Ik ben getrouwd (niet officieel) met een niet resident, hij is dus geen citizen, pas over 2 jaar krijgt hij zijn citizenship. Totdan is mag ik niet langer dan 3 maanden in US verblijven. Ik ben nu in verwachtinge en wij willen geen 2 jaar zonder elkaar afwachten , ik vraag me af of er geen andere moglijkheden zijn om toch op een legale manier in US af te wachten op zijn pasport? Ik hoop dat iemand me kan helpen met aan antwoord. Ik heb nog geprobeert om met een visium te gaan, maar die hebben ze mij afgewezen omdat ze twijvelen dat ik toch niet terugkom naar NL.
Niet officieel bedoel ik zonder officiele papieren, ik sta nergens geregistreerd omdat dat in onze nadeel zou werken als ik in de toekomst op vakantie zou willen in US, de vorige keer dat ik naar de US ging hebben ze mijn aan de grens ondervraagt en ik had eerlijk gezegt dat ik ging trouwen, daardoor hebben ze mij 3 uur lang ondervraagt en ze twijvelden om mij door te laten omdat ze dachten dat ik toch niet terug zou gaan naar NL. Nu zijn we niet officieel getrouwd zodat ik er makklijk heen en weer kan gaan. En omdat ik voor een bepaalde tijd visium wou aanvragen was officieel trouwen niet verstandig, want dan zou ik zeker afgewezen worden.
Een permanent resident kan zijn/haar echtgeno(o)t(e) sponsoren voor een groene kaart, maar dat duurt normaliter langer dan wachten totdat staatsburgerschap verkregen is en dan als staatsburger een GC voor de echtgeno(o)t(e) sponsoren. Anders dan dat heb je geen andere mogelijkheden voor een visum dan ieder ander (b.v. een B2 toerist).
Sja, ik weet even niet zo goed wat ik nu moet denken. Ten eerste kun je natuurlijk gewoon 'officieel' trouwen met je man, dit wordt namelijk nergens geregistreerd bij het USCIS (behalve dan als je een visum aanvraagt en opgeeft dat je getrouwd bent, of, zoals nu, dat je het aan de grens hebt verteld). Daarnaast is het zo dat als ze je nu een visum hebben afgewezen, dat ze dit ook in hun computer hebben staan en ook al zou je in NL een nieuw visum aanvragen, dan heb je wel de kans dat de US Immigrations je toch weer richting NL zet aan de grens. Een visum van het consulaat biedt namelijk niet de garantie dat je toch binnenkomt, dat is altijd ter discretie van de immigrations officer en die hebben nu in hun computer staan dat ze je al eens geweigerd hebben omdat je een man/vriend/verloofde/etc in de VS hebt. Daarnaast is het ook onzeker dat het consulaat je een visum wilt geven, die komen nu ook te weten dat je geweigerd bent, inclusief de reden. Als er kans is dat je niet terug zou komen, en het consulaat denkt dat ook, dan zullen ze je in beginsel al geen visum willen geven. Beetje rot situatie waar je je nu in begeeft
ja idd is het een lastige situatie en ik weet niet echt hoe ik hieruit moet komen. Ik vraag me af of ik zonder visium wel het land binnen mag gaan?? of dat ze mij niet vanuit de grens terug sturen. Ik ben voor het laatst in november geweest met 3 maanden, ik kwam 13 februarie terug. Als ik nu over 3 maanden weer probeer "op vakantie" te gaan zou ik toegelaten worden? Is de weigering van een visium een reden om mij toch terug te sturen vanuit de grens??
Eenmaal afgewezen voor een visum mag je in principe niet meer onder het VWP reizen, maar het hangt in de praktijk af van het soort visum waar je voor afgewezen bent.
Tegenwoordig moet je ESTA invullen vooraleer je op het vliegtuig moet stappen, dus zie eerst eens of dat systeem je toelaat.
Wat een rotsituatie heb je je op je nek gehaald. Het was verstandiger geweest om bijv. een tijdje in de US te gaan studeren als dat mogelijk was, waarbij je vriend dan je sponsor is. Dan hadden jullie samen kunnen wonen tot hij citizen kon worden. Daarna hadden jullie kunnen trouwen en had jij een greencard aan kunnen vragen op basis van dat huwelijk. Dit is namelijk hoe wij dit hebben geregeld de afgelopen jaren. Je zwangerschap en straks een baby bemoeilijken de situatie nu alleen maar denk ik. Je zal als je met je baby reist moeten aangeven wie ouderlijk gezag heeft over het kind en wie de vader is. Dan is de kans volgens mij nog groter dat ze denken dat je wilt blijven als je aan de grens staat. Neemt niet weg dat dit de situatie is waarin je nu zit. Oplossingen zijn al aangedragen. Ik zie verder ook geen andere mogelijkheden, maar wil je wel sterkte wensen.
Bedankt voor al jullie reacties, als we dit allemaal eerder hadden geweten hadden we ook van tevoren heel anders gedaan, eers een visium aangevraagd, ik wist echt niet dat het allemaal zo moeilijk en streng zou zijn. We gaan nu weer proberen voor een visa in januarie en als dat niet lukt dan moeten we maar nog 2 jaar zo wachten, is niet anders, en nu ik eenmaal niet meer zwanger ben(miskraam ) hoop ik dat het wat makkelijker gaat.
Wat naar allemaal, dat kon er ook nog wel bij! Alsof jullie nog niet genoeg op jullie bord hadden. Veel sterkte met dit verlies en ik hoop dat alles snel beter gaat.
Dankjewel, heb nu een afsrpaak bij de ambassade in amsterdam in december, hoop zo dat ik de visa dan wel krijg, maar ja al een keer afgewezen dus ik mag er niet veel van verwachten maar wel hopen
Ik heb weer een nieuw probleem. Ik heb een afspraak bij de ambassade voor een touristenvisa, maar tijdens het invullen van de DS-156 zag ik het vraag staan over of je familielden hebt in amerika, zoals man, vrouw, zus broer. Nu is het probleem dat in mei mijn zusje naar amerika is gegaan als tourist en is nu getrouwd, maar is nog niet uitgeschreven in nederland en wacht in amerika op de greencard.
Ik weet dus nu niet of ik problemen mee krijg als ik zet dat mijn zusje daar is en of mijn visa dan geweigerd wordt, maar als ik dit niet doe heb ik ook de kans dat ze dit uitzoeken en dat ik grotere problemen mee krijg omdat ik gelogen heb.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan me wat advies geven??
Eerlijkheid duurt het langst. Je zusje zit in de VS op een visum, en daar kun je niet omheen. Je kan beter nu eerlijk zijn, en dan eventueel je visum aan je neus voorbij zien gaan, dan later echt in de problemen komen omdat ze er achter zijn gekomen dat je op deze aanvraag gelogen hebt. Overigens kan ik me niet voorstellen dat ze je geen visum geven omdat je zus in de VS zit. Als je genoeg banden met Nederland kan aan tonen, lijkt me dat dat als belangrijker wordt gezien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Voor alle duidelijkheid:
- bij Immigrations heb je gezegd dat je wil trouwen met iemand die in Amerika woont, waardoor zij gezegd hebben dat je voortaan niet meer binnen mag zonder visum?
- eerder dit jaar heb je een toeristenvisum aangevraagd, maar dat is afgewezen?
- je bent ondertussen (hoog)zwanger van die man in Amerika?
- je hebt een zusje dat met een Amerikaan gehuwd is. Is zij via een K-1 visum of gewoon naar ginder gegaan, gehuwd en dan de Amerikaanse staat voor voldongen feiten geplaatst?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Ik heb onderweg naar amerika stom stom stom gezegt dat ik ging trouwen daar. We zijn dus in amerika getrouwd maar niet officieel, dus niet met papieren. Toen zijn we op huwelijksrijs geweest naar mexico en op terugweg naar amerika hebben ze ons alweer ondervraagt en toen hebben we niet gezegt dat we getrouwd waren maar dat we gewoon relatie hebben met elkaar. Toen na uren ondervraging hebben we toch maar de waarheid verteld waardoor ik bijna teruggestuurd werd naar nederland, maar is niet gebeurt, maar ik moest mijn terugkeer wel laten registreren onderweg naar nederland, heb ik dus gedaan.
(even voor de duidelijkheid, mijn man is geen citizen en dat wordt hij pas in 2011 september)
Ik heb toen besloten om een studentenvisa aan te vragen, heb me dus ook ingeschreven daar in een universiteit.
Ik ben in februarie teruggekomen uit amerika en heb in april de visa aangevraag die me toen geweigert is.
Mijn zusje is toen in mei naar amerika gegaan zonder een K1 visium met een visa vaiwer en is toen daar gebleven, en later getrouwd, maar heeft onderweg niet gezegt dat ze ging om te trouwen, omdat ik bij de bruiloft van mijn zusje wilde zijn heb ik geprobeert via internet de ESTA in te vullen en dat is me toen ook al geweigert en eigenlijk daardoor dat ik n nederland ben blijven wachten, zodat er een aantal maanden vestrekt is, dat ik weer kan proberen om opnieuw een visa te krijgen, maar nu een touristenvisa. Ik heb nu een afspraak bij de ambassade.
Nu staat er in de DS-156 een vraag of ik familieleden heb die nu in amerika zijn, nu kan ik wel invullen dat mijn zusje daar is, maar ben bang dat ze daardoor me gaan afwijzen, omdat zij ook daar is gaan blijven.
Maar als ik nee invul en ze komen erachter dat ik heb gelogen, dan heb ik een grotere probleem, dus ik zit eigenlijk tussen twee muren en weet niet wat ik moet doen.
Ik heb toevallig net weer de ESTA formulier weer ingevuld opgestuurd en dat is me wel verleend, maar ik durf het eigenlijk niet aan om zonder visa naar amerika te gaan, hoe groot is de kans dat ik teruggestuurd wordt??
Tatev schreef:We zijn dus in amerika getrouwd maar niet officieel, dus niet met papieren.
Ik begrijp nog niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Hoe trouw je onofficieel? Heeft een kennis een of andere feestelijke ceremonie in elkaar gedraaid?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik kan alleen maar zeggen dat je het niet echt slim hebt aangepakt, maar daar ben je inmiddels zelf ook wel achter. Ga je nu weer liegen op je formulieren en ze komen erachter dan maak je het alleen maar erger en elke keer zorgt er weer voor dat de kans om nog uberhaupt in aanmerking te komen voor een visum betrekkelijk minder wordt (mocht je op dit moment nog kans maken). Ik zou open kaart spelen als je nu weer voor een visumaanvraag gaat. Zeggen dat je fouten hebt gemaakt en nu alles via de officiele weg wilt spelen. Jouw man zal misschien ook nog problemen gaan krijgen bij het aanvragen van zijn citizenship straks, want ergens zal er waarschijnlijk ook een aantekening zijn van jullie huwelijk in zijn dossier.
Jij kunt niet verantwoordelijk gesteld worden voor de acties van je zus (die het ook niet slim heeft aangepakt), dus door open kaart te spelen denk ik dat je eerder het voordeel van de twijfel krijgt dan dat het nadelig voor je uitwerkt. Als je een visum wordt geweigerd heeft dat denk ik meer te maken met je eigen handelen dan met het handelen van je zus.
Je bent al heel snel getrouwd in de VS, daar hoeft geen ambtenaar van de burgerlijke stand aan tepas te komen, dat kan ook gewoon door iemand die via het internet even 'Universal Life Minister' is geworden en je in de achtertuin getrouwd heeft (zoals een kennis van me gedaan heeft). Maar als je dat niet officieel laat registreren, en geen 'trouwvergunning' hebt gehaald, ben je inderdaad niet officieel getrouwd.
Maar het blijft hannessen.
Ik zou inderdaad eerlijk opgeven dat je zuster in de VS woont. Maar als je voldoende banden met Nederland kunt aantonen, (huurhuis -- eigen huis is beter -- baan, studie, familiebanden, enz.), zou je toch wel een toeristenvisum moeten kunnen krijgen.
Ik zou inderdaad maar niets zeggen over getrouwd zijn (al dan niet officieel) of zelfs dat je een vriend daar hebt, gewoon 'bij vrienden' op vakantie gaan, je zou misschien ook kunnen zeggen dat je bij je zus langsgaat, de zonden van je zus zouden jou niet aangerekend moeten worden (al is er natuurlijk altijd de kans dat ze denken: zussen lijken op elkaar).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.