Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor onze reis SF - SF zijn welkom!!
Tips voor onze reis SF - SF zijn welkom!!
Beste mede AA's
Ik ( Patrick ) en mijn vriendin ( Nicoline ) zijn volgend jaar 13 mei van plan om tot 10 juni een rondreis te gaan maken. Nu hebben we onderstaand schema geplaatst wat we ongeveer aan willen gaan houden. Aangezien het onze eerste rondreis gaat worden willen we zo goed mogelijk voorbereid op vakantie. We zijn 2 personen die van zowel de stad, parken als strand houden. we hebben toch nog wel een aantal vragen over onderstaand schema en willen we graag een beroep op jullie kennis doen!
wat missen we nog in onze onderstaande reis? ( park, bezienswaardigheid, must do )
Is de planning niet te strak? ( meer rust ergens, iets in planning wat niet geheel haalbaar is )
Nogmaals alle tips en trucs zijn welkom dus schieten maar!!
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
4 New York-San Francisco 1/2 dag SF
5 SF-Yosemite halve dag Yosemite
6 Yosemite gehele dag Yosemite
7 Yosemite-DV loop ochtend vertrek naar DV via tioga road mits open
8 DV-Las vegas loop van ochtend naar LV
9 LV
10 LV
11 LV-Zion ochtend vertrek naar zion via snow canyon snow park naar Zion)
12 Zion-Bryce/torrey ochtend Bryce door naar Torrey)
13Torrey-moab ochtend vertrek naar moab via cathedral valley en goblin valley)
14 Moab gehele dag canyonlands)
15 Moab-mexican hat ochtend arches door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
16 MH-page ochtend naar page via MV, horseshoe bend, antelope canyon )
17 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
18 GC-Phoenix loop dag naar Phoenix )
19 Phoenix-Palm Springs loop van de dag naar Palm Sp via joshua tree )
20 Palm Spr-LA Loop van de dag naar LA
21 LA
22 LA-anaheim disney )
23 Anaheim-Santa monica Strand
24 Santa m-pismo beach ochtend vertrek naar Pismo strand )
25 Pismo-montery ochtend vertrek naar montery whale watching )
26 Montery-SF ochtend vertrek naar sf
27 SF
28 SF
29 SF huis
Ik ( Patrick ) en mijn vriendin ( Nicoline ) zijn volgend jaar 13 mei van plan om tot 10 juni een rondreis te gaan maken. Nu hebben we onderstaand schema geplaatst wat we ongeveer aan willen gaan houden. Aangezien het onze eerste rondreis gaat worden willen we zo goed mogelijk voorbereid op vakantie. We zijn 2 personen die van zowel de stad, parken als strand houden. we hebben toch nog wel een aantal vragen over onderstaand schema en willen we graag een beroep op jullie kennis doen!
wat missen we nog in onze onderstaande reis? ( park, bezienswaardigheid, must do )
Is de planning niet te strak? ( meer rust ergens, iets in planning wat niet geheel haalbaar is )
Nogmaals alle tips en trucs zijn welkom dus schieten maar!!
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
7 Yosemite-DV loop ochtend vertrek naar DV via tioga road mits open
8 DV-Las vegas loop van ochtend naar LV
9 LV
10 LV
11 LV-Zion ochtend vertrek naar zion via snow canyon snow park naar Zion)
12 Zion-Bryce/torrey ochtend Bryce door naar Torrey)
13Torrey-moab ochtend vertrek naar moab via cathedral valley en goblin valley)
14 Moab gehele dag canyonlands)
15 Moab-mexican hat ochtend arches door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
16 MH-page ochtend naar page via MV, horseshoe bend, antelope canyon )
17 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
18 GC-Phoenix loop dag naar Phoenix )
19 Phoenix-Palm Springs loop van de dag naar Palm Sp via joshua tree )
20 Palm Spr-LA Loop van de dag naar LA
21 LA
22 LA-anaheim disney )
27 SF
28 SF
29 SF huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips voor onze reis SF - SF zijn welkom!!
hallo,
Jullie hebben veel tijd, en toch vind ik het wat gehaast allemaal.
Je schrijft zelf al dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Waarom dan niet een dag extra plannen voor het geval de pas inderdaad dicht is. Die extra dag kun je ook goed gebruiken als de pas wel open is, want er is genoeg in Yosemite zelf te doen, maar ook daarbuiten. Mei/juni is een geweldige tijd voor Yosemite, boek op tijd voor accommodatie in het park, want dat gaat echt heel snel. Er zijn nu al geen cabins with bath in Curry Village meer te krijgen, en ook de standard rooms in de Lodge zijn al bijna helemaal volgeboekt in mei.
Verder mis ik de tijd voor Arches. Een hele dag Canyonlands is misschien wel weer wat veel, maar dat hangt er vanaf wat julile willen gaan doen.
Voor Zion zou ik ook wat meer tijd nemen.
Marianne
Jullie hebben veel tijd, en toch vind ik het wat gehaast allemaal.
Je schrijft zelf al dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Waarom dan niet een dag extra plannen voor het geval de pas inderdaad dicht is. Die extra dag kun je ook goed gebruiken als de pas wel open is, want er is genoeg in Yosemite zelf te doen, maar ook daarbuiten. Mei/juni is een geweldige tijd voor Yosemite, boek op tijd voor accommodatie in het park, want dat gaat echt heel snel. Er zijn nu al geen cabins with bath in Curry Village meer te krijgen, en ook de standard rooms in de Lodge zijn al bijna helemaal volgeboekt in mei.
Verder mis ik de tijd voor Arches. Een hele dag Canyonlands is misschien wel weer wat veel, maar dat hangt er vanaf wat julile willen gaan doen.
Voor Zion zou ik ook wat meer tijd nemen.
Marianne
Ik weet niet wat je trekt in Phoenix, maar dat biedt niet echt veekl bijzonders (behalve de warmte); ik zou direct vanan GC richting Los Angeles gaan. De dag die je wint, kun je goed gebruiken tussen Zion en Moab, waar het allemaal inderdaad nogal haast-je-rep-je is.
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor jullie reacties! is de route op deze manier beter te doen? Wij zijn nl. erg bang om om vee te gehaast onderweg te zijn en dat willen we zeker voorkomen!
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
7 yosemite
8 Yosemite-DV loop ochtend vertrek naar DV via tioga road mits open
9 DV-Las vegas loop van ochtend naar LV
10 LV
11 LV
12 LV-Zion ochtend vertrek naar zion via snow canyon snow park naar Zion)
13 Zion
14 Bryce/torrey ochtend Bryce door naar Torrey)
15Torrey-moab ochtend vertrek naar moab via cathedral valley en goblin valley)
16 Moab dagdeel canyonlands dagdeel arches
17 Moab-mexican hat ochtend arches mits nog nodig door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
18 MH-page ochtend naar page via MV, horseshoe bend, antelope canyon )
19 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
20 GC-LA via joshua
21 LA
22 LA-anaheim disney )
27 SF
28 SF
29 SF huis
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
7 yosemite
10 LV
11 LV
13 Zion
17 Moab-mexican hat ochtend arches mits nog nodig door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
19 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
20 GC-LA via joshua
21 LA
22 LA-anaheim disney )
27 SF
28 SF
29 SF huis
Als je bang bent te gehaast onderweg te zijn, dan zou ik een extra dag in Moab plannen (na al het 'racen' tussen de parken) om daar wat rust te nemen en meer tijd te krijgen voor zowel Arches, Canyonlands als Dead Horse Point State Park.
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Zijn je vliegtickets al geboekt?
Zoals ik het nu zie vlieg je van New York naar San Francisco en vertrek je meteen naar Yosemite de volgende dag. Misschien is het beter om te vliegen op Las Vegas en dan daar je rondreis te beginnen? Voor de drop off kosten van de auto hoef je het niet te laten, want die zijn er niet. Ook hoef je je dan geen zorgen te maken of de Tioga Pass dan wel of niet open is. Mocht je de Tioga Pass echt willen doen dan zou het verstandiger zijn om de reis om te draaien zodat je de Tioga Pass op het laatste moment hebt aangezien deze weg in juni normaal gesproken wel open moet zijn (nooit 100% zeker).
Je zou dan zoiets krijgen:
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
4 New York - Las Vegas
5 LV
6 LV
7 LV-Zion ochtend vertrek naar zion via snow canyon snow park naar Zion)
8 Zion
9 Bryce/torrey ochtend Bryce door naar Torrey)
10 Torrey-moab ochtend vertrek naar moab via cathedral valley en goblin valley)
11 Moab dagdeel canyonlands dagdeel arches
12 Moab-mexican hat ochtend arches mits nog nodig door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
13 MH-page ochtend naar page via MV, horseshoe bend, antelope canyon )
14 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
15 GC-LA via joshua
16 LA
17 LA-anaheim disney )
18 Anaheim-Santa monica Strand
19 Santa m-pismo beach ochtend vertrek naar Pismo strand )
20 Pismo-montery ochtend vertrek naar montery whale watching )
21 Montery-Yosemite
22 Yosemite NP
23 Yosmite NP
24 Yosemite NP - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco
29 San Francisco - huis
Zoals je ziet heb je dan veel dagen SF, maar een of zelfs 2 van die dagen kun je dan inruilen voor bv. een bezoek aan Death Valley als je in Las Vegas bent mocht je dat willen. Persoonlijk vind ik wel dat je Bryce een beetje over slaat. Ik denk dat je daar nog wel een overnachting kunt gebruiken, zeker als je daar nog een hike wil doen. Je kunt dag 18 en 19 evt. in 1 dag doen; Anaheim - Pismo Beach. Wij zijn zelf 2 uurtjes op Santa Monica Beach geweest nadat we in LA wat sightseeing hadden gedaan en zijn daarna doorgereden naar Arroyo Grande. Is prima te doen.
Zoals ik het nu zie vlieg je van New York naar San Francisco en vertrek je meteen naar Yosemite de volgende dag. Misschien is het beter om te vliegen op Las Vegas en dan daar je rondreis te beginnen? Voor de drop off kosten van de auto hoef je het niet te laten, want die zijn er niet. Ook hoef je je dan geen zorgen te maken of de Tioga Pass dan wel of niet open is. Mocht je de Tioga Pass echt willen doen dan zou het verstandiger zijn om de reis om te draaien zodat je de Tioga Pass op het laatste moment hebt aangezien deze weg in juni normaal gesproken wel open moet zijn (nooit 100% zeker).
Je zou dan zoiets krijgen:
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
4 New York - Las Vegas
5 LV
6 LV
7 LV-Zion ochtend vertrek naar zion via snow canyon snow park naar Zion)
8 Zion
9 Bryce/torrey ochtend Bryce door naar Torrey)
10 Torrey-moab ochtend vertrek naar moab via cathedral valley en goblin valley)
11 Moab dagdeel canyonlands dagdeel arches
12 Moab-mexican hat ochtend arches mits nog nodig door naar MH via moki dugway muley point en valley of the gods )
13 MH-page ochtend naar page via MV, horseshoe bend, antelope canyon )
14 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon )
15 GC-LA via joshua
16 LA
17 LA-anaheim disney )
18 Anaheim-Santa monica Strand
19 Santa m-pismo beach ochtend vertrek naar Pismo strand )
20 Pismo-montery ochtend vertrek naar montery whale watching )
21 Montery-Yosemite
22 Yosemite NP
23 Yosmite NP
24 Yosemite NP - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco
29 San Francisco - huis
Zoals je ziet heb je dan veel dagen SF, maar een of zelfs 2 van die dagen kun je dan inruilen voor bv. een bezoek aan Death Valley als je in Las Vegas bent mocht je dat willen. Persoonlijk vind ik wel dat je Bryce een beetje over slaat. Ik denk dat je daar nog wel een overnachting kunt gebruiken, zeker als je daar nog een hike wil doen. Je kunt dag 18 en 19 evt. in 1 dag doen; Anaheim - Pismo Beach. Wij zijn zelf 2 uurtjes op Santa Monica Beach geweest nadat we in LA wat sightseeing hadden gedaan en zijn daarna doorgereden naar Arroyo Grande. Is prima te doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je toch niet de Tioga Pass neemt, hoef je de route ook niet om te draaien.
Je houdt op deze manier inderdaad veel tijd over, is een prima route, maar wel jammer van Death Valley.
Ik zou voor de oorspronkelijke route gaan, en dan wellicht in omgekeerde volgorde vanwege de pas, en misschien NY voor deze keer vergeten? Bryce verdient inderdaad ook een overnachting, en ook in Moab en in de Grand Canyon kun je wel meer tijd gebruiken.
Marianne

Je houdt op deze manier inderdaad veel tijd over, is een prima route, maar wel jammer van Death Valley.
Ik zou voor de oorspronkelijke route gaan, en dan wellicht in omgekeerde volgorde vanwege de pas, en misschien NY voor deze keer vergeten? Bryce verdient inderdaad ook een overnachting, en ook in Moab en in de Grand Canyon kun je wel meer tijd gebruiken.
Marianne
Wederom bedankt voor de tips!
Tot op heden zijn de vliegtickets nog niet geboekt, maar willen dit een dezer dagen doen.
volgens mijn planning zou ik haast een volle dag Bryce hebben moab 1 1/2 en de GC ook 1 1/2. we zullen naar alle waarschijnlijkheid geen lange hikes gaan doen, maar de wat bekendere kortere. Ook vinden wij het niet erg om eens wat over te slaan als we alsnog het gevoel hebben dat we aan het haasten zijn.
Jammer weliswaar alleen 1 maand is toch tekort om vrijwel alles goed te bezichtigen en lange hikes te doen. Prima idee om de route om te draaien, maar dan zou ik het lieftste vanaf LA willen vertrekken ( extra kosten extra bestuurder als je op LV vliegt toch? ) Verder zou ik best een dag extra in Moab GC, of Bryce willen zijn, maar zie nergens mogelijkheden ( jullie ? ) ik zou het jammer vinden als dit ten kosten zou gaan van de steden en onze laatste dagen op het strand. Verder heb ik het idee dat er dankzij jullie hulp wat meer rust in de route zit ( is dat zo? )
ik hoor graag van jullie!
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
7 yosemite
10 LV
11 LV
13 Zion
19 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon
20 GC-LA via joshua
21 LA
22 LA-anaheim disney door naar Santa monica
23 Santa monica Strand
27 SF
28 SF
29 SF huis
Tot op heden zijn de vliegtickets nog niet geboekt, maar willen dit een dezer dagen doen.
volgens mijn planning zou ik haast een volle dag Bryce hebben moab 1 1/2 en de GC ook 1 1/2. we zullen naar alle waarschijnlijkheid geen lange hikes gaan doen, maar de wat bekendere kortere. Ook vinden wij het niet erg om eens wat over te slaan als we alsnog het gevoel hebben dat we aan het haasten zijn.
Jammer weliswaar alleen 1 maand is toch tekort om vrijwel alles goed te bezichtigen en lange hikes te doen. Prima idee om de route om te draaien, maar dan zou ik het lieftste vanaf LA willen vertrekken ( extra kosten extra bestuurder als je op LV vliegt toch? ) Verder zou ik best een dag extra in Moab GC, of Bryce willen zijn, maar zie nergens mogelijkheden ( jullie ? ) ik zou het jammer vinden als dit ten kosten zou gaan van de steden en onze laatste dagen op het strand. Verder heb ik het idee dat er dankzij jullie hulp wat meer rust in de route zit ( is dat zo? )
ik hoor graag van jullie!
1 brussel-new york
2 new york
3 New york
7 yosemite
10 LV
11 LV
13 Zion
19 Page-Grand canyon ochtend naar grand canyon
20 GC-LA via joshua
21 LA
22 LA-anaheim disney door naar Santa monica
23 Santa monica Strand
27 SF
28 SF
29 SF huis
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik zie ook geen mogelijkheid om ergens een dag te pakken, hoogstens één dag op de kustroute.
Maar als je geen lange hikes wil maken is je route prima te doen hoor. Misschien kun je op weg naar Zion Snow Canyon laten vervallen zodat je iets meer tijd voor Zion hebt en iets meer rust in de route.
Je zou dan de volgende dag bijvoorbeeld tegen de avond (dag
al naar Bryce kunnen rijden zodat je dag 9 meer tijd hebt om Bryce te bezoeken en voor de mooie route 12.
Marjon
Maar als je geen lange hikes wil maken is je route prima te doen hoor. Misschien kun je op weg naar Zion Snow Canyon laten vervallen zodat je iets meer tijd voor Zion hebt en iets meer rust in de route.
Je zou dan de volgende dag bijvoorbeeld tegen de avond (dag

Marjon
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Met maar weinig tijd in San Francisco kan ik je deze top 10 bezienswaardigheden in San Francisco aanbevelen.
We hebben deze speciaal bij elkaar gezocht voor mensen die maar weining tijd hebben in San Francisco.
Voor 3 jaar hebben we in San Francisco gewoond, en elke keer als ik mensen naar de Golden Gate brug meenam, was het weer een speciaal gevoel. De brug ligt er altijd anders bij. Ik heb zelfs een keer een time lapse video van de zonsondergang over de Golden Gate brug gemaakt.
We hebben deze speciaal bij elkaar gezocht voor mensen die maar weining tijd hebben in San Francisco.
Voor 3 jaar hebben we in San Francisco gewoond, en elke keer als ik mensen naar de Golden Gate brug meenam, was het weer een speciaal gevoel. De brug ligt er altijd anders bij. Ik heb zelfs een keer een time lapse video van de zonsondergang over de Golden Gate brug gemaakt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3634 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 34 Reacties