die stok vond ik inderdaad heel erg nuttig, je hebt een extra steunpunt als je in het water op de keien/rotsen/stenen loopt. zou zeker opnieuw huren.Zonder stok denk ik dat het lastig lopen wordt.
jacques
die stok vond ik inderdaad heel erg nuttig, je hebt een extra steunpunt als je in het water op de keien/rotsen/stenen loopt. zou zeker opnieuw huren.Zonder stok denk ik dat het lastig lopen wordt.
Ik weet niet het aantal kilometers, maar wij hebben ons vorig jaar juli de hele dag vermaakt met de Narrows. We zijn ook nog een stuk de Orderville Canyon ingelopen tot we niet verder konden (groot rotsblok). Je hebt voor deze stukken geen permit nodig. We hadden wel stokken, schoenen en een waterdichte rugzak gehuurd in Springdale. Zie ons verslag van deze dag.Hoeveel km kan je wandelen als je aan de 8ste busstop uitstapt om de wandeling te doen tot Narrows?
Zo hebben wij het vorig jaar wel gedaan.. Wij waren in september en het water was toen helemaal niet zo heel hoog, we hebben best een eind gelopen (de meesten draaiden al voor ons om..) en heb niet tot mijn middel in het water gestaan.. De schoenen die ik aan had heb ik de rest van de vakantie gewoon nog gebruikt... (maar het water kan natuurlijk ook hoger staan dan bij ons..)Noortje1 schreef:Mijn plan : mijn oude sportschoenen die erna in de vuilbak mogen.
En we willen ook niet zo héél ver gaan, zeker neit als ik tot aan mijn midden in het water moet.
Zijn deze sportschoenen dan niet voldoende?
Dat is de Riverside walk, het is ongeveer een half uur lopen (1 mijl) tot waar het pas ophoudt en de wandeling door de rivier begint, zie ook hier.Noortje1 schreef:Hallo,
Hoeveel km kan je wandelen als je aan de 8ste busstop uitstapt om de wandeling te doen tot Narrows?
Het is niet zo dat het dieper wordt als je verder loopt, je loopt stroomopwaarts de rivier in (dezelfde waar je dan al een tijdje naast gelopen hebt). De diepte is vrij constant, en voornamelijk afhankelijk van de tijd van het jaar en de regenval verderop.Noortje1 schreef: Mijn plan : mijn oude sportschoenen die erna in de vuilbak mogen.
En we willen ook niet zo héél ver gaan, zeker neit als ik tot aan mijn midden in het water moet.
Zijn deze sportschoenen dan niet voldoende?
Ja wij hadden in Springdale schoenen en een stok gehuurdCarlala schreef:Maar had je nog wel een stok?Iris_1982 schreef:Wij kwamen uit Bryce en zijn toen rond een uur of 12 de Narrows gaan lopen
Het eerste stuk is druk, maar dat komt omdat iedereen daar aan het pootje baden is, zodra je de eerste bocht omloopt is het al een heel stuk rustiger en als je gewoon lekker 2 uur doorwandelt (Zoals wij gedaan hebben) ervaar je de Narrows pas goed.
Moet je natuurlijk wel ook nog 2 uur terug, en aan t eind van de middag werd t wel wat frisser omdat je nat bent en de zon dan weg is uit de kloof. Maar t was niet extreem koud hoor!
bij ons kwam t water net tot onder m'n billen maar dat was maar op 1 stuk eigenlijk. De rest was hooguit kniehoogte, dus t viel erg mee
Zonder stok denk ik dat het lastig lopen wordt.