Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!
Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van mijn nieuwe paspoort. The FedEx meneer leverde hem fijn af bij de deur met handtekening.
Oude paspoort zat erbij met een V ingeknipt plus allemaal rondjes eruit gestampt, ook door de I-94 en m'n oude H1-b visa.
Qualiteit van het boekje is er niet op vooruitgegaan vind ik die ik heb van 2004 zat beter in elkaar en niet zo slap.
Maar goed we zijn klaar tot 2014!
Oude paspoort zat erbij met een V ingeknipt plus allemaal rondjes eruit gestampt, ook door de I-94 en m'n oude H1-b visa.
Qualiteit van het boekje is er niet op vooruitgegaan vind ik die ik heb van 2004 zat beter in elkaar en niet zo slap.
Maar goed we zijn klaar tot 2014!
--
Tink
Tink
Blij het te horen voor je
Ik verwacht zelf mijn nieuwe paspoort pas over een week of twee, ook een beetje van afgaande dat het net zo lang duurt als bij jou (ik heb hem vorige week dinsdag aangevraagd). Ik zal hem alleen wel zelf ophalen want ik heb het niet zo op Fedex. In Nederland hebben ze al eens documenten gewoon in een openbare brievenbus gelaten en zelf voor ontvangst ondertekend (terwijl er betaald werd voor ondertekening, policy zeggen ze), en hier in Hawaii hebben ze onlangs een pakket achter gelaten (terwijl we thuis waren, er is dus gewoon niet aangebeld), maar precies op een locatie waar veel huisvuil van een renovatie ligt. Het pakket is dus niet op tijd opgevallen, pas 2 weken nadien kwamen we erachter, doos kapot door de regen, apparatuur beschadigd, overal mieren te vinden en ga maar door. Ik ben dus echt niet te spreken over Fedex kun je wel begrijpen. En ach, het honorair consulaat hier is maar een kwartiertje tot een half uurtje rijden voor me, dus zo erg is het niet om het te halen (dit in tegenstelling tot LA lol)

Ik verwacht zelf mijn nieuwe paspoort pas over een week of twee, ook een beetje van afgaande dat het net zo lang duurt als bij jou (ik heb hem vorige week dinsdag aangevraagd). Ik zal hem alleen wel zelf ophalen want ik heb het niet zo op Fedex. In Nederland hebben ze al eens documenten gewoon in een openbare brievenbus gelaten en zelf voor ontvangst ondertekend (terwijl er betaald werd voor ondertekening, policy zeggen ze), en hier in Hawaii hebben ze onlangs een pakket achter gelaten (terwijl we thuis waren, er is dus gewoon niet aangebeld), maar precies op een locatie waar veel huisvuil van een renovatie ligt. Het pakket is dus niet op tijd opgevallen, pas 2 weken nadien kwamen we erachter, doos kapot door de regen, apparatuur beschadigd, overal mieren te vinden en ga maar door. Ik ben dus echt niet te spreken over Fedex kun je wel begrijpen. En ach, het honorair consulaat hier is maar een kwartiertje tot een half uurtje rijden voor me, dus zo erg is het niet om het te halen (dit in tegenstelling tot LA lol)

-
- Amerika-ontdekker
Hee, ik ben net gisteren by Caryn langs geweest om mijn pp aan te vragen! Het is nog wel even afwachten of ze uiteindelijk mijn fotos accepteren omdat de afbeelding, hoewel binnen de marges, een beetje aa nde kleine kant waren..jiejie schreef: (ik heb hem vorige week dinsdag aangevraagd).
Heb je je paspoorten ook bij Ace Portrait thingie laten maken, of ergens anders? Ik weet dat als ze bij Ace gemaakt zijn, je er geen zorgen over hoeft te maken want het consulaat zal dan zelf nieuwe foto's gaan halen bij die mensen (ze houden ze daar 'on file', voor het geval dat).ManuIwa schreef:Hee, ik ben net gisteren by Caryn langs geweest om mijn pp aan te vragen! Het is nog wel even afwachten of ze uiteindelijk mijn fotos accepteren omdat de afbeelding, hoewel binnen de marges, een beetje aa nde kleine kant waren..
-
- Amerika-ontdekker
Nope, we zijn zelf fotograaf, dus hebben het zelf gedaan. Voor de veiligheid hadden we het ear-to-ear geinterpreteerd als inclusief de oren, maar het was van ooraanzet tot ooraanzet. Dat staat trouwens niet specifiek in de beschriving. Dus in plaats van aan de grote kant is de afbeelding een beetje aan de kleine kant. Caryn accepteerde de foto maar waarschuwde dat of het wel of niet aanvaard wordt afhangt van de persoon die uiteindelijk de aanvraag behandeld. Dat staat ook niet in de beschrijvingjiejie schreef: Heb je je paspoorten ook bij Ace Portrait thingie laten maken, of ergens anders?

Ahhh, op die fiets.. ja kan me het voorstellen dat je het in dat geval gewoon lekker zelf doet
(en om het eventueel opnieuw te doen zal dan ook geen probleem zijn lijkt me haha).

- Color01
- Amerika-expert
ik keek net in mijn Paspoort ...en die van mij verloopt in november van dit jaar.
Zou ik die net als de Laatste keer, in Raleigh,NC kunnen verlengen, of moet ik daar voor in DC zijn.
Zou ik die net als de Laatste keer, in Raleigh,NC kunnen verlengen, of moet ik daar voor in DC zijn.

Als het goed is moet je het nu nog gewoon in de HC's kunnen doen. Het was eerst tot eind Juni (je zou nu dus nog altijd goed zitten), maar het is verschoven tot ergens in September dat de nieuwe regels ingaan (althans, dit staat op de site van BuZa)Color01 schreef:ik keek net in mijn Paspoort ...en die van mij verloopt in november van dit jaar.
pfff als ik die verhalen hier lees ben ik blij dat ik in New York woon, kan ik volgend jaar tijdens mijn lunchpauze even op en neer naar het consulaat.
Het zou toch wel prettig zijn als het nederlandse paspoort voor 10 jaar geldig zou zijn, net zoals het amerikaanse. Scheelt een hoop gereis voor velen!
Het zou toch wel prettig zijn als het nederlandse paspoort voor 10 jaar geldig zou zijn, net zoals het amerikaanse. Scheelt een hoop gereis voor velen!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb trouwens besloten eindelijk eens mijn amerikaanse paspoort aan te vragen. Dat zal ook de grootste problemen wat dit betreft oplossen. Het kost je wat, maar dan heb je ook wel wat.
- Color01
- Amerika-expert
ik heb vanmorgen de Consulaat in Raleigh , NC gebeld ...en de antwoord machine gaf door, dat je voor een Paspoort nu in DC moet zijn.
Ik baal daarvan ..ik ben een paar keer in DC geweest .. maar ik vind rijden in DC verschrikkelijk ...de meeste straten zijn. One Way
en je bent de hele dag op de weg voor een paspoort.

Ik baal daarvan ..ik ben een paar keer in DC geweest .. maar ik vind rijden in DC verschrikkelijk ...de meeste straten zijn. One Way

en je bent de hele dag op de weg voor een paspoort.

-
- Amerika-ontdekker
color1, als je daar dan toch bent, bezoek een paar musea.
Ik ken de rit trouwens goed. Ik reed bijna ieder weekend van Front Royal VA naar Chapel Hill om mijn vriendin te zien.
Het ziet er naar uit dat met de nieuwe paspoort regeling, Nederlanders in het buiteland wat meer gaan reizen..
Ik ken de rit trouwens goed. Ik reed bijna ieder weekend van Front Royal VA naar Chapel Hill om mijn vriendin te zien.
Het ziet er naar uit dat met de nieuwe paspoort regeling, Nederlanders in het buiteland wat meer gaan reizen..
- Color01
- Amerika-expert
Ik woon vlakbij de kust .. en dat is een andere route naar DC dan vanuit Front Royal .. en ik denk ongeveer 2.5 langer rijden.
Misschien een idee om te proberen om een persoon te spreken te krijgen?Color01 schreef:ik heb vanmorgen de Consulaat in Raleigh , NC gebeld ...en de antwoord machine gaf door, dat je voor een Paspoort nu in DC moet zijn.![]()
Hier is namelijk het volgende te lezen:
Het HC in Honolulu wist dit bijvoorbeeld ook niet en moest dit, na aangeven van mij, dit navragen. Schijnt dat de HC's niet bijster veel geupdate worden, er waren nog een paar dingen die ze daar niet wisten en we online al hadden gezien op sites van BuZa en dergelijke.Vanaf 28 juni 2009 worden de vingerafdrukken ingevoerd bij de diplomatieke paspoorten en de dienstenpaspoorten. Deze reisdocumenten worden uitgegeven door het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Gouverneurs van de Nederlandse Antillen en Aruba. Voor het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart worden de vingerafdrukken ingevoerd op 21 september 2009.
-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Ze hadden het dus wel kunnen weten..... als ze maar eens zo nu en dan kijken op de site van BuZajiejie schreef: Het HC in Honolulu wist dit bijvoorbeeld ook niet en moest dit, na aangeven van mij, dit navragen. Schijnt dat de HC's niet bijster veel geupdate worden, er waren nog een paar dingen die ze daar niet wisten en we online al hadden gezien op sites van BuZa en dergelijke.

Als ze Nederlands spraken wel ja, maar de mensen op de HC's zijn allemaal localsmariekeev schreef:Ze hadden het dus wel kunnen weten..... als ze maar eens zo nu en dan kijken op de site van BuZa

-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Ka kijk, dat wist ik nu weer nietjiejie schreef:Als ze Nederlands spraken wel ja, maar de mensen op de HC's zijn allemaal localsmariekeev schreef:Ze hadden het dus wel kunnen weten..... als ze maar eens zo nu en dan kijken op de site van BuZa

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of Alles Amerika lezen!mariekeev schreef:Ze hadden het dus wel kunnen weten..... als ze maar eens zo nu en dan kijken op de site van BuZajiejie schreef: Het HC in Honolulu wist dit bijvoorbeeld ook niet en moest dit, na aangeven van mij, dit navragen. Schijnt dat de HC's niet bijster veel geupdate worden, er waren nog een paar dingen die ze daar niet wisten en we online al hadden gezien op sites van BuZa en dergelijke.

(maar als het locals zijn, gaat die vlieger ook niet op)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
de honaire consul in Saint Louis vertelde mij dat de juni deadline gewoon blijft staan, ondanks het uitstel. Hij zei dat alles nu zo in gang is gezet dat ze dit niet willen veranderen. Gelukkig heb ik mijn paspoort nog kunnen verlengen- maar zo een groot probleem vind ik het reizen naar het consulaat ook weer niet, en wij zijn ook niet het enigste land die dit moeten doen. Ik heb het er graag voor over om zo mijn nationaliteit te behouden, en het is maar eens in de vijf jaar. Ik maak me liever druk over erge dingen (al begrijp ik dat als je in Hawaii of Alaska zit het wel vervelend is)
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
De HC in Raleigh is Nederlandsjiejie schreef:Als ze Nederlands spraken wel ja, maar de mensen op de HC's zijn allemaal locals

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2379 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties