Ik ben al een paar dagen aan het meelezen en vele bruikbare tips opgedaan.
Wij vertrekken 27 juni voor drie weken naar de States. :dance:
Het is weer sinds 1997 geleden dat ik nog terug geweest ben.

Maar deze keer ga ik met mijn vriend voor een vakantie maar ook voor zijn eerste kennismaking met mijn Amerikaanse familie.
We hebben onze reis in grote lijnen al gepland en in overleg met mijn vader (Amerikaan afkomstig van Zuid- California) zijn we tot de volgende route gekomen.
Dag 1 - 27 juni: Brussel - LAX, ophalen van de huurwagen. Naar Riverside naar mijn familie
Dag 2 - 28 juni: Familie
Dag 3 - 29 juni: Vertrek naar Grand Canyon south Rim. Een overnachting, waarschijnlijk in het park zelf om 's morgens de zonsopgang mee te kunnen pikken.Iemand tips voor een goede locatie voor een overnachting?
Dag 4 - 30 juni: Grand Canyon - zonsopgang + Rim trail vertrek naar Moab met een tussen stop in momument Valley. 1ste overnachting in Moab. Is dit te doen?
Dag 5 - 1 juli: Moab mountain biken (tips?)
Dag 6 - 2 juli: Moab Raften (tips?)
Dag 7 - 3 juli: Bryce Canyon + Zion NP met ergens een overnachting (tips voor een locatie voor een overnachting)
Dag 8 - 4 juli: Vertrek naar Las Vegas - 's avonds naar de show van Jeff Dunham in Ceasars Palace.
Dag 9 - 5 juli: Las Vegas
Dag 10 - 6 juli: Vertrek vanuit Las Vegas richting Death Vally
Dag 11 - 7 juli:
Dag 12 - 8 juli:
Dag 13 - 9 juli:
Dag 14 - 10 juli:
Dag 15 - 11 juli:
Dag 16 - 12 juli:
Dag 17 - 13 juli:
Dag 18 - 14 juli:
Dag 19 - 15 juli:
Dag 20 - 16 juli:
Dag 21 - 17 juli: Vertrek Lax - Brussel
Het tweede deel van de vakantie staat nog niet volledig op punt maar we weten wel wat we allemaal willen doen. Maar weten nog niet goed hoe we dit willen / moeten inplannen. Ik denk dat we deel 2 van de reis gewoon gaan nemen zoals hij komt. Deel 1 moeten we wel wat plannen omdat we de 4de juli in Vegas moeten zijn.
- Sequoia NP
- Mono Lake
- Bodie
- Yosemite NP
- San fransisco met een bezoek aan Alcatraz ( Hoelang opvoorhand moet je tickets boeken?)
- Big Sure
- Whale Watching (tips?)
- Santa Monica
- Venice Beach
- Universal Studios
Ik hoop dat jullie enkele leuke tips en suggesties willen geven.
Dit is de eerste keer dat ik naar Amerika ga zonder mijn persoonlijke gids

Groetjes
Katja