Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fooien

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Re: Fooien

Bericht door Bandido »

Texas Boy schreef:Denk dat de haute cuisine ongeveer de grootste oplichterij is die er is, dus mensen die daar gaan eten horen ook met de fooi opgelicht te worden, all inklusive :mrgreen:
Nou, er zijn echt geweldige restaurants te vinden, waar het eten de prijs echt wel waard is. Natuurlijk soms ook niet, maar smaken verschillen natuurlijk ook. Een echt goede chef is iemand die daar vele jaren voor heeft gestudeerd en van zijn maaltijden een echt kunstwerk maakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

De volgende dag ziet het kunstwerk er in de wc hetzelfde uit als een broodje kroket van op de hoek :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Chi Sin X schreef:Maar dan was je misschien met een groep van 30 mensen of zo
Nee, hoor.

Gr., Flipje
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Moest altijd wel lachen als Gordon Ramsey in de keuken kwam van zo'n duur restaurant en er werd gewoon blikvoer opgewarmd :lol:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Duur is niet het equivalent van goed: er zijn genoeg restaurants die voor "de sfeer" of het uitzicht extra rekenen en op dagen zoals Valentijn verdubbelen de prijzen vaak, waar het eten ook echt niet dubbel lekker van wordt. Er zijn hier echter een paar goede restaurants die een reputatie hoog te houden hebben, en die hebben allemaal een open keuken.

Gr., Flipje
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Texas Boy schreef:Moest altijd wel lachen als Gordon Ramsey in de keuken kwam van zo'n duur restaurant en er werd gewoon blikvoer opgewarmd :lol:
Ik heb super gegeten bij Gordon Ramsey in LA, wat een topchef, ik kan me voorstellen dat mensen een topchef niet kunnen waarderen, en het vele geld er niet voor over hebben, wij kunnen er heerlijk van genieten, en als je niet geniet van goede haute cuisine zal dat eerder aan je eigen smaak liggen dan aan de gerechten.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wij zijn net terug van onze eerste Amerika reis, was echt heerlijk

het tippen hadden we wel door (restaurants enzo) maar wat vinden jullie van tippen voor tourguides? Wij hebben in Moab een boottochtje gemaakt op de Colorado: hiervoor betaalden we 80 $ pp, (we waren met 2) voor een tochtje van 4 - 4,5 uur op een gedeelde boot. Op zich vond ik dat al vrij duur maar kom, je bent op reis. terug bij de startplaats zag ik een amerikaanse vrouw de gids nog 10$ geven. Wij liepen al naar onze auto en ik ben niet meer teruggeweest om nog een fooi te geven. Ik had er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan dat je dan ook moet (?) tippen.
Doen jullie dat wel in zo'n geval?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, maar ik vind dit typisch zo'n situatie waarbij ik in NL ook een fooi had gegeven.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer