Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Michael Jackson overleden

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Michael Jackson overleden

Bericht door A3 »

'King of Pop' of 'Wacko Jacko'?

Wat mij betreft het eerste!

Ook een van de weinige topartiesten - zo niet de enige - die ook echt wat voor zijn medemens deed. En er liedjes over schreef:

* Heal the World
* Earth Song
* Man in the Mirror
etc.

Jammer.

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik dacht even dat het om een misselijke grap ging, maar het lijkt echt waar te zijn. Ik ben geschokt.....
Hij is maar 50 geworden en zou nog 50 concerten geven in Londen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij daardoor weer een opleving zou krijgen in de popmuziek en dat we weer vaker van hem zouden horen. Je kunt zeggen van die man wat je wil, ik was niet zijn grootste fan, maar hij was wel een virtuoos met muziek. En een icoon uit mijn tijd........... Het voelt toch een beetje alsof "mijn tijd" nu ook een beetje doodgaat.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Mijn god, ik las het net pas. :shock: Ik ben echt shokked!!!

Mijn eerste casettebandje kreeg ik op mijn 6de verjaardag, het was het album 'Bad' en als 6-jarige was ik al een fan. Ik ben opgegroeid met zijn muziek en vond het fantastisch!
Ik woonde in een buitenwijk van Rotterdam toen Michael Jackson optrad in de Kuip. Ik mocht daar niet heen want mijn moeder vond mij veel te jong. Ik heb toen gehuild want als ik uit het raam van mijn slaapkamer hing kon ik de geluiden van het concert horen en ik was daar niet bij :cry: , :lol:

Verschrikkelijk. Al verbaasd het me niets dat hij jong is gestorven. En tegelijkertijd is het totaal onverwacht.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Mijn haren gingen recht omhoog toen ik het las...

Weet je wat ik frappant vind...

De laatste tijd kwam hij almaar negatief in de media.
En nu ineens wordt hij weer opgehemeld.

De pers zijn toch bloedzuigers hé?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Er is sprake (geruchten) van een overdosis medicijnen.
Het zou mij niets verbazen als hij er zelf een eind aan heeft gemaakt.
De enorme druk van die 50 concerten, die hij lichamelijk waarschijnlijk helemaal niet aankon. Het bizarre leven, de gezondheidsproblemen, de enorme schulden....welk mens kan dat nog aan?

Mensen als Michael Jackson en ook Elvis Presley gaan uiteindelijk aan hun eigen roem ten onder, hoe spijtig ook.
Hoewel ik geen fan was (ik heb maar 1 singeltje ooit gekocht: Black and White), is er toch een groot muzikaal genie gestorven.
16x USA / 30 staten
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Erg hoor. Zo jong al overlijden, hij is maar een paar maanden ouder dan ik.
Ik ben opgegroeid met de muziek van Michael Jackson. Al toen hij op begon te treden als 8-jarige met de Jackson Five was ik een fan van hem. Het liedje "Ben" heb ik grijsgedraaid toen ik een jaar of 13 was. Zijn album thriller was uniek en vooral de lange videoclip daarvan vind ik destijds heel bijzonder, het was net een korte film. Het nummer "Bad" maakte ook veel indruk op me.
Daarna was ik niet meer zo'n fan van hem, ik vond hem meer een tragisch figuur. Hij had natuurlijk een vreemd leven, met een tirannieke vader en vanaf zijn 8e al constant in de schijnwerpers.

Voor zijn kinderen is het natuurlijk een enorme schok, zij leven vrij geísoleerd en waren volgens mij altijd in de nabijheid van hun vader. Het zal voor hun een groot gemis zijn.

Marjon
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ben er ook mee opgegroeid, dit doet me wel wat. Het is zo iemand waarvan je onbewust dacht dat hij er altijd zou zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ja mij doet het ook zeker iets, had ik eigenlijk niet verwacht. Was nooit een grote fan, ben wel naar een concert in de Kuip geweest, heb gedanst op z'n platen in de disco, en zag hem in Toppop. Hij hoort voor mijn gevoel bij m'n jeugd, en zal zijn liedjes blijven meezingen.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Op de een of andere manier realiseer je je niet dat dit soort iconen ook normale stervelingen zijn en komt het overlijden dan toch een beetje als een schok. Zeker als het zo jong gebeurt.

De hele gebeurtenis is natuurlijk diep triest voor zijn nabestaanden.
Laatst gewijzigd door Matrox op 26 jun 2009, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Jasmino schreef:Je kunt zeggen van die man wat je wil, ik was niet zijn grootste fan, maar hij was wel een virtuoos met muziek. En een icoon uit mijn tijd........... Het voelt toch een beetje alsof "mijn tijd" nu ook een beetje doodgaat.
Je beschrijft het precies zoals ik het ervaar Jacqueline .. Ik heb veel prettige herinneringen van de Michael Jackson uit de jaren 80 .. ook hield ik erg van de oude nummers van de Jackson Five ... Je bent ermee opgegroeid en ik moet zeggen dat dit nieuws best een schok is ...
Sandy
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, precies, dat gevoel had ik ook...Ik ben echt opgegroeid met Off the Wall, Thriller (volgens mij heb ik dat bandje nog ergens), en die moonwalk die iedereen probeerde na te doen. Je besef eigenlijk nooit dat dat soort iconen ook gewoon mensen zijn.

Maar dan nog vind ik het raar, zoals een van mijn vrienden op Facebook schreef, dat men nu doet alsof MJ in een keer "vergeven" is van al zijn rariteiten, terwijl ze nog niet zo kort hiervoor hem helemaal de grond in schreven.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bizar hoor. Zomaar ineens is hij er dan niet meer. Eigenlijk de eerste echte wereldster waar ik mee ben opgegroeid. Hij was dan de afgelopen jaren wat excentriek, maar hij heeft de wereld wel geweldige nummers nagelaten.
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

DixieChick schreef:Maar dan nog vind ik het raar, zoals een van mijn vrienden op Facebook schreef, dat men nu doet alsof MJ in een keer "vergeven" is van al zijn rariteiten, terwijl ze nog niet zo kort hiervoor hem helemaal de grond in schreven.
Oh, wacht maar even een weekje, dan komen alle roddelverhalen wel naar boven hoor.
Allerlei insinuaties over zijn dood, roddelverhalen van mensen die hem zogenaamd kenden, de "hevige strijd om de kinderen", strijd om zijn erfenis enzovoort..

Marjon
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Aaaah verschrikkelijk! Dé king of pop dood! Hier thuis luisterden wij veel naar hem, zelfs nog overwogen naar het concert te gaan. Heel heel heel heel heel erg erg. Vooral sneu dat hij overleden is nu net voor zijn comeback waar hij waarschijnlijk veel zin in had. Overdosis medicijnen waarschijnlijk de oorzaak.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nou, dat is helemaal niet zo zeker dat hij er veel zin in had. Er waren veel te veel concerten gepland naar zijn zin, hij wilde er 10 doen maar moest er 50 gaan doen. Hij was bang dat hij het niet aan zou kunnen. Zie hier
Ik vraag me eerlijk gezged af of er ooit wel een concert zou zijn gegeven als hij was blijven leven, zijn gezondheid was niet zo best.

Marjon
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

michael... i cried
i luv u man
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

hmm, overdosis demerol las ik. Dat lijkt me wel een mooie manier om te gaan. Alleen niet op je 50e, dat is wel ontzettend jong. Net als jullie, ben ik ook met zijn muziek opgegroeit. Ik ben geen grote fan, maar ken wel de meeste van zijn liedjes.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ooit was hij dan King of pop maar de laatste 20 jaar was hij toch compleet verknipt. Het verbaasd mij helemaal niks en ik heb er nog minder medelijden mee.
Laten we toch wel wezen mensen die gast was toch zo gek als een deur...
Kijk eens hoe hij er de laatste jaren uitzag... Bespottelijk..Wat mij betreft heeft ie het zijn eigen aangedaan. Iets te veel geknipt en plakt en gespoten..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

vana schreef:Oh, wacht maar even een weekje, dan komen alle roddelverhalen wel naar boven hoor.
Allerlei insinuaties over zijn dood, roddelverhalen van mensen die hem zogenaamd kenden, de "hevige strijd om de kinderen", strijd om zijn erfenis enzovoort..

Marjon
De eerste grappen zijn er ook al,

"Laatste nieuws ivm het overlijden van Michael Jackson, hij wordt niet gecremeerd,uit onderzoek is gebleken dat hij voor 99% uit plastic bestaat.
Vandaar dat er is besloten om hem om te smelten tot legoblokken......dan kunnen de kinderen eindelijk ook eens met hem spelen".
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En natuurlijk komen hier ook de 'grappen' nu al voorbij...

Michael Jackson wordt niet begraven of gecremeerd maar omgesmolten tot Lego-blokjes omdat hij de laatste jaren toch alleen maar voor 99% uit plastic bestond... is ook nog leuk voor de kinderen.

Tja... je kon erop wachten natuurlijk...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer