Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spontane amerikanen!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
donut

Spontane amerikanen!

Bericht door donut »

Soms realiseer je je weer es hoe enthousiast en spontaan amerikanen zijn. Het maakt niet waar ik ben met mijn 8 mnd oude dochtertje maar altijd krijg ik reacties van mensen hoe 'cute!!!', 'so sweet!!' 'beautiful!!' ze wel niet is. Mensen komen echt van hun restauranttafeltje af om naar ons toe te lopen en even hun bewondering te uiten over onze baby! Ik zou er bijna van naast me schoenen gaan lopen :oops: zo'n superbaby als we kennelijk hebben ;)
Toen mijn vriendin uit NL over was met haar 14 mnd oude zoontje waren de complimenten ook niet van de lucht! Toen ze later weer thuis was zei ze dat ze echt moest afkicken omdat in NL mensen toch veel stugger zijn en ze nu geen complimenten in het wild meer kreeg.
Over een maand ga ik naar NL voor 6 weken en dan zal ik ook het verschil wel gaan merken.
Bandido
Amerika-expert

Re: Spontane amerikanen!

Bericht door Bandido »

Ja, dat valt me ook altijd op. Gisteren nog, ik stond bij de Publix in de rij bij de kassa. En de vrouw voor me zei tegen de kassiere: "that purple shirt just looks so great on you!". Zomaar en zonder er iets mee te bedoelen, maar het kwam gewoon zo leuk en echt over.
"Keep Georgia On Your Mind"
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Een paar dagen geleden liep ik op het vliegveld van Phoenix en er kwam een jonge vrouw naar me toe en zei: "You have the most beautiful eyes." Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen, vooral als je wat ouder bent, zoals ik.

Complimenten hoor je in NL niet veel, maar soms hoor je ze via via. Geen idee waarom dat zo is.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Moest daar in het begin aan wennen als er een wild vreemde naar me toe kwam van
wat heb je leuke schoenen of een mooi shirt. Had de neiging om te kijken of er niet een mega grote
vlek op zat en ik in de maling werd genomen. Maar het is gewoon echt gemeend.
Als ik met onze honden in het openbaar loop schiet ik overigens echt voor geen meter op.
Bijna iedereen begint een praatje en wil weten wat hun "merk" is.
Tot grote vreugde van mijn man ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, honden zijn ook zo'n onderwerp van bewondering :). Onze Cosmo heeft nogal ongewone kleuren en twee verschillende kleuren ogen en ik moet vaak mijn loopjes onderbreken voor de vraag, welk ras en soo beautiful! Zelfs racefietsers, die voorbij vliegen, roepen vaak "gorgeous dog!". En laatst had ik voor mijn gevoel zeer relaxte, maar toch zeker geen uitermate elegante schoenen aan in de mall. Een vrouw kwam er speciaal een winkel voor uit om mij te complimenteren over mijn superleuke schoenen. Ik merk, dat ik het met de jaren zelf ook makkelijker doe, het hardop zeggen, als iets me aan iemand anders in positieve zin bevalt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Dat is leuk :D Dat zouden de mensen meer moeten doen . Het leven zou veel mooier zijn :doublethumb:
Wie krijgt er nu eens niet graag een complimentje ? :lol: Doen ze dat met toeristen ook ? :wink:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Petra/VS schreef:Inderdaad, honden zijn ook zo'n onderwerp van bewondering :).
Dat zag ik laatst in een mall inderdaad. We zaten wat te eten, en iemand had hun hond daar vast gemaakt om zelf ook wat te kunnen eten, en de een na de ander ging naar de hond, aaide hem, en ga maar door. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik had dat echt nog nooit gezien haha... wel leuk overigens :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gerd schreef: Wie krijgt er nu eens niet graag een complimentje ? :lol: Doen ze dat met toeristen ook ? :wink:
Ja, hoor, Amerikanen zijn dol op Europeanen en je zult allerlei vragen krijgen en wellicht ook complimenten over het feit, dat je meer dan een taal spreekt :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind het heerlijk dat mensen gewoon aardige dingen tegen je zeggen. Zit hier nu ruim twee weken en mijn zelfvertrouwen is nu al gegroeid dus dat belooft wat voor de komende maanden.
Heb afgelopen week op een wedstrijd gereden (paardrijden) en dat was helemaal geweldig. Mensen komen gewoon naar je toe om te zeggen wat een goede proef het was en ook de manier waarop de jury kritiek gaf was heel opbouwend.
Leuk om mee te maken.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jiejie schreef:Dat zag ik laatst in een mall inderdaad. We zaten wat te eten, en iemand had hun hond daar vast gemaakt om zelf ook wat te kunnen eten, en de een na de ander ging naar de hond, aaide hem, en ga maar door. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik had dat echt nog nooit gezien haha... wel leuk overigens :)
Wij hebben Nederlandse, langharige teckels meegenomen uit Nederland, 2x American size en erg vaak onderwerp van gesprek. Als ik met mijn Harley onderweg ben krijg ik ook veel aanspraak, altijd leuk, je mag hier showen :)
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

jiejie schreef: de een na de ander ging naar de hond, aaide hem, en ga maar door. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik had dat echt nog nooit gezien haha... wel leuk overigens :)
Haha, wij hadden een soortgelijke ervaring, maar dan met onze zeer langharige zoon :D .
Serveersters en meisjes in supermarkten gaven hem komplimenten over zijn 'style' en wilden ook vaak aan zijn haar zitten. Vreemde ervaring, maar hij vond het wel leuk geloof ik.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ooit in de VS vond een dame in de rij bij de kassa dat ik "gorgeous green eyes" had. Om ook iets liefs tegen mijn echtgenoot te zeggen complimenteerde ze hem met zijn "nice shoes". Dat "leuke schoenen" is bij ons spreekwoordelijk geworden als we zonder veel woorden iets aardigs tegen elkaar willen zeggen.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Heb in februari zo meer dan drie kwartier gepraat met een verkoper in een deli.
Ik kwam binnen met mijn net gekochte basketbaltruitje, dat ik over mijn T-shirt had getrokken, en begon hij direct tegen mij of ik zelf ook speelde, ik de Amerikaanse competities volgde etc.
De klanten achter mij werden doorverwezen naar de 2e verkoper :p
Zie ik in Belgie nooit, maar dan ook nooit gebeuren...
Ik keek wel even verbaasd denk ik :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Bij mijn vorig bezoek aan de USA ben ik 4x ten huwelijk gevraagd. Grinnik...
Ook om mijn mooie ogen, mooie lach. Ik moet echt superwennen aan deze complimentjes, maar kwam wel met een bulk zelfvertrouwen terug :D
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind dat ook altijd zo leuk aan hier wonen..als ik mijn onze hond hardloop, dan krijg ik ook altijd complimenten over de hond. Ik merk dat ik het zelf ook veel sneller doe; en in NL word je dan toch altijd een beetje vreemd aangekeken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Ik merk dat ik het zelf ook veel sneller doe; en in NL word je dan toch altijd een beetje vreemd aangekeken.
Ja, dan is het toch al vaak een beetje in de trant van "mot je wat van me?". Dat had ik zelf ook altijd al toen ik nog in NL woonde. Het is gewoon toch minder spontaan en onbevangen dan in de VS denk ik.
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Dit viel mij ook op tijdens onze reis. Persoonlijk vind ik het zeer prettig!
Het is gewoon leuk en spontaan, in nederland vind men het vaak moeilijk om iemand een complimentje te geven, helemaal een vreemde.

Wij gingen op de foto in Death Valley en er liep een oudere Amerikaanse dame voorbij. Ze riep heel hard; You two are looking great!!!

Jaren geleden had ik een heel positieve collega, een topmens! Wij spraken toen af dat we elkaar elke dag wat complimentjes zouden geven oftweel iets positiefs tegen elkaar zouden zeggen. Al was het maar; Wat vind ik het fijn dat je dat doet!
Al leer je jezelf dat aan, het is heel prettig.

Wij zouden hier ook wat spontaner moeten worden, kan geen kwaad (ik heb er zelf ook vaak gebrek aan hoor....).
Van andere mensen hoor ik dan weer veel dat ze de Amerikanen nep vinden of dat ze het niet menen.
Maakt mij niets uit, liever iemand die ongemeend iets vriendelijks zegt dan een chagerijn!
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Wat een leuk topic!
Ik heb het vorig jaar ook meegemaakt.

Ik liep ergens en iemand zei me plots dat ik een héél mooi t-shirt aanhad.
En ik was zo verschoten.
Toevallig diezelfde dag is me iemand komen vragen of ik dat toevallig ginds gekocht had.
Die wou het ook gaan kopen. ( maar dat kon niet, had het al 2 jaar )

Tegen mijn vriend zei eens iemand nice shoes!
En toen moesten we ook lachen.
Dat kan je je hier ( in B ) niet inbeelden dat iemand op straat met complimenten gooit :lol:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Was gisteren avond met Carissa in Cades Cove, zaten lekker Chinees te eten in een weiland omringd door tientallen reeen. Kwam een Indiaan voor de derde keer langs en stopte om wat te kletsen en vroeg toen heel spontaan of ik getrouwd was want hij vond mijn "personality" zo leuk :oops: :lol:
rijocaer
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra schreef:Van andere mensen hoor ik dan weer veel dat ze de Amerikanen nep vinden of dat ze het niet menen.
Maakt mij niets uit, liever iemand die ongemeend iets vriendelijks zegt dan een chagerijn!
Die complimentjes geven ze echt niet als ze het niet zouden menen. Op mij komt dat juist altijd heel "echt" over. Ze flappen het er gewoon sneller uit. Het enthousiasme van Amerikanen komt misschien wat nep over op Nederlanders, maar is gewoon de manier waarop men hier met elkaar omgaat. Het Nederlandse "hoi" is hier een luid uitgesproken "hey, good to see you! how are you doin'?" Persoonlijk heb ik dat toch liever.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer