Donut, bedankt voor je uitgebreide verslag
Over dat je in de US niet als eerste mocht boarden, kwam dit van de security af, of van Continental? Ik heb het bij Delta/NWA nagevraagd en die zeiden dat het geen enkel probleem was namelijk. Ik hoop natuurlijk wel dat dit ook echt zo is haha. Ik heb trouwens wel gezorgd dat ik op de lange vluchten tussen NL en de US een vliegtuig heb waar je bij het raam maar 2 stoelen hebt, we zitten zo'n beetje bij de toiletten (voor mij nogal fijn want dan kan ik mijn benen strekken en haar tegelijkertijd in de gaten houden, ik heb nogal lange benen en wil graag wat staan/lopen tijdens zo'n lange reis) dus we zitten een beetje afgezonderd. Dus gelukkig hoef ik niet zo heel erg bang te zijn voor iemand naast me (behalve dan de binnenlandse vlucht, dat is drie stoelen in een rij).
De volgende keer dat we gaan zal mijn vrouw meegaan (waarschijnlijk in oktober, rond de verjaardag van mijn NLe dochter), dus sja, als ze dan niet lief is, dan geef ik d'r gewoon aan mijn vrouw, en dan ga ik een rondje door het vliegtuig lopen haha

j/k
Ik ga overigens drie weekjes, de familie heeft dus tijd genoeg om haar te bewonderen (en ik om een beetje aan de kou gewend te raken, het is nu momenteel 76F binnen, dus zo'n 24-25C, en dat is winter voor ons (het is nog ochtend, het zal wel hoger worden vanmiddag, meestal loopt het binnen op tot 86F-89F, buiten is het dan een paar graden koeler, niet veel maar ach), gisterenavond had ik een trui aangedaan en dat was met 73F... ik hou mijn hart vast voor de kou die in NL momenteel heerst).
Petra/VS schreef:Jiejie, even off topic, maar zorg ervoor, dat je een genotariseerde ondertekende brief van je vrouw bij je hebt. Toen mijn man alleen reisde met onze oudste werd daar wel naar gevraagd.
Dit heb ik inderdaad al klaar liggen (evenals een genotariseerde brief van mijn vrouw waarin toestemming verleent wordt voor een Nederlands paspoort voor haar). Ik had erover gelezen en al zou Nederland niet tot een van de landen behoren die er altijd om vraagt, maar ik ben inderdaad liever voorbereid voor het geval dat
donut schreef:Dat is nieuw voor mij.
Van wat ik heb gelezen/gehoord, wordt er niet altijd naar gevraagd. Eigenlijk, in de VS althans, wordt het zo geïnterpreteerd dat wanneer een kind een paspoort krijgt (en dat moet ie normaal gesproken krijgen met toestemming van beide ouders) dat er dan ook gelijk toestemming is gegeven door beide ouders voor de reis. Volgens mij is het niet officieel zo, maar van wat ik er van gelezen heb wordt het wel vaak zo gezien. Aan de andere kant wordt het door luchtvaartmaatschappijen wel aangegeven dat sommige landen (voornamelijk zuid Amerikaanse landen) deze brief willen zien. Nederland zal zo'n vaart niet lopen van wat ik heb begrepen, maar als ze er om vragen, dan kan ik maar beter voorbereid te zijn