Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.
Als je een hike doet in de Grand canyon of ergens anders vlak langs het randje, moet je gewoon goeie schoenen hebben die daar geschikt voor zijn.
Een los steentje, wat zand op een gladde rots, en je ligt met wat pech 500 meter lager.
Gewoon bergschoenen nemen,type B, die zijn niet absurd zwaar, maar geven wel meer grip en beschermen je enkels.
Een los steentje, wat zand op een gladde rots, en je ligt met wat pech 500 meter lager.
Gewoon bergschoenen nemen,type B, die zijn niet absurd zwaar, maar geven wel meer grip en beschermen je enkels.
Is het zo onveilig ? 

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou gewoon de gok niet wagen en goede schoenen aan doen.
Er liggen altijd losse stenen etc. Het is niet geasfalteerd.
Zeker de bescherming voor de enkel zou ik adviseren wanneer je wandeltochten gaat maken.
Er liggen altijd losse stenen etc. Het is niet geasfalteerd.

Zeker de bescherming voor de enkel zou ik adviseren wanneer je wandeltochten gaat maken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Rond de Grand Canyon zou ik zeker ook niet wandelen met teva's. Lijkt me veel te link. Wij doen de korte wandelingetjes ook gemakkelijk met onze teva's, maar daarna gaan toch snel de bergschoenen aan.
Wandelschoenen kunnen ook wel, enkel is een bergschoen een stuk steviger en heeft veel meer grip.
Wandelschoenen kunnen ook wel, enkel is een bergschoen een stuk steviger en heeft veel meer grip.
'k was niet van plan om met 4 kleine kinderen langs een afgrond van 500 meter te lopen hoor!Pete.Z schreef:Als je een hike doet in de Grand canyon of ergens anders vlak langs het randje, moet je gewoon goeie schoenen hebben die daar geschikt voor zijn.

groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
ik was toch wel blij met m'n bergschoenen toen begin mei in Mesa Verde zoveel sneeuw lag dat we er eerst niet in konden.
De mensen op teenslippers mochten de ladders niet op en af, en veel anderen op gewone schoenen stonden toch wel erg te glibberen. Die van ons waren bovendien lekker warm.
Goede schoenen is noodzaak is er bij ons ingestampt bij de bergwandelingen vroeger en recent.
Ik heb helaas ook een slecht voorbeeld meegemaakt :een buurjongen van 22, op sportschoenen in de Alpen, even een bloemetje fotograferen en niet meer teruggekomen.
dus tja dat zal m'n beslissing wel beinvloeden.
De mensen op teenslippers mochten de ladders niet op en af, en veel anderen op gewone schoenen stonden toch wel erg te glibberen. Die van ons waren bovendien lekker warm.
Goede schoenen is noodzaak is er bij ons ingestampt bij de bergwandelingen vroeger en recent.
Ik heb helaas ook een slecht voorbeeld meegemaakt :een buurjongen van 22, op sportschoenen in de Alpen, even een bloemetje fotograferen en niet meer teruggekomen.
dus tja dat zal m'n beslissing wel beinvloeden.
Dimple vroeg naar Camelbak. Wij reizen met die dingen en bestellen er nu in Amerika bij omdat we wat meer hikes doen en dan toch wel per persoon zo'n ding mee moeten nemen.
We gaan nu voor de 2 of 3 liter.
We gaan nu voor de 2 of 3 liter.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ook altijd een regenjasje meenemen! Het komt wel voor dat het aan het eind van de middag gaat regenen/onweren, en dan wil je toch wel iets hebben om droog te blijven. Bovendien wegen regenjasjes bijna niks en kun je ze ook erg klein opvouwen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou zelf nooit hikes maken langs een afgrond van 500 meter. Ik ben namelijk nogal onhandig, struikel over elke losse stoeptegel of drempel.Pete.Z schreef:Als je een hike doet in de Grand canyon of ergens anders vlak langs het randje, moet je gewoon goeie schoenen hebben die daar geschikt voor zijn.
.
En dan maakt het niet uit of ik bergschoenen, sportschoenen of sandalen draag

Marjon
en gaat dat nu niet beter dan na al die sportiviteit 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gerd schreef:Is het zo onveilig ?
Enig idee hoeveel mensen er ieder jaar weer uit de canyon en andere parken moeten worden gedragen met gebroken enkels of erger?
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik niet. Jij wel volgens mij haha. Kwam jij pasgeleden niet met de tip over dat gezellige boek? 

http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als ik zie hoeveel mensen je tegenkomt op (teen)slippers of hoge hakken is dat niet zo vreemd.Pete.Z schreef:Enig idee hoeveel mensen er ieder jaar weer uit de canyon en andere parken moeten worden gedragen met gebroken enkels of erger?
volgens mij zijn er zowiezo veel mensen die de hikes in de verschillende parken onderschatten en als je die dan ook nog gaat lopen op sandalen dan vraag je om problemen zou ik zeggen.
groeten mark
groeten mark
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nee helaas, ik ben nog steeds een kluns tot grote hilariteit van mijn gezin.thuul schreef:en gaat dat nu niet beter dan na al die sportiviteit
Marjon
wie het laatst lacht...... 

Ik wordt een beetje huiverig van deze berichten, zeker met mijn zwakke enkeltjes. Met een zwangere vrouw op pad gaan wij niet voor de superspannende hikes. Evengoed hebben wij toch wandelschoenen mee, maar wel van type A (zie de link in eerdere reactie) en dus niet enkelbeschermend. Dit zou toch wel voldoende moeten zijn voor de wat minder ruige wandelingen?
Verder heb ik slechts één truitje ingepakt voor ons verblijf eind juni/begin juli. Is wat extra warme kleding voor in de avond toch wel verstandig? We zijn namelijk niet echt bekend met de avondtemperatuur.
Verder heb ik slechts één truitje ingepakt voor ons verblijf eind juni/begin juli. Is wat extra warme kleding voor in de avond toch wel verstandig? We zijn namelijk niet echt bekend met de avondtemperatuur.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Niet te huiverig worden hoor! Ik denk dat de meeste die de schoenen op enkelhoogte adviseren vanwege de veiligheid.
Ik ben zelf nogal onbenullig en geen sterke enkels en kies daarom mijn klasse B schoenen. Maar daar loop ik thuis ook graag op (daarbij heb ik ook nog eens giga platvoeten (lees: zwemvliezen) en dus vind ik de steun van een bergschoen erg fijn)
Ik ben zelf dan ook 23 weken zwanger als we in USA zijn en vind het dan zeker fijn. Ik heb nog geen klasse A schoenen geprobeerd, maar als daar een goed voetbed in zit en een stevige buitenkant (bescherming) komt dat vast ook helemaal goed.
Daarbij kijk je als zwangere wel 2x uit waar je je voeten neerzet, toch?
En euh........anders gewoon even naar Perry of Beversport gaan en schoenen proberen. Kost (nog) niks en je weet meteen wat je het meeste aanspreekt.
Ik zou overigens een lekkere warme fleece meenemen voor de avonden. Beter mee verlegen (ook in het vliegtuig) dan om verlegen toch?
Ik ben zelf nogal onbenullig en geen sterke enkels en kies daarom mijn klasse B schoenen. Maar daar loop ik thuis ook graag op (daarbij heb ik ook nog eens giga platvoeten (lees: zwemvliezen) en dus vind ik de steun van een bergschoen erg fijn)
Ik ben zelf dan ook 23 weken zwanger als we in USA zijn en vind het dan zeker fijn. Ik heb nog geen klasse A schoenen geprobeerd, maar als daar een goed voetbed in zit en een stevige buitenkant (bescherming) komt dat vast ook helemaal goed.
Daarbij kijk je als zwangere wel 2x uit waar je je voeten neerzet, toch?
En euh........anders gewoon even naar Perry of Beversport gaan en schoenen proberen. Kost (nog) niks en je weet meteen wat je het meeste aanspreekt.
Ik zou overigens een lekkere warme fleece meenemen voor de avonden. Beter mee verlegen (ook in het vliegtuig) dan om verlegen toch?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Op de info-blaadjes die je bij de ingang van de parken staat staat altijd aangegeven hoe zwaar de wandelingen zijn. Volgens mij word daarbij ook nog eens een flinke marge genomen. Wandelingen die als moderate staan aangemerkt doe je echt met twee vingers in je neus en desnoods nog op teenslippers (al lijkt mij dat niet echt aangenaam, maar al die Japanse meisjes doen dat gewoon).
Zolang je je tot easy en moderate beperkt hoef je je, als je in een beetje normale conditie bent, geen zorgen te maken.
Zolang je je tot easy en moderate beperkt hoef je je, als je in een beetje normale conditie bent, geen zorgen te maken.
Laatst gewijzigd door Matrox op 10 jul 2009, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik heb Angels Landing in ZION NP op mijn Vans gedaan haha, achteraf heel stom want ik had totaal geen grip... en Angels Landing is nou net een hike waar je dat zo hard nodig hebt ! Opzich kan het dus overal in, maar het is net wat je fijn vind om te dragen. Ik hou niet van lange broeken en lagen kleren... doe mij maar het liefst zo min mogelijk !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1700 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom
-
- 26 Reacties