Njit schreef:
Dus je gebruikt hem enkel voor restaurants en om de dichtsbijzijnde winkel te vinden en eventueel de benzinepomp en misschien voor dat afgelegen plekje wat moeilijk te vinden is en... en stiekem gebruik je je hem dus best veel
Snap niet dat mensen perse een kaart willen blijven gebruiken . Maar goed, dat zal wel een generatieverschil zijn

Niet zo onaardig doen hè Martijn. Dat heeft niets met generatieverschil te maken, zo'n oud mens ben ik nu ook weer niet.
Bovendien gebruik ik in Nederland meestal wel een navigatiesysteem omdat ik daar altijd verdwaal.
Als ik er al één meeneem ben ik niet van plan hem in Amerika "stiekem best veel" te gebruiken want ik vind het veel leuker om zelf kaart te lezen en onderweg nieuwe weggetjes te ontdekken. Voor mij gaat veel van de charme van het rijden verloren als ik zo'n ding aan zet maar dat is heel persoonlijk.
Het lijkt mij ook helemaal niet leuk om alle routes van tevoren al in zo'n ding te zetten. Ik plan wel de globale route maar wij kijken vaak 's avonds pas welke route we precies de volgende dag gaan rijden. Bovendien irriteert zo'n stem me mateloos, zeker als ik van de route afwijk en dat mens me er op aanspreekt en gebiedt om te draaien of zoiets.
En lekker rustig van het landschap genieten doe ik ook hoor, ik zit echt niet de hele tijd op de kaart te kijken. Ik denk trouwens dat je met navigatie ook zelf moet opletten. ik lees regelmatig in reisverslagen dat mensen helemaal verkeerd gestuurd worden door hun navigatiesysteem. Het is mij nog nooit gebeurd dat ik Ger richting een afgrond stuurde.
Matrox schreef:De weg zul je zonder ook wel navigatiesysteem wel vinden, maar als je tijdens een lange rit een beetje zit te vegeteren is het toch wel prettig als een stem even roept dat je er bijna af moet. Als je een afslag voorbij rijdt kan het soms behoorlijk lang duren voor je kunt keren.
Dat kan anders best leuk zijn, zo kom je onverwachts op hele mooie routes.
Wij hadden op onze eerst reis na San diego een afslag gemist. We besloten om door te rijden en kwamen op een hele mooie route terecht die we anders nooit gereden zouden hebben.
Marjon