Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijtijd naar Moki Dugway - Muley Point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Rijtijd naar Moki Dugway - Muley Point

Bericht door vtveen »

movi schreef: Nu heb ik nog wel enkele vragen:
- Is de rondrit met de auto een must-do in monument valley?
Een must niet, maar om Monument Valley echt te beleven wel heel erg sterk aan te raden.

- Zijn er verder vanaf het punt dat we weer terugkomen op de 163 na valley of the gods nog mooie dingen te zien niet al te ver van de hoofdweg (163/191) af?
Wij zijn In Monticello linksaf geslagen om binnendoor via Foy Lake ( ... 054762958/) naar Newspaper Rock ( ... 054762958/) te rijden.
Zo'n 24 mijl voor Moab vind je langs de 193 de Wilson Arch; leuk even naar het 'gat' te klimmen. ( ... 054762958/)

- Is dit programma niet iets te hoog gegrepen gezien het aantal af te leggen miles? Bedoeling is om zo rond 20.00 - 20.30 in moab aan te komen om nog wat te kunnen eten daar en de reis duurt zonder tussenstops al ruim 7 uur.
Het is op z'n minst een lange dag; kijk hoever je komt met de extra's

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Bluff kan je het kerkhof bekijken (geen grapje) en onderweg naar Moab is nog Edge of de Cedars SP en de weg naar de Canyonlands The Needles. Je zou hier tot de rotstekeningen en de "klimrots" kunnen rijden. Kijk gewoon hoeveel tijd je over hebt. Als je de door jou genoemde bezoeken brengt zal je ruim voor 6 pm in Moab zijn. Zover is dat allemaal niet.
Yeehaw.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

movi schreef:Wij hebben ook een dag Monument valley en omstreken ingepland. Dit wordt wel onze langste dag op de weg want we reizen van Page naar Moab. We vertrekken dus vroeg in de ochtend en willen onderweg onze ogen uit gaan kijken.

Het plan is om eerst Monument valley aan te doen, daarna even te stoppen bij de mexican hat, terug te rijden naar de 163 om daarna links af te gaan de 261 op. Daar weer linksaf de 316 op om Goosenecks SP te bezichtigen. Weer terug naar de 261 alwaar rechtsaf omhoog naar Moki dugway.
Daarna eventueel nog genieten van Muley Point, ik begreep dat dat niet ver af lag van Moki Dugway. Dan weer terug de 261 af om vervolgens linksaf de valley of gods af te rijden en uiteindelijk weer op de 163 te belanden en op weg naar moab (via de 191)

Nu heb ik nog wel enkele vragen:
- Is de rondrit met de auto een must-do in monument valley?
- Zijn er verder vanaf het punt dat we weer terugkomen op de 163 na valley of the gods nog mooie dingen te zien niet al te ver van de hoofdweg (163/191) af?
- Is dit programma niet iets te hoog gegrepen gezien het aantal af te leggen miles? Bedoeling is om zo rond 20.00 - 20.30 in moab aan te komen om nog wat te kunnen eten daar en de reis duurt zonder tussenstops al ruim 7 uur.

Route op google maps

Ik moest even twee keer lezen, maar als je bij Muley Point bent, ga je toch zeker niet terug de 261 af?
Gewoon doorrijden de andere kant op via de 261,richting Moab.

Ik zou zelf Valley of the Gods vergeten eerlijk gezegd, als je net uit MV komt voegt het in mijn ogen weinig toe, alleen nog eens een heleboel dirtroad en rotsen.
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Pete.Z schreef: Ik moest even twee keer lezen, maar als je bij Muley Point bent, ga je toch zeker niet terug de 261 af?
Gewoon doorrijden de andere kant op via de 261,richting Moab.

Ik zou zelf Valley of the Gods vergeten eerlijk gezegd, als je net uit MV komt voegt het in mijn ogen weinig toe, alleen nog eens een heleboel dirtroad en rotsen.
Ik heb het even gecheckt maar verder de 261 afrijden en vervolgens naar rechts de 95 op richting moab duurt toch echt iets langer volgens google maps dan de route die ik had ingepland en die is dan nog inclusief valley of the gods.

Nou is een kwartiertje extra geen ramp, ook omdat we dan niet twee keer achter elkaar de moki dugway hoeven te doen. Daarbij denk ik dat valley of the gods ook wel een beetje overkill wordt na MV. En een ander voordeel is dat we de rest van de 261 en een deel van de 95 meepakken wat volgens mij allebei hele mooie wegen zijn.

Waarschijnlijk toch de rit wat herzien naar aanleiding van jouw commentaar. Bedankt maar weer.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wij hebben zowel Monument Valley als Valley of the Gods gedaan en hebben daar absoluut geen spijt van. Lijkt niet eens op elkaar, hoewel vaak gesuggereerd wordt dat valley of the Gods een soort MV is. Daarnaast - en dat vonden wij zeker zo prettig - zie je er bijna geen mens.

Met "alleen nog eens een heleboel dirtroad en rotsen" kun je het hele zuidwesten wel afdoen en beter thuis blijven.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

"Hear, hear" Jaap!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vtveen schreef:Wij hebben zowel Monument Valley als Valley of the Gods gedaan en hebben daar absoluut geen spijt van. Lijkt niet eens op elkaar, hoewel vaak gesuggereerd wordt dat valley of the Gods een soort MV is. Daarnaast - en dat vonden wij zeker zo prettig - zie je er bijna geen mens.

Jaap
Hier kan ik enkel X2 bijzetten.
Wij hebben dus ook beiden gedaan. Valley of the Gods was veel prettiger rijden dan MV. Wij hebben er niet speciaal veel gestopt maar was toch blij dat ik het gedaan had. Mijn vriendin vond het wel wat veel van hetzelfde maar zij was wel enorm moe toen :?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan natuurlijk de route ook wat anders indelen.
Eerst Gooseneck klein stukje terug rijden naar Mexican Hat dan Valley of the Gods vanaf de 163 naar de 261, Moki Dugway, Muley Point, 261 doorrijden en via de 95 weer naar de 163.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Op 29 april jl. reden wij nog de Moki Dugway en de Valley of the Gods road voor de zoveelste keer en we deden nog een beetje meer op deze dag.

In mijn liveverslag van die dag kun je een en ander nalezen, zodat je je misschien een beter beeld kunt vormen. Er staan ook foto's bij.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer