Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.

Bericht door kangie »

Dit jaar heb ik voor mijn doen niet zoveel kleding meegenomen.
Vlak bij de luchthavens heb je leuke winkelcentra en /of outlets waar je heel veel leuke kleding hebt voor (in mijn ogen) lage prijzen!!!
Ook afritsbroeken, spijkerbroeken in alle lengtes, fleece jacks enz. Tassen en/of koffers zijn daar veel goedkoper.
Dus als je te weinig kleding bij je hebt koop je gewoon iets erbij. Goede sandalen (ook Teva) zijn daar ook veel goedkoper.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Rob schreef:Nadeel van ter plaatsen kopen is dat je aan een hike moet beginnen op nieuwe schoenen die achteraf misschien wel niet lekker passen, omdat ze nog niet ingelopen zijn is de kans op blaren ook groter.
Tja , daar heb je ook weer een punt Rob :roll:
Nu vraag ik me nog altijd af of er grote schoenmaten (Teva) voor mannen te verkrijgen zijn ? Weet er iemand iets meer over ?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Gerd schreef:[Nu vraag ik me nog altijd af of er grote schoenmaten (Teva) voor mannen te verkrijgen zijn ? Weet er iemand iets meer over ?
http://www.teva.com/productslist.aspx?g ... 422&page=1 Dan weet je alles, want ...wat is groot?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Mijn echtgenoot heeft maat 46/47(ja, hij leeft op GROTE voet) en heeft gewoon Teva's. Gekocht in de USofA.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb tijdens de vakantie wandelschoenen gekocht bij een mega grote Bass Pro Outdoor World en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Op sommige trails was het toch best lastig klauteren (bv. Canyon Overlook Trail in Zion) en gezien mijn zwakke enkels was ik blij dat ik ze heb aangeschaft. De kortere trails zijn over het algemeen beter begaanbaar en soms zelfs geasfalteerd (bv. Riverside Walk in Zion). Qua kleding is het verstandig om in laagjes te kleden en evt. ook een vest of regenjack bij je te hebben. Zeker in een canyon kan het weer snel omslaan. Je kunt beter teveel aan hebben dan te weining bij aanvang van een hike. :D
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

Misschien wat handige tips om met zo min mogelijk spullen op vakantie te gaan. Ik trek altijd mijn (berg) wandelschoenen in het vliegtuig aan. Die doe ik niet in mijn koffer of rugzak. Veel te zwaar. Dan trek ik mijn zwaarste (afritsbroek) aan en voor de rest een luchtig T-shirt met vest. In het vliegtuig kan het soms ijzig zijn (vind ik) dan zijn laagjes een uitkomst, kun je zo weer uit trekken. Trouwens,dat geldt ook tijdens de reis zelf. Een goede buitensportzaak kan je prima adviseren. En het is een investering die zich in de loop van de jaren zelf terug betaald. Een regenjack, vest met windblocker, fleece trui en sneldrogend T-shirt en broek zijn vaak al genoeg. En goede wandelsokken zijn ook niet verkeerd.
Voor de rest neem ik genoeg kleding mee om me ongeveer 5 dagen te bedruipen en 1 kledingstuk voor netjes. Ga ik douchen, dan neem ik een grote plastic tas mee waarin ik spullen stop die gewassen moeten worden. Een beetje wasmiddel er bij in en het geheel afsluiten met een elastiekje. Tijdens het douchen er even flink over heen stampen, onder de douche uitspoelen, uitwringen, drogen. Verder neem ik zo veel mogelijk oude kleren mee, deze gooi ik tijdens de reis weg. Hoef ik thuis maar weinig te wassen.
Tja, je kunt over bergschoenen met een goed profiel discussieren... Maar ik heb eens iemand zijn been zien en horen breken omdat hij uitgleed op schoenen zonder profiel :shock:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Iew, wat een naar idee, alleen bij het lezen word ik al niet goed. Wat moet dat naar zijn geweest zeg!

Wij zitten allemaal ook in de bergschoenen. Zelfs voor Mika (1,5 jaar) heb ik bergschoentjes gevonden in maatje 22. Ook hoog aan de enkel.

Afritsbroek zweren wij ook bij! Geen last van randjes (en anders moet ik toch echt een maat groter gaan kopen :lol: ).
Die van mij kan in 3 stukken (lang, 3 kwart en kort) Aangezien ik korte pootjes heb is het standaard 3 kwart bij mij (wat er uit ziet als 'lang' :P )

Verder een rugzak met zo'n uitsparing. Dus dat hij niet direct op je rug hangt te zweten, maar met zijn bochel erin. Geen idee hoe dat heet.

Zijn er mensen met ervaring over de Camel bag? Is dat prettig om mee te nemen? Zeker als zwangere kip moet ik goed op mijn vocht letten en ook Mika moet genoeg drinken.

Overigens doen we de bergschoenen aan in het vliegtuig en die verdwijnen daarna onder de stoel. Extra paar sokken mee voor in het vliegtuig die daarna lekker in de was gaan :mrgreen:

Neem dextro mee tijdens de wandeling en iets van sportdrank (niet alleen water) Wij hebben vaak ook een tonnetje zoute Pringels bij ons. Vult lekker de zouten aan bij warm weer en de chips blijft heel in het tonnetje. (smelt niet.........ook belangrijk!) :wink:

Een vriendin zei altijd standaard 'een onderbroek en een gummetje' als ik vroeg wat ze meenam op vakantie. :lol:
Maar ik moet inderdaad wel opletten met wat ik inpak. Draai liever een wasje daar dan teveel mee te slepen. Moet wel ruimte over houden voor op de terugweg :wink:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Corry schreef:Mijn echtgenoot heeft maat 46/47(ja, hij leeft op GROTE voet) en heeft gewoon Teva's. Gekocht in de USofA.
John heeft maat 48 , die zullen ze dan ook wel hebben daar ! :)
Apropos , ik struikel hier ook altijd over de schoenen hoor hihihihi :lol:
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

wij hebben twee weken geleden teva's aangeschaft voor het hele gezin, met het idee de bergschoenen maar thuis te laten..... de verkoper in de bergsport zaak vertelde mij dat je (afhankelijk van de soort teva's welliswaar) hier gewoon wandelingen mee kan maken. wij gaan overigens geen grote hikes doen omdat de kinderen nog niet zo oud zijn
Ik ga nu wel een beetje twijfelen of we toch ook maar de bergschoen mee moeten nemen. voor wie ze nog past. (de reden om niet te doen is de enorme berg schoenen ,slippers etc die dan door de camper zwerven. :blink:

wat betreft de kleding gingen we eigenlijk ook wel uit van heel warm weer... Toch maar wat extra's mee dus.
nemen jullie regenkleding mee?
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Neuh, geen regenkleding. Ben een positief ingesteld mens :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die berg slingerende schoenen in de camper valt mee hoor. Als je iedereen standaard aanwent een paar slippers bij het trapje te zetten en verder álle schoenen in het opbergluik wat het dichtst bij de buitendeur zit te doen (onderkant/buitenkant camper dus), houd je juist alle schoenen buiten de camper.
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

nieuwenoord schreef:Die berg slingerende schoenen in de camper valt mee hoor. Als je iedereen standaard aanwent een paar slippers bij het trapje te zetten en verder álle schoenen in het opbergluik wat het dichtst bij de buitendeur zit te doen (onderkant/buitenkant camper dus), houd je juist alle schoenen buiten de camper.
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al thuis iedere dag een klein oorlogje voer om ze (5,7,9, 11 jr) de schoenen op te laten ruimen. Of dat op vakantie gaat lukken ? Ik hoop het !! het is al een uitdaging om met net zoveel schoenen (en kinderen(geintje)) thuis te komen als waarmee we vertrokken :lol:
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Thuis al vertellen dat schoenen in de camper ten strengste verboden zijn :lol:
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

teva's aangeschaft voor het hele gezin, met het idee de bergschoenen maar thuis te laten..... de verkoper in de bergsport zaak vertelde mij dat je (afhankelijk van de soort teva's welliswaar) hier gewoon wandelingen mee kan maken
Je kunt inderdaad met Teva's goed wandelen. Alleen in berg- en rotsachtig gebied moet ik daar niet aan denken. Je zult maar met je tenen onder een rotsrichel schieten. Of je hak flink open halen. Of steeds steentjes in je sandalen hebben. Of scherpe doorntjes onder....enz. Teva's zijn geschikt voor een ondergrond die geen scherpe randen en losse onderdelen heeft, de kunststof modellen kunnen ook prima in het water.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben enkel sportschoenen en gewone schoenen mee.
Zijn bergschoen/hike sandalen echt aan te raden, als je bvb in Joshua, Bryce, Zion, Death Valley, Page en Yosemite enkele hikes gaat doen ?
En kun je die bij aankomst in LA ergens kopen indien nodig ?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

GoBieN schreef:Wij hebben enkel sportschoenen en gewone schoenen mee.
Zijn bergschoen/hike sandalen echt aan te raden, als je bvb in Joshua, Bryce, Zion, Death Valley, Page en Yosemite enkele hikes gaat doen ?
?
Ik vind het niet nodig, wij doen alles op sportschoenen. Maar daar zal iedereen verschillend over denken.
Ik moet er niet aan denken op hoge schoenen of bergschoenen te lopen daar kan ik absoluut niet tegen. Ook in Canada hebben we gewoon op sportschoenen gelopen. De enige keer dat het lastig was, was toen we een helling opliepen in de sneeuw.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sportschoenen zijn inderdaad prima voor de meeste wandelingen. Ik heb vorig jaar voor het eerst wandelschoenen meegenomen, en bij sommige wandelingen (op gladde rotsen) was ik wel blij dat ik ze had, maar ik heb de meeste wandelingen op mijn sportschoenen gedaan.
We hebben een keer meegemaakt dat er (half juli!) nog zoveel sneeuw op een trail lag dat we die niet konden lopen.

Marianne
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Goede suggestie die sportschoenen. Die zijn wel wat breder inzetbaar dan die zware bergschoenen.....
groetjes, Greetje

dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Je hebt inderdaad gradaties in berg/wandelschoenen.

Kijk even hier http://www.zwerfkei.nl/wandelschoenen/w ... hoenen-(A)
om te zien wat het beste bij je past.

Zelf kan ik niet zonder mijn bergschoenen (volgens de tabel zou ik dan een klasse B hebben)
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

zware bergschoenen
Zo zwaar zijn bergschoenen niet, tenzij je de alpiene soort bedoelt. Dit is klasse C en D :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer