Als iemand mij jaren geleden had verteld, dat ik mijn dochter en zoon autorijden zou leren, had ik hard gelachen! Ik vond het in Nederland doodeng, zelfs toen ik mijn rijbewijs al had. Tot mijn verbazing ben ik met onze kinderen aan het stuur heel rustig. Hier is het zo, dat je eerst je kinderen onderricht (en dan begin je op een lege parkeerplaats, zeker niet meteen in het verkeer!) en dan na tientallen uren een aantal lessen met een professioneel bedrijf, voor ze hun rijbewijs halen. Even afkloppen, maar onze oudste rijdt beter auto, dan ik vlak na mijn rijbewijs. Ik heb eigenlijk pas hier in de VS echt leren rijden. Het gaat om ervaring.Bennogr schreef:Een van de beste dingen die ik mijn zoon heb aangedaan is hem beloven dat ik hem niet zou leren autorijden. Heb me daar aan gehouden, hij heeft les gehad van een rijschool. En zonder problemen zijn rijbewijs gehaald.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
twijfel
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: twijfel
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoi Manuela,
Had je bericht nog niet eerder gezien. Meeste tips zijn al gegeven. Ik wilde nog toevoegen dat het ook kan helpen om andere NLse of BEse expat vrouwen op te zoeken. Degene die ik tegengekomen ben hier waren allemaal zo hartelijk en konden toch weer even dat gezellige koffie drinken met een koekje terugbrengen. Veel van die vrouwen zijn het gewend om telkens ergens opnieuw te beginnen en begrijpen je daarom goed.
Als je mag werken, adviseer ik dat ook. Het is een goede manier om je meer thuis te voelen in een land. Als je nog geen werk hebt gevonden, zou je cursussen kunnen gaan doen, vrijwilligerswerk enz.
Dora
Had je bericht nog niet eerder gezien. Meeste tips zijn al gegeven. Ik wilde nog toevoegen dat het ook kan helpen om andere NLse of BEse expat vrouwen op te zoeken. Degene die ik tegengekomen ben hier waren allemaal zo hartelijk en konden toch weer even dat gezellige koffie drinken met een koekje terugbrengen. Veel van die vrouwen zijn het gewend om telkens ergens opnieuw te beginnen en begrijpen je daarom goed.
Als je mag werken, adviseer ik dat ook. Het is een goede manier om je meer thuis te voelen in een land. Als je nog geen werk hebt gevonden, zou je cursussen kunnen gaan doen, vrijwilligerswerk enz.
Dora
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Manuela, wat goed dat je een stukje hebt gereden, dat is een begin. Het zal fijn zijn als je er in de toekomst met de auto op uit kunt gaan, ook voor je kinderen. Zonder auto zou ik me hier opgesloten en eenzaam voelen. De afstanden zijn net iets verder als in Nederland.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn voormalige schoonmoeder haalde haar rijbewijs toen ze 69 was!
Mijn tante heeft haar rijbewijs na 15keer gehaald. Zij was toen ook al in de 60. Heb nooit bij haar in durven stappen. 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toen mijn vader plotseling overleed heeft mijn moeder ook meteen rijlessen genomen. Ze haalde haar rijbewijs in één keer op haar 56e.
Ik denk dat het hier toch een stuk moeilijker is om niet meteen in het drukke verkeer te rijden. Ik woon midden in de Randstad en er zijn hier vrijwel geen rustige polderweggetjes en zeker geen lege parkeerplaatsen waar je kunt oefenen. Ik moet er niet aan denken om, (als het al toegestaan zou zijn) mijn kind zelf te leren autorijden. Ik heb geen extra pedalen in mijn auto en kan ook niet ingrijpen als het nodig zou zijn.
Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer werd opgehaald voor mijn 1e rijles. Ik had nog nooit in een auto gereden maar moest meteen achter het stuur gaan zitten en rijden. Alleen het schakelen deed de instructeur de eerste keer.
Zo leert iedereen al jaren autorijden in Nederland en meestal zonder ongelukken of aanrijdingen.
Marjon
Ik denk dat het hier toch een stuk moeilijker is om niet meteen in het drukke verkeer te rijden. Ik woon midden in de Randstad en er zijn hier vrijwel geen rustige polderweggetjes en zeker geen lege parkeerplaatsen waar je kunt oefenen. Ik moet er niet aan denken om, (als het al toegestaan zou zijn) mijn kind zelf te leren autorijden. Ik heb geen extra pedalen in mijn auto en kan ook niet ingrijpen als het nodig zou zijn.
Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer werd opgehaald voor mijn 1e rijles. Ik had nog nooit in een auto gereden maar moest meteen achter het stuur gaan zitten en rijden. Alleen het schakelen deed de instructeur de eerste keer.
Zo leert iedereen al jaren autorijden in Nederland en meestal zonder ongelukken of aanrijdingen.
Marjon
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ach ja, ik haalde mijn rijbewijs de 5e keer op mijn 19e!
Heb op een aantal weken na, 1,5 jaar lang elke week 2 uur rijles gehad! haha!
Gelukkig betaalden mij ouders het, dus ben het duurste kind wat ze hebben!
Manuela, fijn dat je, je schouders er weer onderzet, even doorzetten, dan heb je je rijbewijs zo te pakken, kun je lekker met je zoons op pad.
Er zijn al een hoop tips gegeven, dus hoop dat je je snel weer beter gaat voelen..
Een blog, die je familie niet leest, is ook een goed idee, kan je het lekker van je afschrijven!
Veel succes!
Heb op een aantal weken na, 1,5 jaar lang elke week 2 uur rijles gehad! haha!
Gelukkig betaalden mij ouders het, dus ben het duurste kind wat ze hebben!

Manuela, fijn dat je, je schouders er weer onderzet, even doorzetten, dan heb je je rijbewijs zo te pakken, kun je lekker met je zoons op pad.
Er zijn al een hoop tips gegeven, dus hoop dat je je snel weer beter gaat voelen..
Een blog, die je familie niet leest, is ook een goed idee, kan je het lekker van je afschrijven!
Veel succes!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- DixieChick
- Amerika-expert
En bekijk het positief: die zenuwen, die zijn eigenlijk ook wel een beetje gezond..die behoeden je ervan om hele rare dingen te doen! Ik heb er nu nog wel eens last van. Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst vanaf ons huis naar ergens ten noorden van Atlanta moest zijn. Moest ik via de I75 heel Atlanta door, en ik heb echt peentjes gezweet (ja, Bandido, je mag me uitlachen hioor
). Ik rij bizar veel, heb door zo'n beetje alle groten steden in West Europa gecrossed, maar die I75, "took five years off my life" zeg maar. Die weg werd op gegeven moment zes-baans met afslagen links en rechts, en mensen die al bellend je afsneden..brrr..en dat soort situaties heeft iedereen wel eens. Hoe lang ze ook rijden. Is heel normaal, en wel niet meteen zeggen dat je een ongeluk krijgt. Het betekent hoogstens dat je na dat je op een rustig stuk weg bent, even bij een tankstation van shirtje wisselt 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Oh nee hoor, je had mij moeten zien de eerste (paar) keer! De I85/I75 is ook nogal wat met al die slechtrijdende Atlantans.DixieChick schreef:Moest ik via de I75 heel Atlanta door, en ik heb echt peentjes gezweet (ja, Bandido, je mag me uitlachen hioor).

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat geweldig dat zo'n mens dat gewoon nog doet op die leeftijd.nieuwenoord schreef:Mijn voormalige schoonmoeder haalde haar rijbewijs toen ze 69 was!
Mijn moeder loopt al vanaf haar 65e alleen maar te klagen dat ze zo'n spijt heeft dat ze nooit haar rijbewijs gehaald heeft. Ze is nu 81.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat was het enige wat geweldig aan haar wasMatrox schreef:Wat geweldig dat zo'n mens dat gewoon nog doet op die leeftijdnieuwenoord schreef:Mijn voormalige schoonmoeder haalde haar rijbewijs toen ze 69 was!

nou dat is zeker geweldig daar heb ik wel bewondering voor, dan moet ik het toch ook kunnen zou je zeggen.Matrox schreef:Wat geweldig dat zo'n mens dat gewoon nog doet op die leeftijd.nieuwenoord schreef:Mijn voormalige schoonmoeder haalde haar rijbewijs toen ze 69 was!
Mijn moeder loopt al vanaf haar 65e alleen maar te klagen dat ze zo'n spijt heeft dat ze nooit haar rijbewijs gehaald heeft. Ze is nu 81.
groetjes manuela
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1312 Weergaves
-
Laatste bericht door Björn