Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bosbranden in California

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bosbranden in California

Bericht door Bohdi »

Zojuist op RTL nieuws van 18.00 gehoord en gelezen op de website van CNN. En wij vertrekken a.s. maandag naar Los Angeles.... :( Hopelijk kan het vliegtuig gewoon landen...

LOS ANGELES, California (AP) -- A wind-whipped brush fire quickly tripled in size early Thursday to more than 7,000 acres, destroying at least one home and prompting evacuations as a ridge of flames was visible for miles.

The blaze burned to the edge of multimillion-dollar homes that abut rural, picturesque hillsides in the San Fernando Valley. Homes in several communities in Los Angeles and Ventura counties were evacuated, but officials did not release an exact number.

"Our house is still OK, but oh God, it's not a good feeling," said Phil Goldenberg, 53, who was at an evacuation shelter at Canoga Park High School with his wife and son.

Late Wednesday night, flames 10 to 15 feet high stretched several miles across much of the western edge of the valley. (See how the wildfires spread close to homes and roads -- 1:16)

"It's pretty hard to deal with when it's dry brush and dry fuel. There's not a lot you can do to stop it," said Paul Shakstad of the Los Angeles Fire Department.

Fire officials confirmed that one home had been destroyed, although two structures that appeared to be homes could be seen burning in a news broadcast.

Past wildfires fanned by Santa Ana winds have roared south to Malibu, the celebrity-packed community about 10 miles away, and that's one of the biggest fears firefighters have with this blaze, Los Angeles County Fire Capt. Mark Savage said.

Authorities planned an all-out assault against the fire at daybreak using water-dropping helicopters and tanker planes, he said. No evacuations were reported at Malibu.

More than 700 firefighters were on the scene, fire spokesman Ron Haralson said earlier. One firefighter was struck on the head by a 40-pound boulder and was taken to a hospital, officials said.

The fire was only 5 percent contained early Thursday, authorities said.

A blaze in Riverside County, meanwhile, spread over 1,330 acres between the cities of Redlands and Moreno Valley, about 70 miles east of Los Angeles. That fire destroyed three chicken coops at a ranch believed to have housed 70,000 to 90,000 chickens.

So far this year, wildfires have charred 8.16 million acres nationwide, compared with 7.74 million acres at the same time last year, according to the National Interagency Fire Center.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Toen wij er waren :D , precies een week geleden, regende :( het er nog (eerste keer sinds drie maanden werd ons verteld) en nu is er een bosbrand, wat een contrast binnen zo'n korte tijd :!:
Maar LA is erg groot dus landen moet wel lukken lijkt me.
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
LAX ligt in de stad en vlakbij de oceaan, niet omgeven door bossen. Landen zal dus wel lukken, de branden zien waarschijnlijk ook.
jacques
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Als LAX niet meer te bereiken zou zijn heb ik ook een groot probleem, aangezien ik 10 minuten van LAX woon. Maar we hebben er hier nog niet gehoord dat het onze kant op komt ofzo, dus ik neem aan dat landen niet zo'n probleem zal zijn!
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Ik dacht misschien dat vanwege de rookontwikkeling het zicht minder zou zijn bij het landen maar zo te horen zijn de brandhaarden op genoeg afstand. Bedankt in ieder geval!
ca-carla
Amerika-newbie

Bericht door ca-carla »

Ook ik woon een 15 minuten ten zuiden van LAX ... het is windstil en alles OK rond LAX !

Hebben wel veel te warm weer :wink:
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

ca-carla schreef:Ook ik woon een 15 minuten ten zuiden van LAX ... het is windstil en alles OK rond LAX !

Hebben wel veel te warm weer :wink:
Ik woon 25 minuten ten westen van LAX (with good traffic) en ik rook de smoke gisteravond, maar vandaag valt alles mee!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

25 minuten ten westen van LAX : ligt dat niet in de oceaan ?
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer