Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Bericht door dimple »

Even off topic :wink:

Wij zaten op de terugvlucht in januari (vanaf LAX) op goede plekken. Bij de uitgang en dan uiteraard de stoel in het midden en aan het gangpad.
Nét voor vertrek kwam de passagier die in de hoek moest........................

ENORM groot was die meneer. Als hij ging zitten schoten wij dichter tegen elkaar aan en als hij opstond kreeg ik het gevoel dat hij het hele rijtje stoelen mee omhoog zou nemen :roll:

Hij heeft gelukkig van de stewardess veel op haar ruime plek mogen zitten, maar ik denk niet dat vliegen voor deze meneer nu echt een pretje is geweest.
donut

Bericht door donut »

Ik vlieg over 18 dagen, alleen met 9 maanden oude baby naar NL. Ik heb zo'n bassinetje aangevraagd (vlieg met Continental). Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Ik hoop van harte dat mijn meisje ook daadwerkelijk gaat slapen.
Kun je nu beter als laatste boarden of als eerste met een baby?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb geen ervaring met zo'n ding, maar ik zie ze vaak genoeg in het vliegtuig en die kids liggen er heerlijk in te tukken! Gewoon doen hoor.

En inchecken geen idee........ik had daar nog een discussie over met mijn vriend. Als eerste of als laatste? Vaak mogen ouders met kinderen of mensen die assistentie nodig hebben als eerste. Maar het duurt nog best lang voordat je dan daadwerkelijk vertrekt.
Als laatste is dan fijn zodat (in ieder geval die van ons) nog even lekker zijn energie kwijt kan in de vertrekhal.

Ik denk er nog even overna.

Waar vlieg je heen trouwens??
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vond eerder boarden juist ideaal. Je hebt alle ruimte om je op je gemak te installeren, zonder dat er 100 mensen nog langs je heen willen.
En de bagagevakken zijn nog leeg, dus je spullen passen er altijd in!
En zeker met een baby: die kan toch niet rondrennen...

Tegen de tijd dat het boarden eindelijk begon, was ik het wachten in de hal ook wel beu. Blij dat we eindelijk "verder" konden.
Op Schiphol was het ook wel erg hutjemutje. Met z'n allen in een kleine, warme ruimte gepropt. Veel te weinig zit- en staplekken. Dus veel ruimte om rond te rennen was er toch niet. Dat was in SF beter.
donut

Bericht door donut »

dimple schreef:Ik heb geen ervaring met zo'n ding, maar ik zie ze vaak genoeg in het vliegtuig en die kids liggen er heerlijk in te tukken! Gewoon doen hoor.

En inchecken geen idee........ik had daar nog een discussie over met mijn vriend. Als eerste of als laatste? Vaak mogen ouders met kinderen of mensen die assistentie nodig hebben als eerste. Maar het duurt nog best lang voordat je dan daadwerkelijk vertrekt.
Als laatste is dan fijn zodat (in ieder geval die van ons) nog even lekker zijn energie kwijt kan in de vertrekhal.

Ik denk er nog even overna.

Waar vlieg je heen trouwens??
Naar NL. Voor het eerst sinds 2 jaar. Het grootste deel van mijn familie en vrienden heeft miijn dochtertje nog nooit gezien, dus ik kan niet wachten! Eerst die vlucht maar es overleven ;) mijn man kan niet mee.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Gaat vast helemaal goed komen. Als je zelf maar niet te ´gestresst´bent dan neemt je dochter dat vast van je over.

Ik vind het overigens net zo spannend hoor! Voordeel is dat ik niet alleen vlieg, maar met 4 volwassenen. Dat is een fijne gedachte!
donut

Bericht door donut »

tuurlijk is het zowiezo spannend! Jij bent nog zwanger ook! Ik heb expres een avondvlucht geboekt in de hoop dat ze haar slaap gewoon volgens schema doet.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Even een topic omhoog schoppen :roll:
donut schreef:Ik vlieg over 18 dagen, alleen met 9 maanden oude baby naar NL. Ik heb zo'n bassinetje aangevraagd (vlieg met Continental). Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Ik hoop van harte dat mijn meisje ook daadwerkelijk gaat slapen.
Kun je nu beter als laatste boarden of als eerste met een baby?
Hoe heb je het ervaren om alleen te vliegen?

Ik vlieg zelf over een aantal weken alleen naar Nederland met mijn (dan 5.5 maanden oude) dochtertje, d'r moeder heeft geen vrije dagen meer :( dus dat gaat nogal een onderneming worden, ben er behoorlijk zenuwachtig voor.. 22 uur reizen met die kleine brrrr.. Gelukkig is ze altijd heel erg zoet, huilen doet ze vrijwel niet, dus ik hoop dat het dan ook zo is.

Ik ben overigens van plan om als eerste te boarden, zodat ik het kinderstoeltje kan installeren in het vliegtuig. Lijkt me gemakkelijker dan dat er een paar honderd man op mij staat te wachten wanneer ik klaar ben zodat ze kunnen vertrekken xD Met een beetje geluk is er een bassinet beschikbaar, maar ja, ik betwijfel het, de family rows waren al vol. Ach ja, ze slaapt normaal gesproken net zo gemakkelijk in het stoeltje of in m'n armen :)
donut

Bericht door donut »

Ik ben nu inmiddels 2 x op en neer gegaan naar NL, van de 4 vluchten in totaal, 3x alleen. De eerste reis naar NL afgelopen zomer is me 100% meegevallen. Mijn dochtertje was toen ruim 8 maanden. Ik had dus een bassinetje en daar heeft ze beide vluchten in vertoefd. Niet zozeer geslapen maar het was een ideale 'wegzet' om je handen vrij te hebben. Ze heeft outbound en inbound geen krimp gegeven. Mensen (allen Amerikanen :) ) kwamen na afloop naar me toe om te zeggen hoe geweldig ze zich hield tijdens die vluchten.

Vorige maand was een ander verhaal. Beide vluchten was het huilen geblazen. De vlucht naar NL toe is natuurlijk een nachtvlucht dus je voelt sowieso die druk al van 'het moet stil zijn'. Dat lukte dit keer niet. Ook had ik nu weer een bassinetje (wat nog kon omdat mijn dochtertje erg licht is voor haar leeftijd) normaal met 14 maanden kunnen ze er niet vaak meer in. Ik had mazzel dat ik op die vlucht mensen naaast me had die het geen probleem vond om naast een moeder met kind te zitten. Ze waren erg behulpzaam als ik ff naar de wc moest o.i.d. Dat was van de zomer overigens precies hetzelfde. Iemand naast je die helpt scheelt 50%. De vlucht vorige maand van NL terug naar USA, was mijn man ook mee. Deze vlucht was ook vreselijk. gillen, huilen etc. vooral niet toegeven aan de slaap. Nu hadden we ook nog iemand naast ons die duidelijk liet merken zeer ongelukkig te zijn, naast een gillend kind te zitten. Wat ik me heel goed kan voorstellen ;)
Met 14 maanden zijn ze veel meer bewust.

Ik heb wel van Continental altijd voorrang gekregen omdat ik dus een bassinet aanvroeg. Mensen die al op die rij zaten werden verplaatst zodat ik de ruimte kreeg voor die bassinet. Het is idd geen garantie dat de bassinet krijgt, als er nog iemand is met een kind dat jonger is, dan krijgt die de bassinet. Ik heb mazzel gehad. Hoewel ik als ik terugdenk aan mijn reizen als ik alleen vloog, ik van de zovele vluchten, maar 1 x een bassinet zag.

Op de vliegvelden was het in NL allemaal veel gemakkelijker wat betreft security. In de USA moest kind de wagen uit, wagen op de band, wielen eraf etc. Dat was wel ff jongleren met al je andere handbagage. Op schiphol mocht ik dochterlief gewoon laten zitten in de wagen en met haar door het poortje lopen. Daar werd ze handmatig nagegeken, veel aangenamer, ook voor het kind. Na die Detroit toestand, had ik overigens verwacht dat Schiphol ook strenger zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik mocht beide keren ook gebruikmaken van de lekker korte Business Class rij bij security in NL. Dat is in US ook niet zo.
Ik mocht trouwens in US ook niet als eerste boarden, in NL wel.

ik heb dus beide keren geen stoel geboekt. Dat gaat van de zomer wel anders ;) Ik denk dat je wel goed zit met een nog zo jonge baby. Ze zal wellicht goed slapen. 22 uur vind ik wel heel dapper van je trouwens. Voor mij is het slechts 8 uur en rechtstreeks natuurlijk. Heel veel succes en plezier! Ik ben benieuwd naar je ervaring! Hoe lang ga je?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jiejie, even off topic, maar zorg ervoor, dat je een genotariseerde ondertekende brief van je vrouw bij je hebt. Toen mijn man alleen reisde met onze oudste werd daar wel naar gevraagd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
donut

Bericht door donut »

Dat is nieuw voor mij.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Donut, bedankt voor je uitgebreide verslag :D

Over dat je in de US niet als eerste mocht boarden, kwam dit van de security af, of van Continental? Ik heb het bij Delta/NWA nagevraagd en die zeiden dat het geen enkel probleem was namelijk. Ik hoop natuurlijk wel dat dit ook echt zo is haha. Ik heb trouwens wel gezorgd dat ik op de lange vluchten tussen NL en de US een vliegtuig heb waar je bij het raam maar 2 stoelen hebt, we zitten zo'n beetje bij de toiletten (voor mij nogal fijn want dan kan ik mijn benen strekken en haar tegelijkertijd in de gaten houden, ik heb nogal lange benen en wil graag wat staan/lopen tijdens zo'n lange reis) dus we zitten een beetje afgezonderd. Dus gelukkig hoef ik niet zo heel erg bang te zijn voor iemand naast me (behalve dan de binnenlandse vlucht, dat is drie stoelen in een rij).

De volgende keer dat we gaan zal mijn vrouw meegaan (waarschijnlijk in oktober, rond de verjaardag van mijn NLe dochter), dus sja, als ze dan niet lief is, dan geef ik d'r gewoon aan mijn vrouw, en dan ga ik een rondje door het vliegtuig lopen haha :lol: j/k

Ik ga overigens drie weekjes, de familie heeft dus tijd genoeg om haar te bewonderen (en ik om een beetje aan de kou gewend te raken, het is nu momenteel 76F binnen, dus zo'n 24-25C, en dat is winter voor ons (het is nog ochtend, het zal wel hoger worden vanmiddag, meestal loopt het binnen op tot 86F-89F, buiten is het dan een paar graden koeler, niet veel maar ach), gisterenavond had ik een trui aangedaan en dat was met 73F... ik hou mijn hart vast voor de kou die in NL momenteel heerst).
Petra/VS schreef:Jiejie, even off topic, maar zorg ervoor, dat je een genotariseerde ondertekende brief van je vrouw bij je hebt. Toen mijn man alleen reisde met onze oudste werd daar wel naar gevraagd.
Dit heb ik inderdaad al klaar liggen (evenals een genotariseerde brief van mijn vrouw waarin toestemming verleent wordt voor een Nederlands paspoort voor haar). Ik had erover gelezen en al zou Nederland niet tot een van de landen behoren die er altijd om vraagt, maar ik ben inderdaad liever voorbereid voor het geval dat :)
donut schreef:Dat is nieuw voor mij.
Van wat ik heb gelezen/gehoord, wordt er niet altijd naar gevraagd. Eigenlijk, in de VS althans, wordt het zo geïnterpreteerd dat wanneer een kind een paspoort krijgt (en dat moet ie normaal gesproken krijgen met toestemming van beide ouders) dat er dan ook gelijk toestemming is gegeven door beide ouders voor de reis. Volgens mij is het niet officieel zo, maar van wat ik er van gelezen heb wordt het wel vaak zo gezien. Aan de andere kant wordt het door luchtvaartmaatschappijen wel aangegeven dat sommige landen (voornamelijk zuid Amerikaanse landen) deze brief willen zien. Nederland zal zo'n vaart niet lopen van wat ik heb begrepen, maar als ze er om vragen, dan kan ik maar beter voorbereid te zijn :)
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

In juni hopen wij met een dan net 4-jarige en een meisje van dan 20 maanden voor een reis van 5 weken naar de USA te vertrekken. We hebben heen een rechtstreekse vlucht naar SFO, en terug vliegen we vanaf Salt Lake City met een tussenstop in Minneapolis (met de KLM).
We hebben lang nagedacht, maar uiteindelijk besloten om toch een vliegtuigstoel voor de jongste te kopen. Ze is niet een van de lichtste, en het lijkt ons een heeeeel lange vlucht als we haar de hele tijd op schoot moeten houden.

Na wat reacties gelezen te hebben, ga ik komende week toch nog eens even met de KLM bellen om te vragen naar een family row. Heeft dat echte voordelen? Of maakt t niet zoveel uit?
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
donut

Bericht door donut »

MJM schreef:
Na wat reacties gelezen te hebben, ga ik komende week toch nog eens even met de KLM bellen om te vragen naar een family row. Heeft dat echte voordelen? Of maakt t niet zoveel uit?
Het maakt wel degelijk verschil. Je hebt meer ruimte voor je. Fijne reis alvast!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik denk het ook wel dat het verschil uit maakt. Het is een van de redenen waarom ik een vlucht heb uitgezocht waar ze 2 stoelen naast elkaar hebben aan de raamzijde (de A330) in plaats van de 3 bij een B747.

Je kan namelijk gemakkelijker jezelf wat draaien en je benen opzij gooien. Ik heb een keer tussen Hawaii en de VS (ong 5.5 uur) gevlogen en tussen NL en China (10.5 uur) gevlogen zonder dat er iemand direct naast me zat (zat een lege ruimte tussen mij en de persoon naast me) en dat is eigenlijk hetzelfde. Je hebt dan echt veel meer ruimte.. beide keren heb ik die stoel gebruikt om wat spullen op te zetten (nu dus een baby) en je kan de ruimte eronder heel gemakkelijk gebruiken om je benen te strekken en dergelijke. Het is echt veel fijner.

Ik zou overigens nog wel eens een hele rij voor mezelf willen boeken.. ik heb dat een paar keer gezien (ok, het was niet zo geboekt, maar die persoon had gewoon geluk) dat iemand een rij voor zichzelf had, en die kon dus heel fijn liggen op die rij stoelen.. ideaal :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

jiejie schreef: Ik zou overigens nog wel eens een hele rij voor mezelf willen boeken.. ik heb dat een paar keer gezien (ok, het was niet zo geboekt, maar die persoon had gewoon geluk) dat iemand een rij voor zichzelf had, en die kon dus heel fijn liggen op die rij stoelen.. ideaal :D
Ik heb twee keer het geluk gehad en het is echt ideaal ja!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Na wat heen en weer gesurf kom ik er niet echt achter wat nu precies een 'familiy row' in een vliegtuig is.
Soms is dat de rij stoelen voor 'de blinde muur'. Die hebben geen handige uitklaptafeltjes voor je, maar iets wat uit de armleuning omhoog klapt. En de armleuningen schijnen niet omhoog te kunnen (vanwege het tafeltje en tvtje). Dat lijkt me dus niet zo handig, als er kinderen moeten slapen: k dacht makkelijk een soort bedje te maken.

Dan zit ik waarschijnlijk liever in een 'gewone' rij met 4 stoelen naast elkaar. Een babymandje hebben we toch niet nodig, want daar past mevrouw al heeeeeel lang niet meer in (12 kilo, 81 cm, nu 15 maanden).
Of zit ik er nu helemaal naast met wat een family row is?
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Die rij die jij beschrijft is de bulkhead, niet persé een family row, al wordt hij daar wel regelmatig voor gebruikt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Aha, dan willen we daar niet zitten, geloof ik.
Tenzij iemand grote voordelen weet? Beenruimte, dat snap ik. Maar weegt dat op tegen de onbeweegbaarheid van de armleuning bijvoorbeeld, als je daar met 2 kleine kinders zit?
donut

Bericht door donut »

Ik zat dus ook bulkhead en dat is toch wel erg makkelijk hoor, gewoon omdat je echt veel meer ruimte voor je hebt. Dan kun je je kindje daar ook nog ff neerzetten om ff te staan. Idd de armleuningen kunnen niet omhoog maar dat heb ik persoonlijk nooi als een probleem gezien. Die extra beenruime maakt erg veel goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer