Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GuntherDW: Bijna klaar met plannen ....nu jullie
GuntherDW: Bijna klaar met plannen ....nu jullie
Ik heb hier tijd geleden op dit forum bericht geplaatst , met enorm belangrijke info .
Dit is nu de planning :
16-18 verblijf NY , 18e NY-Miami ... aankomst Miami
18-23e : verblijf Courtyard Miami beach : ( priceline .... hier geleerd !)
23 - 24 - 25 : we willen 2 parken doen ... ( epcot en ... ? of ????? ) dus smorgens vertrekken 23e vanuit Miami en rijden naar Orlando en eerste park doen . Kan dit ? En welk dan beste .
24e : verblijf in Orlando en 2e park : ..... tips ..park , overnachting ?
25e : trip orlando - Naples : en er leuk hotel bezoeken , tips hotel - bezienswaardigheden op trip en buurt .
26e : trip Naples - Key West ( onderweg Everglades doen ) .... Aankomst voor 2 nachtjes in Paradise Inn B&B ( mijn dank aan Natasja van deze site ! )
27-28 : Key West .... Easy life ! Snorkelen , duiken (tips?) ... eten drinken , relaxen ...
28e : trip Key West -Miami en overnachting Whitelaw hotel ( hip hotel -priceline )
2 vraagjes in hoofdzaak :
Dilemma : Cape Canaveral : de moeite ? Lastig in te passen in 2 dagen Orlando .. denk ik of doen vanuit Miami ?
Zijn de afstanden telkens te doen ( bv trip miami -orlando en dan nog park doen .... )
Ik ben weer curieus naar jullie bevindingen en adviezen ... bedankt alvast !!
Gunther&kids
Dit is nu de planning :
16-18 verblijf NY , 18e NY-Miami ... aankomst Miami
18-23e : verblijf Courtyard Miami beach : ( priceline .... hier geleerd !)
23 - 24 - 25 : we willen 2 parken doen ... ( epcot en ... ? of ????? ) dus smorgens vertrekken 23e vanuit Miami en rijden naar Orlando en eerste park doen . Kan dit ? En welk dan beste .
24e : verblijf in Orlando en 2e park : ..... tips ..park , overnachting ?
25e : trip orlando - Naples : en er leuk hotel bezoeken , tips hotel - bezienswaardigheden op trip en buurt .
26e : trip Naples - Key West ( onderweg Everglades doen ) .... Aankomst voor 2 nachtjes in Paradise Inn B&B ( mijn dank aan Natasja van deze site ! )
27-28 : Key West .... Easy life ! Snorkelen , duiken (tips?) ... eten drinken , relaxen ...
28e : trip Key West -Miami en overnachting Whitelaw hotel ( hip hotel -priceline )
2 vraagjes in hoofdzaak :
Dilemma : Cape Canaveral : de moeite ? Lastig in te passen in 2 dagen Orlando .. denk ik of doen vanuit Miami ?
Zijn de afstanden telkens te doen ( bv trip miami -orlando en dan nog park doen .... )
Ik ben weer curieus naar jullie bevindingen en adviezen ... bedankt alvast !!
Gunther&kids
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Bijna klaar met plannen ....nu jullie
Hallo Gunther
Van Miami naar Orlando is het toch al gauw 3 uur rijden en dan ook nog een park bezoeken op die dag zou mij wat teveel van het goede zijn. 2 dagen Orlando is ook eigenlijk veels te kort, er is zoveel te doen daar. Vorig jaar zijn we er 2 weken geweest en nog kwamen we tijd te kort. Wat ik een heel leuk park vond is Islands of Adventures van Universal. En uiteraard Magic Kingdom. Epcot ben ik nooit geweest. Cape Canaveral is erg leuk. Vanuit Miami is het ook zeker 3 uur rijden, maar persoonlijk vind ik het de moeite waard. 5 dagen Miami zou voor mij teveel zijn en het is zonde om het ten koste te laten gaan van Orlando, dus kijk eens of je dat vanuit Miami in kan plannen.
Succes verder met plannen!
Van Miami naar Orlando is het toch al gauw 3 uur rijden en dan ook nog een park bezoeken op die dag zou mij wat teveel van het goede zijn. 2 dagen Orlando is ook eigenlijk veels te kort, er is zoveel te doen daar. Vorig jaar zijn we er 2 weken geweest en nog kwamen we tijd te kort. Wat ik een heel leuk park vond is Islands of Adventures van Universal. En uiteraard Magic Kingdom. Epcot ben ik nooit geweest. Cape Canaveral is erg leuk. Vanuit Miami is het ook zeker 3 uur rijden, maar persoonlijk vind ik het de moeite waard. 5 dagen Miami zou voor mij teveel zijn en het is zonde om het ten koste te laten gaan van Orlando, dus kijk eens of je dat vanuit Miami in kan plannen.
Succes verder met plannen!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Naples-Key West is een behoorlijke afstand. Zeker eenmaal op de Keys gaat het niet zo snel. Als je dan ook nog een boottochtje wilt over de Everglades wordt het toch behoorlijk doorrijden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Volgens mij moet je dan wel heel hard rijden. Volgens mij deden wij er wel 4 a 5 uur over ( en we reden echt niet superlangzaam)Nikkie1974 schreef:Hallo Gunther
Van Miami naar Orlando is het toch al gauw 3 uur rijden
Maar is wel te doen, ben zelf ook een keer van Key West naar Naples gereden en ook onderweg een airboat tour gedaan (Speedy Johnson).houstonwehaveaproblem schreef:Naples-Key West is een behoorlijke afstand. Zeker eenmaal op de Keys gaat het niet zo snel. Als je dan ook nog een boottochtje wilt over de Everglades wordt het toch behoorlijk doorrijden.
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Als je van Miami naar Orlando rijdt zou je misschien gatorland wel kunnen bezoeken. Daar ben je niet zo lang mee zoet. Maar een Disney- of Universal park zou ik zeker niet doen. Het is inderdaad best een stukje rijden vanaf Miami naar Orlando dus of je moet smorgen heeeel vroeg weg of je bent maar een halve dag in een park. Zonde van het toch wel hoge toegangsbedrag lijkt mij.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Amerikafan
Hoi,
Als je 's morgens vroeg vertrekt in Miami ben je nog op een fatsoenlijk uur in Orlando. Je hebt dan nog tijd om een pretpark te doen, soms zijn ze heel laat open!
Welk park kiezen? Persoonlijk vind ik Epcot minder. Je ziet er "typische" dingen van allerlei landen en er zijn een paar attracties, maar voor mij niet echt een aanrader. Wat ik wel geweldig vind is: Magic Kingdom, Universal, Islands of adventure (met enkele geweldige rollercoasters) en ook een absolute aanrader is Sea World. Buiten pretparken en eindeloos shoppen in reusachtige malls en outlets is er in Orlando niet zo veel te doen.
Ik weet niet hoe jullie het zien, maar onze dagen in Florida beginnen meestal rond 6u en duren tot 22u. Zo heb je enorm veel tijd om vanalles te doen! (je bent op het einde van de reis wel een tikkeltje moe
)
Groetjes
Chari
Als je 's morgens vroeg vertrekt in Miami ben je nog op een fatsoenlijk uur in Orlando. Je hebt dan nog tijd om een pretpark te doen, soms zijn ze heel laat open!
Welk park kiezen? Persoonlijk vind ik Epcot minder. Je ziet er "typische" dingen van allerlei landen en er zijn een paar attracties, maar voor mij niet echt een aanrader. Wat ik wel geweldig vind is: Magic Kingdom, Universal, Islands of adventure (met enkele geweldige rollercoasters) en ook een absolute aanrader is Sea World. Buiten pretparken en eindeloos shoppen in reusachtige malls en outlets is er in Orlando niet zo veel te doen.
Ik weet niet hoe jullie het zien, maar onze dagen in Florida beginnen meestal rond 6u en duren tot 22u. Zo heb je enorm veel tijd om vanalles te doen! (je bent op het einde van de reis wel een tikkeltje moe

Groetjes
Chari
Als je van Miami naar Orlando rijd via de Turnpike en ook nog een prepaid Sunpass aanschaft, hoef je ook niet te stoppen om tol te betalen en kan je 3 tot 4 uur wel redden.
In huurauto's zit soms ook wel een Sunpass, maar let wel op dat de rekening daarvoor kan oplopen, het verhuurbedrijf rekent vaak per dag of per tol een adminstratie-toeslag.
In huurauto's zit soms ook wel een Sunpass, maar let wel op dat de rekening daarvoor kan oplopen, het verhuurbedrijf rekent vaak per dag of per tol een adminstratie-toeslag.
Van Miami naar Orlando rijden en dan ook nog een pretpark doen? Kan theoretisch gezien wel, maar wordt dan wel een erg kort en duur pretpark dagje.
Wij vonden het Kennedy Space Centrum niet geweldig, maar de keuze van een pretpark is altijd persoonlijk. Op internet kun je ze allemaal opzoeken en de atrakties alvast bekijken. Misschien kun je zo beter een keuze maken.
Wij vonden het Kennedy Space Centrum niet geweldig, maar de keuze van een pretpark is altijd persoonlijk. Op internet kun je ze allemaal opzoeken en de atrakties alvast bekijken. Misschien kun je zo beter een keuze maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5562 Weergaves
-
Laatste bericht door *Sbo*
-
- 25 Reacties