Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Expedia
Expedia
Hoi allemaal
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraagje in verband met de reiswebsite Expedia (volgens velen een heel goede site).
Ze bieden je schitterende aanbiedingen, nl. vlucht en hotel in één, voor een prijs die je zelf niet kan halen...
Ik had op Google enkele opzoekingen gedaan over Expedia, en blijkbaar kom ik veel sites tegen die beweren dat Expedia mensen op vrij regelmatige basis oplicht.
Bv.
Tickets voor de vliegtuigmaatschappij die bij aankomst niet blijken te bestaan (of niet gereserveerd)
Slechte boekingen bij hotels
etc.
Nu dacht ik er aan om enkel mijn hotel via Expedia te boeken (vliegreis bij maatschappij zelf) maar dat komt me dan opnieuw duurder uit...
Kan iemand bevestigen of Expedia inderdaad mensen (al dan niet bewust) oplicht, aangezien ze echt wel hele leuke offertes op je los laten...
Alvast bedankt!
Groetjes
sardouken
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraagje in verband met de reiswebsite Expedia (volgens velen een heel goede site).
Ze bieden je schitterende aanbiedingen, nl. vlucht en hotel in één, voor een prijs die je zelf niet kan halen...
Ik had op Google enkele opzoekingen gedaan over Expedia, en blijkbaar kom ik veel sites tegen die beweren dat Expedia mensen op vrij regelmatige basis oplicht.
Bv.
Tickets voor de vliegtuigmaatschappij die bij aankomst niet blijken te bestaan (of niet gereserveerd)
Slechte boekingen bij hotels
etc.
Nu dacht ik er aan om enkel mijn hotel via Expedia te boeken (vliegreis bij maatschappij zelf) maar dat komt me dan opnieuw duurder uit...
Kan iemand bevestigen of Expedia inderdaad mensen (al dan niet bewust) oplicht, aangezien ze echt wel hele leuke offertes op je los laten...
Alvast bedankt!
Groetjes
sardouken
Re: Expedia
Ik ben vorig jaar naar Orlando geweest, vlucht en hotel via expedia geboekt, en geen problemen gehad (heen via flybe naar MAN, Virgin naar Orland, terug vanuit Orlando naar Manchester vertraging opgelopen, vlucht omgezet naar andere maatschappij, maar verder dus geen problemen, zeker niet opgelicht.)
Twee weken terug nog naar New York geweest, ook geheel via expedia geboekt, vlucht met KLM , en Central Park Hotel, en ook alles goed gegaan, dus alleen maar goede ervaringen met expedia.
Twee weken terug nog naar New York geweest, ook geheel via expedia geboekt, vlucht met KLM , en Central Park Hotel, en ook alles goed gegaan, dus alleen maar goede ervaringen met expedia.
Da's leuk om te horen dat alles goed gegaan is, want na het lezen van die ervaringen stond ik wel heel sceptisch om te boeken via Expedia...
EDIT
Ik onlangs ben ik ook naar Amerika geweest, maar dan werd m'n ESTA aanvraag voor me in orde gebracht.
Nu moet ik dit echter zelf doen, maar moet ik het wel opnieuw doen?
Ik heb gekeken in mijn internationale reispas (rood boekje) en er staat een stempel in van HomeLand Secutrity met in die stempel volgende tekst:
Admitted ATL JAN 29 2009 (atl wil volgens mij Atlanta zeggen, aangezien ik in Atlanta geland ben)
Maar er staat ook een regeltje 'Class' met daaronder Untill in, waarbij (volgens wat mij lijkt) WT geschreven staat met een lijn eronder
Moet ik dus opnieuw een ESTA aanvraag invullen, of weet het veiligheidspersoneel op de luchthaven (customs etc.) hiermee genoeg zonder nieuwe aanvraag.
Ik heb dat groene formulier dat ik moest invullen (en men in mijn pas hadden geniet niet meer, dat heeft men eruit gedaan bij vertrek in Amerika.
Is dit normaal, of moest ik dat formulier terug gekregen hebben?
Hartelijk dank, want die ESTA bedoeling vind ik maar ingewikkeld in elkaar zitten hoor... (Ja, heb ht topic hierover al een groot stuk gelezen :p )
EDIT
Ik onlangs ben ik ook naar Amerika geweest, maar dan werd m'n ESTA aanvraag voor me in orde gebracht.
Nu moet ik dit echter zelf doen, maar moet ik het wel opnieuw doen?
Ik heb gekeken in mijn internationale reispas (rood boekje) en er staat een stempel in van HomeLand Secutrity met in die stempel volgende tekst:
Admitted ATL JAN 29 2009 (atl wil volgens mij Atlanta zeggen, aangezien ik in Atlanta geland ben)
Maar er staat ook een regeltje 'Class' met daaronder Untill in, waarbij (volgens wat mij lijkt) WT geschreven staat met een lijn eronder
Moet ik dus opnieuw een ESTA aanvraag invullen, of weet het veiligheidspersoneel op de luchthaven (customs etc.) hiermee genoeg zonder nieuwe aanvraag.
Ik heb dat groene formulier dat ik moest invullen (en men in mijn pas hadden geniet niet meer, dat heeft men eruit gedaan bij vertrek in Amerika.
Is dit normaal, of moest ik dat formulier terug gekregen hebben?
Hartelijk dank, want die ESTA bedoeling vind ik maar ingewikkeld in elkaar zitten hoor... (Ja, heb ht topic hierover al een groot stuk gelezen :p )
Wij hebben al heel wat via Expedia geboekt.
Zij zijn af en toe goedkoper dan rechtstreeks.
Naast vele hotels/motels ook verschillende andere zaken zoals: een helicoptervlucht in New York, de hop-on/hop-off bus in Washington, een vlucht met een watervliegtuig in San Francisco en nog heel wat meer.
Expedia was daarmee gewoon de goedkoopste.
En het klopte altijd.
Voor ons is Expedia helemaal top.
Groetjes,
Paul
Zij zijn af en toe goedkoper dan rechtstreeks.
Naast vele hotels/motels ook verschillende andere zaken zoals: een helicoptervlucht in New York, de hop-on/hop-off bus in Washington, een vlucht met een watervliegtuig in San Francisco en nog heel wat meer.
Expedia was daarmee gewoon de goedkoopste.
En het klopte altijd.
Voor ons is Expedia helemaal top.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rekenen ze nog extra kosten aan, nadat je hebt geboekt, zoals bijkomende kosten of dergelijke?
Daar zit ik eigenlijk een beetje met een ei omdat ik volgende paragraaf vond in de 'Detailed Rules and Restrictions' van onze voorlopige keuze...
Het betreft bijkomende kosten door de vliegtuigmaatschappij, maar ik geraak niet helemaal wijs uit die behoorlijk ingewikkelde formuleringen van de tekst.
12.SURCHARGES
IF INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2.
THERE IS NO MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE PER
DIRECTION.
ORIGINATING UNITED STATES -
MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF USD 140.00 PER
DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE FOR
DEPARTURE OF TRANSATLANTIC SECTORS.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
A SURCHARGE WILL BE ASSESSED FOR ANY FARE PAYING
PASSENGER EACH TIME TRAVEL INVOLVES AN ENPLANEMENT
ON A DL INTERNATIONAL FLIGHT.
THE SURCHARGE SHALL BE CONVERTED TO THE APPLICABLE
CURRENCY FOR THE COUNTRY OF COMMENCEMENT OF
TRANSPORTATION AT THE APPLICABLE IATA ROE
THE SURCHARGE WILL NOT APPLY TO PASSENGERS
TRAVELING ON ANY DL FREE TICKET.
THE SURCHARGE APPLIES IN ADDITION TO ALL OTHER
CHARGES AND IS NOT SUBJECT TO ANY DISCOUNT.
AND - MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF USD 125.00 PER
DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE
FOR DEPARTURE OF TRANSPACIFIC SECTORS.
AND - ORIGINATING BELGIUM -
DIRECTION.
YQ FEE MAY APPLY
Daar zit ik eigenlijk een beetje met een ei omdat ik volgende paragraaf vond in de 'Detailed Rules and Restrictions' van onze voorlopige keuze...
Het betreft bijkomende kosten door de vliegtuigmaatschappij, maar ik geraak niet helemaal wijs uit die behoorlijk ingewikkelde formuleringen van de tekst.
12.SURCHARGES
IF INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2.
DIRECTION.
ORIGINATING UNITED STATES -
MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF USD 140.00 PER
DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE FOR
DEPARTURE OF TRANSATLANTIC SECTORS.
AND - MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF USD 125.00 PER
DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE
FOR DEPARTURE OF TRANSPACIFIC SECTORS.
AND - ORIGINATING BELGIUM -
DIRECTION.
YQ FEE MAY APPLY
Ik boek bijna al mijn vluchten, hotels etc via Expedia, nog nooit problemen gehad!
Wat betreft ESTA: toestemming is twee jaar geldig (of tot je een nieuw paspoort krijgt), je moet echter wel je gegevens updaten aan de hand van het application number dat je na toestemming hebt gekregen.
Wat betreft ESTA: toestemming is twee jaar geldig (of tot je een nieuw paspoort krijgt), je moet echter wel je gegevens updaten aan de hand van het application number dat je na toestemming hebt gekregen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ok, hartelijk dank allemaal... Nu kan ik met gerust gemoed boeken 

- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb tot op heden alleen positieve ervaringen met expedia.
Vorig jaar mijn tickets va hun geboekt naar Amerika en mijn hotels in de vs,en regelmatig hier in Europa.
Nog nooit problemen gehad.
Dennis
Vorig jaar mijn tickets va hun geboekt naar Amerika en mijn hotels in de vs,en regelmatig hier in Europa.
Nog nooit problemen gehad.
Dennis
Ik heb net mijn boeking gedaan, en heb 2 mails gekregen van Expedia.
De eerste bevatte de gegevens over de vlucht, het hotel, vouchers etc... De travel confirmation dus.
De tweede leek ik mezelf hebben toegestuurd en daar stonden het airline ticket number en confirmation code in (vliegtuigmaatschappij).
Is hiermee alles geboekt en klaar voor vertrek?
Of moet ikzelf nog het een en ander regelen (wat weet ik niet...)
Ik heb reeds op de site van Delta gekeken met mijn confirmation code, en ik kreeg alle vluchtgegevens te zien voor onze vlucht.
Dus ik mag ervan uitgaan dat onze tickets ok zijn?
De eerste bevatte de gegevens over de vlucht, het hotel, vouchers etc... De travel confirmation dus.
De tweede leek ik mezelf hebben toegestuurd en daar stonden het airline ticket number en confirmation code in (vliegtuigmaatschappij).
Is hiermee alles geboekt en klaar voor vertrek?
Of moet ikzelf nog het een en ander regelen (wat weet ik niet...)
Ik heb reeds op de site van Delta gekeken met mijn confirmation code, en ik kreeg alle vluchtgegevens te zien voor onze vlucht.
Dus ik mag ervan uitgaan dat onze tickets ok zijn?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De e-tickets zijn inderdaad zo oké! Denk alleen nog even aan het ESTA-fml. Houd bij het inchecken ook je eerste overnachtingsadres bij de hand. Het is handig als je die gegevens op een papier uitprint en meeneemt naar de incheckbalie zodat men die gegevens zo over kunnen nemen. Ook heb je het 1e overnachtingsadres nodig bij het invullen van het groene Visa Waiver fml.
Misschien wist je het wel, maar ik noem het maar even....
Gr. Marjan
Misschien wist je het wel, maar ik noem het maar even....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat ESTA fml heb ik net ingevuld, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken.
Krijg ik nog een bevestiging van het hotel, of is dat ook in orde?
Krijg ik nog een bevestiging van het hotel, of is dat ook in orde?
Als Expedia het confirmed heeft staan, is het goed.
Schrijf ook even het telefoonnummer van het hotel op, er is een nieuwe versie van het I-94W in omloop waar je een US telefoonnummer op moet schrijven. Ik heb hem toevallig afgelopen zaterdag moeten invullen..
Schrijf ook even het telefoonnummer van het hotel op, er is een nieuwe versie van het I-94W in omloop waar je een US telefoonnummer op moet schrijven. Ik heb hem toevallig afgelopen zaterdag moeten invullen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Bedankt voor de tip!
Momenteel krijg ik volgende status bij 'My Itinerary', op de website van Expedia.com:
Status
trip: Brussels -- New York (and vicinity) Booked
Ik neem aan dat de betaling eerst moet binnen zijn, vooraleer ze 'Confirmed' aangeven, of staat Booked hier gelijk aan bevestigd?
Momenteel krijg ik volgende status bij 'My Itinerary', op de website van Expedia.com:
Status
trip: Brussels -- New York (and vicinity) Booked
Ik neem aan dat de betaling eerst moet binnen zijn, vooraleer ze 'Confirmed' aangeven, of staat Booked hier gelijk aan bevestigd?
Er komt Confirmed te staan als de airline de boeking aan Expedia bevestigd heeft. Dit is meestal binnen 24 uur na boeking.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Er is nu reeds bijna 30 uur overgegaan, maar nog steeds geen bevestiging gekregen.
Bij payment history krijg ik volgend overzicht:
Payment Date Amount Form of Payment Expiration Date Cardholder Name Processed by Purchase Type Action Payment Type
6/30/2009 $2,118.05 Visa Apr 2011 X1 Expedia Package Charged S
6/30/2009 $883.45 MasterCard Jun 2014 X2 Expedia Package Charged S
6/30/2009 $1,234.60 MasterCard Jun 2014 X2 Other Airline Fee Submitted N
Payment type: P=Partial, S=Split, N=Normal, O=Offline, A=Adjustment
Zoals je ziet hebben we de betaling gelijk gesplitst over onze 2 creditcards.
De eerste twee regels zijn vrijwel direct 'Charged' terwijl het laatste echter al een ganse tijd op Submitted blijft staan.
Ik dacht verstaan te hebben dat dit de kosten zijn die we aan de luchtvaartmaatschappij betalen...
Komt het hierdoor dat het zo lang duurt?
Hoewel volgens Expedia het E-ticket al bevestigd is door de maatschappij. Dan moet de betaling toch in orde zijn, of niet?
Bij payment history krijg ik volgend overzicht:
Payment Date Amount Form of Payment Expiration Date Cardholder Name Processed by Purchase Type Action Payment Type
6/30/2009 $2,118.05 Visa Apr 2011 X1 Expedia Package Charged S
6/30/2009 $883.45 MasterCard Jun 2014 X2 Expedia Package Charged S
6/30/2009 $1,234.60 MasterCard Jun 2014 X2 Other Airline Fee Submitted N
Payment type: P=Partial, S=Split, N=Normal, O=Offline, A=Adjustment
Zoals je ziet hebben we de betaling gelijk gesplitst over onze 2 creditcards.
De eerste twee regels zijn vrijwel direct 'Charged' terwijl het laatste echter al een ganse tijd op Submitted blijft staan.
Ik dacht verstaan te hebben dat dit de kosten zijn die we aan de luchtvaartmaatschappij betalen...
Komt het hierdoor dat het zo lang duurt?
Hoewel volgens Expedia het E-ticket al bevestigd is door de maatschappij. Dan moet de betaling toch in orde zijn, of niet?
Hallo
Ik heb pas geleden ook een ticket geboekt bij Expedia.
Kreeg na drie dagen pas per E-mail de bevestiging.
Een dag later een ticket geboekt voor mijn dochter,vijf minuten later al een bevestiging.
Waar het aan ligt weet ik niet maar de ene keer gaat het sneller dan de andere keer
Groetjes en prettige vakantie.
Ik heb pas geleden ook een ticket geboekt bij Expedia.
Kreeg na drie dagen pas per E-mail de bevestiging.
Een dag later een ticket geboekt voor mijn dochter,vijf minuten later al een bevestiging.
Waar het aan ligt weet ik niet maar de ene keer gaat het sneller dan de andere keer

Groetjes en prettige vakantie.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik wou onze reis van dit jaar aanvangkelijk ook via Expedia boeken (vlucht ams-den + hotel in denver en vlucht las-ams met 4 nachten in de Wynn). Ik had alles mooi ingevuld tot ik aan het betalingsscherm kwam. Daar vulde ik onze credit card gegevens in (Mastercard van Citibank) en dit mislukte steeds. Ik kreeg steeds een melding dat er een probleem was met onze credit card. Ik vond dit zeer vreemd omdat we dit nog nooit hadden meegemaakt met een online boeking. Ik had ook al enkele andere hotels en de autohuur vastgelegd met die creditcard en dat was geen probleem (en onze limiet was zeker nog bjilange na niet bereikt). De ochtend nadien probeerde ik nogmaals te boeken en het was weer hetzelfde verhaal...
Een paar uur later kreeg ik plots telefoon van Citibank met de vraag of ik recent een boeking op expedia wou maken. Ik bevestigde dit waarna de man mij vertelde dat ze deze site geblokkeerd hadden omdat ze er al heel wat problemen mee gehad hebben in het verleden. Dan heb ik maar via united zelf en hotwire geboekt en dit kwam uiteindelijk nog goedkoper uit
Een paar uur later kreeg ik plots telefoon van Citibank met de vraag of ik recent een boeking op expedia wou maken. Ik bevestigde dit waarna de man mij vertelde dat ze deze site geblokkeerd hadden omdat ze er al heel wat problemen mee gehad hebben in het verleden. Dan heb ik maar via united zelf en hotwire geboekt en dit kwam uiteindelijk nog goedkoper uit

1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
@ Georgesken
Hopelijk hebben wij dit ook niet voor, hopelijk is het zoals annebel zegt, de ene keer wat later dan de andere keer...
Heb op internet al wel wat verhalen gelezen over Expedia, en ik was niet echt gerust toen ik wou boeken.
Nu blijkt dat een deeltje nog niet in orde is, begint het ei in mijn broek te groeien, ondanks de vele mensen (ook hier op AA) waarvan ik hoorde dat ze zonder problemen konden boeken en betalen.
Als het tegen vrijdag nog steeds niet in orde is, zal ik eens bellen met Expedia zelf...

Heb op internet al wel wat verhalen gelezen over Expedia, en ik was niet echt gerust toen ik wou boeken.
Nu blijkt dat een deeltje nog niet in orde is, begint het ei in mijn broek te groeien, ondanks de vele mensen (ook hier op AA) waarvan ik hoorde dat ze zonder problemen konden boeken en betalen.
Als het tegen vrijdag nog steeds niet in orde is, zal ik eens bellen met Expedia zelf...
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Amai, kan geloven dat het best behoorlijk beangstigend is als een deel van je betaling nog niet in orde is.
Ikzelf heb geen ervaring met Expedia, maar eerlijk gezegd heb ik ook al dubieuze verhalen gehoord hoor...
Maar mensen posten vrijwel nooit hun positieve ervaringen over iets. Meestal is het kritiek en klachten die schering en inslag zijn op internetfora.
Als je mensen hoort klagen dat er iets niet in orde was met het hotel (vuile kamers of dergelijke), slechte verbindingen etc. moet je daar niet teveel rekening mee houden. Dat zijn dingen die je nl. voor een heel groot deel zelf in handen hebt.
Als je echter vaker verhalen hoort over niet bevestigingen, 'spooktickets' etc dan zou ik me eerlijk gezegd toch ook zorgen maken hoor.
Maar hopelijk voor jou komt alles in orde :beerchug:
Ikzelf heb geen ervaring met Expedia, maar eerlijk gezegd heb ik ook al dubieuze verhalen gehoord hoor...
Maar mensen posten vrijwel nooit hun positieve ervaringen over iets. Meestal is het kritiek en klachten die schering en inslag zijn op internetfora.
Als je mensen hoort klagen dat er iets niet in orde was met het hotel (vuile kamers of dergelijke), slechte verbindingen etc. moet je daar niet teveel rekening mee houden. Dat zijn dingen die je nl. voor een heel groot deel zelf in handen hebt.
Als je echter vaker verhalen hoort over niet bevestigingen, 'spooktickets' etc dan zou ik me eerlijk gezegd toch ook zorgen maken hoor.
Maar hopelijk voor jou komt alles in orde :beerchug:

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Het grappige is dat Hotwire van Expedia isgeorgesken schreef:Ien hotwire geboekt

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2106 Weergaves
-
Laatste bericht door MariskaUSA