Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mark & Martine
Amerikakenner

Monument Valley

Bericht door Mark & Martine »

Ik heb (alweer) een vraag

Bij het maken van onze rondreis maart 2006 heb ik een etappe van Kanab naar Mexican Hat opgenomen. Die dag willen we Monument Valley bekijken. Nou kan ik me daar dus weinig bij voorstellen.
Op de website van Utah staat dat de unpaved road niet te rijden is met een normale auto (wij hebben een minivan). Is er dan wel iets van monument valley te zien of moet je dan echt een excursie boeken :?:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn afgelopen zomer ook met een minivan door Monument Valley gereden. Dit was geen enkel probleem. Het is wel een onverharde weg maar breed en redelijk vlak. Wij vonden dat we hier genoeg gezien hadden, als je een toer boekt kom je wel verder het park in. Misschien dat de weg moeilijker begaanbaar wordt als het geregend heeft. Hier heb ik geen ervaring mee.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
monument valley vond ik het indrukwekkendst bij zonsopgang en in de late namiddag ( wegens de schaduwen), best niet te bezoeken rond de (schaduwloze en reliëfloze) middaguren. Indien in te passen in het reisschema natuurlijk. De tour hebben we niet gedaan omdat we het monumentale Monument Valley liefst vanuit de verte bewonderden. Vele van de gekende massieve rotsblokken zijn uitstekend te zien vanop de hoofdweg ( Kayenta - Mexican Hat).

jacques
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Mark en Martine,

wij hebben vorig jaar samen met de kids, net voor Monument Valley een rit te paard gemaakt onderleiding van een indiaan, machtig mooi!!!
Je kwam op stukken waar je met een auto niet mag komen en wij hebben hele mooie rotstekeningen van de indianen gezien, een echte aanrader. :lol:
Wij waren echt in het wilde westen, er zijn in dat gebied ook veel cowboy-films opgenomen.
De tour hebben wij gemaakt bij Roy Black bij Mexican Hat, tevens kregen wij na de paardrijtour nog een uitleg over hoe de indianen vroeger woonden in de hogans.
Veel plezier,

groetjes Anice

p.s. ook al kun je niet paardrijden is het leuk, de paarden lopen langzaam, onze dochter was net 7 jaar en vond het machtig. :wink:
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij betaalden voor de parkeerplaats $ 5,- p.p., dus niet per auto!
We vroegen of we er met de camper (C25) doorheen konden/mochten, en dat was geen probleem werd ons verteld. Maar dat viel tegen, de weg is erg slecht ondanks dat het droog was. We besluiten om terug te gaan en te informeren wat een tour kost. We kunnen nog met de sunset-tour mee, maar dat kost ons dan wel 40 dollar p.p. voor anderhalf uur opgepropt zitten achterin een open jeep. Dat is in ons geval, met 5 personen, 200 dollar voor een rondje om de rotsen! Dat hebben we er niet voor over, we hebben het bekeken vanaf het visitorcenter.
Met een minivan waren we het waarschijnlijk wel doorgereden, maar met die grote camper was het niets.

@ Anice
Te paard Monument Valley bekijken zal inderdaad wel bijzonder geweest zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Eugeni schreef:Wij betaalden voor de parkeerplaats $ 5,- p.p., dus niet per auto!
Je betaald niet voor de parkeerplaats maar voor de toegang tot Monument Valley en inderdaad p.p.
Rob
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Ik ben net terug uit de states: wij hebben de gehele tour met een doodnormale wagen gereden zijnde een Compact (Dodge Neon)
GEEN ENKEL PROBLEEM! Ze raden het trouwens ook niet af...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik ben net terug uit de states: wij hebben de gehele tour met een doodnormale wagen gereden zijnde een Compact (Dodge Neon)
GEEN ENKEL PROBLEEM!
je hebt ongelooflijk veel geluk gehad. Normaal gezien schieten ze met boog en pijl de achterbanden stuk, loop je hopeloos verloren en belandt je drie dagen later uiteindelijk aan de totempaal.

jacques
ann
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door ann »

Wij zijn net terug uit amerika, hebben ook de 17 mile door monument valley op de unpaved weg gerenden met een doodnormale dodge neon; geen enkel probleem!!! Echt een aanrader!!!!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Monument Valley

Bericht door markro »

Mark & Martine schreef:Ik heb (alweer) een vraag.

Bij het maken van onze rondreis maart 2006 heb ik een etappe van Kanab naar Mexican Hat opgenomen. Die dag willen we Monument Valley bekijken. Nou kan ik me daar dus weinig bij voorstellen.
Op de website van Utah staat dat de unpaved road niet te rijden is met een normale auto (wij hebben een minivan). Is er dan wel iets van monument valley te zien of moet je dan echt een excursie boeken :?:
Hoi Mark & Martine,

eind vorige maand hebben wij de weg door Monument Valley gereden. In ons reisverslag heb ik daar iets over genoteerd bij dag 20.
Zie http://menramerika2005.web-log.nl/log/2278117 .
Bovenaan deze dag staat een knop met de tekst "foto's van vandaag" en als je daar op klikt krijg je de foto's van die dag te zien, waaronder die van Monument Valley.
Op de tekstpagina zie je eerst een heel stuk tekst, die ik als voorbereiding van de reis heb geplaatst, dan een horizontale lijn en daaronder staat het werkelijke reisverslag.

Wij waren daar tweede helft van de middag en hebben genoten van de aanblik van deze vallei met zijn grote rotsen. Daarbij hadden wij een mooi licht- en donkerspel toen de zon steeds meer zakte.
Als de weg door de vallei droog is, is deze met een "normale" tweewielaangedrevenauto te berijden. Ik heb geen excursie gemaakt met de Navajo Indianen, maar ik zou kiezen voor het zelf rijden van deze prachtige weg, zodat je ook fijn kan stoppen waar jij wilt. En dan vooral veel foto's maken en/of filmen, want het is er adembenemend mooi.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

marko, als je het niet erg vindt heb ik een van de foto's van Monument Valley als wallpaper gebruikt :wink: mooie foto's!
ik vond Monument Valley schitterend/een van de hoogtepunten van de reis, terwijl mijn vriendin het juist niet echt boeiend vond. voor mij was het denk ik zoiets als ik me het USA van het wilde westen voorstelde: rotsig en stoffig enzo.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

thebruins schreef:marko, als je het niet erg vindt heb ik een van de foto's van Monument Valley als wallpaper gebruikt :wink: mooie foto's!
ik vond Monument Valley schitterend/een van de hoogtepunten van de reis, terwijl mijn vriendin het juist niet echt boeiend vond. voor mij was het denk ik zoiets als ik me het USA van het wilde westen voorstelde: rotsig en stoffig enzo.
Nee hoor, dat vind ik helemaal niet erg. Ga lekker je gang. Bedankt voor het compliment.
Wij hebben ook erg genoten van deze vallei en hebben nog overwogen om de volgende dag nog een keer te gaan, maar zijn naar andere bezienswaardigheden gereden.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mark & Martine
Amerikakenner

Wow hee

Bericht door Mark & Martine »

Zo te lezen kunnen we het wel gaan proberen met onze eigen auto. Reuze bedankt voor jullie tips allemaal!

En Markro, we vinden je fotoos er toch zo gaaf uit zien.....

groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer