Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoe vind ik een camping?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
hoe vind ik een camping?
Hoi allemaal,
Wij gaan over 2,5 week naar het zuid-westen van de VS en hebben alleen de eerste 2 nachten ons hotel in San Francisco vastgelegd. We willen onderweg afwisselend motels en campings zoeken, maarrrr........hoe makkelijk is het om ter plekke campings (met tentplekken!!!) te vinden? Staan er bordjes op de weg en zijn er wel veel te vinden of moet je echt gericht naar een camping rijden? Ik heb namelijk geen idee! Bestaat er ook een campingboek zoals we die hier in europa hebben en zo ja.....waar zou ik die kunnen kopen?
Een hoop vragen dus, hopelijk kunnen jullie me helpen!!!!!
Wij gaan over 2,5 week naar het zuid-westen van de VS en hebben alleen de eerste 2 nachten ons hotel in San Francisco vastgelegd. We willen onderweg afwisselend motels en campings zoeken, maarrrr........hoe makkelijk is het om ter plekke campings (met tentplekken!!!) te vinden? Staan er bordjes op de weg en zijn er wel veel te vinden of moet je echt gericht naar een camping rijden? Ik heb namelijk geen idee! Bestaat er ook een campingboek zoals we die hier in europa hebben en zo ja.....waar zou ik die kunnen kopen?
Een hoop vragen dus, hopelijk kunnen jullie me helpen!!!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: hoe vind ik een camping?
Als je de zoekfunctie gebruikt van het forum en campinggids invoert, krijg je al aardig wat tips.
Wij hebben jaren geleden gekampeerd, en we hadden toen campinggidsen bij de AAA gehaald. Deze zijn per staat. Je kunt ze gratis bij de AAA-kantoren krijgen als je ANWB-lid bent. Ook handig voor de gratis kaarten en plattegronden!
De campings in de nationale parken zijn via de NPS-site te vinden (www.nps.gov).
Je kunt ook eens naar de KOA-campings kijken, dit is en grote keten, met cmapings over heel Amerika. Niet echt midden in de natuur, maar handig als je een keer iets meer luxe zoekt (zwembad, wasmachines etc). Op de KOA-site kun je per staat kijken waar er campings zijn.
Marianne
Wij hebben jaren geleden gekampeerd, en we hadden toen campinggidsen bij de AAA gehaald. Deze zijn per staat. Je kunt ze gratis bij de AAA-kantoren krijgen als je ANWB-lid bent. Ook handig voor de gratis kaarten en plattegronden!
De campings in de nationale parken zijn via de NPS-site te vinden (www.nps.gov).
Je kunt ook eens naar de KOA-campings kijken, dit is en grote keten, met cmapings over heel Amerika. Niet echt midden in de natuur, maar handig als je een keer iets meer luxe zoekt (zwembad, wasmachines etc). Op de KOA-site kun je per staat kijken waar er campings zijn.
Marianne
hoi Marianne,
Wat een goede tips allemaal! Hier kan ik zeker wat mee! Dankjewel!
Andere tips blijven zeker ook nog welkom
Wat een goede tips allemaal! Hier kan ik zeker wat mee! Dankjewel!
Andere tips blijven zeker ook nog welkom

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij vinden ze altijd via de GPS. En meestal zie je borden langs de kant van de weg.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat campings snel vol kunnen zijn in deze tijd van het jaar en dat het dus kan voorkomen dat je ergens anders moet gaan overnachten dan je eigenlijk van plan was.
Ik denk dat nu al 75% vol is op jouw rondje.... uitgaande van het standaard rondje.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hadden daar al enorm last van dat de campings vol zaten. ( van 29 mei tot en met 20 juni ).
We kregen bij santa cruz een plaats aangewezen wat eigenlijk voor een kleine camper is bedoeld, kosten 61 dollar.
Voor 7 dollar meer zaten we in een cabin, het was al laat dus we hebben de cabin genomen.
De meeste campings zaten tegen 14.00 uur al vol.
We kregen bij santa cruz een plaats aangewezen wat eigenlijk voor een kleine camper is bedoeld, kosten 61 dollar.
Voor 7 dollar meer zaten we in een cabin, het was al laat dus we hebben de cabin genomen.
De meeste campings zaten tegen 14.00 uur al vol.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
wij hebben heel andere ervaringen . Buiten the 4th of july om hebben we nog nooit meegemaakt dat er een camping vol zat. We komen soms zelfs om 3 uur s'nachts aan !
gymnastics; just do it !
In welke periode ging jij en waar ging je heen 

druppel schreef:wij hebben heel andere ervaringen . Buiten the 4th of july om hebben we nog nooit meegemaakt dat er een camping vol zat. We komen soms zelfs om 3 uur s'nachts aan !
Als je dat bij ons doet schiet ik je het terrein af

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zoek mijn campings vooraf op via RV Park Reviews en soms ook via TL Directory.
Beadankt weer voor alle reacties!1250 schreef:In welke periode ging jij en waar ging je heen
wij gaan 17juli weg en komen dan aan op San Francisco (hotel geboekt), vervolgens de Highway 1 via de kust naar LA, Death Valley, Las vegas, Grand Canyon, Zion, Bryce, Phoenix, San Diego, Josua Tree, Palm Springs en terugvliegen vanaf LA. (even heel grof weg is dit de route)
Het orginele plan was om gewoon motels te zoeken, maar na hele enthousiaste ervaringen gelezen/ gehoord te hebben, wilden we toch een tentje kopen bij Wallmart en enkele nachten kamperen! Het hoeft trouwens niet persé in de nationale parken, want ik begrijp dat die al heel erg vol zijn!
Als we bijvoorbeeld in Frankrijk gaan kamperen, reserveren we ook nooit, we zien onderweg altijd wel wat we tegenkomen (het hoeven van ons nooit luxe campings te zijn met disco's en entertainment enzo, liever niet zelfs...)
wat een goede sites! dankjewel, die ga ik even goed bekijken!nieuwenoord schreef:Ik zoek mijn campings vooraf op via RV Park Reviews en soms ook via TL Directory.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Marrie,marrie schreef:wij gaan 17juli weg en komen dan aan op San Francisco (hotel geboekt), vervolgens de Highway 1 via de kust naar LA, Death Valley, Las vegas, Grand Canyon, Zion, Bryce, Phoenix, San Diego, Josua Tree, Palm Springs en terugvliegen vanaf LA. (even heel grof weg is dit de route)
Misschien ook leuk om eens advies te vragen over jullie route. Als dit de plaatsen zijn die jullie op het oog hebben, kan het wellicht nog iets handiger ingedeeld worden - je doet nu twee keer LA aan, bijvoorbeeld. Ik zou Phoenix laten zitten, dat ligt uit de route en is erg heet in de zomer. Ik mis Sequoia of Yosemite, maar misschien hebben jullie daar ook geen tijd voor.
Langs de kust is reserveren misschien toch wel handig, verder zal het wel gaan.
Voor de GC zou je alvast kunnen kijken of er nog wat vrij is. Op Mather CG zou je eventueel ook kunnen vragen of je met iemand een plaats kunt delen -het is daar aardig ruim.
Campings met disco en entertainment ben ik nog nooit tegengekomen in het westen.
Marianne
Hoi Marianne,
We hebben al lange tijd geleden de tickets geboekt (toen nog niet genoeg ingelezen). we vliegen daardoor aan op San Francisco en terug van LA. Nu ik er meer van weet, zou ik dit niet nogmaals gedaan hebben, maar ja....
we doen overigens LA niet twee keer aan hoor, ik had vanmorgen even heel grof de route geschetst (was nog vroeg en was nog niet wakker genoeg...haha), we doen LA pas op het eind van de reis aan, halverwege de highway 1 willen we afslaan richting Death Valley.
Ik ben deze week nog enorm aan het puzzelen met de kaart, websites en andere forumtopics erbij! Dus inderdaad; alle tips zijn welkom! Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn knie (ook dat liep wat anders dan gepland..) en dus kan ik helaas niet veel wandelingen maken in de parken! we willen daarom bijvoorbeeld yosemite en sequoia voor de volgende keer bewaren, als ik meer kan wandelen.....we weten nu al dat we zeker terug willen, liever nu wat rustiger aan, maar wel alles goed zien en de volgende keer de rest bekijken! nu zijn onze wensen in ieder geval: San Francisco, (3 nachten hotel geboekt) higway 1 (whale watching), (liefst Death Valley), Las Vegas, Grand Canyon, Zion , (liefst ook Bryce), omgeving van Flagstaff en Phoenix, Joshua Tree, Palm Springs, San Diego, LA. Ik heb alleen 3 nachten in San Francisco geboekt, voor de rest niks.....gewoon kijken hoeveel we per dag willen rijden en een motel /camping onderweg nemen....wel spannend voor een controlfreak...hahaha
Tips over de route zijn ook meer dan welkom!
Weet iemand een goed site waar je de campings van de State Parcs kan vinden? En wie o wie weet er een leuke ranch op onze route?
We hebben al lange tijd geleden de tickets geboekt (toen nog niet genoeg ingelezen). we vliegen daardoor aan op San Francisco en terug van LA. Nu ik er meer van weet, zou ik dit niet nogmaals gedaan hebben, maar ja....
we doen overigens LA niet twee keer aan hoor, ik had vanmorgen even heel grof de route geschetst (was nog vroeg en was nog niet wakker genoeg...haha), we doen LA pas op het eind van de reis aan, halverwege de highway 1 willen we afslaan richting Death Valley.
Ik ben deze week nog enorm aan het puzzelen met de kaart, websites en andere forumtopics erbij! Dus inderdaad; alle tips zijn welkom! Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn knie (ook dat liep wat anders dan gepland..) en dus kan ik helaas niet veel wandelingen maken in de parken! we willen daarom bijvoorbeeld yosemite en sequoia voor de volgende keer bewaren, als ik meer kan wandelen.....we weten nu al dat we zeker terug willen, liever nu wat rustiger aan, maar wel alles goed zien en de volgende keer de rest bekijken! nu zijn onze wensen in ieder geval: San Francisco, (3 nachten hotel geboekt) higway 1 (whale watching), (liefst Death Valley), Las Vegas, Grand Canyon, Zion , (liefst ook Bryce), omgeving van Flagstaff en Phoenix, Joshua Tree, Palm Springs, San Diego, LA. Ik heb alleen 3 nachten in San Francisco geboekt, voor de rest niks.....gewoon kijken hoeveel we per dag willen rijden en een motel /camping onderweg nemen....wel spannend voor een controlfreak...hahaha
Tips over de route zijn ook meer dan welkom!
Weet iemand een goed site waar je de campings van de State Parcs kan vinden? En wie o wie weet er een leuke ranch op onze route?
Werk je route 'ns van dag tot dag uit... met data en alles erbij en ga dan naar campings kijken 
Werk veel makkelijker!

Werk veel makkelijker!
http://www.stateparks.com/usa.htmlWeet iemand een goed site waar je de campings van de State Parcs kan vinden?
http://www.lovetheoutdoors.com/camping/ ... rounds.htm
California: http://www.parks.ca.gov/parkindex/resul ... rchtype=27
Nevada: http://parks.nv.gov/
Arizona: http://azstateparks.com/find/index.html
Utah: http://www.utah.com/database/campgrounds/?id=0
Veel plezier!
Mec
Mec,
Superbedankt! Zoiets bedoelde ik inderdaad! Ga gelijk op de sites speuren!
Superbedankt! Zoiets bedoelde ik inderdaad! Ga gelijk op de sites speuren!
Heyhey,
ik wil je even mijn ervaringen meegeven met camperen in het Zuidwesten. Wij trekken al jaren rond met de tent, ook op de route die jij hier beschrijft. Het is leuk om in de nationale parken en state parken te slapen, de meeste campgrounds hebben wel wat first-come, first-served sites, maar dan moet je er zeker in deze drukke periode vroeg bij zijn. Best voor de middag, soms zelfs voor 10 uur. Daar kan je je reis een beetje naar plannen. Drukke parken zijn Grand Canyon, Zion en Bryce. Death Valley en Joshua Tree zullen minder problemen opleveren.
Buiten en rond de parken liggen vaak national forests, daar zijn steeds campgrounds te vinden en is het leuk kamperen. Zij hebben veel first-come, first-served. Voor een lijst van national forests campgrounds zie http://www.forestcamping.com/dow/list/nflist.htm
Dit loopt echt wel los hoor, je zal het wel merken. Campeerplaatsen genoeg en in de parken help ze je graag verder.
Nog een tip, mijd de commerciële campgrounds zoals bv. KOA, echt niet leuk om met een tentje tussen al die RV's te staan. Dan namen wij nog liever een goedkoop motel.
ik wil je even mijn ervaringen meegeven met camperen in het Zuidwesten. Wij trekken al jaren rond met de tent, ook op de route die jij hier beschrijft. Het is leuk om in de nationale parken en state parken te slapen, de meeste campgrounds hebben wel wat first-come, first-served sites, maar dan moet je er zeker in deze drukke periode vroeg bij zijn. Best voor de middag, soms zelfs voor 10 uur. Daar kan je je reis een beetje naar plannen. Drukke parken zijn Grand Canyon, Zion en Bryce. Death Valley en Joshua Tree zullen minder problemen opleveren.
Buiten en rond de parken liggen vaak national forests, daar zijn steeds campgrounds te vinden en is het leuk kamperen. Zij hebben veel first-come, first-served. Voor een lijst van national forests campgrounds zie http://www.forestcamping.com/dow/list/nflist.htm
Dit loopt echt wel los hoor, je zal het wel merken. Campeerplaatsen genoeg en in de parken help ze je graag verder.
Nog een tip, mijd de commerciële campgrounds zoals bv. KOA, echt niet leuk om met een tentje tussen al die RV's te staan. Dan namen wij nog liever een goedkoop motel.
California dreaming...
Getting ready for our 4th USA trip!!!
Getting ready for our 4th USA trip!!!
hoi CXHX,
bedankt voor jouw ervaringen! Ik denk inderdaad dat die campings in een national forest absoluut iets voor ons zijn! we houden niet echt van die commerciële campings inderdaad.
Door al jullie tips ben ik al een stuk geruster gesteld.....nog twee weekjes en dan zal ik het allemaal met eigen ogen gaan zien. Kan niet wachten :dance:
bedankt voor jouw ervaringen! Ik denk inderdaad dat die campings in een national forest absoluut iets voor ons zijn! we houden niet echt van die commerciële campings inderdaad.
Door al jullie tips ben ik al een stuk geruster gesteld.....nog twee weekjes en dan zal ik het allemaal met eigen ogen gaan zien. Kan niet wachten :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1378 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 2 Reacties