Bedankt allemaal voor de leuk/goeie reacties!!!
Lees al wat leuke dingen.
Een Wild West thema was ik zeker niet van plan, dat zie je idd al veel en is ook niet echt origineel.
sachasenne schreef:- free refills
- vaste zitbanken met van die skai overtrekken
- heel snel eten serveren

- heel snel afruimen
- een combinatie met vlees en vis. Steak en shrimps

- coleslaw
- hello, I'm Geena and I'm you're waitress for today.
Dit zijn allemaal hele goeie dingen, had ik ook al zeker in gedachte (kan ook niet zonder eigenlijk hé)
SonjaV schreef:Echte amerikaanse taarten: cheesecake, carrotcake, appelpie e.d.
Vind ik ook een hele mooie, moet alleen wel oppassen dat het niet TE veel word, voor later misschien zeker iets goeds maar voor in het begin denk ik dat het te veel word.
Misschien beginnen met alleen de cheesecake
SonjaV schreef:Appetizer samplers die je met meerdere personen kan delen.
Vind ik ook weer een hele goeie.
Vorig jaar in New York geweest, Appetizer samplers viel erg goed!!!!
HyperBart schreef:zo'n diner is meestal 24 uur per dag open
Hier had ik serieus nog niet over nagedacht, vind ik ook wel een hele goeie, maar ook dit is niet heel verstandig in een begin fase denk ik. Ook zeker niet overal haalbaar.
HyperBart schreef:ik zou in zo'n diner vooral graag zien dat je je breakfasts goed voor elkaar hebt. stevig ontbijten met refills van gewoon normale koffie.
Wil ik ook zeker gaan doen, hangt ook van de ligging af moet ik erbij zeggen, zo'n breakfast kan alleen gaan lopen als er ook daadwerkelijk veel ontbijters in de buurt zitten.
Zoiets staat voor mij niet vast, heb nog geen vestiging plaats in gedachte, dat speelt dus wel heel erg mee.
Een rustige stad heeft veel minder animo voor een echte breakfasts dan bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht.
HyperBart schreef:
misschien is het een idee ook een flyer samen te stellen waarop aan mensen die de Amerikaanse diners niet gewend zijn wordt uitgelegd waarom bepaalde dingen anders zijn dan ze gewend zijn.
Vind ik ook een heel goed idee, zal ik zekere zin zeker nodig zijn. (het blijven Nederlanders hé)
thebes schreef:Ik denk dat een Amerikaans restaurant in NL een succes kan zijn. Maar dan wel zo authentiek mogelijk.
Ja dat is dus ook zeker de bedoeling, wil het zo authentiek mogelijk hebben.
Bedankt iedereen voor het reageren, meerdere reacties zijn zeker nog welkom.
Vandaag toevallig een oud klasgenoot gesproken, hem verteld over mijn plannen, en ook hij was zeer te spreken.
Hij werkt nu in een restaurant waar hij begonnen is samen met de eigenaar toen ze net open gingen, paar jaar verder nu en het is een goed lopende restaurant.
Heeft dus wel het nodige ervaring en waarschuwde mij ook om niet te hard van stapel te lopen, hij heeft me wel 100 keer gezegd dat ik het rustig aan moet doen, neem er de tijd voor. (ben blijkbaar zeer gedreven)
Hij had het idee om eens contact te leggen met Amerikaanse restaurants, in Amerika natuurlijk.
Hij doelde ermee dat ik een vrienden kring creëer om me heen, dat ik zo dus aan heel veel informatie kan komen, en misschien ook wel goeie hulp.
Kan het in ieder geval gewoon proberen toch...
Nouja ik ben dus zeker weer lekker bezig, ben benieuwd naar andere ideeën hier.
Laterzzz