Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
BAGAGE
-
- Amerika-expert
volgens mijn telling zijn het dus nu: KLM, NW, Continental and United die deze policy geadopteerd hebben. het kan dan niet lang meer duren voor de rest volgt, maar zowel bij Delta als bij US Airways staat het nog op 70 lbs. ben bang dat het wel allemaal veranderd is voor ik vlieg, maar ja in het ergste geval schijnt het maar $25 per piece extra te kosten als je wel meer dan 50 maar onder de 70 hebt, dus ik reken nu al $50 extra voor mijn ticket.
wel balen, maar er zijn ergere dingen.
groetjes, doreen
wel balen, maar er zijn ergere dingen.
groetjes, doreen
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerikafan
Je mag nog steeds 2 koffers meenemen, dus hoewel het wel per koffer minder is, mag je in totaal nog steeds 46 kilo meenemen per persoon! Vind dat nog steeds we veel.
Dit stond op de website van KLM:
Dit stond op de website van KLM:
Per 1 september 2005 wordt de bagagevrijstelling bij het stuksconcept in Economy Class verlaagd naar 23 kg (50 lbs) per bagagestuk (maximaal twee bagagestukken) voor vluchten naar en vanuit de VS en Canada en voor vluchten naar Nigeria en Mexico waarop KLM het stuksconcept hanteert. Voor passagiers in World Business Class blijft de vrijstelling van 32 kg (70 lbs) van kracht. Maakt u een gecombineerde Economy Class/World Business Class-vlucht, dan is de bagagevrijstelling 32 kg (70 lbs). Reist u met een gecombineerde KLM Europe Select/Economy Class-vlucht, dan is de bagagevrijstelling 23 kg (50 lbs).
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
voor ons erg balen!
ik had hier wel al gelezen dat dit eraan zat te komen (maar de ingangsdatum vergeten
), maar via de officiële kanalen (KLM of het reisbureau en -organisatie waar we het ticket geboekt hebben) niets gehoord.
Dinsdag in Denver moesten we dus ineens $25 per koffer bijbetalen omdat ze 2 kilo te zwaar waren! Wij wat met spullen geschoven (in de handbagage gedaan); dus uiteindelijk maar voor 1 koffer i.p.v. 3 hoeven bijbetalen.
We gaan nog kijken of we dit ergens terug kunnen krijgen (bij het reisbureau). Belachelijk dat we officiëel hier niet over ingelicht zijn. In het boekje dat we bij de papieren kregen stond expliciet vermeld dat we ieder 2x32 kg mee mochten nemen!
In het vliegtuig op de heenreis had er ook best een melding van gemaakt kunnen worden. Als mensen op 29 aug. heenvliegen is de kans dat ze na 1 september terugvliegen erg groot. Of bij het inckecken via internet...
Kleine kans, maar valt te proberen.
ik had hier wel al gelezen dat dit eraan zat te komen (maar de ingangsdatum vergeten

Dinsdag in Denver moesten we dus ineens $25 per koffer bijbetalen omdat ze 2 kilo te zwaar waren! Wij wat met spullen geschoven (in de handbagage gedaan); dus uiteindelijk maar voor 1 koffer i.p.v. 3 hoeven bijbetalen.
We gaan nog kijken of we dit ergens terug kunnen krijgen (bij het reisbureau). Belachelijk dat we officiëel hier niet over ingelicht zijn. In het boekje dat we bij de papieren kregen stond expliciet vermeld dat we ieder 2x32 kg mee mochten nemen!
In het vliegtuig op de heenreis had er ook best een melding van gemaakt kunnen worden. Als mensen op 29 aug. heenvliegen is de kans dat ze na 1 september terugvliegen erg groot. Of bij het inckecken via internet...
Kleine kans, maar valt te proberen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
US airways de enige?
ik heb ondertussen bij US Airways geboekt omdat zij nog de enige zijn voro zover ik heb kunnen vinden met de oude allowances (Ned+Am tenminste). Ik hoop dus niet dat er tussen nu en datum van vertrek iets gaat veranderen zoals bij jullie want ik heb specifiek daarom bij US Airways geboekt. Ik heb daarover gebeld met de airline en het op schrift gevraagd, maar niet echt tevreden met het antwoord. Ze verwijzen steeds naar de site. Maar ach, als ze ondertussen veranderen ga ik ze wel sue-en.
Doreen

Doreen
SEEING IS BELIEVING
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben toch wel benieuwd wat iedereen dan meesleept....laatste keer (voor 2 weken) hadden mijn vriendin en ik in totaal 30 kilo bagage bij ons,en dat vond en vind ik eigenlijk al absurd veel.....
December een weekje Florida,en mei 10 dagen zuid-westen,en dan gaat er echt alleen handbagage mee,ook veel sneller inchecken!
(eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik al 2 keer ter plekke een koffer heb moeten kopen omdat er iets meer mee terug ging.....
)

December een weekje Florida,en mei 10 dagen zuid-westen,en dan gaat er echt alleen handbagage mee,ook veel sneller inchecken!
(eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik al 2 keer ter plekke een koffer heb moeten kopen omdat er iets meer mee terug ging.....

-
- Amerikafan
Maar als je net als Doreen (en straks ook ikPete.Z schreef:Ik ben toch wel benieuwd wat iedereen dan meesleept....laatste keer (voor 2 weken) hadden mijn vriendin en ik in totaal 30 kilo bagage bij ons,en dat vond en vind ik eigenlijk al absurd veel.....![]()
(eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik al 2 keer ter plekke een koffer heb moeten kopen omdat er iets meer mee terug ging.....)

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Misschien moet ik straks maar vast een koffer voor je meenemen naar Nederland??VermontGirl schreef:Maar als je net als Doreen (en straks ook ik) gaat verhuizen van de ene naar de andere kant van de oceaan dan kom je wel aan al die kilo's!! Ik zal straks ook een hoop moeten verschepen met de post vrees ik..

Roland

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
VermontGirl schreef:Maar als je net als Doreen (en straks ook ikPete.Z schreef:Ik ben toch wel benieuwd wat iedereen dan meesleept....laatste keer (voor 2 weken) hadden mijn vriendin en ik in totaal 30 kilo bagage bij ons,en dat vond en vind ik eigenlijk al absurd veel.....![]()
(eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik al 2 keer ter plekke een koffer heb moeten kopen omdat er iets meer mee terug ging.....)
) gaat verhuizen van de ene naar de andere kant van de oceaan dan kom je wel aan al die kilo's!! Ik zal straks ook een hoop moeten verschepen met de post vrees ik..
Logisch,maar als ik zie wat sommige mensen meeslepen voor 2 weken vakantie....

Kijk maar eens rond op een vliegveld en verbaas je......

-
- Amerika-expert
het gaat vaak ook niet zozeer om wat men meeneemt op vakantie, maar meer over wat men mee terugneemt
ik nam altijd boeken mee terug die ik niet in NL kon vinden of die hier 15-20 euro kosten terwijl ik ze daar voor 2-5 $ kocht. dan ben je al gauw op meer dan 25 kilo.
maar voor mij en VG is het dus inderdaad een kwestie van zoveel mogelijk meenemen om verschepingskosten te besparen. en ik hoop inderdaad dat er niets bij US Airways gaat veranderen voor mijn vertrekdatum.
Doreen

maar voor mij en VG is het dus inderdaad een kwestie van zoveel mogelijk meenemen om verschepingskosten te besparen. en ik hoop inderdaad dat er niets bij US Airways gaat veranderen voor mijn vertrekdatum.
Doreen
Laatst gewijzigd door doreennicole op 03 okt 2005, 07:15, 2 keer totaal gewijzigd.
SEEING IS BELIEVING
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik kan je wel even uit de droom helpen.......Pete.Z schreef:Ik ben toch wel benieuwd wat iedereen dan meesleept....laatste keer (voor 2 weken) hadden mijn vriendin en ik in totaal 30 kilo bagage bij ons,en dat vond en vind ik eigenlijk al absurd veel.....![]()

Voor ons als kampeerders is het van wezenlijk belang hoeveel kg bagage we mee mogen nemen.
Tot nu toe namen we alle kampeerspullen (behalve koelbox, stoeltjes en gastankjes) mee, zoals:
tentje, slaapzakken, luchtbed, borden, bestek, brander enz.
Misschien "absurd" veel, maar voor ons noodzakelijk....
Komt nog bij dat wij heel veel lezen en per persoon wel zo'n tien boeken bij ons hebben en dat weegt er behoorlijk in. Wij vinden het heerlijk om 's avonds op ons stoeltje in de buitenlucht te zitten lezen. Thuis gunnen we ons daar geen tijd voor.
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wat doe met die boeken als je ze uit hebthekkie schreef:
Komt nog bij dat wij heel veel lezen en per persoon wel zo'n tien boeken bij ons hebben en dat weegt er behoorlijk in. Wij vinden het heerlijk om 's avonds op ons stoeltje in de buitenlucht te zitten lezen. Thuis gunnen we ons daar geen tijd voor.
Groet Marjan

Wij (Annie ik lees weinig) laat ze achter, kunnen er weer meer souveniers mee terug.
Tip

Rob
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok, om even in het onderwerp te blijven, misschien met een klein uitstapje...
Wij gaan zoals bij de meesten al bekend voor 3 maanden naar Amerika, dus een intercontinentale vlucht, waarbij de regel 2x32 c.q. 2x23 geldt per persoon. Nu maken wij een stopover in New York en reizen vervolgens met dezelfde maatschappij (Delta) via een binnenlandse vlucht door naar Seattle. Weet iemand toevallig of wij de intercontinentale vlucht naar NY aan moeten passen aan de voorschriften voor de binnenlandse vlucht of mogen we de binnenlandse vlucht aanpassen aan de limieten van de ica vlucht. Wie heeft hier ervaring mee
Wij gaan zoals bij de meesten al bekend voor 3 maanden naar Amerika, dus een intercontinentale vlucht, waarbij de regel 2x32 c.q. 2x23 geldt per persoon. Nu maken wij een stopover in New York en reizen vervolgens met dezelfde maatschappij (Delta) via een binnenlandse vlucht door naar Seattle. Weet iemand toevallig of wij de intercontinentale vlucht naar NY aan moeten passen aan de voorschriften voor de binnenlandse vlucht of mogen we de binnenlandse vlucht aanpassen aan de limieten van de ica vlucht. Wie heeft hier ervaring mee

November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuke tip Rob, zal er eens op letten de volgende keer.Rob schreef:TipOp verschillende campgrounds hebben ze een hoekje waar je boeken en tijdschriften achter kan laten en ook weer andere mee kan nemen soort ruilen zeg maar, wel veel Engelstalig natuurlijk maar je vind er toch ook andere talen zoals Nederlands en Duits.
Rob
Deze keer heb ik veel minder gelezen dan anders en had ik o.a. die dikke zware "pil" van Clinton mee en er ook nog geen letter in gelezen. Uiteraard doe ik zo'n boek niet weg en dus voor niets een paar kg bagage mee heen en weer gesjouwd.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je binnenlandse vlucht aansluitend is geeft dat geen problemen, maar jullie blijven een poosje in NYC dan wordt het mogelijk anders.Raymond schreef:Ok, om even in het onderwerp te blijven, misschien met een klein uitstapje...
Ik zou even bellen met Delta voor de zekerheid.
Rob
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat had ik ook Marjan. Normaal lees ik erg veel, ik had dan ook vijf dikke boeken meegenomen. Ik heb er uiteindelijk maar 1 gelezen en de andere vier voor niets meegesleept.hekkie schreef:
Deze keer heb ik veel minder gelezen dan anders en had ik o.a. die dikke zware "pil" van Clinton mee en er ook nog geen letter in gelezen. Uiteraard doe ik zo'n boek niet weg en dus voor niets een paar kg bagage mee heen en weer gesjouwd.
Toch doe ik het waarschijnlijk volgend jaar weer net zo, want bij het idee dat ik niets meer te lezen heb word ik helemaal onbehaaglijk.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3362 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123