Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis kopen of investeren
-
- Amerika-newbie
Re: Huis kopen of investeren
Hoi Mark,
Ik lees net dat jij een goede realtor van een slecht kunt onderscheiden. Ik ben in gesprek met deze: http://www.miamicondobargains.nl
Denk erover elk jaar ongeveer 2x 3 maanden naar Miami te gaan en de rest te verhuren in South Beach.
Hoe denk je daarover?
Het appartement wat ik op het ook heb is niet uitgewoond, in een mooi complex en de prijs is minder dan de helft van de Nederlandse.
De bedoeling is niet als investering op korte termijn, misschien pas over tien jaar ooit verkopen. Maar echt voor eigen gebruik en verhuur in de tussentijd en eventueel investering op de lange termijn.
Wat is jullie mening?
Bedankt alvast voor de reactie!
Irene
Ik lees net dat jij een goede realtor van een slecht kunt onderscheiden. Ik ben in gesprek met deze: http://www.miamicondobargains.nl
Denk erover elk jaar ongeveer 2x 3 maanden naar Miami te gaan en de rest te verhuren in South Beach.
Hoe denk je daarover?
Het appartement wat ik op het ook heb is niet uitgewoond, in een mooi complex en de prijs is minder dan de helft van de Nederlandse.
De bedoeling is niet als investering op korte termijn, misschien pas over tien jaar ooit verkopen. Maar echt voor eigen gebruik en verhuur in de tussentijd en eventueel investering op de lange termijn.
Wat is jullie mening?
Irene
Ben je ervan op de hoogte dat je zonder visum niet zomaar herhaaldelijk voor dit soort langere perioden in Amerika kunt verblijven?burnttoast schreef:Denk erover elk jaar ongeveer 2x 3 maanden naar Miami te gaan en de rest te verhuren in South Beach.
-
- Amerika-newbie
Ik weet dat je een visum moet hebben, maar is het dan een probleem om een visum te krijgen als je gewoon geen drugshandelaar, misdadiger of smokkelaar bent?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nu we zelf op zoek zijn naar een huurhuis voor het eerste jaar begin je pas te beseffen wat er allemaal op de markt is, vooral in Florida is er een overaanbod van rentals voor zowel korte breaks of voor langere periode. We zitten bijvoorbeeld op dit moment in a vacation rental in Tampa: eerst hebben we de prijs behoorlijk naar beneden gehaald vooraleer toe te happen en als je dan hier in de community kijkt denk ik dat niet eens 30% van de villa/s verhuurd zijn. Daarnaast staan ook zowat 20% te koop.De bedoeling is niet als investering op korte termijn, misschien pas over tien jaar ooit verkopen. Maar echt voor eigen gebruik en verhuur in de tussentijd en eventueel investering op de lange termijn
M.a.w. reken je aub niet rijk met korte termijn verhuur want dat wordt lastig nu de boom voorbij is.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb geen verstand van makelaars in de VS, maar wat ziet die website er onprofessioneel en schreeuwerig uit zeg! En alles wat als een bargain aangeprijsd wordt daarbij frons ik mijn wenkbrouwen op voorhand. Of dit terecht is weet ik niet....meer een gevoel.burnttoast schreef:Hoi Mark,
-
- Amerika-newbie
Oh jee.... en ik had er zo'n zin in.
Overigens ken ik de VS vrij goed en spring ik er niet zomaar in hoor...
Overigens ken ik de VS vrij goed en spring ik er niet zomaar in hoor...
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Heb net de site bekeken.
Lay out is meer een persoonlijke smaak maar wat me opvalt is dat de aangeboden woningen foreclosures of bank owned zijn.
Je schrijft dat je de V.S. vrij goed kent maar ken je ook de spelregels bij deze verkopen?
Lay out is meer een persoonlijke smaak maar wat me opvalt is dat de aangeboden woningen foreclosures of bank owned zijn.
Je schrijft dat je de V.S. vrij goed kent maar ken je ook de spelregels bij deze verkopen?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat ons ook is opgevallen is dat estate agent anders reageert wanneer je heb opbelt voor een afspraak ipv e mail stuurt.
We hadden vanuit Belgie een aantal e mails gestuurd met vraag voor info en bijna nooit contact gehad.
Eens we hier waren hebben we contact gelegd via de telefoon en konden we meteen afspraken vastleggen om huizen te bezoeken, zelfs huurhuizen was geen probleem.
Denk dat je meer kans op slagen hebt als je ter plaatse bent dan via internet, maar dat is onze persoonlijke ervaring en zijn wij misschien een uitzondering.
Bart1
We hadden vanuit Belgie een aantal e mails gestuurd met vraag voor info en bijna nooit contact gehad.
Eens we hier waren hebben we contact gelegd via de telefoon en konden we meteen afspraken vastleggen om huizen te bezoeken, zelfs huurhuizen was geen probleem.
Denk dat je meer kans op slagen hebt als je ter plaatse bent dan via internet, maar dat is onze persoonlijke ervaring en zijn wij misschien een uitzondering.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
burnttoast schreef:Hoi Mark,
Hoe denk je daarover?
Wat is jullie mening?
Irene
Hoi irene..
Zo werkt het niet helemaal. Als ik naar een realtor op zoek ga zoek ik naar bepaalde kwalificaties die een realtor heeft en die voor mij te verifieren zijn. In het geval bijv van Tony in St louis was ik er vrij zeker van dat ik een hele goeie realtor voor hem gevonden had en dat bleek ook zo te zijn want hij was zeer tevreden.
Op de website van deze realtor is het eigenlijk wat rivercola al zegt.
een hele schreeuwerige website met eigenlijk weinig tot geen informatie. Klinkt meer van iemand die snel een paar dollar probeert te vedienen.
Als je er een nodig hebt en hebt hulp nodig dan hoor ik het wel.
Ik heb al eerder in de post gezegd wat ik denk dat een appartement je gaat kosten. Als je lange termijn denkt dan wordt het wel meer waard maar of je dat en de kosten die je hebt terugverdient met verhuren waag ik te betwijfelen.
ook de hoeveelheid tijd die je er wilt verblijven wordt waarschijnlijk een probleem
Wel, er is geen visumcategorie voor mensen die 'gewoon' graag in de VS willen wonen, of je daar nou financieel de middelen voor hebt of niet. Op het VWP mag je 90 dagen blijven, en met een B1/B2 (toeristenvisum) een half jaar tot een jaar. Bij beide zou het op een gegeven moment door een immigratieambtenaar niet meer op prijs gesteld kunnen worden dat je 'alweer' het land in wilt en kan je de toegang geweigerd worden. Helemaal als je herhaaldelijk bijna voor de helft van het jaar in Amerika verblijft, wat als grens geldt of je als resident alien gezien wordt of niet. Er is geen bepaalde regel wanneer je een probleem zou krijgen, dat ligt aan de betreffende ambtenaar en aan je bezoekfrequentie. Andere soorten visums dan toeristenvisums hebben heel wat meer voeten in de aarde om aan te vragen (bijvoorbeeld J1/F1 voor studenten, H1b voor skilled workers, E1/E2 investeringsvisums e.d.)burnttoast schreef:Ik weet dat je een visum moet hebben, maar is het dan een probleem om een visum te krijgen als je gewoon geen drugshandelaar, misdadiger of smokkelaar bent?
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Ja, ik ken Amerika wel vrij goed (ben er 26 keer geweest, ook voor wat langere periodes), maar heb inderdaad nog nooit eraan gedacht er iets te kopen. Ik weet van de foreclosures a en de bank-owned, maar probeer er nu juist achter te komen waar ik dan op letten moet.
Ik weet ook van 2 x 3 maanden per jaar, wat op zich ook goed uitkomt, aangezien ik maar ongeveer voor de helft daar zou willen zijn.
Mijn idee is niet om "snel geld te verdienen", maar wel om (als dat dus ergens op zou slaan in dit geval) het op de lange termijn winstgevend te laten zijn en tot die tijd er zelf van te kunnen genieten en de kosten voor een deel terug te kunnen verdienen met korte verhuur.
Uiteraard ga ik eerst daar zelf rondkijken, maar om te weten waar ik wil rondkijken, leg ik nu wat contacten via internet.
Is dat onrealistisch?
Bedankt voor jullie meedenken. Mark, als je overigens denkt een echt goede en betrouwbare makelaar te weten: ik denk dat ik geïnteresseerd ben in een one bedroom condo in de Flamingo resort in South Beach, Miami:)
Prettig weekend allemaal!
Irene
Ja, ik ken Amerika wel vrij goed (ben er 26 keer geweest, ook voor wat langere periodes), maar heb inderdaad nog nooit eraan gedacht er iets te kopen. Ik weet van de foreclosures a en de bank-owned, maar probeer er nu juist achter te komen waar ik dan op letten moet.
Ik weet ook van 2 x 3 maanden per jaar, wat op zich ook goed uitkomt, aangezien ik maar ongeveer voor de helft daar zou willen zijn.
Mijn idee is niet om "snel geld te verdienen", maar wel om (als dat dus ergens op zou slaan in dit geval) het op de lange termijn winstgevend te laten zijn en tot die tijd er zelf van te kunnen genieten en de kosten voor een deel terug te kunnen verdienen met korte verhuur.
Uiteraard ga ik eerst daar zelf rondkijken, maar om te weten waar ik wil rondkijken, leg ik nu wat contacten via internet.
Is dat onrealistisch?
Bedankt voor jullie meedenken. Mark, als je overigens denkt een echt goede en betrouwbare makelaar te weten: ik denk dat ik geïnteresseerd ben in een one bedroom condo in de Flamingo resort in South Beach, Miami:)
Prettig weekend allemaal!
Irene
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Het feit dat je je wil verdiepen in de materie alvorens te kopen kan ik alleen maar toejuichen.
Da's al heel wat beter dan éérst te kopen en dan zien wat je met je aangekochte woning gaat doen.
Lach niet, ik ken er vele die gelokt werden door de goedkope prijzen en daarna met een kater zitten van de jaarlijkse, terug komende kosten.
Alvast een tip van een Floridiaans huis bezitter; laat de foreclosures en bank owned properties voor wat ze zijn en ga voor een "normale" verkoop!
Bij deze laatste soort zijn er ook koopjes te doen en heb je meer garanties dat wat je koopt ook datgene is dat je wil kopen... :beerchug:
Da's al heel wat beter dan éérst te kopen en dan zien wat je met je aangekochte woning gaat doen.
Lach niet, ik ken er vele die gelokt werden door de goedkope prijzen en daarna met een kater zitten van de jaarlijkse, terug komende kosten.
Alvast een tip van een Floridiaans huis bezitter; laat de foreclosures en bank owned properties voor wat ze zijn en ga voor een "normale" verkoop!
Bij deze laatste soort zijn er ook koopjes te doen en heb je meer garanties dat wat je koopt ook datgene is dat je wil kopen... :beerchug:
-
- Amerika-newbie
Ik ben zo tussendoor verschillende makelaars aan het mailen. Op mijn vraag of er voor ongeveer 100.000 dollar iets te vinden zou zijn in het betreffende resort zei hij dat het mogelijk is, zonder lening "cash". Voor mij zou dat misschien ook niet eens verkeerd zijn, maar wat moet ik daarvan denken? Bedoelt hij echt contant of zoals hij schreef "no loan" en doe ik dan nites illegaals?
Misschien wil men snel verkopen en krijg je korting als je cash betaald, niets illegaals hoor. Als het via een Loan/Hypotheek constructie moet gaat er tijd overheen en word de lening misschien afgekeurd en buitenlanders is soms helemaal een zaak apart verhaal voor een Makelaar and Money Talks.
-
- Amerika-newbie
Ah! Oké, dat is een geruststelling.
Houd je ook rekening met de HOA? Home owners association? De bedragen daarvoor kunnen behoorlijk oplopen. En gaat de HOA je toestemming geven dat je de condo kan/mag verhuren als vacation rental?
Hoorde laatst dat de HOA clubs huizen in Foreclosure kunnen plaatsen en de eigenaar bijvoorbeeld de boete weigerde te betalen omdat zijn gras 2 cm te lang was 

Yep, en als er veel huizen of condo's leeg staan, dan worden de kosten verdeeld over de resterende eigenaren. Daarom hebben wij er voor gekozen om niet in een gated community met een pool te gaan wonen, zoals er veel in deze regio te vinden zijn.
Dus, begrip Eigen Huis geld alleen als je je aan de regels houd van het clubje
Kom het hier ook vaak tegen als ik klassieke auto's aankoop, ze mogen maar even op straat staan want ander volgt een klacht, men wil vaak ook niet dat er oude auto's op je eigen oprit staat 

-
- Amerika-newbie
Jeetje wat lastig allemaal. Ja, ik zou dat allemaal na moeten vragen, dat zijn valkuilen waar je niet in wilt duikelen.
Ik zag al vaker HOA staan, maar wist nog niet wat het was. Dat is toch eigenlijk hetzelfde als hier: vereniging voor eigenaren, die bestaat voor het onderhoud van het gemeenschappelijk gedeelte?
In zo'n gated community als the Flamingo zijn dat natuurlijk hoge kosten, neem ik aan.
Hm....
Ik zag al vaker HOA staan, maar wist nog niet wat het was. Dat is toch eigenlijk hetzelfde als hier: vereniging voor eigenaren, die bestaat voor het onderhoud van het gemeenschappelijk gedeelte?
In zo'n gated community als the Flamingo zijn dat natuurlijk hoge kosten, neem ik aan.
Hm....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6834 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-