Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.
Mijn mam kwam met de vraag wat ik allemaal mee ging nemen aan kleding. Normaal gesproken neem ik nl. lading (sportieve) jurkjes,
korte broekjes en hemdjes mee etc. loop op slippers en open schoentjes. nu hebben wij speciaal voor onze reis teva sandalen
gekocht. dus dat is al prima, althans dat denk ik.
Als wij wandelroutens gaan maken bij Grand Canyon, Yosemite, Zion etc ('s ochtends vroeg, 's avonds etc) wat is dan het beste om te dragen.
is het nodig om dan ook nog lange broeken te dragen, of kun je dan prima ie korte broek etc?? Weet niet precies wat te verwachten wat
dat betreft.
Hebben jullie tips hierover?
Thanx
Mirjam
korte broekjes en hemdjes mee etc. loop op slippers en open schoentjes. nu hebben wij speciaal voor onze reis teva sandalen
gekocht. dus dat is al prima, althans dat denk ik.
Als wij wandelroutens gaan maken bij Grand Canyon, Yosemite, Zion etc ('s ochtends vroeg, 's avonds etc) wat is dan het beste om te dragen.
is het nodig om dan ook nog lange broeken te dragen, of kun je dan prima ie korte broek etc?? Weet niet precies wat te verwachten wat
dat betreft.
Hebben jullie tips hierover?
Thanx
Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
2011 - Rondreis West-USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.
Ik loop meestal in een korte of halflange broek, maar soms is een lange broek ook wel lekker, niet zozeer vanwege de temperatuur maar als bescherming (tegen zonnebrand, teken, etc).
Ik zou in elk geval een luchtige lange broek meenemen, misschien afritsbaar?
Sportschoenen meenemen lijkt me ook wel handig.
Marianne
Ik zou in elk geval een luchtige lange broek meenemen, misschien afritsbaar?
Sportschoenen meenemen lijkt me ook wel handig.
Marianne
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hoi Marianne,
Ik blijf aan het kopen, hahah.. heb voor een half miljoen aan spullen gekocht voor onze reis, haha...
laptop, fotocamera, nieuwe koffers, dure teva's, en ga zo maar door!!!
anders koop ik daar de sportschoenen wel.. maar de afritsbroek is nog geen gek idee, dat zei mn mams ook al.
gr Mirjam
Ik blijf aan het kopen, hahah.. heb voor een half miljoen aan spullen gekocht voor onze reis, haha...

anders koop ik daar de sportschoenen wel.. maar de afritsbroek is nog geen gek idee, dat zei mn mams ook al.
gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
We hebben massa's mensen daar (en in andere landen antuurlijk) zien lopen en van de rotsen zien glijden met sportschoenen, omdat ze totaal geen grip hebben
Wij hebben zelf allebei Meindl's gekocht in een speciaalzaak. Xe zijn wat duurder, maar ik weet zeker dat ze goede steun bieden en dat de zolen niet glad zijn. En je doet er ook nog lang mee......
Wij hebben zelf allebei Meindl's gekocht in een speciaalzaak. Xe zijn wat duurder, maar ik weet zeker dat ze goede steun bieden en dat de zolen niet glad zijn. En je doet er ook nog lang mee......
ik zou ook zeker goede wandel schoenen meenemen, daar sta je lekker stevig in en heb je idd goede grip.
een afritsbare broek is ook onmisbaar en het liefst met wat zakken erop, kan je ook nog wat kwijt als het moet.
en een pet of hoedje is ook wel lekker zeker als de zon zo schijnt, voor je weet ben je kei verbrand.
een afritsbare broek is ook onmisbaar en het liefst met wat zakken erop, kan je ook nog wat kwijt als het moet.
en een pet of hoedje is ook wel lekker zeker als de zon zo schijnt, voor je weet ben je kei verbrand.
Item hierPieter & Mirjam schreef:Hoi Marianne,
Ik blijf aan het kopen, hahah.. heb voor een half miljoen aan spullen gekocht voor onze reis, haha...![]()
gr Mirjam

Ik weet nog niet waar ik best mijn bagage in inpak want ik heb alleen harde samsonite koffers staan , dus weer kosten .

En zo blijven we bezig hé ? Ik heb me wel voorgenomen om dit keer niet te veel mooie kleren mee te nemen want ik ga het toch niet dragen

Veel succes nog daar met je aankopen . :doublethumb:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goeie stevige wandelschoenen, en kleden in laagjes, zodat je makkelijk kan aanpassen aan de temperatuur.
Afritsbroek is erg handig inderdaad.
Zorg ook dat je een praktische oplossing hebt voor waterflessen,ga niet met een los flesje in je hand lopen.
Afritsbroek is erg handig inderdaad.
Zorg ook dat je een praktische oplossing hebt voor waterflessen,ga niet met een los flesje in je hand lopen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik loop altijd de hele reis in korte broek, t shirt en sportschoenen. Op die sportschoenen doe ik ook altijd de hikes, nooit problemen gehad.
Wandelschoenen schaf ik niet aan, daar kan ik niet op lopen. Mijn dochter en zoon lopen ook altijd gewoon op sportschoenen.
ik hou wel een vest bij de hand als we ergens gaan eten of drinken want het is vaak koud in restaurants door de airco's.
Een afritsbroek vind ik niet lekker zitten met die harde randen waar de rits zit. Bovendien zou ik toch alleen het korte gedeelte dragen.
Marjon
Wandelschoenen schaf ik niet aan, daar kan ik niet op lopen. Mijn dochter en zoon lopen ook altijd gewoon op sportschoenen.
ik hou wel een vest bij de hand als we ergens gaan eten of drinken want het is vaak koud in restaurants door de airco's.
Een afritsbroek vind ik niet lekker zitten met die harde randen waar de rits zit. Bovendien zou ik toch alleen het korte gedeelte dragen.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het hangt er ook sterk van af welke trails je wil doen natuurlijk. Wij zweren bij onze wandelschoenen. We zijn helemaal niet zo sportief, en we hebben nog nooit bleinen of pijnlijke voeten er in gehad, en we doen toch redelijk lange wandelingen elke dag. De iets hogere beschermen uw enkels ook een stuk beter tegen uitstekende rotsen en omslaan vd voet
.
Maar zoals gezegd, sommige mensen vinden sportschoenen beter. We hebben ook mensen langere hikes zien (> 12 km) met flipflops.
Verder vertrekken we meestal in een short (als de temperatuur het toelaat), behalve in bosachtige omgevingen, ik geef liever de teken geen kans
.

Maar zoals gezegd, sommige mensen vinden sportschoenen beter. We hebben ook mensen langere hikes zien (> 12 km) met flipflops.
Verder vertrekken we meestal in een short (als de temperatuur het toelaat), behalve in bosachtige omgevingen, ik geef liever de teken geen kans

Wij hadden ook laagjeskleding.
Dus een afritsbroek, een t-shirt en iets met lange mouwen (outdoor jasje niet te zwaar en tegen regen bestendig). Korte wandelsokken en goede wandelschoenen.
Ik had van die ANWB schoenen gekocht.
Op meerdere momenten was ik heel blij met die schoenen. Mijn vriend had gewone gympen en gleed nog wel eens weg, ik had daar geen enkel last van. Goede grip is dus wel belangrijk.
Wanneer je in warmere tijden gaat is een zonnehoed (kun je ook ter plekke kopen) ook geen overbodige luxe... Wij waren in April en hadden in the Grand Canyon een windige maar zonnige dag, aan het eind hoofdjes goed verbrand.
In Death Vallley een zonnehoed opgehad.
Dus een afritsbroek, een t-shirt en iets met lange mouwen (outdoor jasje niet te zwaar en tegen regen bestendig). Korte wandelsokken en goede wandelschoenen.
Ik had van die ANWB schoenen gekocht.
Op meerdere momenten was ik heel blij met die schoenen. Mijn vriend had gewone gympen en gleed nog wel eens weg, ik had daar geen enkel last van. Goede grip is dus wel belangrijk.
Wanneer je in warmere tijden gaat is een zonnehoed (kun je ook ter plekke kopen) ook geen overbodige luxe... Wij waren in April en hadden in the Grand Canyon een windige maar zonnige dag, aan het eind hoofdjes goed verbrand.
In Death Vallley een zonnehoed opgehad.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wandelschoenen is wel iets om in te investeren als je de mogelijkheid hebt. Zelf ben ik "gezegend" met slechte enkels en durf dus niet zonder fatsoenlijke schoenen te lopen op vakantie omdat ik veel te bang ben dat ik een blessure oploop en dan een gedeelte van de vakantie mis.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
ondanks dat ik meestal op mijn kisten loop had ik nike's bij en heb hier toch het meeste op gelopen. Vandeweek in yosemite toch maar eens de kisten aangedaan en eigenlijk was dat wel veiliger ivm grip en enkels. Verder gewoon lange broek en t-shirt. Wat ik wel erg handig vond was een bottle clip. je klikt er je waterflesje in en hangt hem aan een riemlus van je broek. Ik heb ze uit china laten komen maar zag ze hier op de toeristische plekken ook te koop in de "frutsel" winkeltjes.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij lopen ook in korte broek (of 3/4), lange broek vinden wij veel te warm.
Wandelschoenen vinden wij echter onmisbaar. Bij makkelijke trails lopen we op sandalen maar meestal op wandelschoenen.
Reny
Wandelschoenen vinden wij echter onmisbaar. Bij makkelijke trails lopen we op sandalen maar meestal op wandelschoenen.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Wij hadden gedacht om ter plaatse wandelschoenen te kopen , maar ik betwijfel of ze ginder maat 48 hebben ? Voor John degelijke schoenen vinden is niet zo evident
. Zelfs bij AD Adventure hadden ze geen grote maten in stock
Thuis dragen wij tijdens onze wandelingen meestal hoge wandelbottines , maar ik vind die te zwaar om mee te nemen in de valies .
Ik vind de topic verder wel interessant ivm kleding .

Thuis dragen wij tijdens onze wandelingen meestal hoge wandelbottines , maar ik vind die te zwaar om mee te nemen in de valies .
Ik vind de topic verder wel interessant ivm kleding .
je hoeft ze toch ook niet in je koffer te doen, je kan ze toch aantrekken als je vertrekt en een lichter schoentje in je koffer doen.Gerd schreef:
groeten mark
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zweren bij "ademende" (onder)kleding, bijvoorbeeld van Odlo. Droogt ook lekker snel na wassen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nadeel van ter plaatsen kopen is dat je aan een hike moet beginnen op nieuwe schoenen die achteraf misschien wel niet lekker passen, omdat ze nog niet ingelopen zijn is de kans op blaren ook groter.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Moet dat niet "mijn man" zijn PetraPetra schreef:. Mijn vriend had gewone gympen

-
- Amerikafan
Hoi,
Wij dragen nooit een lange broek op reis! Wel tijdens hikes stevige wandelschoenen.
Steek die wandelschoenen gewoon in je bagage, zwaar of niet, dat maakt toch niet uit! Als ze teveel plaats innemen heb je waarschijnlijk teveel bij. Mensen hebben veel te veel bij op reis: kleren die ze toch niet dragen, die te goed zijn, te warm...
Tijdens hikes heb je alleen maar sportief gerief nodig!
Chari
Wij dragen nooit een lange broek op reis! Wel tijdens hikes stevige wandelschoenen.
Steek die wandelschoenen gewoon in je bagage, zwaar of niet, dat maakt toch niet uit! Als ze teveel plaats innemen heb je waarschijnlijk teveel bij. Mensen hebben veel te veel bij op reis: kleren die ze toch niet dragen, die te goed zijn, te warm...
Tijdens hikes heb je alleen maar sportief gerief nodig!
Chari
Oops....Rob schreef:Moet dat niet "mijn man" zijn PetraPetra schreef:. Mijn vriend had gewone gympen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1698 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom
-
- 26 Reacties