Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

teveel keuze en maar twee weken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

teveel keuze en maar twee weken

Bericht door TopCatsBRO »

Beste Amerikagangers,

Ik ben al verschillende malen in the sunshine state geweest, maar hoog op mijn wensenlijstje staat nog steeds het zuidwesten.

Na veel lezen en zoeken heb ik al heel wat gevonden, maar ik vind eigenlijk nergens een reis die in 14 a 15 dagen te doen is ( en meer tijd heb ik helaas niet).

Ik begrijp dat ik niet alles kan zien wat weer als voordeel heeft dat ik dan nog een keer terug zal moeten gaan :-).
Echter zie ik ook door de bomen het bos niet meer wat nou handig is om te doen, we willen niet elke dag uren in de auto zitten en ik wil dus de afstanden enigzins beperken.
Verder maakt het me niet veel uit of we vliegen op LAX, SFO of eventueel Salt lake city of denver als retour airport, zodat we niet perse een rondje hoeven te rijden.

Must see imo is Yosemite en Grand Canyon, verder spreekt San Fran me meer aan dan LA. Er is echter zoveel te zien, dat ik niet weet hoe ik mijn tijd nu het beste kan indelen. Las Vegas als ik er in de buurt kom lijkt me ook een must see.

Weet iemand een topic wat ik niet heb kunnen vinden met een reisschema voor deze relatief korte tijd of hebben jullie goede tips, feel free to tell me.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: teveel keuze en maar twee weken

Bericht door Pete.Z »

Starten in Phoenix, en eindigen in San Francisco, en een route nemen vanuit Phoenix (over de Apache Trail?) naar Sedona, Grand canyon, Page,Bryce en Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite,Monterey (stukje kustroute),San Francisco.

Op zich is dat in 2 weken wel te doen, wil je minder rijden kan je Vanuit de Grand Canyon Page en Zion/Bryce overslaan, en via een stukje Route 66 naar las vegas over de Hoover Dam.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

zowat zelfde hoogtepunten dan Pete : vertrekken vanuit SF, Yosemite, Las Vegas, rondje zion, bryce, grand canyon en terug vanuit Las Vegas.

Jacques
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties tot nu toe,

Ik zal me eens verdiepen in de mogelijkheden van de multicity vluchten. Ik vind het leuk om zelf mijn reis te plannen en wil niet alles op voorhand vastleggen qua hotels, behalve dan waar dat nodg is ivm drukte en beschikbaarheid. Ik zie inderdaad mijn grote wensen terug komen, GC/Yosemite/LV en SF, nu eens gaan plannen en de afstanden bekijken.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is een beetje afhankelijk van het seizoen, maar je zal je er bij moeten neerleggen dat vooral in de parken, Yosemite en Grand Canyon b.v. er ver van te voren gereserveerd moet worden.
Ik ben zelf ook geen planner,zelfs de route niet, maar dat soort slaapplaatsen kom je bijna niet onderuit om te reserveren.

Overigens is Phoenix vaak de goedkoopste luchthaven om op te vliegen.
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Ja het seizoen is minder handig, halverwege de maand augustus. Idd Yosemite zal ik vast moeten leggen, eerst maar eens aan de slag met routeplanning.
De vliegprijzen zijn nog te doen, maar ik wil ook niet al te lang meer wachten met boeken, ben al aan de late kant volgens mij.
zijn wel lange reizen zag ik, maar ja je moet er wat voor over hebben he.
Afbeelding
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Ik heb de afgelopen weken nog heel wat gelezen op het forum en denk nu een soort van route te hebben.

Graag zou ik wat ervaringen en tips krijgen van de meer bereisde amerikagangers, ik heb geen idee van de afstanden en tijdsduur in de auto.

7-8 Vertrek AMS/BRU - SFO of LAS
8-8 SFO
9-8 SFO
10-8 SFO- Yosemite
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 Yosemite- Death Valley - Las Vegas of een van de Canyons ( maar welke)
14-8 BRYCE
15-8 ZION
16-8 Grand Canyon
17-8 CANYON??
18-8 CANYON??
19-8 LAS
20-8 LAS
21-8 LAS
22-8 LAS - BRU/AMS

Wij willen niet teveel in de auto doorbrengen deze twee weken, het is per slot van rekening ook onze honeymoon, reden om te eindigen in Vegas, is na het reizen nog wat chillne, shoppen en wat zon te pakken, bij een zwembad.

Tenzij iemand me kan overtuigen om alles precies andersom te doen, dus eindigen in SFO.
Phoenix was me ook al aangeraden,om op aan te vliegen, maar dat is uit de richting en niets interessants voor ons op de route denken wij.

Vwb de canyons vind ik het moelijk inschatten hoelang we waar moeten doorbrengen.

Iemand wat hulp voor ons, en/of nuttige tips?
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De suggestie van Pete spreekt mij wel aan.

Ik zou zelf op zo'n relatief korte vakantie nooit zolang in LA, SFO en de Grand Canyon willen zitten. Ik ga ervan uit de je de south rim van de Grand Canyon bedoelt... Drie dagen hier heeft alleen maar zin als je naar beneden wilt lopen (en weer terug).
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zou persoonlijk geen 2 volle dagen zoet kunnen zijn in Grand Canyon.

Daar zou ik een dag voor ruilen in Zion. Absoluut de moeite waard.

Yosemite is prachtig, maar wel een enorme drukte. Moet je willen. Maar genoeg te doen, dat is zeker.

San Francisco vond ik erg gaaf! Leuker dan LA!

Ik neem dat je met LAS, Las Vegas bedoelt?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wat denk je van:

7-8 Vertrek AMS/BRU - SFO
8-8 SFO
9-8 SFO
10-8 SFO- Yosemite
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 Yosemite- via Lone Pine naar Death Valley
14-8 Death Valley - BRYCE
15-8 Bryce -Zion
16-8 Zion
17-8 Zion- Grand Canyon
18-8 Grand Canyon
19-8 Grand Canyon - LV
20-8 LAS
21-8 LAS
22-8 LAS - BRU/AMS

Er zitten dan wel een paar flinke ritten tussen, vind ik zelf!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik zie de routes op de kaart en in Google, en de afstanden kmo ik ook wel op, maar wat nou de exacte reistijd gaat worden op zo'n dag kan ik moeilijk inschatten.

Idd met LAS bedoel ik Las Vegas.

Is het een "must" om zowel Zion Bryce als Grand canyon te zien?

Ik ontkom er gewoon niet aan om een aantal dingen niet te zien, maar ja je gaat er ook niet elke dag heen. :-)
Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Bryce is prachtig, maar niet groot en zou ik aan 1 dag genoeg hebben. Tenzij je uiteraard heeeeeeeeeeeel flink wilt wandelen, maar het park is niet groot.

Zion vind ik ook zeer de moeite waard, kan je mooie hikes maken en zijn vele 'gezichten' zien.
Heb je reisgidsen waar foto's instaan? Google anders zelf even. Ook op het forum zijn genoeg dingen te vinden.

Grand Canyon ervaar ik een beetje als Bryce. Prachtig om te zien vanuit de 'look outs' en om een stuk te wandelen. Wil je echt naar beneden heb je meerdere dagen nodig. Maar om een goede indruk van de GC te krijgen is 1 dag ook genoeg.

Joh, er zijn zoveel mooie dingen in Utah, Arizona.

Er wel eens over gedacht om bijv op Las Vegas te vliegen en vanuit daar een rondje te doen? (Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley/Page en dan weer Las Vegas?

Tis maar een idee.
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Ja die gedachte is wel eens bij me opgekomen, een aantal van de namen die je nu noemt zeggen me vrij weinig, dus daar zal ik me in moeten verdipene, probleem is dat we zo graag eens yosemite willen zien, dus dan ga je al richting San Fran.

Hey is het trouwens wel een goed mogelijk om in Vegas lekker van de zon te genieten bij een superzwembad??
Afbeelding
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Bericht door Viva Las Vegas »

Als het je eerste reis is naar het Westen zou ik toch zeker de highlights doen zoal San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en eventueel Los Angeles. Als je toch nog eens zinnens bent terug te gaan kun je je dan verder verdiepen in hetgeen je het meest aansprak in de eerste reis.

Het mooist lijkt me inderdaad als je vertrekt vanuit San Francisco om dan landinwaarts te trekken.

Zeker zou ik je ook aanraden een overnachting in Death Valley te doen. Het is een leuke ervaring en je hebt dan ook niet zo een lange rit van Yosemite naar Las Vegas.

De canyons ga ik dit jaar bezoeken dus hier kan ik zoveel nog niet over zeggen.

En zeker is het goed mogelijk om in Las Vegas van de zon te genieten aan een zwembad. De vraag is echter als je je hiervoor de tijd gaat kunnen nemen. Er is zoveel te zien en te doen.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Gaat je voorkeur uit naar steden of natuurparken?

Frisco is ontzettend gaaf, maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen de parken en bijv LA, zou ik voor de parken gaan.

Las Vegas heeft genoeg gave zwembaden. Check Caesars Palace eens. Of Mandalay Bay. Ik zou het zeker wel combineren met wandelingen op de strip en het bezichtigen van andere hotels (een attractie apart)

Ben benieuwd wat je keuze gaat worden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je alle highlights wilt doen zou ik de route van Pushirubiano doen (maar dan Zion en Bryce in omgekeerde volgorde). Wil je LA nog meenemen dan kun je Las Vegas tussn DV en Zion plaatsen en van de GC naar LA rijden.

7-8 Vertrek AMS/BRU - SFO
8-8 SFO
9-8 SFO
10-8 SFO- Yosemite
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite/Lee Vining
13-8 Yosemite/Lee Vining - Death valley
14-8 Death Valley - Las Vegas
15-8 Las Vegas
16-8 Las Vegas -Zion
17-8 Zion - Bryce
18-8 Bryce- Grand Canyon
19-8 Grand Canyon (of Williams/Kingman)
20-8 Grand Canyon - LA
21-8 LA
22-8 LA - BRU/AMS

Ik denk dat ik zonder de LA-variant zou gaan om iets meer ruimte te hebben voor de rest.

Marianne
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Ja het is inderdaad de eerste keer zuidwest, dus Frisco en Yosemite willen we eigenlijk wel zine, LA spreekt ons niet zo aan en zeker gezien de tijd die we hebben is het te ver om die ook in de route op te nemen, daarbij vinden wij het leuk om onderweg ook wat te kunnen genieten, en niet verder te moeten gaan.

Bruce laten we denk ik dan vervallen en pakken alleen Zion en Grand Canyon mee.

Ja Las vegas zullen we zekers moeten ervaren niet alleen aan het zwembad liggen.

Hoe lang zal ik er over doen om van San Fransisco naar Yosemite te rijden. en vandaar via Death Valley naar Las Vegas?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als LA je niet zo aanspreekt dan is toch de route van Pushirubiano prima? Voor de reistijden kun je het beste eens bij googlemaps kijken of een andere online routeplanner (mapquest, randmcnally). Hoe lang je ergens wilt blijven hangt van je interesses af. Kijk op de NPS-site bij het park van je keuze wat de mogelijkheden in het park zijn. Bij elk park staat een “plan your visit” hoofdstuk, waar je allerlei informatie over de verschillende activiteiten kunt vinden. Lees ook wat reisverslagen en kijk wat je aanspreek en wat niet.

Bryce is goed te doen in een route van SF naar Las Vegas.
Hieronder een kleine variatie op de eerder gegeven route:

7-8 Vertrek AMS/BRU - SF
8-8 SF
9-8 SF
10-8 SF- Yosemite
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 Yosemite- Death Valley
14-8 Death Valley - Zion
15-8 Zion
16-8 Zion - Bryce
17-8 Bryce - Page
18-8 Page - Grand Canyon
19-8 Grand Canyon - LV
20-8 Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas - BRU/AMS

Andersom kan natuurlijk ook.
Wil je echt lange afstanden vermijden, dan kun je de tweede nacht Yosemite vervangen door een overnachting net buiten het park, en Las vegas tussen Death Valley en Zion opnemen. Terugvliegen vanaf Phoenix is dan een optie. De route kan er dan zo uitzien:

7-8 Vertrek AMS/BRU - SF
8-8 SF
9-8 SF
10-8 SF- Yosemite
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 Yosemite- Death Valley
14-8 Death Valley – Las Vegas
15-8 Las Vegas
16-8 Las Vegas -Zion
17-8 Zion
18-8 Zion - Bryce
19-8 Bryce – Page
20-8 Page - Grand Canyon
21-8 Grand Canyon - Phoenix
22-8 Phoenix - BRU/AMS

Je kunt natuurlijk afhankelijk van je interesses nog wat schuiven, maar in principe zijn alle parken en steden zo goed te doen. Ik zou zelf kijken wanneer de weekenden vallen (druk in de parken en duur in Las Vegas) en kijken wanneer er wat vrij is in Yosemite, en daar de route op aanpassen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even ter aanvulling, ik zou de tweede route kiezen, maar dan wel andersom, dus starten in Phoenix.
Dat scheelt vaak in de prijs,PHX is één van de goedkopere luchthavens vaak.

Het voordeel is dat je tussen Phoenix en de Grand canyon ook Sedona kan bezoeken en omgeving, erg mooi!
TopCatsBRO
Amerika-ontdekker

Aanvliegen op PHX is inderdaad beter te betalen, en geeft me de kortste reistijden.

Reden om San Fr te beginnen was, lekker de laatste dagen niet te veel te reizen en lekker genieten van wat zon, eventueel an dat zwembad in vegas,

Is het in San Fr ook mogelijk om wat te rusten en van wat zon te genieten buiten de bezienswaardigheden bekijken natuurlijk?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer