Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rats in NYC...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Emenem
Amerikakenner

Re: Rats in NYC...

Bericht door Emenem »

Als je panish voor ratten bent wil je echt niet meemaken wat wij hebben meegemaakt.
Ik zeg het dus nog maar een keer, blijf 's avonds niet naast de volle vuilniszakken staan (aan de goot)...
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Ach ik denk dat er in New Orleans minstens zoveel zitten, daar hebben we ze (helaas) wel een keer gezien voor de deur van het Holliday In, das best schrikken als het onverwacht is :(
We hebben nu een hotel midden op Times Square, niks over ratten gelezen in de 100 reviews;-)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Het was alleen een goed bedoeld advies! En midden op Times Square zal de kans dat je ze
's avonds op straat tegen komt idd uiterst klein zijn gezien de hoeveelheid mensen die er dan lopen...
Maar wij stonden dus een keer 's avonds bij een verkeerslicht te wachten om over te steken toen er plotseling
een hele zwerm ratten, het waren er iig meer dan 10, vlak voor onze voeten uit het riool kwam gekropen en via de
goot richting de 5 meter verderop gelegen berg berg vuilniszakken rende, maar ach, wijzelf vonden het wel fascinerend
om te zien.
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

I know;-)
Dat is wel een horrorscenario waar we maar niet teveel aan denken bij voorbaat;-)
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
nycfan
Amerika-newbie

Bericht door nycfan »

Ik ben zelf iemand die ook panisch is voor ratten en muizen. ben al een aantal keren in new york geweest en toen niks gezien. Laatse keer wat langer gegaan en heb op manhatten toch wel behoorlijk wat ratten en muizen gezien. Inderdaad een beetje uit de buurt blijven van de vuilniszakken. Op het spoor van de metro zie je ze ook maar dat is niet zo erg. Ik zou je er niet zo druk over maken, het kan ook zijn dat je ze niet ziet. je ziet ze in manhatten voornamelijkl 's nachts in parkjes en in de wat rustigere delen. Je went er eigelijk ook een beetje aan als je ze vaker ziet. veel plezier in new york.
Fargo
Amerikafan

Bericht door Fargo »

henkbiesheuvel schreef:net een leuk boekje gelezen: In New York - en domweg gelukkig, van Jan Tromp.
Het laatste hoofdstukje gaat over de ratten in New York. Ga er maar van uit dat ze er zijn, en niet zo weinig ook.
Kleine passage (even uit het hoofd): een ratten koppeltje doet het gemiddeld 26 x per dag. Een zwangerschap duurt 21 dagen en
het vrouwtje werpt dan gemiddeld 12 jongen. Dat doet ze 10-12 keer per jaar! De jongen zijn in no-time ook in staat zich voort
te planten... Kortom, een vrouwtjesrat in NYC brengt minimaal 120 jongen per jaar ter wereld!
Maar ook ik heb er in de straten van NYC nog NOOIT één gezien. Denk trouwens dat je 's avonds wel veel meer kans hebt.
Dat boek heb ik toevallig dit weekend voor het eerst zien liggen. Gelijk gekocht en aan begonnen, leuk boekje!
I'm going where the sun keeps shining, through the pouring rain
Going where the weather suits my clothes
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Pffff...
Ik heb de hoop (waarschijnlijk de valse maar goed..) dat ze op de 15e verdieping waar wij slapen niet zullen komen!
Brrr..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ja en daarom hebben ze weer heel veel slangen losgelaten in NY om die ratten weer op te eten :roll:

:mrgreen:
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Net terug...en OF ze er zitten...;-)

Nou ja, eentje dan, in de verte, stak rustig de straat over... :banghead:
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Geen ratten in NY gezien, maar natuurlijk zijn ze er wel. Onder het huis waar we woonden in Amsterdam tijdens mijn kinderjaren leefden ratten, ik kon ze soms 's nachts horen. Een keer heb ik een grote rat zien lopen over het grasveld vlakbij ons huis. Ze zijn bij mijn weten nooit in ons huis geweest. Een vriendin had regelmatig muizen in haar appartementje in Amsterdam.

Dit weekend gaf ik de kat te eten, buiten, toen ik tot mijn stomme verbazing ineens een piepklein muisje zag. Hij liep zo richting de kat en bleef op ongeveer een meter afstand zitten kijken naar de kat. De kat ging zo op in zijn eten dat hij het muisje niet eens zag. :lol:
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Dat jij ze niet gezien hebt zegt natuurlijk niks, er zitten er wel degelijk miljoenen. :wink: :wink:
Hier in de buurt zie ik ze ook niet, totdat ze de riolering gingen vernieuwen.
De ratten kwamen in paniek, op zoek naar een veilig heenkomen, uit alle hoeken
en gaten te voorschijn.
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gex »

Vorige week hebben we er enkele keren een paar gezien op de rails in het metro station, niet hinderlijk dus.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik heb ze drie weken geleden niet gezien in NYC!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ratten zitten overal. Ik stond eens in ons oude huis aan de telefoon naar buiten de tuin in te kijken en daar zat er een me brutaal aan te kijken. Uiteindelijk hebben we er twee gevangen. Ook langs het fietspad zie ik er weleens een. Grappig, hoe ik eekhoorntjes en chipmunks schattig vind, maar bij het zien van een rat zo'n griezelreactie heb. Terwijl ze net zo goed "wild" zijn :mrgreen: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer