Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Dat is wel heel gek. Ik heb toevallig die van ons afgelopen week ge-update i.v.m. onze komende vakantie. Het zou dus gewoon moeten werken.
Je hebt ook de extra gegevens ingevuld? Geboortedatum en paspoortnummer? Zit daar misschien een fout in? Anders zit er niks anders op dan de aanvraag opnieuw in te dienen.
Roland
Je hebt ook de extra gegevens ingevuld? Geboortedatum en paspoortnummer? Zit daar misschien een fout in? Anders zit er niks anders op dan de aanvraag opnieuw in te dienen.
Roland
Dat klopt niet. Op Flyertalk lees ik vaak genoeg dat mensen gevraagd worden of ze ESTA hebben ingevuld. Het mag dan wel nog niet 100% goed werken, maar de 'gratie periode' is nu over en er zal steeds strenger mee omgegaan worden. Zoals ik nu al een aantal keer heb aangegeven is er een hele andere reden dat het groene I-94W nog moet worden ingevuld:ramrod schreef: ESTA is op dit moment in Amerika nog niet in werking.
1. Er is nog geen alternatief voor uitreiscontrole. Het plan is om vingerafdrukken bij het uitreisproces te gaan gebruiken, maar dat moet eerst door de regering komen.
2. I-94W is de enige manier voor het US Census bureau om aan immigratiegegevens van het VWP te komen, aangezien ESTA alleen toegankelijk is voor de TSA.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Vorige week bij aankomst in Newark interresseerde de immigratieofficer zich niet voor het ESTA nummer. Hij vertelde mij letterlijk:" That will still take a while".
Ook bij vertrek in LHR toonde niemand interesse in onze ESTA aanmelding.
Luc
Ook bij vertrek in LHR toonde niemand interesse in onze ESTA aanmelding.
Luc
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij ons ook niet .Op Jfk vorige week had niemand een ESTA formulier bij zich , wij waren de enige denk ik. Op het vliegtuig deelden ze de gewone groene kaarten nog uit om in te vullen en de douane keek nog niet eens naar ons ESTA formulier . 

- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Volgens mij is dat logisch want het formulier staat digitaal geregistreerd. Ik verwacht dus niet dat iemand naar mijn printje gaat kijken. Ze zeggen ook op de site dat dat alleen voor je eigen administratie is.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Idd, het systeem van de TSO laat hem/haar gewoon zien of jij je ESTA ingevuld hebt. IN het begin waren daar nog wat probleempjes bij en vroegen ze passagiers nog wel eens of ze het ingevuld hadden, zeker aangezien wellicht niet iedereen van ESTA op de hoogte was. Nu zullen de systemen bij de TSA zelf gewoon werken. De bedoeling is dat uiteindelijk de luchtvaartmaatschappijen weten of het ingevuld is, waarmee ze je tegen zullen houden bij het boarden. Hier zit voor zowel de VS als de airlines een groot voordeel aan:
- De VS houdt mensen die al niet aan de basisvoorwaarden voldoen, er uit.
- De airlines riskeren geen enorme boete van de VS als ze mensen vervoeren die linea recta weer terug moeten.
- De VS houdt mensen die al niet aan de basisvoorwaarden voldoen, er uit.
- De airlines riskeren geen enorme boete van de VS als ze mensen vervoeren die linea recta weer terug moeten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Mijn man heeft afgelopen week zijn nieuwe paspoort opgehaald en bij het invullen van Esta bij het paspoortnummer stuit ik op een probleempje: het nummer begint met 2 letters en dan is mij niet duidelijk of er hierna een 0 (cijfer nul) of een O (letter O) komt. Hierna volgt weer een letter. Weet iemand (Ruud2004?) misschien of paspoortnummers een bepaalde volgorde in de combinatie hebben? Bijv. 2 letters, 1 cijfer, weer een letter?
Anders moet ik even wachten met invullen en eerst de gemeente bellen komende week.
Anders moet ik even wachten met invullen en eerst de gemeente bellen komende week.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Carin,
Het nummer van mijn nieuwe paspoort begint met 5 letters, dan 1 cijfer, 2 letters en weer 1 cijfer. In totaal dus negen tekens.
Gr. Marjan
Het nummer van mijn nieuwe paspoort begint met 5 letters, dan 1 cijfer, 2 letters en weer 1 cijfer. In totaal dus negen tekens.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Marjan iig bedankt voor het nakijken, maar de enige overeenkomst tussen jouw paspoort en die van Prospero zijn, zo te zien, het aantal tekens, namelijk negen
Bij hem zijn het als de O de letter is, 4 letters 1 cijfer, 2 letters en 2 cijfers. Dat wordt denk ik gemeentehuis bellen.

Bij hem zijn het als de O de letter is, 4 letters 1 cijfer, 2 letters en 2 cijfers. Dat wordt denk ik gemeentehuis bellen.
Volgens mij is het in Nederland zo dat er geen 'O's in een paspoort nummer voorkomen, om verwarring te voorkomen. Ik heb zelf ook een aantal nullen in mijn paspoortnummer staan en ik typ ze altijd als een nul in, nooit problemen gehad.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hier ook een nul in het paspoortnummer en daarvan was het me de eerste keer ook niet duidelijk of het een letter of een cijfer was. Als je goed kijkt zijn cijfers net iets smaller dan letters, maar erg groot is het verschil niet ('0' is smaller en minder rond dan 'O').
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ook in mijn paspoort (van 2008) staat een 0 (nul, dus geen O). Het verschil in het paspoort is net zo duidelijk als hier op het forum tussen een 0 en een O. Die van mij begint ook met 2 letters en daarna de 0.
Roland
Roland
Ik heb de gemeente gebeld, daar werd me eerst gezegd dat we maar even langs moesten komen. Pff .... daar word ik altijd een beetje moe van, en vroeg of ze dat niet zó konden nagaan. Na enig aarzelen werd er toen gezegd dat het een nul was. Het klonk niet echt overtuigend. Ben vervolgens op Schiphol even naar het bureau nooddocumenten gelopen en daar wist men gelijk te vertellen dat het inderdaad een nul is. Probleem opgelost.
- DixieChick
- Amerika-expert
Haha! Ik had hetzelfde met online inchecken een paar maanden terug. "Is dit nou een "o" of een "0"?". Na dus een nul en een o ingetypt te hebben, zag ik het verschil wel, en toen maar besloten dat het een nul was. Nog goed gegokt ook! 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Moet ik opnieuw een aanvraag indienen, wil ik in september naar Amerika reizen, als ik een aanvraag gedaan heb in januari?
Of weten de customs genoeg met de stempel die ik kreeg in mijn internationale reispas (pasport)?
PS.
Ik heb dat groene formulier dat ik moest invullen (en men in mijn pas hadden geniet niet meer, dat heeft men eruit gedaan bij vertrek in Amerika.
Is dit normaal, of moest ik dat formulier terug gekregen hebben?
Of weten de customs genoeg met de stempel die ik kreeg in mijn internationale reispas (pasport)?
PS.
Ik heb dat groene formulier dat ik moest invullen (en men in mijn pas hadden geniet niet meer, dat heeft men eruit gedaan bij vertrek in Amerika.
Ik reis regelmatig naar de USA, en nu mijn visum verlopen is vraag ik voor de zekerheid gewoon elke keer weer toestemming via ESTA.
Bramster
PS: Ik heb van wel ingelichte bron vernomen dat per 2011 je vergunning moet aanvragen als je er over nadenkt een ticket te kopen naar de USA
Bramster
PS: Ik heb van wel ingelichte bron vernomen dat per 2011 je vergunning moet aanvragen als je er over nadenkt een ticket te kopen naar de USA
Het kan dus geen kwaad dat je 2 "Esta's " tegelijk lopen hebt veronderstel ik uit je antwoord.
Hartelijk bedankt!
Hartelijk bedankt!
Ik heb er wel 4 lopensardouken schreef:Het kan dus geen kwaad dat je 2 "Esta's " tegelijk lopen hebt veronderstel ik uit je antwoord.
Hartelijk bedankt!

Dat hoort zo. Het is zelfs zo dat als het er nog in zou zitten, je het moet opsturen, aangezien je problemen KAN krijgen bij volgende binnenkomst. Die groene slip heet het Departure Record, ofwel: uitreis controle.sardouken schreef:
Het hebben van 2 of meer ESTA's betekend dat er met eentje iets mis was/is, dus het is geen probleem om dan een nieuwe te hebben.
@ Bramster: dat is met ESTA nu ook al. Het is toestemming om te mogen reizen en hoewel het nu niet verplicht is om ESTA in te vullen voor je een ticket boekt, wordt dat wel aangeraden, het is immers zonde als je een ticket koopt en vervolgens je geld kwijt bent doordat je geen ESTA toestemming krijgt

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Just curious .......
Wordt dat groene "departure record" nog een keer afgestempeld bij vertrek (met datum van vertrek) als ze het uit je paspoort halen of wordt het alleen maar ingenomen??

Wordt dat groene "departure record" nog een keer afgestempeld bij vertrek (met datum van vertrek) als ze het uit je paspoort halen of wordt het alleen maar ingenomen??

Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19872 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-