Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft

Bericht door vana »

Ruud2004 schreef:Marjon, De Marechaussee heeft alleen gewezen op de nieuwe eisen die Amerika (sinds 12 juni 2009) stelt aan het Nederlandse NOODpaspoort. Een eenvoudig bericht, wat door de media (met NU.nl voorop) geheel uit zijn verband is getrokken.

Lees het eerder in dit topic geplaatste bericht van Njit. Daar staat correct weergegeven hoe het nu precies zit !
Dat had ik allemaal gisteren al gelezen. Met mijn bericht wilde ik alleen duidelijk maken dat een dag later nog verkeerde berichten in de krant staan. Als je dit forum niet leest kan ik me voorstellen dat veel mensen die naar de VS gaan dit voor waar aannemen.
Volgens de krant die ik citeer heeft de marechaussee gezegd dat iedereen een chip in zijn paspoort nodig heeft.
Of dat wel of niet gezegd is weet ik niet maar mensen die de krant lezen zullen wel aannemen dat het zo gezegd is.

Ik raak zelf niet in paniek want ik ga dit jaar niet naar Amerika :(

Marjon
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ok, jammer dat dit zo kan lopen. Het heeft behoorlijk wat onrust teweeg gebracht, wat nergens voor nodig was/is.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Ook ik gisteren compleet in paniek. Vertek aanstaande woensdag voor 5 weken naar de USA en Canada. Zelf is mijn paspoort wel voorzien van een biometrische chip, maar mijn reismaatje heeft nog een paspoort uit 2006 zonder chip.
Na het veranderde bericht op nu.nl gebeld met de Amerikaanse Ambassade, Marachause, Buitenlandse Zaken, IcelandAir, Visumdienst en Schiphol. En gelukkig konden zij uiteindelijk allemaal bevestigen dat het alleen voor noodpaspoorten noodzakelijk is. :dance:
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Na het veranderde bericht op nu.nl gebeld met de Amerikaanse Ambassade, Marachause, Buitenlandse Zaken, IcelandAir, Visumdienst en Schiphol. En gelukkig konden zij uiteindelijk allemaal bevestigen dat het alleen voor noodpaspoorten noodzakelijk is. :dance:
Haha, jij was echt in paniek ja :lol: :mrgreen: .
Afbeelding
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

christvs schreef:
Haha, jij was echt in paniek ja :lol: :mrgreen: .

Ik moet ook toegeven dat het me de hele dag heeft beziggehouden ( en nu dus blijkbaar nog steeds... :lol: ). Het is ook niet niks als je zulke berichten leest of op het journaal van 9 en 10 uur hoort en over niet al te lange tijd ( in mijn geval dus 2 weken ) naar Amerika wenst te vertrekken. Als de berichten écht hadden geklopt dat hadden de diverse afdelingen Burgerzaken in den lande het nog heeeel druk gekregen de komende weken. Je ziet je reis al helemaal in het water vallen, terwijl je misschien al maanden aan het voorbereiden bent...
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

hihi ik was inderdaad heel erg in paniek, mja ik vertrek woensdag al! En we hadden het dan nog gewoon bij burgerzaken kunnen regelen die tot 5 uur open was. Dus liever zekere voor het onzekere :p
Lienzz
Amerika-ontdekker

Visum aanvragen?

Bericht door Lienzz »

Ik heb al een paar keer gehoord dat het sinds kort verplicht is om een visum aan te vragen voor je naar Amerika gaat.
Omdat er in sommige paspoorten chips zitten....ik weet niet of een nederlands paspoort een chip bevat?
Heeft iemand anders hier iets over gehoord?
Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Visum aanvragen?

Bericht door jerbia »

kan weg
Laatst gewijzigd door jerbia op 06 jul 2009, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Dus eventjes voor mijn geruststelling. Als ik het goed heb kan ik gewoon met mijn paspoort uit 02-2006 over 2 weken naar Amerika vertrekken zonder dat het problemen gaat veroorzaken?

Ik schrok wel even afgelopen week, dacht echt dat ik nog even snel een nieuw paspoort aan moest/moet vragen.
Anneke_88
Amerikafan

Re: Visum aanvragen?

Bericht door Anneke_88 »

Lienzz schreef:Ik heb al een paar keer gehoord dat het sinds kort verplicht is om een visum aan te vragen voor je naar Amerika gaat.
Omdat er in sommige paspoorten chips zitten....ik weet niet of een nederlands paspoort een chip bevat?
Heeft iemand anders hier iets over gehoord?
Alle paspoorten van halverwege 2006 en later hebben deze chip. Op de voorkant staat er een soort vlaggetje/camera wat betekent dat je deze chip hebt.
Visum is in principe niet nodig, alleen ESTA toestemming.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer