Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag: 18 dagen door het ZW van de VS (nu volledig!)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Gert

Eindelijk een verslag, ik kon de spanning bijna niet meer aan :wink:
Het is weer een leuk verhaal geworden. De foto's zijn ook erg mooi.
Wat een toestanden met de credit card zeg en dat ze hem zomaar in de afvalbak gooien. :stupid: Dat zal jullie wel wat benauwde ogenblikken bezorgd hebben.

Ben benieuwd naar de volgende belevenissen, vooral die in Malibu Beach :D

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ook deel 3 is weer prachtig geschreven Gert en met veel humor. Ik zie het helemaal voor me zoals jullie het beleefd hebben. Heel leuk en prettig om te lezen.
Ik vroeg me af wat waar jullie langs gegaan zijn van Page naar LV, want daar schrijf je niets over. Ik vermoed dat je niet door Zion bent gereden, maar de alt 89 via Jacob Lake? Ik meen de foto te herkennen.

Wat een ervaring met dat vliegtuig boven CC! Wij hebben dat 12 jaar geleden eens gedaan, maar toen was het een rustige en schitterende vlucht en ...... heel wat goedkoper nog. Ik schrik soms van die prijzen. In LV heb ik nog geinformeerd naar een helecoptervlucht. Ik wil zo graag een keer in zo'n ding zitten. Maar ik heb het er niet voor over om zoveel te betalen voor een vlucht van maar een klein kwartiertje.

Ik wacht met spanning op deel 4

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef:Ook deel 3 is weer prachtig geschreven Gert en met veel humor. Ik zie het helemaal voor me zoals jullie het beleefd hebben. Heel leuk en prettig om te lezen.
Ik vroeg me af wat waar jullie langs gegaan zijn van Page naar LV, want daar schrijf je niets over. Ik vermoed dat je niet door Zion bent gereden, maar de alt 89 via Jacob Lake? Ik meen de foto te herkennen.

Wat een ervaring met dat vliegtuig boven CC! Wij hebben dat 12 jaar geleden eens gedaan, maar toen was het een rustige en schitterende vlucht en ...... heel wat goedkoper nog. Ik schrik soms van die prijzen. In LV heb ik nog geinformeerd naar een helecoptervlucht. Ik wil zo graag een keer in zo'n ding zitten. Maar ik heb het er niet voor over om zoveel te betalen voor een vlucht van maar een klein kwartiertje.

Ik wacht met spanning op deel 4

Groet Marjan
Bedankt voor het compliment :oops: , we hebben inderdaad gekozen voor de route via Jacob Lake we hadden geen tijd voor Zion jammer genoeg hoewel ik daar zeker nog eens een keer na toe wil gaan. Maar ik was nu bang dat als we het deden het alleen maar er door heen rijden zou zijn en dat wilde we niet. Zo'n eerste keer in deze regio van de VS betekent toch dat je keuzes moet maken omdat je eigenlijk te veel wilt, je zou makkelijk de tijd alleen door kunnen brengen in Arizona en Utah met evt. LV erbij.
Groeten,
Gert :D
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

echt heel leuk om te lezen en heel herkenbaar allemaal, tis voor ons dus ook nog niet zo heel lang geleden....

Wij hadden ipv een vliegtuigje wel een helicoptervlucht en ik was zelfs een beetje verbaasd door de goedkope tickets, dacht iets van 80 euro per persoon voor iets van 30 minuten vliegen in totaal, dus je vliegt iets van 10-15 minuten boven de GC zelf, maar dat vond ik eigenlijk wel genoeg....

Verder ben benieuwd naar het 4e deel...en ben benieuwd of/hoe je het probleem met de pda opgelost hebt...wij hadden er ook 1 bij en moet er niet aan denken dat hij niet meer zou werken en zeker niet in LA en dan zeker nog eens niet zonder kaarten op zak....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

MotorGuy76 schreef: Wij hadden ipv een vliegtuigje wel een helicoptervlucht en ik was zelfs een beetje verbaasd door de goedkope tickets, dacht iets van 80 euro per persoon voor iets van 30 minuten vliegen in totaal, dus je vliegt iets van 10-15 minuten boven de GC zelf, maar dat vond ik eigenlijk wel genoeg....
Met de helikopter vlieg je dan niet "door" de canyon, dat lijkt me opzich weer een hele andere ervaring. Ik heb de DVD van de canyon gekocht (iets voor 5-nov, hoewel ietsjes te lang wellicht :) ) maar dan krijg je ook een beetje dit gevoel.

Met het vliegtuig blijf je er ruim boven en ik denk dat je ook meer last hebt van turbulentie :( in een vliegtuig. Dus volgende keer (ooit...) wil ik toch ook met een helikopter en voor die prijs die jij noemt valt het erg mee.

Leuk dat er meer forumleden in dezelfde tijd in ZW waren, een mooie tijd gezien de temperaturen denk ik.

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Leuk zeg!
Ik hoop in de toekomst ook een reis in die omgeving te kunnen maken!
- Mike
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Waar blijft deel 4 :?: kan niet meer slapen van de spanning :yuk:
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Waar blijft deel 4 :?: kan niet meer slapen van de spanning :yuk:
Ik ben ook wel benieuwd naar deel 4. :D Lig ook al nachten wakker van spanning. Maar dat kan ook een andere reden hebben... :whistling: :wink:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Rob
Coyote schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar deel 4. :D Lig ook al nachten wakker van spanning. Maar dat kan ook een andere reden hebben... :whistling: :wink:

Roland 8)
Ik hoop dat ik het waar kan maken... :oops:
Van het weekend wil ik het afronden, dus nog eventjes geduld... :D
Groeten,
Gert
Nirak
Amerika-ontdekker

Bericht door Nirak »

Ben zo blij dat het al zaterdagavond is...als het effe meezit nog maar 1 nachtje onrustig slapen voordat deel 4 begint..... :wink:

Het is zo herkenbaar allemaal, wij waren jullie net voor in de Death Valley, 1e keer LV en Grand Canyon...en trouwens ook onze PDA-GPS heeft het af laten weten in LA.....gelukkig maar een half uurtje of zo.....maar ik heb nog nachtmerries van dat vage blauwe TomTom scherm midden in een complete verkeerschaos en de dagen erna werd ik steeds zeer onrustig als er minder dan 4 signaalbalkjes waren. :lol:
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

DEEL 4 Het Einde

Bericht door GPJ73 »

Deel 4
Na een nacht zonder hotelkamer en vooral badkamer :? besloten we om op tijd naar het Luxor (wij noemen het Luxe Oord maar het betekent Het Paleis en dat is het ook) te gaan zodat we snel gebruik konden maken van de luxe faciliteiten zoals het zwembad. Voordat we dit deden gingen we echter eerst opzoek naar “onze” Chinees voor een lunch maar het lukte niet om deze meer te vinden, vergeten om hem als favoriet in te voeren in de PDA….We hebben nog een foto van haar (rechts), zo vriendelijk en mocht je haar ooit tegenkomen doe haar de groeten…

Afbeelding

Voor de gene die mij het menu kan oplezen wat achter haar staat op de ‘afbeeldingen’ krijgt een gratis etentje door mij aangeboden, op = op en vrouwen hebben voorrang... :) :D

Maar goed terug naar het reisverslag, het Luxor, ik heb het al gezegd maar hierbij nogmaals (mocht je deel 1, 2 en 3 veel te lang vinden…
Gewoonweg super hotel, we kozen nu voor de Tower weer op de 16de verdieping en wat een kamer, nog grotere badkamer (met apart bad en douche). Het kan weer niet op en dat voor 70 euro inclusief 30 dollar aan eten.

Nog even de kamers van de Piramide (gedeeltelijk):

Afbeelding

Afbeelding

Na het inchecken bekijken we de Vegas informatie map omdat we vinden dat we LV niet kunnen verlaten als we niet een show hebben gezien. We lezen iets over de shows en Daan besluit eerst eens bij het Luxor te vragen of er nog kortingen zijn. We willen wel iets doen maar niet zo’n super dure show van 150 dollar of meer, dat is toch ietsjes te veel van het goede. Hij heeft iets gehoord van kortingen bij het Coca-Cola box office. Ik ga ondertussen zwemmen en hierna douchen. Als ik in de lift sta en naar het zwembad wil druk ik op de verkeerde knop en kom op een verdieping waar net een stuk of 50 Japanse vrouwen in kimono’s staan voor één of ander seminar, een aantal willen ook in de lift. Zo iets zie je alleen in een sit-com en dan heb ik ook nog mijn foto camera niet mee. Ze stappen in en ik stap niet uit… Aangezien ik naar een andere verdieping moet maar ik wacht af wat ze gaan doen, ze moeten blijkbaar naar dezelfde verdieping en terwijl de lift in beweging komt hoor ik alleen maar gegiechel om me heen, waar is die camera nu ik hem nodig heb!!! Hierna geniet ik nog een paar uurtjes in het zwembad en vooral op in de ligstoel. Daan komt later ook naar het zwembad en we genieten nog even van de zon voordat deze ondergaat en het zwembad sluit.

’s Avonds gaan we naar een Las Vegas Showgirls show “La Femme”. Via het Coca-Cola “flesje” heeft Daan op de strip 2 tickets gekocht voor de prijs van 1 die ze die avond willen promoten. Dus het werd La Femme, deed ons vooral denken aan één van onze favoriete films (No Laws. No Limits. One Rule. Never Fall In Love “Moulin Rouge”). We moesten wel weer in het MGM-Grand zijn waar we opzoek moesten naar de box-office om de tickets om te ruilen voor de “echte” tickets. Daarna gingen we weer eten bij het Luxor (all you can eat buffet) met de gedachte iets minder te gaan eten dan vorige keer maar ja als je eenmaal begint.. :o In elk geval moesten we ons nog haasten naar de zaal, nou zeg maar zaaltje... De tickets die wij hadden hield in dat je niet in de eerste ring mocht zitten, die was al vol geboekt maar gezien de grootte van het zaaltje kon je het wel redelijk genoeg zien hoewel bepaalde details natuurlijk vanaf de eerste rij wat beter te beoordelen zijn :wink:
Gelukkig kwam de zaal niet helemaal vol waardoor we na aanvang snel betere stoelen konden vinden, die waren echter zo zacht en het vele eten moest nog verteerd worden en de muziek was zo relaxt dat we steeds slaperiger en slaperiger werden dat de meiden van La Femme ons niet altijd even goed konden boeien. Maar mooi was het wel, zeer professioneel (niet banaal of zo) met prachtige lichteffecten en mooie dans. Daarnaast was er nog cabaret en dat was eigenlijk het leukste. Hierbij werd d.m.v. poppen Micheal Jackson nagedaan en zijn beroemde aap, een aanrader!
Daarna gingen we nog naar een dancing club in MGM omdat we hiervoor kaartjes gekregen hadden anders moest je entree betalen. Nadeel van de clubs in Vegas zijn de prijzen die ze vragen, een biertje kost 6 dollar een cocktail 12 dollar :shock: . Dus een drankje kopen voor iemand die je tegenkomt doe je dan ook maar niet. Voordeel is wel dat het publiek wat beter gekleed is dan in de gemiddelde Am. uitgaansgelegenheid, dus een keer geen sportschoenen op de dansvloer! Ik weet niet wat ze daar in Am. mee hebben maar als je eenmaal je pubertijd achter je gelaten hebt wil je toch niet met sportschoenen meer uitgaan, dat is gewoon geen gezicht!
Jammer genoeg draaiden ze alleen maar van die R&B muziek waar we niets mee hebben geef ons maar Tiësto of iets dergelijks. Op de dansvloer staan was echter weer genoeg om aandacht te krijgen, dus ook in Vegas! We gingen echter na 1 biertje slapen omdat we de volgende dag op tijd naar San Bernardino wilden vertrekken, dat zou een lange trip worden.

San Bernardino (1 nacht)
Die ochtend toch redelijk lang uitgeslapen om lang van het bed te kunnen genieten, nu wil ik thuis ook een Luxor-bed hebben.

Naar San Bernardino (net buiten LA) is een aardig stuk rijden vanaf LV (350 km) maar het gaat snel over de grote snelweg waar je 70 mile per uur mag rijden en meestal iets harder rijdt.

Afbeelding

Het Quality Inn in San Bernardino (geboekt via Expedia) is een hotel vooral voor zakenlui maar met een zwembad en jacuzzi en het ontbijt (met wafels) zat er bij in. Op tijd gearriveerd en dus snel het zwembad en jacuzzi in. Als we in de jacuzzi zitten klimmen er drie jongens (kwik, kwek en kwak) van een jaartje of tien, elf over het veiligheidshek en duiken het zwembad in. Ze blijken in de buurt te wonen en wel vaker in het zwembad van het hotel te zwemmen (ondanks dat dit niet mag), geef ze eens ongelijk. Een vader van een van de kinderen komt later ook om op te passen maar praten doet ie niet, een beetje een vreemd figuur. De kinderen (zoals kinderen vaak zijn) daarin tegen willen alles van ons weten, leeftijd, wel of niet getrouwd, kinderen, inkomen :o maar vooral waar we vandaan komen. Alleen Nederland hebben ze nog nooit iets van gehoord, als we vertellen dat het naast Duitsland ligt denken ze dat we ook Duits spreken en doen dit dan ook maar op aanvraag. Zoals kinderen zijn (eerlijk) melden ze ook wat ze van je vinden, wat ze vooral opvalt is onze zwemkleding. Is dat echt een zwembroek vragen ze zich af, ja dit is juist een zwembroek, jullie zwemmen met korte en soms zelfs half lange broeken. Het leuke van Am. kinderen vind ik dat ze communicatiever zijn dan de Ned. “varianten”. Verlegen zijn ze zelden en dat is wel net zo leuk. Ze zijn ook gek van Scooby Doo en laat Daan die nou net goed kunnen nadoen... :hilarious:
Die avond uit eten bij een Mexicaans restaurant, na eerst een rondje gereden te hebben blijkt het restaurant naast het hotel wel het beste te zijn. Met een coupon eten we met zijn 2-en voor de prijs van 1, ongelooflijk goedkoop en geven dus maar een ruime tip aan onze jonge en knappe serveerster (van Mexicaanse afkomst) waar ze erg blij mee is.
We gaan op tijd naar bed want verder hebben we het wel gezien in San Bernardino.

Los Angeles (2 nachten)
Dan gaat het gebeuren, we gaan naar onze laatste stad voordat we terug moeten naar Nederland. Die ochtend gaan we nog bij de Wal*Mart van alles kopen, o.a. handbagage koffers omdat we inmiddels te veel hebben gekocht en hierdoor meer kofferruimte nodig hebben :)

De avond daarvoor heb ik in de PDA de Christal Cathedral in Anaheim opgezocht omdat ik daar graag een kijkje wil nemen, weer eens wat anders dan Disney bezoeken!. We rijden er redelijk snel naar toe hoewel we onderweg regen! hebben. Ongelooflijk, regen in LA.

De Chrystal Cathedral is van oorsprong een Nederlandse kerk maar ziet er niet echt als een kerk zoals wij die kennen. De kerk is begonnen als een drive-in church maar ze hebben inmiddels een zeer indrukwekkend kerkgebouw gemaakt van glas met als doel het buitengevoel te houden in de kerk. De diensten worden over de hele wereld uitgezonden, bekend als “The Hour of power”.

Afbeelding

We krijgen een rondleiding en verbazen ons over eigenlijk alles. De beelden tuin met de bekende verhalen uit de bijbel, het ongelooflijk grote kerkorgel met daarnaast het mega grote TV scherm en de hoeveelheid boxen met surround sound. Daarnaast is het zo licht in de kerk en er wordt ons verteld dat door de reflectie van het glas het ook niet warm wordt, daarnaast is net als in een kas alles elektronisch geregeld. De ramen gaan automatisch open en dicht naargelang de buiten temperatuur. Ze kunnen ook complete glazen wanden laten schuiven zodat er nog meer mensen kunnen ‘genieten’. Met kerst vliegen de ‘engelen’ door de kerk en met Pasen lopen er echte kamelen door de kerk, dan durf je niet te zeggen dat een kerk saai is.

Afbeelding

Het gebouw is ook beschermd tegen aardbeving wat natuurlijk geen overbodige luxe is.

Een paar impressie foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Erg bijzonder is ook de immense begraafplaats. Je kan er net als bij ons alvast een graf kopen voor later… Maar het verschil is dat je dan ook alvast je naam op het graf laat zetten met je geboortejaar. Mocht het zover zijn dat je het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld dan hoeven ze alleen nog maar een jaar in te graveren…

Afbeelding

Afbeelding

Ik koop nog een sweater in de winkel die ook niet ontbreekt, net als een Starbucks! Een Starbucks in een kerk, misschien moeten ze dat in Nederland ook maar doen om de kerk wat voller te krijgen… Je merkt wel dat het erg gaat over geld inzamelen en dat doet je toch altijd denken aan wat je over TV dominees hoort in de VS. Geld problemen zijn er niet en alles is gefinancierd door de meer dan 10.000 leden. Maar bijzonder is het zeker, een aanrader als je eens iets anders in LA wilt bezoeken dan de bekende plekjes die iedereen al bezoekt!

Hierna opzoek naar ons hotel en ja hoor hoe dichter bij LA hoe harder het begon te regenen, later bleek het al 3 maanden niet geregend te hebben. Komen wij begint het te regenen! Ongelooflijk en dan ook nog in het drukke verkeer (want dat is het daar altijd), ZOAB hebben ze nog niet van gehoord en natuurlijk ook bijna nooit nodig maar nu dus wel. Het is een van mijn lastigste autoritten ooit, druk en geen zicht en ook nog aquaplaning. Gelukkig is “Bram” van tom-tom zo aardig om wel de weg te vertellen anders waren we er waarschijnlijk nooit gekomen. Als we in de buurt van ons Ramada Inn hotel komen, dicht bij de luchthaven wordt het weer beter.

Tijdens het inchecken merken we dat ze ook een mooi restaurant hebben, we vragen even naar de menukaart voor de prijzen en zijn van mening dat we hier die avond kunnen gaan eten. De hotelkamer is goed en het is weer typisch een zaken hotel. Weer met een zwembad (we gaan er nog aan wennen) maar jammer genoeg is de jacuzzi kapot (balen!).

Tijdens het eten die avond blijkt iets dat we wel vaker hebben meegemaakt, de verslaving van de Noord-Amerikanen aan de airco. Of je nu in Canada bent (wat moet je daar met een airco) of in het bloedhete New Orleans de airco staat aan en vaak net te koud. Waarschijnlijk heerlijk voor het personeel maar als je uit eten gaat mag het best een paar graden warmer zijn. Vooral als de airco boven je hoofd zit (we waaiden bijna weg…) zorgt het niet voor een verbeterende sfeer. Daarnaast bleek er op het eten een servicecharge te zitten van 15% dit hebben we ook meegemaakt in Londen (waar dat standaard is) maar nog nooit in de VS. Wij zien dat dan ook als de tip (15% lijkt me aardig wat) en geven dus niets extra aangezien we er van uitgaan dat de serveerder hiervoor betaald wordt via deze charge. Maar die kijkt nogal verontwaardigd en bijna kwaad. Nu was het eten zeker niet slecht maar de gang van zaken vinden wij gewoon sfeer verpestend en we besluiten zeker niet de volgende morgen te gaan ontbijten in het hotel. Het hotel rekent zo ie zo nog geld voor o.a. het inchecken met creditkaart (nog nooit van gehoord) voor het niet gebruiken van het kluisje (u had het kunnen gebruiken…). Als we echter klagen bij het uitchecken over dit krijgen we wel geld terug maar we moeten er wel naar vragen. Het gaat niet om grote bedragen maar het gaat om het principe. Wij maken er dan grapjes over dat ze precies bijhouden hoeveel baantjes je trekt in het zwembad en dat ze dat doorberekenen op je rekening :evil: .

Die avond gaan we na het zwemmen nog naar Manhatten Beach wat relatief dicht bij is maar we nemen de GPS toch maar mee. We lopen de pier op en bekijken het strand voor zover dat in het donker mogelijk is. Het blijkt dat roken verboden is op het strand, ongelooflijk. We zien een leuke bar / eettent waar je goedkoop kan eten en besluiten dat we dit wellicht morgen maar moeten proberen in plaats van het hotel.
Na een stukje lopen besluiten we terug te gaan maar de GPS doet het niet meer, gedurende de gehele reis werd het ontvangst steeds minder doordat er 2 pinnetjes onder de PDA zijn afgebroken. De PDA moet daarom zo hard en vast in de houder gedrukt worden dat de veren soms los laten en de GPS uitvalt. Maar nu valt ook de stroom uit en wordt het steeds lastiger tom-tom aan de praat te houden. Dan blijkt hoe afhankelijk je bent van de PDA, we hebben geen papierenkaart dus zonder GPS en in het donker wordt het nog lastig zoeken. Je hebt wel de wegenkaart in de PDA maar zonder GPS signaal is het niet eenvoudig. Na een tijdje aan de kant te staan en te klooien krijgen we hem weer aan de praat, het is te hopen dat de PDA nog twee dagen werkt want dan zit de vakantie erop.

De volgende ochtend gaan we naar de Denny’s die we eerder gezien hebben, we gaan er lopend heen hoewel we wel een druk kruispunt moeten oversteken zonder voetgangerslichten.
We gaan deze keer voor het actie ontbijt van Denny’s wat we de gehele vakantie op de TV gezien hebben. Voor 5 dollar p.p. krijg je eieren, toast plus worstjes e.d. en pannenkoeken, voor 2 dollar p.p. drinken we per persoon drie koppen koffie, kom daar in Nederland maar eens voor :!:

Hierna gaan we downtown LA maar eens verkennen maar belanden in een parkeergarage waarvan we geen tarief kunnen ontdekken en als we er achter zijn wat het moet kosten dan zijn we al 2,5 dollar verder. Dit moet het per kwartier kosten dus dat wordt niets. We rijden nog wat rond en vetrekken richting Hollywood. Daar parkeren we ergens de auto en klimmen wat omhoog om een foto te maken.

Afbeelding

Het is bloedheet en we hebben niet zo iets van we gaan hier lekker een wandeling maken, je kan de smog van LA trouwens goed zien vanaf dit punt. Als we terugkomen blijkt dat onze auto in de buurt van een mierennest stond. Als we de deur optrekken zitten aan de bestuurderskant vreselijk veel mieren op de deurrand :( Met onze watervoorraad proberen we ze te verjagen en we vinden het niet erg om de auto de volgende dag te moeten inleveren. In de woestijn hadden we ook al mieren in de auto maar die kwamen op onze Sultanas af, maar inmiddels hadden we de auto uitgemest. Gelukkig blijken de mieren niet verder onze auto binnengedrongen te zijn. We rijden door downtown Hollywood maar hebben niet echt de behoefte om te stoppen en naar de “sterren” te kijken. We maken nog wel even foto’s van Beverly Hills.

Afbeelding

We willen langs het strand rijden en vooral naar het strand, we kiezen voor Malibu Beach en kunnen een gratis parkeerplaats vinden, probeer dat maar eens in Zandvoort!

Hier gaan we genieten van de zon, strand en mooie vrouwen! Het is een echt surfstrand met bijbehorende cultuur. Wij vallen nogal op met onze (dankzij de slechte zomer in Nederland!) witte lichaamsdelen dat we al snel aanspraak hebben en het advies krijgen om sun block te gebruiken. Oftewel bij de vrouwen maken we hier geen schijn van kans met allemaal van die coole surf-dudes. Wij smeren ons zeker in, we zijn tenslotte al eerder verbrand op het strand in SB. Het is gezellig op het strand en een prachtig gezicht het golf surfen, er liggen wel een stuk of 20 in het water te wachten op goede golven. Achter ons op het strand zitten andere surfers te discussiëren over de goede en slechte surfers, precies zoals je het verwacht op Malibu Beach. Daarnaast lopen er mooie meiden te paraderen op het strand, ze doen alsof ze op zoek zijn naar schelpen maar dat is volgens mij bijzaak. Ze zitten ook continue aan hun haar (15 keer per minuut hebben we geteld :wink: ).

Afbeelding

Ze gaan op de foto met de life guard, voor het huisje, op de quad ga zo maar door. Met de verrekijker kunnen we ze goed in de gaten houden maar het zijn een stelletje ijdeltuiten maar het is wel grappig en je verwacht het ook op het strand van LA, het doet je denken aan Bay Watch.
Zwemmen zit er niet in trouwens, de stroming is te gevaarlijk. Alleen surfen is toegestaan en ja zie je twee jongens uit de klei al golf surfen :D ;

Afbeelding

Na een tijdje besluiten we te gaan wandelen langs het strand om te zien of er nog meer te zien is. We komen op een rustiger stukje strand terecht waar we eigenlijk alleen maar pelikanen zien zitten, tot dat... :lol:

Ja tot dat we in een photo shoot terecht komen, nou ja terecht. Wie verwacht nu open en bloot op het strand een foto reportage, is dit normaal? Twee beeldschone maar wel zeer Hollywoodachtige types met vrijwel niets aan en ‘opgeblazen’ borsten liggen en staan op het strand in allerlei standjes terwijl er vele foto’s gemaakt worden. Tussen de sessies in (we bleven even kijken dat kan je hopelijk begrijpen :wink: ) werd van ‘kleding’ gewisseld (gewoon op het strand) en de make-up e.d. bijgewerkt. Dat is dan ook het enige moment waarop we een foto durven te maken en dan ook nog vanaf een afstandje want ja, ach ja waarom durfden we dit ook al weer niet :oops:

Afbeelding

We zijn trouwens niet de enige die naar dit bijzondere voorval kijken (op afstand met de verrekijker…), sterker het wordt steeds drukker op dit gedeelte van het strand. Steeds meer van die surf-dudes komen uit het water en gaan ook kijken, dus blijkbaar gebeurt dit niet elke dag. Een van die jongens meldt ook nog “Wow man amazing, and it’s not even my birthday” waarmee voor ons bewezen is dat dit toch wel bijzonder is, zelfs voor het strand van LA. Later komt ook de lifequard komt een kijkje nemen, als of er iemand gered moet worden :lol:

Uiteindelijk vertrekken we richting Manhatten Beach, we komen in het drukke spitsverkeer terecht dus we zijn wel even bezig.
In Manhatten Beach moeten we even naar een parkeerplek zoeken maar het lukt wel gratis ergens te parkeren. Eten doen we in de eerder gevonden strandtent waar we weer gaan voor de superburger met alles er op en aan. Erg goed en het is ook nog happy hour tot 9 uur wat inhoudt dat we eten voor 5 dollar p.p. We zijn met de auto dus we houden het bij 1 biertje maar het zit er leuk en we geven een ruime tip. Jammer genoeg zit onze vakantie er op, we moeten onze koffers ook nog pakken.
Gezien de problemen in Houston met de orkaan Rita bel ik nogmaals het telefoonnummer van Continental om meer informatie te krijgen. Alles gaat nog volgens de planning, tenminste volgens de computer.

De volgende ochtend bel ik nogmaals maar er is niets verandert, alles vliegt volgens schema wordt gemeld. We checken uit en vertrekken op tijd naar de luchthaven. De auto moet nog ingeleverd worden en met tom-tom (hij doet het nog) lukt het ons snel het adres te vinden. Het is er druk en in de drukte blijkt dat we iets tekenen wat we niet hadden moeten tekenen. De huur van de auto wordt nogmaals op de creditkaart afgeboekt maar daar komen we pas in Nederland achter :evil:

Zelfs op de luchthaven geven de schermen aan dat alles op tijd vliegt, maar ja dat is natuurlijk niet zo. Het duurt lang in de rij omdat iedereen die via Houston vliegt omgeboekt wordt, wij gaan nu rechtstreeks terug met KLM dus dat scheelt wel vliegtijd. We vliegen echter later, pas om 16:00 zodat we nog tijd over hebben om de boel te verkennen. Het is echter geen schiphol dus we zijn snel uitgekeken (kopen nog wel even twee flessen Wodka, want ja het is wel erg goedkoop) en doorlopen de bekende veiligheidsvoorzieningen. Ik drink nog een koffie, maar het is zo druk bij de Starbucks dat ik lang moet wachten. Een werknemer van een luchtvaartmaatschappij kan niet wachten waarna een collega vraagt of zij het kopje koffie moet meenemen. Hij zegt van niet waarna hij wegloopt, waarop ze zegt: “He will need that cup of coffee”, waarna ik met een ernstige blik vraag of hij de piloot is. Nee, hij is een flight attendent, waarna ik zeg dat het dan niet erg is…Ze moet er om lachen en ik krijg mijn voorlopig laatste glimlach van een Am. vrouw. :oops:

Op tijd vertrekken we, wel lekker rechtstreeks vliegen. KLM lijkt echter niet helemaal voorbereid op zoveel passagiers want ze hebben van alles te kort. Bij KLM vallen vooral de stewardessen op en de krappe stoelruimte, KLM kan zich beter K&K noemen (Knap en Krap). Ik vlieg toch liever met de Amerikanen en die zijn ook nog goedkoper. Daarnaast breekt er ook nog bijna ruzie uit tussen een Nederlandse en Am. vrouw maar ja als je zo dicht op elkaar zit.

Ondanks de krapte en een achterbuurman die zijn knieën in mijn rugleuning zet kan ik toch nog een uurtje of wat slapen. Wat wel erg goed bij KLM is het radio systeem met zelfs een radio 538 compilatie, geen reclame en veel goede muziek.
Op schiphol geland zijn we altijd even bang dat we onze koffer moeten openmaken en verklaren waarom we zoveel gekocht hebben maar dat gebeurt gelukkig niet.

We zijn weer veilig terug in Nederland, de vakantie is voorbij maar het is mooi geweest we kunnen terugkijken op een prachtige vakantie met veel belevenissen.
Als ik met de trein terugkom moet ik wachten tot mijn moeder me op komt halen, het is prachtig weer in Nederland. Het lijkt wel Californië. Terwijl ik aan het wachten ben komt er een oldtimer aanrijden en stopt, een nog net niet getrouwd stel stapt uit en laat in het parkje achter mij foto’s maken. Als ze me voorbij lopen en me zien staan met de koffers en ik ze goed aankijk, zegt de bruidegom “Ja dat zie je ook niet elke dag hier hé”. Ik ben ook een beetje met stomheid geslagen, de Westfriese bruidegom gaat trouwen met een iemand van Mexicaanse afkomst zo te zien, een prachtige vrouw. Wat een toeval. Met de opmerking “En zeker niet zo’n mooie” maak ik ze aan het lachen.

Het is weer goed om thuis te zijn ondanks dat ik al weer droom van de volgende vakantie in Amerika.

De Hartelijke Groeten aan familie, vrienden en andere lezers!
Bedankt als je de moeite hebt genomen tot hier te komen. :D

Afbeelding

Gert en Daniël
9-10-2005
Groeten,
Gert
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk verslag, Gert! Ik heb ervan genoten! Veel herkenbaar, maar een aantal dingen ook niet (vooral het kijken naar die mooie meiden :wink:). Het was het wachten waard!

Heb je nog plannen voor een volgende reis? Of loop ik dan te hard van stapel?

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Jasmino schreef:Leuk verslag, Gert! Ik heb ervan genoten! Veel herkenbaar, maar een aantal dingen ook niet (vooral het kijken naar die mooie meiden :wink:). Het was het wachten waard!

Heb je nog plannen voor een volgende reis? Of loop ik dan te hard van stapel?

Groetjes,
Jacqueline
Bedankt en...
Het noord-oosten wil graag weer een keer terug. Vooral omdat het de vorige keer (mei 2000) vooral familiebezoek was en het weer nogal tegen viel in o.a. New York. Maar ik ben ook bezig met de aanschaf van een nieuw appartement dus of het ook lukt... Het is nog te vroeg hiervoor maar als het maar even kan... :D
Groeten,
Gert
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gert, je hebt m'n hele humeur opgekrikt! Ik heb me slap gelachen. Schitterend verhaal met veel humor. Het wachten op deel 4 was de moeite waard..... :wink:

Wat wen je trouwens gauw aan een navigatiesysteem vind je niet? Wij hebben het 12 jaar zonder gedaan in Amerika, maar de laatste 2 keer hadden we ook TomTom bij ons. En oh wee als hij niet (vlug genoeg) werkt, dan heb je echt het idee dat je er niet meer zonder kunt. Op zich natuurlijk dikke onzin. Ik kon in het verleden ook alles vinden.

Bedankt voor het verslag. Ik heb er van genoten.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef:Gert, je hebt m'n hele humeur opgekrikt! Ik heb me slap gelachen. Schitterend verhaal met veel humor. Het wachten op deel 4 was de moeite waard..... :wink:

Wat wen je trouwens gauw aan een navigatiesysteem vind je niet? Wij hebben het 12 jaar zonder gedaan in Amerika, maar de laatste 2 keer hadden we ook TomTom bij ons. En oh wee als hij niet (vlug genoeg) werkt, dan heb je echt het idee dat je er niet meer zonder kunt. Op zich natuurlijk dikke onzin. Ik kon in het verleden ook alles vinden.

Bedankt voor het verslag. Ik heb er van genoten.

Groet Marjan
Bedankt :!: en ja ik kan echter niet meer zonder tom*tom, het geld haal je er zo uit door niet zoveel om te hoeven rijden. Maar ja kaartlezen is een vak wat ik op school niet gehad heb :D
Groeten,
Gert
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Heb weer genoten van je verslag Gert, het was erg grappig.
Ik vind het jammer dat het afgelopen is, kun je niet snel weer gaan? :lol:

Groetjes Marjon
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ik zie dat de resolutie van sommige foto's iets te hoog is voor de 1024*768 monitor. Mocht je er last van hebben bij het lezen meld dit dan, kan ik de foto's wat verkleinen. Op mijn breedbeeld TFT zie je dat niet :)
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

vana schreef:Heb weer genoten van je verslag Gert, het was erg grappig.
Ik vind het jammer dat het afgelopen is, kun je niet snel weer gaan? :lol:

Groetjes Marjon
Ik zou wel willen maar mijn baas niet :wink:
en mijn bank ook niet meer :D
Groeten,
Gert
Mack
Amerika-expert

Re: DEEL 3 is eindelijk af!

Bericht door Mack »

Als ik even mag terugpakken op een stukje uit deel 3:
GPJ73 schreef:Ondanks dat ik een melding zag over dat vrachtwagens e.d. een andere route moeten kiezen zie je toch trucks die over de Hoover dam rijden. Dit gaat wel in een traag tempo, sowiezo want er zijn veel toeristen bij. Hierdoor kan je wel leuke foto’s maken en dan doen we dan ook.

Afbeelding
Dit is niet zomaar een vrachtwagen!!! Ik moet zeggen dat je een heel bijzondere truck op de gevoelige plaat hebt vastgelegd. Er zit namelijk vrijwel niks meer aan die truck dat standaard is. De grille is nieuw, net als de koplampen, de fenders (de kappen over de wielen, zowel voor als achter), de visor (zonneklep), luchtfilters, uitlaten, dieseltanks, etc. Dit is wat je zou noemen een "hot rod" onder de vrachtwagens...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DEEL 3 is eindelijk af!

Bericht door Sandy »

Hier ook een kleine opmerking over deel III ;)
GPJ73 schreef: Na een tijdje van foto’s maken en genieten van het uitzicht gaan we een ijsje eten. Als je iemand probeert uit te leggen wat het verschil tussen zo’n kleinzielig Nederlands ijsje is en de Am. variant dan laat ik voortaan deze foto zien:

Afbeelding
Maar deze die je in je hand hebt hier, kun je niet vergelijken met het ijs van de Italiaanse ijssalons hier. Ik ben daar namelijk gek op en verkies dat 10 x boven zo'n gigantische softijs ;)
GPJ73 schreef: Afbeelding
Jee, doodeng - Ik zou mijn kinderen aan een riempje leggen als we daarheen zouden gaan.
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer