Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?
kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?
Graag jullie mening.
Zullen we voor ons zoontje van 20 maanden wel of geen eigen stoel kopen? Zijn er ouders die er ervaring mee hebben?
Zijn er behalve het hebben van een eigen zitplaatsnog extra voordelen (meer bagage)? Het gaat om een reis naar San Francisco met KLM
Bedankt voor het meedenken!
Zullen we voor ons zoontje van 20 maanden wel of geen eigen stoel kopen? Zijn er ouders die er ervaring mee hebben?
Zijn er behalve het hebben van een eigen zitplaatsnog extra voordelen (meer bagage)? Het gaat om een reis naar San Francisco met KLM
Bedankt voor het meedenken!
-
- Amerika-expert
Re: kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?
Wij hebben voor de lange vluchten wel altijd een eigen stoel voor de kinderen betaald. Ten eerste omdat het een heeeeeeele lange tijd is om met een kind op schoot te zitten en ten tweede omdat je voor elke stoel die je betaalt ook 2 koffers mee mag nemen.
Bovendien heb je ook grote kans dat je kind geen maaltijd krijgt. Zo vloog een kennis van me met hun tweeling van bijna 2 naar Amerika maar omdat ze geen eigen stoel hadden kregen ze dus ook geen maaltijd. Erg lastig!
En voor mij is een belangrijk bijkomend probleem dat ik altijd hondsberoerd wordt met vliegen en een peuter op schoot terwijl je in zo'n knullig zakje probeert te mikken is niet echt handig lijkt me.
Bovendien heb je ook grote kans dat je kind geen maaltijd krijgt. Zo vloog een kennis van me met hun tweeling van bijna 2 naar Amerika maar omdat ze geen eigen stoel hadden kregen ze dus ook geen maaltijd. Erg lastig!
En voor mij is een belangrijk bijkomend probleem dat ik altijd hondsberoerd wordt met vliegen en een peuter op schoot terwijl je in zo'n knullig zakje probeert te mikken is niet echt handig lijkt me.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een goede vriendin is pas met haar dochtertje van anderhalf naar Samos gevlogen. Vreselijk vond ze het, met een kind op schoot. Niet stil zitten, warm, klef, doordrenkte luier ... nooit meer. En dat was een vlucht van een paar uur.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Gelukkig maar, stel dat je wel een maaltijd krijgt voor de kinderen. Hoe wil je dat in vredesnaam op gaan eten?LittlePhoenix schreef:Bovendien heb je ook grote kans dat je kind geen maaltijd krijgt. Zo vloog een kennis van me met hun tweeling van bijna 2 naar Amerika maar omdat ze geen eigen stoel hadden kregen ze dus ook geen maaltijd. Erg lastig!
.
Zit je met twee maaltijden en één tafeltje om het blad op te zetten en dan moet je het nog op proberen te eten met een kind op schoot? Dan heb ik het nog niet eens over het glas drinken dat je er ook nog bij krijgt.
Ik gooide zonder kind op schoot al mijn koffie over mijn benen

Marjon
Interessante topic gezien ik hetzelfde probleem heb aan het einde van het jaar..
Mijn vrouw vind het zonde van het geld, het is toch zo'n 1500 dollar voor ons om te reizen vanwege de grote afstand, dus een hoop geld. Maar aan de andere kant, we reizen niet samen terug. Heen gaan we samen, dus zouden we kunnen afwisselen met vasthouden (de baby is dan tenslotte nog maar een paar maanden), maar mijn vrouw gaat alleen terug, ik kom een week later met de baby pas aanzetten, en om dan 24 uur met een baby op schoot te moeten zitten, het lijkt me niet echt een pretje.
Mijn zusje zei dat ik eventueel zo'n shawl zou kunnen gebruiken waarin de baby tegen je lichaam aan ligt, dus je hebt dan je handen vrij, maar voor 24 uur?
Ik weet het nog niet.
Mijn vrouw vind het zonde van het geld, het is toch zo'n 1500 dollar voor ons om te reizen vanwege de grote afstand, dus een hoop geld. Maar aan de andere kant, we reizen niet samen terug. Heen gaan we samen, dus zouden we kunnen afwisselen met vasthouden (de baby is dan tenslotte nog maar een paar maanden), maar mijn vrouw gaat alleen terug, ik kom een week later met de baby pas aanzetten, en om dan 24 uur met een baby op schoot te moeten zitten, het lijkt me niet echt een pretje.
Mijn zusje zei dat ik eventueel zo'n shawl zou kunnen gebruiken waarin de baby tegen je lichaam aan ligt, dus je hebt dan je handen vrij, maar voor 24 uur?
Ik weet het nog niet.
Wij zitten hier ook al een tijdje over na te denken, maar wij kiezen er toch voor om een extra stoel te boeken. Inderdaad handig met alle extra bagage, maar ook omdat ze dan waarschijnlijk lekkerder kan slapen. Je kan dan nl. gewoon een autozitje meenemen waarin je kindje kan zitten.
Ik kreeg het benauwd bij de gedachte dat ze 11 uur lang op schoot moet zitten..... ( en zij denk ik ook!)
Ik kreeg het benauwd bij de gedachte dat ze 11 uur lang op schoot moet zitten..... ( en zij denk ik ook!)

http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij hebben er voor gekozen geen eigen stoel te kopen. Dit omdat 1100 euro op het budget een flinke klapper is.
We zijn met 4 volwassenen en kunnen hem goed bezig houden.
Tevens heb ik al contact met KLM opgenomen om te overleggen hoe en wat. Ze hebben me laten weten dat het vliegtuig verre van vol is en de kans groot is dat ons zoontje een eigen stoel krijgt. Ze gaf ook aan dat als er een stoel over is, deze als eerste wordt gegeven aan ouders hmet kinderen (zonder eigen stoel)
Tevens heb ik de family row al laten reserveren/vast laten leggen.
Ik heb bij www.kidsflysave.com een 'cares' besteld. Is lichtgewicht. Heeft hij een eigen stoel zet ik hem zo vast. Geen eigen stoel dan gaat dat ding in de bak bovenin.
We zijn met 4 volwassenen en kunnen hem goed bezig houden.
Tevens heb ik al contact met KLM opgenomen om te overleggen hoe en wat. Ze hebben me laten weten dat het vliegtuig verre van vol is en de kans groot is dat ons zoontje een eigen stoel krijgt. Ze gaf ook aan dat als er een stoel over is, deze als eerste wordt gegeven aan ouders hmet kinderen (zonder eigen stoel)
Tevens heb ik de family row al laten reserveren/vast laten leggen.
Ik heb bij www.kidsflysave.com een 'cares' besteld. Is lichtgewicht. Heeft hij een eigen stoel zet ik hem zo vast. Geen eigen stoel dan gaat dat ding in de bak bovenin.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kinderen tussen 2 en 11 jaar vliegen toch voor een lager tarief dan volwassenen??Dit omdat 1100 euro op het budget een flinke klapper is.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hij is nog geen 2 jaar..........
Heb wel gekeken naar ticket voor hem en kom dan op ongeveer 700 euro. Ook best nog veel.
Heb wel gekeken naar ticket voor hem en kom dan op ongeveer 700 euro. Ook best nog veel.
Laatst gewijzigd door dimple op 23 jun 2009, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan betaal je toch niet de volle mep voor hem?
Is dat echt waar? Dus kinderen onder de twee jaar, in een eigen stoel, moeten wel het volwassen tarief betalen? Wat is dat nu weer voor iets raars :Snieuwenoord schreef:Kinderen tussen 2 en 11 jaar vliegen toch voor een lager tarief dan volwassenen??Dit omdat 1100 euro op het budget een flinke klapper is.
Bah

- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb mijn vorige post even aangepast 

Ik zag het 
Heb net ook even gekeken, en ik kom momenteel op de volgende bedragen voor mijn gewenste datum:
1 Infant in seat $1,247.00
1 Child $1,247.00
1 Infant in lap $111.00
1 Adult $1,390.00
Dit is overigens HNL-AMS met NWA... (een maand geleden waren de bedragen nog ruim 1600 dollar voor dezelfde vlucht lol).

Heb net ook even gekeken, en ik kom momenteel op de volgende bedragen voor mijn gewenste datum:
1 Infant in seat $1,247.00
1 Child $1,247.00
1 Infant in lap $111.00
1 Adult $1,390.00
Dit is overigens HNL-AMS met NWA... (een maand geleden waren de bedragen nog ruim 1600 dollar voor dezelfde vlucht lol).
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, dat zijn beste bedragen he?
Waren we met ze tweetjes gegaan weet ik niet of ik het had aangedurfd (zeker niet omdat ik dan 22 weken zwanger ben) maar nu met opa en oma erbij durf ik het wel aan.
Tja, het is een keuze. Ik vind het nl best veel geld op een toch al dure vakantie. Maar wellicht krijg ik er spijt van als haren op mijn hoofd, dan laat ik jullie dat ook zeker weten.
Er stond ook ergens op den kinderforum iets over eigen stoeltje of niet. Was ook een reactie van een stewardess, leuk om te lezen!
Waren we met ze tweetjes gegaan weet ik niet of ik het had aangedurfd (zeker niet omdat ik dan 22 weken zwanger ben) maar nu met opa en oma erbij durf ik het wel aan.
Tja, het is een keuze. Ik vind het nl best veel geld op een toch al dure vakantie. Maar wellicht krijg ik er spijt van als haren op mijn hoofd, dan laat ik jullie dat ook zeker weten.
Er stond ook ergens op den kinderforum iets over eigen stoeltje of niet. Was ook een reactie van een stewardess, leuk om te lezen!
De datum in je ticker is de datum dat je op reis bent? Dus over een maand en drie weken?
Ik hoor dan inderdaad graag hoe het is gegaan. Ik heb het er zojuist nog met mijn vrouw over gehad en die ziet het echt niet zitten dat we een volledige stoel gaan betalen
...sja, alles leuk en aardig, heen kunnen we afwisselen maar ik moet alleen terug en om een baby van anderhalve maand nu ruim 23 uur op mijn schoot te moeten houden en te dragen, ik zie dat niet echt zitten... *zucht*
Wellicht moet ik er dan toch maar aan geloven en zelf minder lang in Nederland blijven, en gelijk met mijn vrouw terug gaan naar de VS. Leuk vind ik het niet (al helemaal niet omdat ik dan met oud en nieuw alleen thuis zit, mijn vrouw moet werken, ik had dan liever in NL bij mijn familie gezeten), maar ja, er zal denk ik weinig anders op zitten denk ik :'(
Die bedragen zijn inderdaad fors, ik snap ook echt wel dat mijn vrouw er bezwaren op heeft helaas.
Ik hoor dan inderdaad graag hoe het is gegaan. Ik heb het er zojuist nog met mijn vrouw over gehad en die ziet het echt niet zitten dat we een volledige stoel gaan betalen

Wellicht moet ik er dan toch maar aan geloven en zelf minder lang in Nederland blijven, en gelijk met mijn vrouw terug gaan naar de VS. Leuk vind ik het niet (al helemaal niet omdat ik dan met oud en nieuw alleen thuis zit, mijn vrouw moet werken, ik had dan liever in NL bij mijn familie gezeten), maar ja, er zal denk ik weinig anders op zitten denk ik :'(
Die bedragen zijn inderdaad fors, ik snap ook echt wel dat mijn vrouw er bezwaren op heeft helaas.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal je zeker laten weten hoe het zit hoor!
Heb je enig idee of de vlucht die je kiest vol zit? Want dan zou je evt aanspraak kunnen maken op een stoel.
Wij hebben gelukkig een goede vriend die bij KLM werkt en die heeft al een aantal keren pittige dingen voor ons kunnen regelen (business class) en ik hoop dat hij deze keer ook iets kan fiksen in de zin van goede plekken en een eigen stoeltje voor Mika.
En anders hebben we pech en moeten we hem met ze 4e bezig houden en geef ik hem lekker een cognacje voor het slapen gaan
(geintje uiteraard
)
Ik kan me voorstellen dat in je eentje reizen met zo'n ukkie geen lolletje is. Dan zijn jullie beiden gesloopt als je weer thuis bent.
Heb je enig idee of de vlucht die je kiest vol zit? Want dan zou je evt aanspraak kunnen maken op een stoel.
Wij hebben gelukkig een goede vriend die bij KLM werkt en die heeft al een aantal keren pittige dingen voor ons kunnen regelen (business class) en ik hoop dat hij deze keer ook iets kan fiksen in de zin van goede plekken en een eigen stoeltje voor Mika.
En anders hebben we pech en moeten we hem met ze 4e bezig houden en geef ik hem lekker een cognacje voor het slapen gaan

(geintje uiteraard

Ik kan me voorstellen dat in je eentje reizen met zo'n ukkie geen lolletje is. Dan zijn jullie beiden gesloopt als je weer thuis bent.
Dat is inderdaad wel een van de problemen. Vrijwel alle vluchten tussen Hawaii en het vaste land van de VS zitten altijd bomvol, en veel van hun vluchten tussen de VS en NL eveneens heb ik tot nog toe gemerkt (plus willen we rond de feestdagen gaan, mijn vrouw zou dan op de dag voor oudjaar teruggaan, en ik een week later, dus in een drukke periode)dimple schreef:Heb je enig idee of de vlucht die je kiest vol zit? Want dan zou je evt aanspraak kunnen maken op een stoel.

Ik ken helaas alleen iemand bij Emirates, maar ja, om nu via Dubai te moeten vliegen wordt wel erg omslachtig haha. Voor ons helaas dus geen extraatjes in die zin.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is lastig inderdaad.
Ik zal nog eens met je meedenken...........
Ik zal nog eens met je meedenken...........
Haha ach, er wordt in ieder geval meegedacht, dat is toch al een begin 

- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Toen wij vorige maand terugvlogen zat er in het vliegtuig een moeder met baby. De baby werd regelmatig overgenomen door andere vrouwen zodat de moeder even de handen vrij had en kon eten etc. Het is natuurlijk niet iets waar je op voorhand vanuit kunt gaan, maar ik heb zo een vermoeden dat er genoeg zullen zijn die een papa met baby met alle plezier willen helpen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1966 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties