Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
Re: Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
Ik heb afgelopen zaterdag een checking account geopend bij de Sovereign Bank in New Hampshire. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan, kon hem gewoon openen. Het is een rekening zonder rente, maar wel met online bankieren en met debit card, welke meteen een visa card is. Nu nog wachten totdat de card en de login gegevens bij de post zitten.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Een checking account met een debit card krijgen is ook niet moeilijk. En op mijn debit card staat ook een "VISA" logo, maar dat wil niet altijd zeggen dat het ook een credit card is. Maar als dat bij jou wel zo is, is dat mooi meegenomen dat het zo gemakkelijk ging.
"Keep Georgia On Your Mind"
Naja, het is natuurlijk niet een credit card als in, je hebt daadwerkelijk credit. Het wordt wel meteen van je bankrekening afgeschreven. Maar voor zover ik weet kan je m wel als visa card gebruiken. Of heb ik dat verkeerd?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Dan is het dus een gewone Nederlandse pinpas. Daar wordt over het algemeen inderdaad niet zo moeilijk over gedaan bij Amerikaanse banken. Of het daadwerkelijk een VISA card is (en dus een credit card), dat moet je even aan je bank vragen. Over het algemeen zijn credit cards namelijk een stuk lastiger te verkrijgen, zeker als je niet officieel geen resident van de VS bent. (is tenminste mijn persoonlijke ervaring).OscarG schreef:Naja, het is natuurlijk niet een credit card als in, je hebt daadwerkelijk credit. Het wordt wel meteen van je bankrekening afgeschreven.
Moest je naar de bank toe om de rekening te openen ? Of kon het online / via telefoon ?OscarG schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een checking account geopend bij de Sovereign Bank in New Hampshire. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan, kon hem gewoon openen. Het is een rekening zonder rente, maar wel met online bankieren en met debit card, welke meteen een visa card is. Nu nog wachten totdat de card en de login gegevens bij de post zitten.
Ik heb het vanuit Nederland eens via de telefoon geprobeerd, maar toen wilden ze het niet. Ben nu naar de bank toe gegaan en dat ging zonder problemen.Bramster schreef: Moest je naar de bank toe om de rekening te openen ? Of kon het online / via telefoon ?
Ok, zodra de pas in de bus ligt zal ik me er eens verder in verdiepen. Mocht het geen echte creditcard zijn dan zal ik eens vragen of ik niet een secured creditcard kan krijgen.Bandido schreef: Dan is het dus een gewone Nederlandse pinpas. Daar wordt over het algemeen inderdaad niet zo moeilijk over gedaan bij Amerikaanse banken. Of het daadwerkelijk een VISA card is (en dus een credit card), dat moet je even aan je bank vragen. Over het algemeen zijn credit cards namelijk een stuk lastiger te verkrijgen, zeker als je niet officieel geen resident van de VS bent. (is tenminste mijn persoonlijke ervaring).
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De laatste keren dat ik in de States was zag ik bij WallMart ook prepaid usa visa en amex cards...is dat misschien een optie of zijn er al mensen met ervaring hiermee?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, wij (Marloes en ik) hebben hier ervaring mee.
Vorig jaar heb ik Marloes er eentje cadeau gedaan voor haar verjaardag. Ze was net jarig geweest toen we op vakantie gingen. Zo had ze haar eigen creditcard.
Het werkte perfect allemaal. Wel moet je een beetje in de gaten houden hoeveel er nog op staat, soms kon men dat aan de kassa ook zien. De kaart bleef een jaar geldig en in maart heeft Marloes het restant opgemaakt in Florida.
Roland
Vorig jaar heb ik Marloes er eentje cadeau gedaan voor haar verjaardag. Ze was net jarig geweest toen we op vakantie gingen. Zo had ze haar eigen creditcard.

Het werkte perfect allemaal. Wel moet je een beetje in de gaten houden hoeveel er nog op staat, soms kon men dat aan de kassa ook zien. De kaart bleef een jaar geldig en in maart heeft Marloes het restant opgemaakt in Florida.

Roland
- Bandido
- Amerika-expert
Dit werkt in principe hetzelfde als een Nederlandse waardebon. Je zet dus in wezen een X-bedrag op de kaart en die kun je gebruiken totdat het geld op is.Sytse schreef:De laatste keren dat ik in de States was zag ik bij WallMart ook prepaid usa visa en amex cards...is dat misschien een optie of zijn er al mensen met ervaring hiermee?
Behalve dan dat er nogal wat kosten in rekening gebracht worden.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, ikzelf gebruik het dus ook nooit. Pure geldklopperij. Als ik al geld aan iemand wil geven, haal ik zo'n kaartje bij mijn eigen bank (= gratis) of ik haal er een van een bepaalde winkel/restaurant.
Je kan de kaart idd gewoon als creditcard gebruiken, alleen wordt het gelijk van je bankrekening afgeschreven. Zorg er dus voor dat er voldoende saldo op je bankrekening staat. Sommige banken staan "rood staan" toe, maar daar worden vaak absurd hoge bedragen voor berekent...$35 tot $70 per transactie die ervoor zorg dat je in de negatief komt, al is het maar $3....OscarG schreef:Naja, het is natuurlijk niet een credit card als in, je hebt daadwerkelijk credit. Het wordt wel meteen van je bankrekening afgeschreven. Maar voor zover ik weet kan je m wel als visa card gebruiken. Of heb ik dat verkeerd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10401 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties