Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?
Re: kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?
Haha ik zat daar ook aan te denken, maar inderdaad, je moet er op voorhand niet van uit gaan dat men er ook toe bereid is om dat te doen. Soms heb je ook mensen in het vliegtuig die echt helemaal niets van kinderen moeten hebben.
Nah, als dit zo zou zijn, dan is het leuk meegenomen inderdaad, maar ik ga er niet van uit dat ze er nu ook zullen zijn.
Nah, als dit zo zou zijn, dan is het leuk meegenomen inderdaad, maar ik ga er niet van uit dat ze er nu ook zullen zijn.
We hebben toch maar voor een eigen stoel gekozen, kost wel wat meer, maar 11 uur op schoot zie ik niet zo zitten. Bedankt voor jullie reacties! Die site van kidsflysave werkt niet, wat is het juiste adres? Is dit dus nuttig om te kopen? Ze hebben zoiets beschikbaar in het vliegtuig? Vanaf welke leeftijd kan dit?dimple schreef:Wij hebben er voor gekozen geen eigen stoel te kopen. Dit omdat 1100 euro op het budget een flinke klapper is.
We zijn met 4 volwassenen en kunnen hem goed bezig houden.
Tevens heb ik al contact met KLM opgenomen om te overleggen hoe en wat. Ze hebben me laten weten dat het vliegtuig verre van vol is en de kans groot is dat ons zoontje een eigen stoel krijgt. Ze gaf ook aan dat als er een stoel over is, deze als eerste wordt gegeven aan ouders hmet kinderen (zonder eigen stoel)
Tevens heb ik de family row al laten reserveren/vast laten leggen.
Ik heb bij http://www.kidsflysave.com een 'cares' besteld. Is lichtgewicht. Heeft hij een eigen stoel zet ik hem zo vast. Geen eigen stoel dan gaat dat ding in de bak bovenin.
- DixieChick
- Amerika-expert
Hmm..ik snap dat het veel geld is, maar een eigen stoel, of anders samen terug vliegen lijkt me toch wel zo handig. De vlucht van europa naar Hawaii is sowieso een afgrijselijke lange zit, zelfs zonder kind. En heb je al bedacht hoe je het gaat doen als je naar de WC wilt?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nog een poging met de link: http://www.kidsflysafe.com/
Duh......saFe en dus niet saVe.........
Je kunt deze gebruiken vanaf ruim 9 kilo. Lees de site maar even door.
Ik heb hem zelf besteld en Mark (Ned in Mo) stuurt hem voor me door naar NL.
Wanneer ga je vliegen? Woon je in de buurt? Anders misschien lenen? PB anders maar even!
Duh......saFe en dus niet saVe.........

Je kunt deze gebruiken vanaf ruim 9 kilo. Lees de site maar even door.
Ik heb hem zelf besteld en Mark (Ned in Mo) stuurt hem voor me door naar NL.
Wanneer ga je vliegen? Woon je in de buurt? Anders misschien lenen? PB anders maar even!
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat we tegelijk weg zijn.
We kunnen zelfs elkaar treffen in Las Vegas, wij zitten daar dan in Encore van 2 t/m 6 sept.
Mooie reis hoor! Ik ben net zo benieuwd als jij hoe de kleine mannetjes het gaan doen. Loop hij al goed?
We kunnen zelfs elkaar treffen in Las Vegas, wij zitten daar dan in Encore van 2 t/m 6 sept.
Mooie reis hoor! Ik ben net zo benieuwd als jij hoe de kleine mannetjes het gaan doen. Loop hij al goed?
Haha daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Wel het eten en drinken zijn aan bod gekomen, dat zag ik ook al niet echt zitten... nee, alleen met het kind reizen zonder aparte stoel voor het kind gaat het niet worden. Of we kopen een extra stoel, of ik ga fijn gezellig in m'n eentje oud en nieuw vieren lolDixieChick schreef:En heb je al bedacht hoe je het gaat doen als je naar de WC wilt?
jiejie schreef:( ...sja, alles leuk en aardig, heen kunnen we afwisselen maar ik moet alleen terug en om een baby van anderhalve maand nu ruim 23 uur op mijn schoot te moeten houden en te dragen, ik zie dat niet echt zitten... *zucht*
Tijdens een vlucht naar de US zat er een moeder met twee kinderen een baby en 1 van drie jaar.
Zaten op de voorste rij en aan de muur hing een bedje voor de baby die heeft daar heerlijk zowat de hele vlucht in liggen slapen.
Ik weet alleen niet meer welke luchtvaartm. dat was ik dacht Delta of United,mischien hebben ze allemaal die mogelijk wel!
Succes
Thanks, ik zal dat zeker eens gaan onderzoeken 

- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elk vliegtuig heeft deze mogelijkheid. Het hangt alleen van de maatschappij af tot hoe zwaar en oud je kindje er in mag.
Bij KLM is dit tot 9 kilo en iets van 75 cm. Tja, dat gaat Mika niet meer redden (zit er niet ver boven maar toch)
Ik hoorde van een andere maatschappij tot 18 kilo (alhoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt, want dan komt de muur volgens mij naar je toe
)
Gewoon even bellen met de vliegtuigmaatschappij. Al kunnen ze het vaak weer niet garanderen..........en blijft het dus lastig als je geen bedje hebt!
Bij KLM is dit tot 9 kilo en iets van 75 cm. Tja, dat gaat Mika niet meer redden (zit er niet ver boven maar toch)
Ik hoorde van een andere maatschappij tot 18 kilo (alhoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt, want dan komt de muur volgens mij naar je toe

Gewoon even bellen met de vliegtuigmaatschappij. Al kunnen ze het vaak weer niet garanderen..........en blijft het dus lastig als je geen bedje hebt!
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Met een baby van 1,5 maand heb je niet zoveel aan een extra stoel. De "draagbare" maxicosi past niet in de stoel en zo'n baby kun je ook niet in de stoel zetten of leggen. Dan zou ik inderdaad informeren naar zo'n bedje aan de muur. In ieder geval zou ik niet alleen met een baby op schoot gaan reizen om de eerder vermeldde redenen. Je zit de hele vlucht zo vast als een huis.
Succes met beslissen!
Succes met beslissen!
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben nochtans al 2x met de Maxicosi op het vliegtuig gezeten. 1x naar Frankrijk en 1x naar Turkije. We moesten toen alleen tijdens het opstijgen en landen de kleine op onze schoot houden, maar tijdens de vlucht heeft hij altijd lekker liggen pitten in de maxicosi en wij hadden onze handen vrij.Mark & Martine schreef:De "draagbare" maxicosi past niet in de stoel en zo'n baby kun je ook niet in de stoel zetten of leggen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben het hier toch over een 1,5 jaar?! (20 maanden om precies te zijn)Mark & Martine schreef: baby van 1,5 maand
Dus gaat zo'n bedje niet meer.
Als je een extra stoel koopt voor een 1,5 jarige kan je daar een Evenflo autostoeltje in kwijt (zover ik weet alleen te koop in USA). Ook de autostoeltjes van de Hema en Maxi Cosi Tobi passen er tussen. Gewoon even goed zoeken op de site van de maatschappij hoe breed de stoelen zijn.
Koop je een eigen stoel voor een 1,5 maand oude baby kan je deze lekker in de cosi zetten, past zeker!
Hehe mijn baby zal 1.5 - 2 maanden zijn als we vliegen, dus wellicht dat het voor mij wel interessant is 
Ik heb ondertussen inderdaad naar de bedjes gekeken op de diverse sites. En niet op elke site wordt je blij van de dingen die beschikbaar zijn voor het reizen met kinderen. Bij Delta kon ik al helemaal niets vinden, voor zover ik daar kon zien kan je alleen gratis je kind onder de 2 meenemen bij domestic flights, maar ga je internationaal, dan moet je gewoon de volle pond betalen (althans, dat is alles wat ik daar zo snel kon vinden).
Anyways, op http://www.seatguru.com/ kun je zien dat de bedjes wel bij veel maatschappijen beschikbaar zijn, maar het ligt voornamelijk aan het type vliegtuig of ze het wel of niet hebben. De domestic flights hebben het eigenlijk vrijwel niet zag ik.

Ik heb ondertussen inderdaad naar de bedjes gekeken op de diverse sites. En niet op elke site wordt je blij van de dingen die beschikbaar zijn voor het reizen met kinderen. Bij Delta kon ik al helemaal niets vinden, voor zover ik daar kon zien kan je alleen gratis je kind onder de 2 meenemen bij domestic flights, maar ga je internationaal, dan moet je gewoon de volle pond betalen (althans, dat is alles wat ik daar zo snel kon vinden).
Anyways, op http://www.seatguru.com/ kun je zien dat de bedjes wel bij veel maatschappijen beschikbaar zijn, maar het ligt voornamelijk aan het type vliegtuig of ze het wel of niet hebben. De domestic flights hebben het eigenlijk vrijwel niet zag ik.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh de vraag kwam niet van jouw af Jiejie.....
Jullie baby is 1,5 maand en die van de TS is 20 maanden.
Ik haal wat dingen door elkaar

Jullie baby is 1,5 maand en die van de TS is 20 maanden.
Ik haal wat dingen door elkaar

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit hebben wij inderdaad ook een keer gedaan, toen onze middelste een baby was. Het is een "wiegje" van de luchtvaartmaatschappij, dat je aan de muur van de "bulkhead" (eerste rij) bevestigt. Ik weet niet meer, of we het van tevoren konden reserveren, of dat het "first come first served" was. In ieder geval was het ideaal. Zeker iets om uit te zoeken!annebel schreef:[
Zaten op de voorste rij en aan de muur hing een bedje voor de baby die heeft daar heerlijk zowat de hele vlucht in liggen slapen.
Ik weet alleen niet meer welke luchtvaartm. dat was ik dacht Delta of United,mischien hebben ze allemaal die mogelijk wel!
Succes
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Het is wel zo dat de bedjes alleen gebruikt mogen worden als er geen turbulentie is, als het 'vasten seatbelt' lampje aan is mogen kinderen er niet in liggen. Je zou dus de pech kunnen hebben dat je een erg turbulente vlucht hebt en je alsnog je kind de hele tijd op schoot moet hebben.
In de praktijk heb ik op de vluchten waar ik uitzicht had op de kinderbedjes echter nooit gezien dat de kinderen uit de bedjes gehaald werden, ook niet tijdens turbulentie. Alleen bij het opstijgen en landen werden de bedjes weggehaald.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hm, misschien ligt het eraan de hoe streng de crew ermee omgaat.
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Van de KLM weet ik in ieder geval dat dat dus niet mag. Als de crew goed gemutst is mag je de maxicosi in hun "opbergkast" opbergen en anders moet ie ingechecked worden. Maar daar hebben ze dan wel weer zeker te weten bedjes in het vliegtuig.georgesken schreef:Wij hebben nochtans al 2x met de Maxicosi op het vliegtuig gezeten. 1x naar Frankrijk en 1x naar Turkije. We moesten toen alleen tijdens het opstijgen en landen de kleine op onze schoot houden, maar tijdens de vlucht heeft hij altijd lekker liggen pitten in de maxicosi en wij hadden onze handen vrij.Mark & Martine schreef:De "draagbare" maxicosi past niet in de stoel en zo'n baby kun je ook niet in de stoel zetten of leggen.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als ik dot allemaal lees heb ik eigenlijk bewondering voor jullie. Ikzelf zou het absoluut niet zien zitten om met een baby/peuter zo ver te vliegen.
Als ik terugdenk aan onze jongste die we meenamen naar Gran Canaria toen hij 1,5 was quasi de hele vlucht overstuur was door oorpijn...
Ik zou er al op voorhand stress van krijgen
Carine
Als ik terugdenk aan onze jongste die we meenamen naar Gran Canaria toen hij 1,5 was quasi de hele vlucht overstuur was door oorpijn...
Ik zou er al op voorhand stress van krijgen

Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties