Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forumlid introducties... wie ben jij?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Chantal,

Welkom op dit forum. Leuk dat je je hebt aangemeld. Er komen op dit forum allerlei zaken m.b.t. Amerika aan de orde en er zijn hier ook genoeg mensen die graag iets horen over ervaringen van iemand die Amerika gestudeerd heeft. Dus ik zou zeggen, stuur die link maar als de website klaar is in oktober.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mack
Amerika-expert

Re: nieuw

Bericht door Mack »

dolphin schreef:Vorig jaar ben ik naar UCLA (University of California Los Angeles) geweest.
:offtopic:

Do you know what happens when the smog lifts from Los Angeles?

UCLA

:D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Dank jullie wel voor de welkomst. Beetje late reactie van mijn kant, was op vakantie.

Die van UCLA had ik nog niet gehoord :lol:
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Oke, na een paar berichten op het forum, zal ik me even snel voorstellen.

Mijn naam is Raymond en ik heb vorig jaar stage gelopen in Amerika. Daardoor werd het mogelijk om ook naar plaatsen als Los Angeles en Las Vegas. Niets was gepland, dus alles ging met de middelen die we hadden.

Dit jaar weer terug geweest naar Amerika, maar nu naar New York. Persoonlijk vind ik dit de mooiste stad die ik in Amerika gezien heb.

Natuurlijk heb ik ook wat foto's, zie mn website: http://www.rf-s.nl

Ik heb ook nog een reisverslag van New York, maar die zal ik online zetten als ik wat meer tijd heb. :)

Grtzz
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door GPJ73 »

Na nog maar kort lid te zijn van het forum zal ik me nu ook voorstellen, is wel zo handig voor de meeting van 5 november a.s.:
Mijn naam is Gert, vrijgezel en geboren op Valentijnsdag 1973 en woon nu nog wisselend in Andijk dan wel Schalkhaar (Deventer vanwege mijn werk aldaar), hoewel ik binnen nu en een half jaar me hopelijk “definitief” zal gaan vestigen in de prachtige Hanzestad Deventer. Naast dit forum bezoek ik vooral dus ook funda.nl.

In totaal ben ik nu 4 keer in de VS geweest, waarbij ik 2 keer ook Canada bezocht. Als familie hebben we aardig wat familie en kennissen in Noord Amerika wonen, van mijn vaders kant zijn 2 zussen en 1 broer geëmigreerd naar British Columbia Canada. Daarnaast heeft mijn moeder een neef wonen in de buurt van Toronto Canada. Mijn moeder was bijna geëmigreerd naar de VS, dan was ik dus Amerikaan geweest… Ze is eind jaren 60 bijna 2 jaar au pair geweest in Maryland, nabij Washington DC en heeft toen de emigratiepapieren aangevraagd en ook gekregen. Ze ging echter terug naar Andijk vanwege familieproblemen en na mijn vader ontmoet te hebben is de emigratie nooit doorgegaan. Nu gaat ze waarschijnlijk wel 'emigreren' :) maar naar Friesland vanwege de liefde... :wink: Met het au pair gezin heeft ze echter altijd contact gehouden en beide families hebben elkaar verschillende keren bezocht.

In 2000 kwam voor mij de eerste keer om de VS te bezoeken :D (3 weken), mijn zus(je) ging in de voetsporen van mijn moeder ook een jaar naar de VS om daar als au pair te werken in Boston. Samen met mijn moeder (mijn vader is 5 jaar geleden overleden) ben ik toen naar mijn zus(je) op bezoek geweest, samen hebben we in een camper ook rondgetrokken (o.a. Niagara Falls, Thousand Islands, Toronto, etc). Daarnaast ben ik ook in New York, Washington DC geweest waar onze “au pair familie” toen woonde. Je kan wel zeggen dat onze familie aardig reislustig is, mijn andere zus is in dat zelfde jaar ook langs geweest in Bosten en “de meiden” hebben toen samen een maand gereisd met de Greyhound van de oost naar de westkust, eigenlijk zouden ze een reisverslag hierover moeten schrijven. :!:
Het duurde tot 2003 voordat ik weer naar de VS ging. Deze keer naar o.a. Florida. Het was de hoogste tijd om onze au pair ‘familie’ – die inmiddels gepensioneerd waren en eind 2000 verhuisd zijn naar Tallahassee – te bezoeken. Ik ging weer samen met mijn moeder omdat mijn beste vriend met gezondheidsproblemen in de familie te doen had en niet op een lange vakantie kon. Ik koos voor een combinatie van familiebezoek in Tallahassee en New Orleans, ik had al veel gehoord van deze stad en heb hierdoor deze stad nog op tijd kunnen bezoeken. Ook een leuke ervaring was de Amtrak, erg relaxte sfeer aan boord.

In 2004 ging ik samen met mijn beste vriend Daniël naar de VS (voor hem de eerste keer), hoewel we vooral in Canada geweest zijn (o.a. familie bezoek) hebben we toch enkele dagen de staat Washington bezocht en o.a. Seattle (3 nachten) en Mount Rainier gezien.
Dit jaar (5-23 september 2005) ben ik voor het eerst naar de VS geweest zonder familie te bezoeken (dit verslag staat op het forum!), hierdoor had ik meer de behoefte om via internet informatie te zoeken en kwam toen op het AA forum terecht, had ik dit maar eerder geweten!
Het liefst wil ik volgend jaar weer naar de VS, maar of dat ook lukt moet ik nog zien. Eerst maar eens verhuizen…

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Sketch
Amerika-newbie

Bericht door Sketch »

Net zoals GPJ73, ben ik ook een West-Fries. Hoorn/Zwaag kom ik vandaan.

Ik ben niet echt 100% nieuw. Ik heb tot nu toe alleen nog maar gelezen, aangezien ik eerst info wil weten over Amerika, voordat ik erover praat.

Njah, About me: Ben 16 jaren oud, bijna 17 inmiddels. En ben dus van plan om ooit naar USA te gaan (verhuizen?). Ik weet niet wat ik voel voor USA, maar iets trekt me gewoon... Verder ben ik nog nooit in USA geweest, jammer genoeg :( Maar dat gaat zeker wel een keer gebeuren :)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik volg dit forum al een geruime tijd, heb alleen nooit de moeite genomen om te registreren. Ten dele omdat mijn naam al in gebruik is en elke andere naam die ik probeerde niet toegestaan was. Wat is er mis met Mikey? :-)
-------------

Ik ben 18 jaar en woon in Schagen. Ik heb een jaar in Michigan gewoond als exchange student, maar heb samen met mijn host family ook een aantal andere staten bezocht.
Al zolang ik mij kan herinneren had ik immense bewondering voor Amerika. Maar net als veel andere forum bezoekers kan ik dat niet uitleggen. Mijn jaartje was dan ook zo om!

Ik onderzoek sinds ik terug ben de mogelijkheid om te emigreren. Nu is het emigreren niet zo moeilijk, maar ik ben nog jong en heb totaal geen idee wat voor een baan ik dan voor wil gaan :-(.

Iniedergeval heb ik alweer een reisje geboekt voor de herfstvakantie. Even 8 dagen terug naar Lansing en Detroit. Of eigenlijk Grand Ledge om preciezer te zijn.

Ik hoop dat ik nog vaker zal posten hier. Heb normaal gesproken geen interesse in forums.

Maar als iemand vragen heeft over Michigan dan kan ik die misschien best beantwoorden.

Mike,
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, ik zie, dat je een Spartans fan bent. Mijn mans alma mater is ook Michigan State University. Leuk!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

Ik kijk ook al een tijdje rond op dit forum en zal me eerst even voorstellen voordat ik vragen ga stellen.
Mijn naam is laura en ben 26. Ik ben nu een keer of vier in America geweest vooral omdat mijn vriendje z'n gastouders daar wonen. De eerste grote reis was van de Eastern Shore MD, Philadelphia, NY, Niagara Falls, Cape Cod, Boston.
Daarna zijn we nog een aantal keer alleen in DC en de Eastern Shore geweest om de vrienden op te zoeken. De laatste reis was wederom naar DC om mee te helpen in de campagne van Kerry tijdens de verkiezingen.
Ik ben dus eigenlijk alleen maar aan de noord oost kust geweest en we zijn nu aan het kijken of een vakantie in Florida te combineren valt met bezoek aan onze vrienden in MD, we kunnen natuurlijk niet naar de US zonder gedag te zeggen. :D
Ik moet zeggen dat ik erg geniet van het lezen van alle verhalen en tips.
En Petra, altijd erg leuk om over je belevenissen te lezen!
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Hallo,

Ook ik ben hier nieuw, hoewel ik vaak lees op dit forum. Ik kon me echter bij dit topic niet inhouden om te reageren.
Ik ben Machteld en ik ben 26 jaar. Helaas ben ik nog nooit in de VS geweest, maar ik plan om dat met kerst 2006 wel te doen.

Zoals ik al zei, lees ik vaak topics op dit forum, en telkens weer begint het te kriebelen. Ik wil ook zo graag naar de VS!
In 1996/1997 ben ik een jaar als uitwisselingsstudente naar Australie geweest. Het is geen Amerika, maar ik wilde het toch even melden. Ik kon toen der tijd kiezen tussen Australie en Amerika, en ik heb uiteidenlijk voor Australie gekozen, omdat ik het idee had daar niet meer zo makkelijk heen te gaan na dat jaar. Amerika is toch een stuk dichter bij dan Australie, en denk ik dus ook makkelijker te bezoeken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat me nou zo aantrekt aan Amerika, maar de dingen die ik over het land en de mensen hoor vind ik erg aantrekkelijk. Ik zie ook zo vaak van die prachtige foto's van Amerika. Het lijkt me gewoon geweldig!

Ik zou het geweldig vinden om met Kerst en Oud en Nieuw in New York te zijn. Ik heb verhalen gehoord dat het daar fantastisch is rond die tijd.

Anyway, omdat ik niet veel te vertellen heb over amerika, laat ik het hier bij. Ik vind het wel heel gaaf alle verhalen te lezen! Keep writing them down! :D En bij elk verhaal dat ik lees wil ik meer naar Amerika!

Groetjes, Machteld
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Welkom Laura en Machteld, er valt veel te vinden over Amerika op dit forum.
Handige informatie, voor als je ooit je eerste reis gaat boeken Machteld ;)

Overigens Australie, staat ook nog op mijn lijstje van vakantie plaatsen die ik wil bezoeken. Mijn vriendin heeft afgelopen zomer een rondreis in Australie gemaakt met een camper. Ze had destijds ook een rondreis gemaakt in het Zuid Westen van Amerika. En haar voorkeur gaat overduidelijk naar Australie nu : ))
Sandy
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Hoi,

Ja Sandy, Australie is echt een fantastisch land. Je moet er echt een keer geweest zijn. Ik denk dat het in een aantal opzichten wel een beetje op Amerika lijkt, hoewel de australiers dat uit alle macht proberen te voorkomen. Ze willen graag hun eigen nationaliteit bewaken.

Ja, ik moet eerst maar eens zorgen dat ik genoeg geld bijelkaar gespaard heb, om uberhaupt naar amerika te kunnen :) Vandaar dat het waarschijnlijk ook pas met de kerst 2006 zal zijn. Al heb ik geen idee hoeveel geld je er voor uit moet trekken. Maar goed. Dat is van later zorg..

Ik vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen, hoe meer hoe beter! Ook foto's vind ik altijd leuk!

Groetjes Machteld
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Sunflower wrote:
Ik zou het geweldig vinden om met Kerst en Oud en Nieuw in New York te zijn. Ik heb verhalen gehoord dat het daar fantastisch is rond die tijd.
Dat is ook mijn droom!! (ik heb nog veel meer dromen, maar deze staat
hoog op mijn lijst)
Volgend jaar ga ik voor het eerst naar het oosten (NY,Boston en nog wat plaatsen die ik nog niet weet), maar hopelijk ga ik in 2007 met kerst en oud en nieuw naar NY. Ik wil daar op het grote plein aftellen naar het jaar 2008. Oefff, ik moet nog wel erg lang wachten, maar als jij terug bent, mag je me alles vertellen.
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

haha, nou eerst maar even afwachten of de financien rond komen, en dan zal ik zeker verslag doen hoe het was. Duurt nog wel even, helaas, want het is nog maar 2005...:(

Maarja, dromen is zoooo leuk! In mijn dromen ben ik al 1000 x naar Amerika geweest haha....
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Hallo,

Ik zal mezelf ook even kort voorstellen.

Ben hier al eens geweest in april/mei van dit jaar want toen ging de reis naar Florida en Washington DC.

Nu ga ik komende zomer naar LA om daar aan UCLA een talencursus te gaan volgen.

Verder ben ik al een aantal malen eerder in Amerika geweest:
1996: NY, Atlanta- New Orleans
1998: Florida
1999: West Kust
2004: NY + Boston
2005 Florida + Washington DC
Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

Hello,

Ik volg dit forum ook al geruime tijd dus:

Ik ben Davy, ondertss 23j geworden en ik bel al 5jaar gelukkig samen met men vriendin Goedele. Wij wonen al die tijd al in de omgeving van Leuven, dat is Vlaams Brabant, het hart van België.
De reden waarom ik dit forum volg is simpel: ik hou van ongerepte, grootse natuur, speciale auto's, moto's, trucks,reizen en vooral veel vrijheid...zo'n beetje the amarican way of life zekers? Door gretig op zoek te gaan naar allerlei info om een eerste reis voor te bereiden ben ik op dit schitterende forum terechtgekomen. Vorig jaar heb ik men reisplannen echter opzij gezet wegens het plotse overlijden van een familielid, dus uiteindelijk moet ik het nog altijd doen met de hopen info die hier te vinden zijn
:(

Proficiat met dit knappe forum en greetz aan alle leden :!: 8)
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

yvet schreef: Nu ga ik komende zomer naar LA om daar aan UCLA een talencursus te gaan volgen.
Oh, je gaat de campus daar zo mooi vinden (mijn avatar is van een gebouw daar tegenover de bibliotheek)! Ben daar een jaar geleden geweest in de zomer. Ik heb alleen geen talencursus gedaan, maar summer courses gevolgd aan UCLA. Heb echt een geweldige tijd gehad! Wanneer ga je, de eerste of tweede periode? Als je in de tweede periode gaat moet je zeker meegaan naar de 'American Football' games. Hoewel ik het spel niet zo geweldig vind (sorry), is de atmosfeer geweldig! Als je de kans krijgt, zou ik ook naar een Baseball game van de LA Dodgers gaan. Oh en misschien zijn er filmpremières in die tijd, als je dat leuk vindt, moet je zeker langsgaan. Is wel leuk om die 'sterren' dichtbij te zien. Ik heb toen o.a Jude Law, Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie gezien. Kwam Angelina opeens onze kant op, ik totaal niet voorbereid, stak snel een papiertje met de bustijden uit, en heb dus haar handtekening ;-) Wel grappig.

Trouwens, ik zag laatst een film op tv en deze was opgenomen op de campus van UCLA. Film heet: Van Wilder. Niet echt geweldig film, maar ik had veel herkenning en heimwee naar de campus toen ik dat zag.

Als je tips nodig hebt, zeg het maar.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi,

Aangezien iedereen zich netjes heeft voorsteld, kan ik niet achter blijven.

Ik ben Erika, 30 jaar en werkzaam als medewerkster Burgerzaken.

In 1993 ben ik met mijn broer en zus voor het eerst naar Amerika geweest. Dat was een busrondreis door het Zuidwesten. Het was één van de mooiste reizen die we gemaakt hebben en wilden altijd graag nog een keer terug. Inmiddels zijn we, nog steeds broer en twee zussen, vier keer in Florida geweest. Wij zijn namelijk alledrie helemaal gek van Disney. Maar het Zuidwesten bleef wel in ons achterhoofd. Eindelijk hebben we de knoop doorgehakt en willen we volgend jaar, zelf met de auto, een maandje rondreizen in het Zuidwesten. Ik wil jullie graag nog een schema van onze geplande reis voorleggen. Deze zal ik er straks opzetten.

Groetjes,

Erika.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ja tips altijd welkom, stuur maar een pb met wat tips, alles is welkom echt alles!!

De bedoeling is om de 2e periode te gaan, ik twijfel nog omdat de eerste ook mogelijk is maar zowel mijn als mijn mans verjaardag in de eerste 2 weken vallen en dat zou net wat heimwee kunnen veroorzaken.

Ik ben zelf al in 1999 in LA geweest ben toen op de campus van UCLA geweest en al hopeloos verliefd geworden, ik herkende je avatar dan ook gelijk!! :lol:

Ik ga dan ook zeker naar een american football game al is het alleen maar om de sfeer want het spelletje trekt mij ook niet zo.
Een baseball game van de Dodgers heb ik al bezocht in '99 en dat was zeker de mooite waard, dus dat wil ik ook weer gaan doen.

En ach een handtekening is een handtekening op een papiertje met de bustijden of een velletje wc papier het uiteinbdelijke doel is hetzelfde toch :lol: .
Gast

Bericht door Gast »

jeetje, we gaan binnenkort verhuizen naar New York en ben nog nooit in Amerika geweest...
Iedereen doet er zo ontzettend veel moeite en bij mij is het komen aanwaaien... Leuk vriendje ontmoet die een baan aangeboden heeft gekregen.
Ik ben begin dit jaar afgestudeerd aan de hts en ik heb m'n stage gedaan in het buitenland, Afrika (6 maanden) Ik heb altijd wel naar het buitenland gewild. New York stond niet boven aan m'n lijstje, maar ik vind het prima. Ik ben 24 en ik heb niks te verliezen (behalve m'n huisdier welke in moet achterlaten bij m'n ouders..)
Ik mag niet werken in New York... Dus al iemand nog leuk vrijwilligerswerk weet. Dit hebben we zo besloten omdat hij veel moet reizen en 10 vakantie dagen dan zo op zijn.

Ik hoop niet dat jullie erg jaloers worden. Als ik lees hoeveel moeite mensen doen om naar Amerika te emigreren. Ik wens jullie allemaal stuk voor stuk veel succes.
Laatst gewijzigd door Gast op 26 okt 2005, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer