Forumlid Bentlebee kwam binnenvallen in het draadje over de deelnemers/winnaars van de DV-2010 omdat hij/zij een vriend had die een notification letter ontvangen hebben.
Daarop volgde een hele discussie, die ik momenteel maar overgeheveld heb naar dit voorstellingsdraadje. Immers, we leren Bentlebee en zijn/haar kijk op de (Amerikaanse) wereld wat beter kennen.
Doordat de eigenlijke voorstelling in het voorsteltopic pas na enkele postings van Bentlebee gebeurde, en ik beide draadjes samengevoegd heb, zet ik hier eerst even de voorstelling die Bentlebee schreef:**
En ook nog:bentlebee schreef:Mijn naam voor dit forum is Bentlebee en zo ben ik bekend op andere forums in de USA.
Wij zijn 9 jaar geleden met het hele gezin naar Amerika gegaan en hier gebleven. We wonen in Florida in de Tampa Bay area, of terwijl "paradise"...mooi zonnig weer en genieten.
bentlebee schreef:Hopelijk beseffen de meeste dat als ze winnen dat ze ook in Amerika moeten gaan wonen...dat betekend dat je daar naar toe gaat zonder dat je een baan hebt. Je moet aantonen dat je ong. $ 18.000.- hebt op je rek en $ 4700.- extra p.p. voor ieder persoon dat tesamen met je aanvraagt voor de Green card. Heb je dat niet dan moet je een sponsor hebben in the USA die garant wil staan zodat je geen uitkering aan gaat vragen in de toekomst. Doe je dat toch dan wordt de sponsor gesued!
Een sponsor kan ook een wekgever zijn die aantoont dat je daar al werkt en een arbeids history hebt...
de school opleiding zal voor Nederlanders niet zo'n probleem zijn om aan te tonen...
Heb je een crimineel verleden, vergeet het maar om een Green card aan te vragen want je wordt geweigerd...drugs tellen ook als crimineel mits je veroordeeld bent geweest.
Velen beseffen niet dat er nog meer komt kijken dan alleen de lotery winnen.
De meesten, hier op het forum, wel hoor! Er is uitgebreid geschreven over alle procedures, kosten voor het dokters-onderzoek, kosten voor het interview op de ambassade en de reserves (bij benadering want er bestaat geen 'standaard voorgeschreven bedrag') die je nodig hebt om te kunnen gaan. Er zijn al velen op dit forum die de loterij gewonnen hebben en inmiddels al ge-emigreerd zijn (sommige nog maar kort geleden, anderen al jaaaareb geleden). De meesten hebben dit proces uitgebreid beschreven, waarbij zij weer tips en adviezen kregen van andere voorgangers. Dit forum staat echt bomvol informatie over het winnen van de loterij!
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan maar weet eigenlijk al belachelijk veel over wat me te wachten staat mocht ik winnen