden nooit zo erg zijn als we dachten. Na een stortbui bijna 40 graden s"nachts en 45 muskietenbeten op 1 kuit (dochter ) waren we het erover eens dat het erger was dan we het ons konden herinneren ...vooral toen we het zwembad voor onze tent zagen waar we doorheen moesten .
Overal, behalve in florida !
We dachten vorige keer dat het best wel kon, och we overdreven , die andere keren konden nooit zo erg zijn als we dachten. Na een stortbui bijna 40 graden s"nachts en 45 muskietenbeten op 1 kuit (dochter ) waren we het erover eens dat het erger was dan we het ons konden herinneren ...vooral toen we het zwembad voor onze tent zagen waar we doorheen moesten .
Overal, behalve in florida !
gymnastics; just do it !
- Ceetje
- Amerikakenner
Ach ... jij woont altijd in Amerika en hebt twee honden ...Staceybeesie schreef:Die maanden is het in Florida hoogseizoen, want overal anders in Amerika is het koud

Leuke foto's op je site, ook van Long key... als eerste hadden we Honda statepark uitgekozen, maar dat zat nog sneller vol.