Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning omgeving Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marpat5957
Amerikafan

Planning omgeving Page

Bericht door marpat5957 »

Graag de mening van de Amerika kenners onder jullie en dan specifiek voor de omgeving Page.
Tijdens onze komende rondreis verblijven wij twee nachten in Page ( Hotel Days Inn en suites ) :dance:
Vorig jaar zijn wij tijdens onze reis ook reeds langs Page voorbijgekomen tijdens onze reis naar
de South Rim van de Grand canyon .Toen hebben we reeds Antelope Canyon en Horseshoe Bend gedaan
wat alebei prachtig was. :o Dit jaar willen we een aantal andere mooie dingen bekijken, maar er is zoveel
te zien en te doen rond Page dat het moeilijk kiezen wordt.
We wilden er natuurlijk graag the Wave bij, maar dat is voorlopig niet gelukt via de loterij.
We komen op 4 september van de North Rim ( waar we twee nachten zullen verbleven hebben ) en rijden dan
via Jacob Lake, Marble Canyon naar Page waar we voorlopig gepland hebben om zeker een bezoekje te brengen aan
Water Holes Canyon ( na kopen van permit natuurlijk ) en trachtenthe great Wall te vinden die daar vlakbij moet liggen . De omgeving van de Glen Canyon dam eens bekijken en
misschien naar Alstrom Point rijden omdat we dit absoluut willen zien en blijkbaar ook het beste te bekijken is in de late namiddag.
Op 5 september hebben we de hele dag voor de omgeving van Page. Dan gaan we zeker eerst tegen 9uur naar het Paria Contact station
om nog een poging te doen voor een permit voor the Wave de dag nadien.
Van daarruit zijn er natuurlijk zeer veel mogelijkheden maar welke te kiezen ?
Wire Pass en Bulskin Gulch ? ( hoeveel tijd moeten we hiervoor ongeveer uittrekken ? )
The Rimrocks met Toadstool hoodoo ? ( Dit neemt wellicht niet zo heel veel tijd in beslag )
Hoodoo Forest ?
Wahweap hoodoos ? ( Ook de moeite blijkbaar maar allicht toch heel wat tijd voor nodig )
Paria Movie set ? ( De moeite ?? )
White Pocket zullen we zeker niet doen omdat dit de hele dag in beslag neemt.
Eventueel Alstrom point deze dag bij plannen ?? Of zal dit te veel worden, en beter toch de dag voordien ?
Op 6 september reizen we dan van Page naar Escalante via de Cottonwood Canyon road ( indien het weer het toelaat )
Indien we toch nog een permit zouden bemachtigd hebben voor the Wave is het de bedoeling om zeer vroeg vanuit Page te
vertrekken en dan the Wave te doen. Nadien ( ik schat rond de middag ) doorrijden via de cottonwood Road waarbij we niet al
te veel meer zullen kunnen stoppen onderweg ( wel bij mooie punten vlakbij de weg natuurlijk )
Indien geen permit voor the Wave dan is het de bedoeling om de Cottonwood road rustiger aan te doen met o.a.
Een poging om Yellow rock te vinden en te beklimmen ?
Natuurlijk stoppen op de vele mooie punten onderweg.
Grosvenor Arch ?
Evt Willis creek of Bull Valley Gorge slotcanyons ?
Kodachrome Basin State Park ?
Misschien willen we wel teveel en kunnen de mensen onder jullie die deze mooie dingen reeds hebben gedaan ons wat raad geven.
Ik moet er misschien wel bij vertellen dat we beiden een goede fysieke conditie hebben en dus wel wat aankunnen. ( Met voldoende water natuurlijk )
Alvast op voorhand heel hard bedankt voor jullie adviezen.

Marina en Patrick
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Planning omgeving Page

Bericht door Henriëtte »

Om het nog wat moeilijker te maken :wink: wat dacht je van de Smokey Mountain Road, tot aan de Kelly Grade en weer terug. Een schitterende route in een maanachtig landschap. Als je naar Alstrom Point gaat rijd je overigens al een heel stuk van die weg. Wat de benodigde tijd betreft (voor Alstrom Point): wij zijn 's middags rond 4 uur vanuit Page vertrokken, het laatste stuk hebben we - op de terugweg dus - in het donker gereden (begin mei). Je kan Alstrom Point dus prima combineren met bijvoorbeeld de Wahweap Hoodoos, daar ben je ongeveer een halve dag mee kwijt.

Hoeveel tijd je nodig hebt voor Wire Pass en Buckskin Gulch is helemaal afhankelijk van de afstand die je daar af wilt leggen. Wij hebben deze hike nu twee keer gedaan, en beiden keren hebben we er een hele dag aan gespendeerd. We zijn zo ver gelopen als we maar durfden (met het oog op de gedachte : we moeten diezelfde afstand ook weer teruglopen) en toen moesten we onszelf absoluut dwingen om om te keren. We hadden nog véél verder willen lopen, Buckskin is schitterend!

Toadstool Hoodoo kost inderdaad niet zoveel tijd, als je ook nog de daarachter gelegen witte hoodoos wilt bekijken kan het best in een uurtje of drie. Het hoodoo forest hebben we wel van afstand gezien, maar helaas niet kunnen bereiken. Marjan en Jan zijn hier tijdens hun laatste reis geweest, misschien kan je eens op hun weblog kijken?

Paria Movie Set bestaat niet meer, de houten gebouwtjes zijn afgebrand. De omgeving is wel erg mooi, je ziet schitterende badlands daar. Wij vonden het vooral een hele leuke picknickplek, mooi om tussen twee bestemmingen in te plannen. Kost je een uurtje, inclusief de picknick.

Yellow Rock: een absolute aanrader. Als je dit doet, klim dan in elk geval tot helemaal boven op Yellow Rock, het uitzicht vanaf daar is fascinerend mooi. De hike heeft ons vier uur gekost (dus zonder de rit over de Cottonwood Canyon Road mee te tellen).

Grosvenor Arch: leuk extraatje, als je echt moet kiezen zou ik dit overslaan, als je genoeg tijd hebt is het zeker de moeite waard. Je hoeft er maar een heel klein stukje voor om te rijden, en de loopafstand is ook maar heel klein.

Kodachrome Basin : niet onze favoriet, van het door jouw genoemde rijtje zou ik deze als eerste laten vervallen.

Willis Creek: heel erg leuk! Niet moeilijk, en als je tot aan Averett Canyon loopt is de totale afstand ruim 4 kilometer, dus heel veel tijd kost het niet.

Bull Valley Gorge: dit is een prachtige slotcanyon (heb ik me laten vertellen, ik durfde er zelf niet in helaas). Wel eerst goed navragen of de bodem begaanbaar is, zeker als het kort daarvoor geregend heeft. De totale hike is hier ook ongeveer 4 kilometer, dat kost je wel wat meer tijd dan bij Willis Creek omdat de omstandigheden veel moeilijker zijn. Met een goede conditie en een beetje beter atletisch vermogen dan dat ik heb, is het zeker wel te doen, als de canyon tenminste niet vol modder ligt.

Veel bekende plekken hoor :D ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen straks.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
marpat5957
Amerikafan

Henriette bedankt voor je snelle antwoord.
Het zal natuurlijk onmogelijk zijn om alle genoemde plaatsen te bezoeken.
Alstrom Point wil ik zeker en vast doen en ook Waterholes Canyon de eerste dag zeker.
Het programma van de dag dat we van Page naar Escalante rijden hangt natuurlijk af van het al of niet bekomen van een permit voor the Wave die dag.
Indien wel dan doen we dit natuurlijk zeker en vast en dan zal vrees ik dat Yellow Rock er niet meer bij kunnen denk ik want het mag ook geen
wedstrijd worden om zoveel mogelijk te zien .
De Weahwap hoodoos, is dat de moeite om te doen of zijn de hoodoos die men kan zien vlakbij de Toadstool hoodoo eigenlijk
ongeveer hetzelfde ?

Bedankt

Patrick
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Patrick, als je echt tussen Toadstool en de Wahweap Hoodoos moet kiezen, dan zou ik voor de Wahweap Hoodoos gaan. Toadstool is één erg mooie hoodoo met diverse andere heel aardige hoodoos daar dichtbij. Maar de Wahweap Hoodoos zijn vooral als groep toch meer indrukwekkend, vind ik.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Patrick,

Misschien heb je wat aan mijn liveverslag van dit jaar. Wij verbleven maar liefst 8 dagen in Page afgelopen april. Wij komen daar heel graag bijna elk jaar terug. Er is zoveel te doen en te zien in de omgeving en we zijn nog lang niet uitgekeken.

Wellicht doe je nog wat ideetjes op als je onze Page-dagen eens naleest (met foto's).

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marpat5957
Amerikafan

Marjan,

Ik heb jouw liveverslag van April l.l. gevolgd. Het is juist door jouw verslag en de website van Henriette dat ik
ontdekt heb dat er zoveel !! te doen is rond Page en het moeilijk wordt om te kiezen.
Met jullie antwoorden kan ik toch wat verder en een voorlopige planning opmaken.
Moet je lang rijden en wandelen om naar de Weahwap hoodoos te gaan ? ( als je dit bekijkt vanop de US 89 )
Als we dit doen zijn we van plan de tweede mogelijkheid te doen via de cottonwood road waar je minder lang moet wandelen blijkbaar.
Alvast bedankt

Patrick
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

marpat5957 schreef:Moet je lang rijden en wandelen om naar de Weahwap hoodoos te gaan ? ( als je dit bekijkt vanop de US 89 )
Als we dit doen zijn we van plan de tweede mogelijkheid te doen via de cottonwood road waar je minder lang moet wandelen blijkbaar.
Alvast bedankt
Hoi Patrick,

Erg fijn om te lezen dat je wat hebt gehad aan mijn "huisvlijt"...... :wink:

De tocht naar Wahweap Hoodoos deden wij volgens jouw 2e optie in 2005. Vanaf de Cottonwoodroad tot aan de Wahweap Wash is precies 11 mijl. Afhankelijk van de conditie van deze dirtroad en hoe "dirt" deze weg is op dat moment, moet je hier ongeveer een half uur tot driekwartier voor rekenen. Je kunt de auto onderaan bij de wash parkeren en dan (rechtsaf) is het nog 20 minuten lopen door de wash tot de eerste groep hoodoos. Deze is tevens de mooiste. Ze bevinden zich aan je rechterhand tegen de canyonwand aan.

Neem je de "officiële" route via Big Water, is het vanaf de parkeerplek een 9 mijl roundtrip. Een behoorlijke tippel waar je een klein dagje mee kwijt bent. De bovengenoemde groep hoodoos (de mooiste groep), ligt vanaf die kant ook het verste weg.

Gewoon voor jouw 2e optie gaan dus, mits het niet heeft geregend de voorbijgaande dagen of er regen dreigt te komen. Je bent hier een paar uurtjes mee kwijt, ziet fantastisch bijzondere hoodoos, hebt een licht spannende aparte tocht erheen én je houdt ook genoeg tijd over om nog meer mooie dingen te doen op zo'n dag.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Joost9
Amerika-ontdekker

Bericht door Joost9 »

Hallo allemaal,

Wij zijn dit jaar in septbemer in Page en zoeken nog een leuke locatie om te overnachten. Daar is veel over te vinden op dit forum maar ik vroeg mij af of er ook cabins te huur zijn in Page, dat leek ons een leuk afwisseling.

Gr.
Joost
marpat5957
Amerikafan

bedankt Marjan en Henriette. Het zal zo goed als zeker de Weahwap hoodoos worden op onze twwede dag in Page met daarbij
nog wat anders in de omgeving , waarschijnlijk een stukje van Bulskin gulch.

Patrick
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer