Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laat sluit Wal Mart?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Re: Hoe laat sluit Wal Mart?

Bericht door ManuIwa »

Je hebt gelijk Petra, we moeten ons bij het onderwerp houden, maar de aard van het forum is nou eenmaal dat we af en toe afwijken van het onderwerp. In dit geval behoor ik mijn excuses aan te bieden dat ik van het onderwerp openingstijden af ben geweken, hoewel ik vind dat de volstrekte informatie relevant is. Het is niet ongebruikelijk dat iemand op een forum een alternatief advies geeft of informatie verstrekt. En gezien de dingen die men is toegelaten mij in respons naar het hoofd te slingeren vind ik dat ik hier ook de kans verdien daar op te reageren, alvorens een nieuw subject te creeren (viewtopic.php?f=6&t=22738) om de vraag te stellen die hier uit voort komt.

Wederom, wellicht was het verkeerd dat ik inderdaad mijn mening gaf, hetgeen was dat ik gezien de gepresenteerde feiten (via de link) niet bij Walmart zou winkelen, maar gezien de feiten was dat evengoed wel duidelijk. Het was mijn bedoeling simpelweg informatie te verstrekken waarmee mensen die uit Nederland de VS komen bezoeken wellicht niet bekend zijn. Daarnaast besloot ik een alternatief voor een veelgebruikt artikel aan te raden, getgeen vrij vaak voorkomt in dit forum. Nogmaals, ik beoordeel hier niemand op dit forum. Waarom dan krijg ik dergelijke felle reacties?

Ik was me er niet van bewust dat om wat informatie op dit forum te plaatsten, ik daarnaast ook mijn CV moet laten zien. De feiten over WalMart en piepschuim staan helemaal los van wie ik ben, waar ik woon, en waar ik vandaan kom. Zou je mij leren kennen, Ned , dan weet ik zeker dat je je woorden in zal slikken. Advocaten voor milieu en gemeenschap verdienen meer respect dan wat ik hier nu lees. Is het zo dat ik mensen niet kan wijzen op de gevolgen van bepaalde acties omdat ik zelf ook een impact heb. Iedereen heeft een impact op de wereld op grote en kleine schaal, en sommige proberen dat te minimaliseren. De mensen van Sierra Club, waarmee ik overigens geen enkele associatie heb, werken hard en richten hun leven op te maken of veroorzaken van veranderingen die positief zijn voor natuur en milieu. Natuurlijk wonen leden van die groep ook hier op de eilanden, maar neemt dat hun recht weg om te proberen andere mensen ook te helpen hun impact te minimaliseren? Met andere woorden niemand heeft het recht om de situatie te proberen te verbeteren om dat iedereen een rol speelt en een impact heeft. Sterker nog, JieJie, je gaat als nieuwkomer mensen die generaties lang een band hebben met de eilanden, vertellen dat ze geen probleem mogen hebben met de versnelde degradatie en crowding van hun eilanden door ontwikkeling en activiteiten van mensen van buitenaf, omdat ze zelf ook een impact hebben op hun eigen land. Als je het lef hebt om in het publiek op te staan en dat argument aan te dragen wens ik je veel succes. Wat een sombere blik op de wereld.

Het feit dat je zelf winkelt bij WalMart is geen argument dat er niets mis is met de winkel. En het feit dat sinds WalMart de deuren heeft geopend er bijna geen lokale winkels, en daarmee banen meer over zijn is alleen maar een bevestiging van de lokale socio-economische effecten.

Ik weet dat niet iedereen bewust is van de socio-economische gevolgen en impact op het milieu van hun acties. Ik hoop dat als men die kennis heeft, men daarmee de juiste keuzen maakt. Ik doe wat ik kan om de natuur, het milieu, de gemeenschap en iedereen een eerlijke kans te geven in de groeiende uitdagingen van vandaag de dag. Als ik daarbij zo nu en dan een boom moet omhelzen dan doe ik dat graag, hoewel ik zeker geen stereotypische tree hugger ben.

Ik zou graag meer willen weten over wat mensen motiveert om op dergelijke manier te reageren. Dus: viewtopic.php?f=6&t=22738
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heb je deze argumenten ook voor ketens als Best Buy, Target, Borders, Barnes & Noble? Je haalt Walmart er nu specifiek uit, maar de andere grote Amerikaanse ketens doen precies hetzelfde. Ook Borders zorgt voor het sluiten van kleine lokale boekhandels.

Jammer dat je alleen kijkt naar de negatieve aspecten van Walmart, terwijl het bedrijf toch ook heel wat goede dingen doet.

Oh ja - het was uiteraard even :offtopic: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind het nogal onzin om in een topic niet te mogen uitwijden. Er is al antwoord gegeven op de vraag van openingstijden (en een link zodat de topicstarter zelf kan uitzoeken waar en hoe laat). Waarom mag iemand dan niet zijn/haar mening geven en waarom mag daar dan geen discussie over ontstaan? Het gebeurd hier op het forum regelmatig dat een topic een iets andere wending krijgt doordat iemand een 'andere' vraag stelt, en wanneer anderen daar weer antwoorden op geven komt er vaak nieuwe, relevate, informatie bij. Ik heb al regelmatig zitten lezen in een topic en daar weer andere interessante informatie tegengekomen.

Moet je je voorstellen hoe saai het forum zou worden als we alleen maar antwoord mogen geven op de vraag....dan zou het allemaal wel heel droogjes worden.

Ik vind wel dat een discussie netjes moet blijven. Iemand heeft een mening en ik vind niet dat je hem of haar dan hoeft uit te maken voor 'boomknuffelaar' of iets dergelijks. Je kunt ook die discussie aangaan met argumenten, zoals in dit geval Dento doet.

Dus, sorry Petra, het zou een droog forum worden als iedereen zich aan regeltjes moet gaan houden met betrekking tot het geven van antwoorden (mits we netjes blijven tegen elkaar!).
Jan - België
Amerikafan

Bericht door Jan - België »

hekkie schreef:Op deze site kun je alle Wal*Mart locaties vinden plus de desbetreffende Storehours.

Marjan
Ik heb die lijst drie maal aandachtig doorlopen maar ik zie mijn twee adressen er niet bij staan :(
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jan - België schreef:Ik heb die lijst drie maal aandachtig doorlopen maar ik zie mijn twee adressen er niet bij staan :(
Ik heb mijn nieuwe Rand McNally versie 2010 van de Wal Mart er eens op nageslagen en heb ze voor je gevonden, beide zijn 'gewone' Walmarts, dus geen Supercenters:

1. Zit in La Habra, zie hier. Het is nr. 1 in dit overzicht, zipcode 90631 en winkelnr. 3248. Open van 08.00 AM - 10.00 PM.

2. Zit in Los Angeles, zie hier. Het is nr. 1 in dit overzicht, zipcode 90008 en winkelnr. 2960. Open van 08.00 AM - 10.00 PM.

We zagen tijdens onze vakantie, waarbij we veelvuldig bij de Walmart geshopt hebben, dat Walmart zijn huisstijl aan het aanpassen is. Naam aan elkaar geschreven, helemaal in het lichtblauw en nieuw logo:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jan - België schreef:
hekkie schreef:Op deze site kun je alle Wal*Mart locaties vinden plus de desbetreffende Storehours.

Marjan
Ik heb die lijst drie maal aandachtig doorlopen maar ik zie mijn twee adressen er niet bij staan :(
Hoi Jan,

Ja, wat stom dat deze vestigingen niet in die Wal*Mart locationlijst voorkomen. Maar ze staan inderdaad in de Rand Mc Nally van 2010 zie ik, maar stonden ook al in die van 2009. Dus nieuw zijn deze vestigingen niet. Ik dacht nog even dat dat de reden kon zijn dat ze niet op die lijst voorkwamen..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Alle locaties zijn ook gewoon te vinden op de website van Walmart..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Als er bij At This Location Open 24 hours staat en Grocery kan k er dus zeker van zijn dat ik daar mijn boodschapjes kan doen en het gewoon open is? Staan ook nog zoveel andere dingen bij als Pharmacy etc etc.
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:We zagen tijdens onze vakantie, waarbij we veelvuldig bij de Walmart geshopt hebben, dat Walmart zijn huisstijl aan het aanpassen is. Naam aan elkaar geschreven, helemaal in het lichtblauw en nieuw logo:

Afbeelding
Yep, langzaam maar zeker gaat dat veranderen, en die verandering is al een tijd aan de gang. (Als je mijn posts over Walmart sinds afgelopen november terugleest, dan zul je zien dat ik daar altijd al sprak over Walmart i.p.v. Wal-Mart of Wal*Mart :wink: )

Alle nieuwe winkels krijgen sowieso aan de buitenkant al het nieuwe logo, en de komende maanden gaat dat bij alle winkels langzaamaan gebeuren. Ook de vrachtwagens moeten allemaal aangepast worden, en je kunt je voorstellen dat met het aantal vrachtwagens dat Walmart heeft het een dure en tijdrovende operatie is.

Binnenin de Walmarts vind je (uiteraard) alleen nog maar het nieuwe logo.

In de Walmart waar ik gewerkt heb hadden ze ook een probleem met de yell die ze elke ochtend deden; deze was: "Give me a W! Give me an A! Give me an L! Squiggly! (oftewel het sterretje, en hierbij was het de bedoeling dat je á la vogeltjesdans door de knieën ging :roll: ) Give me an M! Give me an A! Give me an R! Give me a T!" - en dan kwam er nog heel wat achteraan, maar met nieuwe logo ontstond er al meteen discussie hoe dit in de yell verwerkt moest worden, aangezien de "squiggly" was komen te vervallen halverwege, en om af te sluiten met een "squiggly" nu ook niet echt geweldig was...

Tja... de problematiek van de Walmart-medewerker kent geen grenzen! :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef: Tja... de problematiek van de Walmart-medewerker kent geen grenzen! :wink: :lol:
:lol: Hahah ik kreeg hier meteen een soort 'Southpark paniek' beeld in mijn hoofd :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mmkay... we need to come up with something new, mmkaaaay? :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis, we zijn enkele weken geleden nog bij de Walmart in Loveland (N Denver Ave.) geweest. Jammer dat je er niet meer werkte, hadden we je even kunnen begroeten. :wink: :D

Onderweg zagen we inderdaad dat bij enkele nieuwe Walmarts alles al in de nieuwe stijl was. Ziet er wel 'fris' uit moet ik zeggen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Als er bij At This Location Open 24 hours staat en Grocery kan k er dus zeker van zijn dat ik daar mijn boodschapjes kan doen en het gewoon open is? Staan ook nog zoveel andere dingen bij als Pharmacy etc etc.

Vlakbij het vliegveld van las vegas zit namelijk een supercenter waar dit bij staat.. dan kan ik die makkelijk aanhouden voor onze boodschapjes.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gisteren las ik in de WSJ dit artikel over Walmart en de "near-universal coverage".

http://online.wsj.com/article/SB124640564559176649.html

Dat hadden velen denk ik niet verwacht van Walmart.
Zo vreselijk zijn ze dus ook weer niet.....
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het is natuurlijk goed en ze deden het al voor een groot deel, maar Walmart probeert ook de concurentie te pakken

Lobbies for large corporations have opposed the idea. The U.S. Chamber of Commerce has fought such a mandate, saying it would prompt companies to cut jobs, lower wages and possibly drive them out of business. Wal-Mart -- which provides insurance to employees and wants to level the playing field with companies that don't -- on Tuesday delivered a letter to President Obama taking a different stance.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Terecht toch?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tuurlijk, maar er zit een risico dat bedrijven mensen ontslaan als ze verplicht ziektenkosten moeten gaan betalen, ook krijgen ze hogere kosten wat ze in de prijzen gaan doorberekenen. Tja, makkelijk is het niet en natuurlijk moeten alle legalen recht hebben op een goede ziektenkosten verzekering.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sing schreef:Vlakbij het vliegveld van las vegas zit namelijk een supercenter waar dit bij staat.. dan kan ik die makkelijk aanhouden voor onze boodschapjes.
Een supercenter heeft zowel grosery als pharmacy in huis, welke heb je op het oog in LV er zitten er namelijk verschillende.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi Rob,

Het gaat in deze om deze:
Wal-Mart Supercenter
6005 Eastern Ave
Las Vegas, NV 89119

En daar wil ik graag m'n boodschapjes doen en een koelbox aanschaffen :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die heeft alles alleen is de pharmacy geen 24 per dag open maar die heb je alleen nodig voor medicatie op recept volgens mij.

Pharmacy Hours

• Monday-Friday:
9:00 am - 9:00 pm

• Saturday:
9:00 am - 7:00 pm

• Sunday:
10:00 am - 6:00 pm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht